Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:28

DemiSisa gecondoleerd :(:)
Fijn dat je zo weer kan opstappen na een weekje vrij!

daffodil balen van je auto.. Hopelijk valt het mee

Roulette super dat je zo heerlijk hebt gereden en super tof dat je ook nog een winstpunt hebt meegepakt in je voorlopig laatste wedstrijd!

Ken vandaag ook weer opgepakt na een weekje vrij, net als demisisa weinig kunnen doen door het overlijden van mijn oma, en daarbij kreeg ze afgelopen week een flinke hoefzweer. Vandaag weer opgepakt aan de longe en dat ging fijn :)

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:44

Gecondoleerd Demi en Melis :(:)

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:13

MWM, DemiSisa en Melis
Sterkte voor jullie :(:)

Moulinette, gefeliciteerd met de resultaten met jouw snoepje *\o/*

Daff, balen -O-

Fly, feestvieren moet af en toe ook gebeuren :D alleen jammer dat de nasleep je soms een beetje vertraagt :')

Xxxmh, in welke regio zit jij? Ik krijg net een bericht vanuit onze rijvereniging app dat er hier in de buurt ook weer paarden besmet zijn met droes. De buurpaarden van een manege. Die heeft nu gelijk de deuren op slot gedaan uit angst voor een besmetting.

Hierdoor twijfel ik dus enorm of ik mijn wedstrijd op de 21e zal afzeggen. Grote wedstrijd met 3 ringen… :=

xxxmh

Berichten: 3488
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 23:03

Noisy schreef:
MWM, DemiSisa en Melis
Sterkte voor jullie :(:)

Moulinette, gefeliciteerd met de resultaten met jouw snoepje *\o/*

Daff, balen -O-

Fly, feestvieren moet af en toe ook gebeuren :D alleen jammer dat de nasleep je soms een beetje vertraagt :')

Xxxmh, in welke regio zit jij? Ik krijg net een bericht vanuit onze rijvereniging app dat er hier in de buurt ook weer paarden besmet zijn met droes. De buurpaarden van een manege. Die heeft nu gelijk de deuren op slot gedaan uit angst voor een besmetting.

Hierdoor twijfel ik dus enorm of ik mijn wedstrijd op de 21e zal afzeggen. Grote wedstrijd met 3 ringen… :=


Noord-Holland, mijn paard staat zelf in Castricum en in Heemskerk is er droes en Assendelft wat ik nu weet in mijn omgeving.

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:25

Ook voor jou mijn condoleances Melis en je paard ook nog een hoefzweer :(
Gelukkig dat dat weer beter lijkt te gaan.

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:57

Jeetje meiden, heel veel sterkte allemaal zeg :(:)
niet leuk om te lezen, helemaal begrijpelijk dat er dan wat minder wordt gereden.

wel zag ik ook mooie resultaten voorbij komen! super goed gedaan allemaal. :D

Wij zijn afgelopen weekend lekker naar Drenthe geweest om daar rond te rijden. echt genoten, vandaag heeft ze nog een dagje vrij.. en dan weer hard oefenen, want zondag weer M1 starten.

DiscoDipp

Berichten: 2870
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:07

Gecondoleerd Demi en Melis!

Wij hebben vandaag de draad weer opgepakt en gaan echt even 2 maanden bootcampen. Vandaag liep ze 20 minuten eigenlijk al heel fijn dus ik ben benieuwd hoe het over 2 weken aan voelt.

Blij dat ze weer thuis is en we weer verder kunnen in ieder geval!

Annash
Blogger

Berichten: 26535
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:11

In stilte jullie resultaten blijven volgen de afgelopen weken terwijl ik zelf aan de kant stond ivm drachtigheid van de merrie. Trainingspaard is gisteren bevallen van een merrieveulentje, dus eerst nog lekker even vakantie en dan rustig oppakken. Nou hoeft zij 'maar' B te lopen, dus dat zal redelijk snel weer moeten gaan. De vraag is natuurlijk of ik dan durf, maar dat gaan we dan wel weer zien. :)

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:34

Hier ook in stilte meegevolgd! Heel erg druk gehad met rijden, school en werk dua niet veel tijd gehad om te reageren!

