Na 5 jaar dressuur en hard werken: Eindelijk 1ste!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Na 5 jaar dressuur en hard werken: Eindelijk 1ste!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 19:21

Vandaag had ik een onderlinge dressuur wedstrijd.. Nu is onze dressuur wedstrijden onderling heel simpel. Gewoon een beginners en gevorderde. Maar goed, ik reed dus mee in de gevorderde. Op dundee... Veel dilemma's mee gehad...(zie: [RT] dilemma met aan de teugel rijden... ) Maar dit zou dus mijn laatste ponywedstrijd zijn. Omdat ik nu 16 ben, en we ook aan de kleinere een kans moeten geven, en nu dus ook eigenlijk naar de paarden toe moeten.

Maar goed vanmorgen was de wedstrijd dus!. De beginnelingen begonnen om half 10, en toen wou ik er ook zijn. Een vriendin van mij, logeerde bij mij en die zou dus ook mee gaan. Ik fiets een uur op de manege dus ik wild eom half 9 vertrekken. Maar gister was het dus laat geworden! en ik met mijn dikke kop Verslaap me als de pest en word om 10 over 9 wakker! Maar mijn moeder was zo lief om me weg te brengen.

Op de manege was het andere meisje die op dundee reed alsvast begonnen met poetsen en zo. Toen is Sabrina mijn vriendin haar gaan helpen en ben ik gaan vlechten. In de manen een mooie hengstevlecht en in de staart gewoon ingevlochten. Uiteindelijk allemaal netjes op tijd klaar. Ik wilde met Dundee niet al te lang inrijden, omdat ik bang was dat ze dan niet meer wilde lopen. Dus uiteindelijk 5 voor mij opgestapt, en meteen flink ertegen in gegaan.

Dundee is namelijk verschrikkelijk lui. En als je niet meteen laat merken dat je dat niet zint, dan kun je het wel vergeten. Ze reageerd namelijk haast niet op het been, tenminse niet meteen. Terwijl ik dat toch eis, omdat ze meestal al niet zo voorwaarts is. Dus ik als ik been gaf en ik voelde niet meteen reactie, een flinke tik met de zweep, en dat zo een paar keer volgehouden. Nou na een stuk of 4 keer begreep ze het wel, en ze liep gelukkig heel goed voorwaarts.

Als ze voorwaarts liep wilde ik haar eigenlijk aan de teugel rijden. Ik gaf goed been erbij en pakte haar langzaam en rustig op, maar wat ik ook probeerde, ze zakte helemaal in, en werd zoals gewoonlijk vreselijk sloom. Ik heb dus maar gewoon besloten haar niet aan de teugel te rijden, en gewoon in eerste instantie te zorgen dat ze voorwaarts was. het inrijden ging dus allemaal super lekker. Uiteindelijk was ik aan de beurt. Tanja was al als eerste gestart (sinds kort ook hier op bokt.) en Fleury was al geweest. En nu moest ik me vertonen. Ik had al meteen het gevoel eigenlijk dat het wel lekker ging. Ze reageerde over goed op, en stelling liep allemaal super soepel. Ik heb me gewoon rustig en ontspannen gehouden. Normaal raak ik namelijk verschrikkelijk gespannen, en rijd mijn proef in een roes eigenlijk nergens echt goed op lettend, terwijl ik dat deze keer dus wel heb kunnen doen.

In het midden van mijn proef dacht ik eigenlijk bij mezelf van, hee het gaat wel goed. Ik vond dat ik zelf een beetje slordig zat. En na de eerste galop, die eigenlijk super goed ging, zakte Dundee weer heel erg in, ze werd gewoon slomer. Maar niemand zei dat dat echt opgevallen was. En achteraf is dat de jury dus ook niet echt opgevallen, want mijn punten werden er niet slechter op.

Toen ik de bak uit was, was ik gewoon ontzettend opgelucht, voor de eerste keer sinds 5 jaar dressuur rijden, en 5 jaar lang rond de 4de plaats blijven hangen, had ik voor het eerst het gevoel dat het goed was gegaan. Maar goed, het bleef spannend, want Fleur had ook goed gereden, en Tanja was ook gewoon SUPER netjes. Maar het moest wel goed zitten dacht ik. Al was het alleen maar omdat dit de laatste keer was.

Toen kwam het kindje van Britney naar mij toe. Britney is een manege ponytje geweest waar ik voor Dundee helemaal verliefd op was. DAt was gewoon mijn paardje eigenlijk voor mijn gevoel. Die had de hengstevlecht bij Dundee gezien en die vroeg of ik dat ook bij Britney wilde doen. Ik meot Britney dan eigenlijk wel gewoon vergeten, maar zoiets sla ik niet af. Dus daar ben ik ontzettend lang mee bezig geweest. Maar goed, toen ik daar mee klaar was bleek de laatste al bezig te zijn. De tijd was dus echt omgevlogen. Nog heel even Dundee uit gestapt een klein beetje... die kwam namelijk net terug van de proef met dat andere kindje. (wat dus helemaal niet was goed gegaan, Dundee moet je gewoon goed voorwaarts rijden en duidelijk zijn, en dat ging bij haar dus niet goed) Uit eindelijk haar op stal gezet. Vlechten eruit gehaald, en toen was het op weg naar de kantine... Na even wachten kwam de uitslag al best snel.

Ik heb nog nooit van mijn leven zo zitten trillen. De eerste werden opgenoemd, en ik dacht, nou beter dan 5 moet ik toch wel zijn.... toch?? MAAR NIET VIERDE!!! ik ben al zo vaak vierde geweest! NIET VIERDE.... gelukkig geen vierde...... WOOYOOO ook geen derde???? Help...

