Kosten wedstrijd outfit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Kosten wedstrijd outfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 21:22

Ik wil in januari meedoen aan mijn allereerste oefenparcours en ik heb dus helemaal geen wedstrijd kleding. Eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik wel echt wedstrijden wil gaan rijden. En het zal dan voornamelijk springen zijn.

Aan de ene kant koop ik altijd liever meteen iets van goede kwaliteit, maar als ik soms prijzen van jasjes etc hoort, dan schrik ik me een hoedje.

De broek moet gewoon goed zijn, dus ik koop gewoon een witte rijbroek van de merken die ik altijd koop.

Maar in welke prijsklassen zijn er jasjes en wat kosten alle bijkomende dingen zoals plastron etc?

Is springen ook met witte handschoenen eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:26

Heb je al rondgekeken op de site van Divoza? De catalogi van Divoza en Horselover zijn ook wel handig om even in te kijken.
Je handschoenen hoeven geloof ik niet wit te zijn en met springen hoef je ook geen aparte plastron om, een blouse met een speld is dan ook goed (dacht ik).

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 21:34

Lovely schreef:
Je handschoenen hoeven geloof ik niet wit te zijn en met springen hoef je ook geen aparte plastron om, een blouse met een speld is dan ook goed (dacht ik).


Een echte springruiter, dat zie ik zo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 21:39

jasjes kom je ook in overvloed tegen op de Marktplaats en vaak nog van goede merken ook. Verder zijn de Eurostar jasjes van prima kwaliteit en hebben een redelijke prijs.
Er zijn ook heel mooie engelse en duitse jasjes te koop maar dat zijn een beetje meer dressurjasjes met mooie satijnen koorden aan de revers. Voor het springen zullen ze dat wel een beetje te Mieperig vinden Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 23:52

Als je nog niet zeker weet of je wel verder wedstrijden wil gaan rijden kan je misschien beter eerst van iemand lenen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:32

moet je met die oefenwedstrijd in tenu starten? Dat is lang niet altijd zo, dus dat zou ik eerst eens navragen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 11:55

ik heb al aan meerdere oefenwedstrijden gereden en nooit officiele kleding aan gehad. daar heb ik nooit comentaar op gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:00

Volgens mij hoef je bij een oefenparcours niet in officieel tenue te rijden, al zou ik er wel voor zorgen dat alles netjes en schoon is (ook van je paard, pak even een schoon dekje en een paar schone peesbeschermers). Voor de zekerheid zou je dat even na kunnen vragen bij de organiserende vereniging.

Als je nog niet zeker weet of je wel wilt gaan starten, zou ik toch eens kijken of je voor die ene keer niet een jasje van iemand kunt lenen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:06

Handschoenen hoeven helemaal niet. Althans, ik ga vaak mee naar springwedstrijden als groom, en ik heb nog nooit iemand met handschoenen zien rijden.
Maar als je het zelf fijner vindt, gewoon doen natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 12:20

Als je met een jasje rijdt moet je ook handschoenen aanhebben, ook bij springen.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 15:49

Ik rij wedstrijden met een gewoon jasje. Dus geen speciaal jasje zeg maar. Ik heb er nooit commentaar over gehad. Je ziet het verschil niet met een heel duur ander jasje.

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:31

Je mag mijn outfit lenen (rijbroek + jasje + plastron)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:40

Ik heb verleden jaar pas een mooi Pikeur jasje gekregen,
voor die tijd reed ik al jaren met een Harry's Horse van 75 gulden, niemand die het zag, het was dat hij tot op de draad versleten was en dus echt vervanging moest hebben. Maar af en toe gerbuik ik hem nog als mijn Pikeur bij de stoom ligt. Die Harry's Horse kan je ook gewoon met de wasmachine wassen.
Verder kan je een plastron kopen en die dragen op een trui, dan hoef je een blouse aan te schaffen.
Het heoft echt niet zo duur te zijn.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:49

Hee Manon!

Een meisje bij ons op de vereniging heeft haar eerste wedstrijd gereden, met gedeeltelijk geleende outfit. Haha!

Bijv. een jasje is vrij duur, en voor een keertje kun je die vast wel lenen van iemand.
Ook witte handschoentjes kun je voor een keer wel van iemand anders aandoen misschien?

Verder is een plastron denk ik niet zo duur, en verder een wit shabrakje en witte broek is voor jezelf ook altijd nog te gebruiken buiten de wedstrijden om... das dus niet voor 1x mocht je die wedstrijden nooit meer willen..

Toch heb ik het gevoel dat Maddox best nog eens talent zou kunnen hebben. Tong uitsteken
En vergis je niet: als je eenmaal geproeft hebt uit het potje met wedstrijdgevoel... wie weet wil je dat hele potje wel leeg eten? Vork

Smakelijk eten bij je eerste hapje. Vingers aflikken *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:51

Je kunt het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.
Je hoeft echt niet heel gek te doen om 500 euro kwijt te zijn, zeker als je alles van een bekend merk neemt.
Maar er zijn ook leuke jasjes / broeken te koop van bijv. Eurostar, en dan ben je al een stuk goedkoper uit en het is naar mijn mening ook een prima merk.
Je zou ook eens op Marktplaats of in een snuffelkrantje kunnen kijken, vaak worden er complete outfits voor weinig geld aangeboden.
Als je echt verder wilt dan kun je altijd nog veel geld uitgeven !
Bij Divoza en Horselover (Hyporama) verkopen ze ook jasjes voor ca. 50 euro; wat de kwaliteit is weet ik niet, maar als je het vergelijkt met de dure merken dan kun je je er eigenlijk geen bult aan vallen.

Veel succes met je voorbereidingen !

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:52

als je een beetje slim bent kun je zo voor heel goedkoop een wedstrijdoutfit kopen.
een witte broek kun je bijv. gewoon tweedehands kopen, die zijn meestal toch niet vaak gedragen.
een jasje kun je heel goedkoop in een normale dameswinkel kopen (de mijne heb ik voor 30 gulden bij miss etam gekocht en er zelf andere knopen opgezet, net een echte) als je een beetje handig bent kun je een plastron ook zelf maken, gewoon even van iemand zo'n ding lenen en je kunt hem zo namaken.
witte handschoenen zijn niet zo heel duur en je outfit is compleet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:09

bij ons in esbeek moet je dus echt in tenu en mag je dus niet starten zonder!! laatst zag ik bij het drunensruiterhuis hele mooie jasjes hangen voor iets van 75 euro. ze waren van geen merk maar wel echt mooi!!!

x yvon

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:51

Je kan het zo gek maken als je wilt, je kan alles twee de hands op de kop tikken, en dan kun je er voor 50 - 75 euro nog leuk uitzien (laarzen heb je vast al wel toch?).
Maar je kan ook met gemak 1000 euro kwijtraken aan dure ruitersporthuizen.
Kijk inderdaad eens op internet, daar staat echt veel op hoor!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 17:54

Ik zou als ik jouw was even kijken in de catalogus van de divoza, of horselover. Dan zoek je gewoon de spullen die je nodig hebt, en kun je ook meteen prijzen vergelijken:)