Sterkte aan de mensen waar ik minder leuke berichten van heb gelezen :knuffel:

Gefeliciteerd met de mooie punten die ik voorbij zag komen! Toppers!!

Hier afgelopen zaterdag weer gestart! We stonden L1+8 dus doel was die laatste punten halen. Gezien we al eerder 207 en 201 hadden gereden, had ik er alle vertrouwen in dat we die laatste punten konden halen! Tijdens losrijden was het alleen echt enorme chaos. Heb nog nooit in zo een chaotische bak gereden! Ik ben gewend dat je een beetje oog houd voor de mede ruiter en elkaar ruimte gunt. Bak was 20x70 dus ruimte genoeg zou je denken? Toch genoeg mensen die constant in de weg reden. Extra blij met Peet die dan gewoon braaf blijft en zich nergens van aantrekt. Verder lekker onstpannen aan het rijden geweest in de ring en dat werd beloond met 200 en 200,5 waardoor we nu L1+12 staan *\o/* Hadden echt twee mooie protocollen met een paar 7,5 en 8en maar ook een verdiende 5. Super tevreden! In mei hebben we ons L2 debuut dus nu lekker daarvoor oefenen!

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:39

Wat goed dat je je laatste punten in de L1 hebt gehaald! Succes met je L2 debuut straks.

Fly_high

Berichten: 3304
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-24 10:59

O wat enorm goed gereden Flubberboot, gefeliciteerd!!! *\o/*

Bentuh succes alvast zondag :)

Noisy wat een gedoe met droes altijd zeg :\ geen idee wat de wijsheid is tbh, op zich is de kans op besmetting op wedstrijd niet noemenswaardig groot toch als ze niet aan elkaar zitten?

Ik ben nog losgegaan met foto's kopen, ga niet volop spammen maar wil het toch wel delen ;)


Afbeelding

We zijn nu 1m + 9, die 10cm erbij zal moeten lukken zo te zien :P eigenlijk ook paar keer meer foutloos geweest wel met een volte na de start of eigen lijn kruisen tussendoor want ik ben maar zo :') _O-

Aanstaande zondag weer op wedstrijd, naar mijn favoriete locatie ook nog, dus plan is lekker 2x foutloos :)

Enzo_Ollie

Berichten: 780
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:45

Afgelopen paar weken topic in stilte gelezen want nog even en ik krijg voor 1 paard bulkkorting op dit tempo :+
Ruinentand eruit gehaald vorige week, na z'n ongeluk 3 jaar geleden bleef dat ding maar ontsteken en dan weer niet. Dierenartsen wilden m er eigenlijk liever niet uithalen maar op aandringen van de tandarts toch wel, heel de wortel zat vol met kleine gaatjes en ontstekingen dus dat arme paard moet er echt vreselijk last van gehad hebben.

Volgende week weer terug om opnieuw bekapt te worden en dan weer kijken hoe die loopt met de artrose, hoop dat we dan iig weer mogen rijden om het bos in te gaan. Dat longeren zijn we nu wel zat na bijna 6 weken.

Met het andere paard zou ik maandag weer naar springles gaan sinds november, maar sta ik op m'n werk met lekke band |(

Dus gister nog een angst overwonnen en in de regen en wind gesprongen (max 50cm :Y) ) maar we hebben het wel gedaan. Nu hoop ik dat de pech over is en wil ik met 'm eind april/begin mei (ik kan niet eerder) L1 gaan starten en een oefencross eind mei

@Flubberboot dat zijn lekkere punten!

@Fly die 10cm moet idd niet veel verschil maken als ik die foto zie :D

Babootje

Berichten: 26294
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 18:17

Noisy schreef:
Hierdoor twijfel ik dus enorm of ik mijn wedstrijd op de 21e zal afzeggen. Grote wedstrijd met 3 ringen… :=


Ik schat in het buitenseizoen besmetting niet zo groot in. Binnen vind ik een ander verhaal.
Je zou ook altijd nog kunnen enten. :D

DemiSisa

Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:35

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Wordt onwijs gewaardeerd.