Uiteindelijk bleven Tanja en ik met zijn tweeen over... Die eigenaresse van ons die kan het wel spannend maken zeg.... Maar goed... "En op de tweede plaats, Tanja....." JIPPIE!!!! IK WAS EERSTE!!!!! Ik was zooooooooooo blij!!!!!!!!!!!!!! Ik ben nog nooit zo blij geweest.

Echt een top manier om zo je pony dressuur af te sluiten! Ik ben echt nog steeds helemaal happy en ik moest mijn verhaal gewoon kwijt!!!! *LOL*

DUNDEE, YOU ROCK! I love you! Lovers Schijnheilig .....

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:30

Hey,

Echt helemaal geweldig, eindelijk....
Je hebt het verdiend hoor!!!!!!!!

Hoeveel punten had je?
En hoeveelste was fleur, en hoeveel punten had zij??

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-02 19:38

Oh sorry, in mijn opwinding helemaal vergeten! Ik had belachelijk hoge punten. De jury had ook met hoge punten gejureerd. Ik had namelijk 193 punten :S hihihi beetje hoog maar ja... Tanja was tweede, en die had 188 punten... Dus echt veel scheelde het neit... Fleur wilde zelf haar uitslag vertellen, dus dat heb ik bewust niet gedaan!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:52

Hey wat goed man! Dat is nog eens een leuke afsluiting!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:03

Nou, dan zal ik mijn verslagje ook even zeggen.

Ik was er al om half 9, helemaal nat geregend en het was nog donker. Shalan hoefde niet bij de beginners mee dus liet ik haar nog even slapen, het was ook zo vroeg!

Er was al wel een kindje en die ging op happy day, een super brave pony wat eerst ook mijn lieelingspony was geweest, rijden. Die heeft hele lange manen en daar ging ik een hengstenvlecht in maken, ook had ik de staart ingevlochten en mee geholpen met opzadelen.

Toen ging ik Shalan invlechten en opzadelen. Toen inrijden. Shalan liep heel lekker en best goed ingereden dat ze niet al te druk zou zijn. De galop ging heel goed bij het inrijden en ben toen bijna alleen maar gaan stappen.

De proef ging zeker niet slecht. Omdat shaln nogal druk is ging het terugnemen uit de galop niet moeiteloos en om dat gelijk een volte te maken met lange teugel is ook niet het ideaalste. Ik had vorige keer ook op Shalan meegedaan en toen was het veel onrustiger gegaan.

Ik was dus tevreden. Maar ja, er zijn ook nog andere super goeden he!

Ik ben dus 5e geworden, ik helemaal blij dat ik net 5e ben geworden want dat was de enige kleur die ik nog moest. Maar het is wel 1 plaats lager dan de vorige keer. (EN ALLEMAAL OMDAT INGRDI ME KEIHARD VOORBIJ IS GEGAAN!!) Maar de vorige keer had ik 148 punten , heel streng gejureerd, en nu had ik 171 punten, best soepel gejureerd.

Ik ben dus wel redelijlk tevreden. Ik kan met Shalan toch nooit bij de eerste 3 komen.

En ingrid, heel erg gefeliciteerd, je hebt het verdient, je was gewoon goed! Dunday liep lekker en het zag er wel netjes uit. Een super afsluiting bij de pony's!

Alleen 193 punten.... dat vind ik een beetje veel. Niet dat ik jou dat niet gun, maar een 9 hoort iets heel bijzonders te zijn en jij had er een paar zelfs tussen! Beetje hoog gepunt dus maar ja goed was je iig wel!

GEFELICITEERD!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 20:44

hey Ingrid nog gefeliciteerd.
zal ik ook even mijn verhaal vertelen:

Ik stond vandaag op en reed naar fleur.Daar hebben we nog even gezeten en toen zijn we naar de manege gereden. Ik riep al vandaag gisteren dat ik niet nog een keer eerste zou worden op de haflinger. We kwamen op de manege aan en ik ging odisse poetsen, 5 minuten daarna kwam janneke en we gingen vlechtjes maken want voor knotjes hadden we geen tijd, want odisse moest nog mee de beginners meelopen. Toen dat meisje gereden had ging ze nog even naar haar stal om ander sjabrakje er onder te doen en nog een paar vlechtjes goed te doen. Ik moest opschieten want ik moest als 1ste starten. Het inrijden ging goed de gangen deed zo ook beter als normaal.
Toen moest ik de preof rijden het ging( voor mijn gevoel) slecht. Ze hupelde afentoe in draf. De galop deed ze weer wel goed maar moest haar echt vooruit duwen vooral janneke. Alles was afgelopen en we gingen de pony's nog even op stal zetten, vlechtjes enal uit de manen en staart halen en zorgen dat ze schoon en droog op stal gingen. Iedereen ging in de kantine sitten te wachten voor de prijsuitijking. Ik allemaal denken ik wordt laatste maar toen nummer 3 was opgenoemd was ik nog steeds niet geweest. Ik hoopte voor ingird heel erg dat ze eerst zou worden want dat was haar laatste wedstijd en ik was de vorige keer al eerste geworden. Ik vond het al goed dat ik 2de ben geworden.
Dit was het dus voor mij.


Maar het belangrijkste is dat ingrid haar ponyderssuur heeeeelllll mooi heeft afgesloten. vooral met luie dundee.
Haha! veel su6 met de paardendressuur alvast