startkaart zonder aansluiten vereniging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

startkaart zonder aansluiten vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 15:09

hallo allemaal,

Ik ben bezig met het inrijden van mijn paard en krijg priveles. De priveles gaat goed en een rijvereniging is ver voor mij.
Daarbij komt dat mijn broer me wil sponsoren als ik wedstrijden ga rijden.
Weten jullie hoe en waar ik een startkaart aan kan vragen zonder dat ik de naam van een rijvereniging hoef te dragen?

ALvast heel erg bedankt!

groetjes Rachel

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:12

Nee volgens mij is dit niet mogelijk, maar je kunt vaak ook als alleen startend lid lid worden.

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 15:17

en hoe gaat het dan in z'n werking? Moet ik dan gewoon contact opnemen met de bond? En een soort clubnaam/stalnaam/sponsornaam doorgeven?
Ik reed bij ponĂ˝'s daat was het knf en nhs (zijn nu samen), geld die bond ook voor de paarden?
alvast bedankt

groetjes rachel

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 15:18

Hoe doen degene dat met een eigen stal dan? DIe komen toch ook uit voor hun stal? of hebben die dan een aparte/ eigen vereniging opgericht?

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:21

Dat is voor zover ik weet niet mogelijk. Je moet lid worden van een rijvereniging om een startkaart te kunnen aanvragen. Eenmaal lid van een club ben je trouwens niet verplicht om mee te doen met de clublessen, dit is geheel op vrijwillige basis! Mijn lesgeverd is ook lid van een rijvereniging maar is nog nooit naar een clubles geweest (uitgezonderd een aantal dressuurclinics die door met name Johan Hamminga worden gegeven).
Hoe het (dacht ik) in zijn werk gaat: je meldt je aan als lid bij een rijvereniging bij je in de buurt. Je neemt hiervoor contact op met de secretaresse als het goed is kan deze je of gelijk meer vertellen over het aanvragen van een startkaart of het voor jou doen. Vraag ook naar regels aangaande het clubtenue!! Bij sommige clubs is het namelijk verplicht om in clubtenue te rijden (dit ivm met herkenbaarheid van de leden voor eigen leden maar ook vaak voor juryleden).

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:25

Rivella-R@chella schreef:
Hoe doen degene dat met een eigen stal dan? DIe komen toch ook uit voor hun stal? of hebben die dan een aparte/ eigen vereniging opgericht?

Met name jonge (en toch al bekende) ruiters zoals Bruggink, Brugman en de jongens van Heydens zijn allemaal lid van een rijvereniging. Volgens mij is het pas internationaal mogelijk om te starten zonder lid te zijn van een vereniging (maar dat weet ik niet zeker). Kijk maar eens in de de maandag-sportbijlagen van bijvoorbeeld de TC Tubantia (vast wel te krijgen in Deventer Knipoog ). Daar komen bij grote concoursen die hier in de buurt worden gehouden vaak genoeg deze namen voorbij met gewoon een clubnaam erachter.

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 15:28

flettie,

bij mij in de buurt is de rijvereniging Bathmen, maar die achten dat je op les komt. Of in ieder geval dat je het geld voor alle lessen betaald. Daar begin ik natuurlijk niet aan. ALs het echt niet zonder vereniging kan. Wie weet er dan een leuke vereniging waar ik me bij aan kan sluiten, lid kan worden, zonder dat ik lesgeld hoef te betalen? Wat zijn de kosten zover jullie dat weten bij jullie verenigingen?
En Flettie,
als je niet in clubtenue hoef te starten, mag je je eigen kleding samenstellen? ook met sponsorlogo's etc. erop?

thanx again

Rachel

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:43

Heb je even ge-pb-t Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:15

je kunt je ook aanmelden bij een club die helemaal niet bij je in de buurt ligt. Biv bij De Brugruiters. Daar ben ik lid van Lachen

Die hebben wel lessen maar daar betaal je apart voor. is dus ook niet verplicht. Wij hebben een paar leden die in Noord-Holland wonen en de rijvereniging is toch echt in Mierlo.(Onder eindhoven)

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:14

Zoek een goedkope club bij je in de buurt en word daar lid van.

Sommigen hoef je helemaal niet veel te betalen omdat je geen lessen bij hun neemt.

Dan kan je wel een startkaart krijgen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 11:29

Je zou bij de Bogelscamp kunnen gaan, daar heb je geen les, en ze zijn 50 euro per jaar. Ik heb me ook lid gemaakt nu ik ga starten.

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 21:57

thanx alot everybody!!
greetings en happy hollidays

Rachel & Maya (m'n paardje, zie het vosje)

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 00:29

Bel even wat verenigingen op en vraag of het ook mogelijk is om alleen administratief lid te worden. Dat betekent, dat je via deze vereniging een startkaart aan kunt vragen, maar geen gebruik kan maken van hun accomodatie en lessen. Je moet namelijk lid zijn van een rijvereniging om een startkaart aan te vragen. Als je lid kan worden van een vereniging uit je omgeving kun je deelnemen aan de zogenaamde kringwedstrijden. Dat zijn wedstrijden in de omgeving, waar meestal lage inschrijfkosten zijn en geen prijzen (alleen rozetten). Zijn altijd leuke wedstrijden om mee te beginnen. Een officieel concours is veel duurder met inschrijfgeld en vaak ook heel groots opgezet. Een beetje wedstrijdervaring is dan al wel handig en die kun je mooi op die kringwedstrijden opdoen.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 09:47

Ik heb laatst nog gehoort dat het niet mogenlijk is
Je kunt je ook gewoon bij een vereniging aanmelden en dan gewoon door blijven gaan met privé lessen !