Melis, jij ook nog gecondoleerd en heel veel sterkte! En dan paardlief ook nog een zweer, wat een pech :(

Heb even geprobeerd verder bij te lezen, maar op alles reageren is wat veel haha. Gefeliciteerd aan iedereen met toffe punten!

Noisy, oei droes. Snap wel dat je dan overweegt zo'n grote wedstrijd af te zeggen.. :( Kansen zijn niet mega groot, maar je zult maar net zien..

Fly_high wat een gave foto! En hij heeft inderdaad nog zat ruimte over!

Hier heb ik me voor 20 april om laten schrijven naar L2. Ondanks dat we dus even iets minder getraind hebben, pakt hij het zo fijn op dat ik het wel aandurf. Mijn instructrice moedigde me aan en na zelf even rustig eroverna gedacht te hebben, dacht ik: ach, we kunnen het ook gewoon! Dus gelijk maar geregeld. :D

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:29

Gecondoleerd DemiSisa en Melis...

Hoe is het met jouw moeder MWM ?

Moniek hopelijk krijg je het opgelost (denk van wel :-) ) .
Flubberboot rijdt even goede punten.
Fly kan nog meer high springen

Besmetting op n buitenconcours zou ik niet zo bang voor zijn ...


Zondag hebben we weer wedstrijd. Dachten we vorige week vroeg op te moeten hé :') .... nou het kan nog vroeger. Zondag begint de rubriek om 8 uur :Y) . Ietsjes dichterbij als vorige week , dus denk 5u50 van huis . 2e rubriek begint om 9u en dochter rijdt in t begin. Dus de kans is groot , dat we op tijd naar huis kunnen. 38 deelnemers...

melis_93
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-07-22
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:45

Bedankt allemaal!

Annash gefeliciteerd met het veulen! Wat is het voor een? Fotospam? :D

Flubberboot wat een mooie scores! Gefeliciteerd :) Dat gaat vast en zeker goedkomen in de L2 :)

Mooie foto Flyhigh :) , en inderdaad ruimte zat!

EnzoOllie wat een pech.. Super dat je toch nog even gesprongen hebt

Getup dat is mooi optijd!

Vandaag weer even gereden na een weekje, heerlijk opstappen en wegrijden.
Wel even 5 minuten longeren voor de tijd, maar daar had ze niet zoveel behoefte aan :+ Met rijden was ze wel aan haha.

Annash
Blogger

Berichten: 26535
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:50

Melis, ik heb nog niet zoveel van haar. Blue Hors Santiano x Elite d-oc eptm v. Escolar X Elite, IBOP(drs), pref, prest, prok v. San Remo. Ze is echt een schatje! <3

Afbeelding


Afbeelding

Nog wel een extra disclaimer dat ik de merrie rij normaal, allemaal niks van mij bij dus. :)

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 22:08

Jullie gaan zo hard maar sterkte aan iedereen die het betreft! Hopen dat het snel weer de positieve kant op gaat voor jullie.

Leuke foto’s en ook de baby foto’s natuurlijk. Ik heb ruinen dus baby’s zijn uitgesloten…

Maar die extra cm’s flyhigh, die gaan goedkomen. En het is altijd leuk om mooie foto’s te krijgen.

En super punten 200 en 200,5. Ik moet nog wennen aan die halve punten en volgens mij doen ze dat al een tijdje of niet ;-)

Als ik dan weer tijdstippen lees van 5 uur 50 weg dan denk ik wel, waarom wil ik dat ook al weer het voordeel in Oostenrijk is wel, hoe hoger je start, hoe later je aan de start komt doorgaans. Naja, ik start pas eind mei, dus zien we dan wel weer…
Laatst bijgewerkt door Esperanza op 10-04-24 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Berichten: 8282
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 22:14

Haha Esperanza, hier dus meestal ook. En mn dochter rijdt E en A dus vroeg. Gaat t/m S

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 22:35

Dank allemaal! Ben echt zoo blij met mijn lieve topper <3 Perfecte leerpaardje voor mij!!

