waar trainen jullie voor sgw?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

waar trainen jullie voor sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 20:01

dat wou ik eigelijk even weten omdat ik zelf misschien ook wel een sgw zou willen starten maar weet echt niet hoe en waar ik hiervoor zou moeten trainen, hoe doen jullie dat????

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:15

Ik train gewoon in het bos bij mij thuis door boomstammen en alles te springen.
Je hebt ook oefenterreinen. Waar precies allemaal weet ik niet precies maar daar kan vast en zeker je wel iemand antwoord op geven. Je kan ook gewoon trainen waar altijd SGW worden gehouden alleen dan heb je kans dat er niet zoveel hindernissen zijn omdat die dan weg gehaald zijn. Wel heb je de op en af sprongen want die staan er volgens mij altijd standaard.
Zelf heb ik een keer een SGW les gevolg in biddinghuizen bij Alice Naber. Haar kan je dan gewoon bellen om een afspraak te maken voor een les (of dat ook in de winter kan weet ik niet..). Zij heeft thuis een een oefenterrein en je kan ook een afspraak maken om zelf er te oevenen zonder les erbij.
Je paard moet wel een goeie conditie hebben om aan een SGW mee te kunnen doen daarom rij ik ook vaak lange afstanden om me pony der conditie te verbeteren. Steeds afwisselen van stap (op verharde grond) draf en galop (zandpad..). Daar krijgt je paard een goeie conditie van en dat steeds zo opbouwen. Ik weet niet of er een bos bij jou in de buurt is maar dan gewoon als je bankjes tegen komt (wat wel veilig is om te springen) te gaan springen en kijken hoe je paard dat vindt en aanpakt. Ook boomstammen en andere opstakels kan je dan gaan springen.

Op deze site kan je er nog meer informatie over vinden:
http://www.sgw-eventing.nl

Heel veel zelf weet ik er ook nog niet van want ik heb nog maar 2 SGW gereden maar er zijn hier wel meer mensen die je ermee kunnen.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:39

Ik train bij Rob Janssen in Neerbosch, maar dat is voor jou natuurlijk te ver weg. Je kunt de SGW-gids bestellen, daarin staan alle oefenterreinen vemeld!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 21:39

hoe kan je die gids aanvragen en waar.
hoe rijden jullie eigelijk doordeweeks?? Hoe lang enz hoe vaak springen?
Wat voor extra hulpmiddelen gebruiken jullie of speciale dingen oor sgw?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 22:45

Ik gebruik niet veel hulpmiddelen extra, gewoon mijn springuitrusting Haha! (wil nog wel hele goede beschermers kopen, want die Eskadrondingen vind ik niets *LOL* )

Je zou een keer in Dijkgatsbos wat kunnen trainen, maar dat is nu echt puur basiswerk en leuk om mee te beginnen Haha! Neem wel begeleiding mee als je voor het eerst gaat!
Zomaar in het bos ofzo gaan springen kan ik je niet aanraden, maar als je zelf denkt dat het kan(zou trouwens niet weten waar je bij alkmaar/heiloo het bos in moet maar toch *LOL* ).
Verder ga ik meestal 1 of 2 keer in het seizoen naar Alice in Biddinghuizen. Daar kun je goed les krijgen en als ze je kennen kun je in principe ook tegen vergoeding het terrein gebruiken.

Verder heb ik nog één goede tip, ga van de zomer gezellig met me mee naar Ermelo op SGW-trainingsweek Party!!

Je mag me altijd pb-en als je meer wilt weten hoor *LOL*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:11

lars schreef:
hoe kan je die gids aanvragen en waar.
hoe rijden jullie eigelijk doordeweeks?? Hoe lang enz hoe vaak springen?
Wat voor extra hulpmiddelen gebruiken jullie of speciale dingen oor sgw?


De gids kan je aanvragen op de SGW Eventing site. Het adres had ik in mijn vorige bericht gezet. Alleen zou ik wel eventjes wachten want in 2003 komt er een hele nieuwe uit dus dan kan je beter die bestellen dan. Of je moet die van 2002 ook willen hebben..
Nu in het winterseizoen train ik niet voor SGW. Daar begin ik pas weer in de lente mee waarneer de eerste SGW er weer aan komt. Nu rij ik gewoon elke dag dressuur in de bak en op ze tijd een dagje vrij. 1x in de 2 weken heb ik springgroepsles van 3 kwartier. Nu kan ik ook niet in het bos rijden want de bodem is niet al te best. Als dat eenmaal weer wat beter is ga ik dat wel weer doen want ik hou wel van een beetje afwisselen.
Tja van extra hulpmiddelen.. Verder niet echt bijzonders maar zoals je misschien al weet zijn er wel een aantal dingen veplicht bij SGW (bodyprotector onder andere.).

Enne gomir ik vind mijn Eskadrondingen perfect hoor, niks mis mee Tong uitsteken

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 17:20

he gomir
het lijkt me heel egr leuk om met je mee te gaan naar ermelo.
Maar moet wel even kijken met vervioer natuurlijk of mijn ouders niet op vakantie zijn, en ik wil even kijken hoe mijn paard dat springen en eventing alleemaal vindt.
Maar hou me op de hoogte!!!!!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:40

Doe ik *LOL* Ik vind het wel leuk als wat meer mensen uit deze regio enthousiast worden voor de cross Haha! Ben nu regelmatig alleen op pad, want van onze vereniging zijn de meeste op het moment ook niet zo erg voor crossen...(net nieuwe paarden, eng, etc. ) En ook met trainen is het gezelliger als je samen op pad kunt.
Vervoer naar Ermelo is misschien nog wel wat te regelen als het nodig is Haha! Ik hoop alleen dat het voor mij met mijn stage uitkomt...moet 5 weken stage lopen in juli/augustus(hoop het eerder te kunnen doen als ik al mijn tentamens haal) ...Huilen

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 09:17

hey.
wij oefenen altijd in het dijkgats bos .
maar nooit teveel oefenen hoor want dan kan je paard of pony het niet leuk meer vinden.
neem gewoon een paar sprongetjes van niet zo hoog en ga dan ook veel
overgangen rijden.,
dis niet alleen maar sjezen.
je kan het ook een keer bij alice naber proberen .
zij is een goede en bekende crosser en sgw er .
daar kan je les krijgen .
zij woont in bidding huizen.
flevoland dus maar wel heel erg de moeite waard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:21

ja idd
maar het is ook goed om gewoon een lekkere buitenrit te maken
en veel stappen over de harde weg en grote stukken galoperen op een goede bodem is ook niet slecht Haha!