Wat een snoettie Annash <3

Pfoe wat een tijd Getup!! Ik doe het je niet na!

Komt goed DemiSisa! Kunnen jullie!!

Wat een pech Enzo!! Sneu voor dat paard met die tand!! Super stoer dat springen in de regen! Ben hier zelf op en top dressuurmuts en doe het je niet na! 15 cm vind ik al te hoog :')

Super ruige foto Fly <3 10cm erbij moet lukken zo!!

MyWishMax

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 05:24

Gecondoleerd Melis en demisisa!
En gefeliciteerd met resultaten van afgelopen weekend! En met veulen!

Als ik de foto's zie mis ik het springen toch wel echt, maar niet eerlijk naar paard om te doen met dressuurzadel en beugels die ik niet korter kan doen en ik zit zelfs voor dressuur al lang :') Nooit officiële wedstrijden gestart, want altijd pech gehad met de paarden waar ik mee sprong, maar met 1 sprong ik thuis wel parcoursen van 1,30. De rest wat normaal van 70 tot 1,10 haha. Hoewel 1,10 voor pony ook wel flink is en die 1,30 was op een groot paard

Moeder ligt helaas nog steeds in het ziekenhuis en blijft daar nog wel een tijdje. Langzaam aan gaat ze zich wel beter voelen en gisteren waren de waardes voor het eerst iets beter. Maar ziekenhuis geeft ook al aan wat wij altijd al wisten, je kan aan hoe ze zich gedraagt niet aflezen hoe ziek ze is. Ze vonden haar klinisch veel beter als wat de waardes aangeven, normaal zijn mensen veel zieker. Nu is ze voor haar doen echt heel ziek, want dit is de 1e keer in mijn hele leven dat ze überhaupt ziek in bed heeft gelegen wanneer het geen operatie was. Dus zelfs zonder ziekenhuis was het al heftiger als ik ooit meegemaakt heb en mijn vader heeft in de 50 jaar huwelijk maar 1 andere keer een zieke vrouw gehad die in bed lag. Zegt wel genoeg.

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:04

Oh ik zie mooie foto’s van springen en een leuke baby!

Verder nog iets over mega vroeg opstaan voor een wedstrijd -O-

Hier en daar lees ik nog wat pech dingetjes en de moeder van MWM die nog steeds echt erg ziek is. :(

En er komen ook nog hele mooie punten voorbij *\o/*

Ik lees alles wel maar soms zijn er veel berichten dus als iemand overgeslagen wordt in mijn reactie, sorry daarvoor. Voor mij staat er pas 21 april weer iets op de planning.

wendy1987

Berichten: 6928
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:41

Wat leuk dat iedereen wel weer zo een beetje bezig is. Ik probeer nog steeds gewoon mee te lezen :)
Het heeft bij mij op lager pitje gestaan met de wedstrijden, want ze was spierbevangen in december. Daarna gewoon getraind en wat gecrosst. Maar, nu maar weer eens op pad volgende week. Wil toch die laatste 3 puntjes nog even, probeer zo ongeveer elk jaar wel een klasse verder te pakken tot nu toe haha!
Ben trouwens afgelopen weekend ook op keuring geweest voor disepnsatie bij de KNHS, had ik hier ooit wel gemeld dat ik dat ging doen meen ik.
Ik heb deze ook gekregen, dus dat geeft ook zoveel rust dat ik nu ook weer meer toeleef naar het M.
Ik heb keuze tussen doorzitten/lichtrijden en mag zweepje rechts (mijn slechte enkel) erbij houden.
Ik had niet verwacht, dat dat me toch zoveel rust zou geven.
Gewoon het niet verplicht doormoeten zitten al.. Dat maakt het echt zo ontzettend veel fijner voor mij :)

Annash
Blogger

Berichten: 26535
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:11

Kan me voorstellen dat het ontzettend fijn is!

MyWishMax

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:42

Fijn Wendy! Ik moet de stap ook gaan zetten... Stel het al jaren uut