M1 proefje, ik snap het niet..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

M1 proefje, ik snap het niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 11:10

Ik ga starten in de M1 nu lees ik net dat er staat E X K, rechtsomkeert, maar moet je dan recht van e naar x of echt met een boogje?? Ik weet niet of ik de letters goed heb, maar even uit m'n hoofd. Jeetje van de zenuwen weet ik zelfs dat al niet meer.

Verder staat er nog in een anders proefje K E B halve grote volte middengalop. Begin je dan al bij K (of M ik weet het nog steeds niets) met de middengalop of gewoon echt alleen de halve volte?

haha, kan beter thuisblijven geloof ik. Wat doen jullie tegen de zenuwen?
Ik ben 2 jaar niet meer gestart wegens blessure van m'n paard dus mega eng allemaal weer. Lips are sealed

Kan het natuurlijk in het weekend op les vragen, maar ik zit er nu mee!!

Alvast bedankt voor de hulp
DOEG

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:18

EXK linksomkeert: bij E halve volte halve baan tot X en vanaf X een rechte lijn naar K rijden.

KEB halve grote volte middengalop: vanaf K wegrijden (in 3 galopsprongen wegrijden) en in de middengalop vanaf E een halve grote volte, voor B teruglaten komen (in 3 galopsprongen).

Succes

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 11:34

Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan happy worker. Haha!

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 11:50

HEE bedankt!!! Kan ik mooi oefenen.

Hebben jullie nog tips voor het terugrijden uit de middengalop, want als ik zo om me heen kijk loopt iedereen (nouja de meeste dan op dit niveau) gewoon door in de middengalop tot ze weer naar draf moeten. Gewoon zwaar zitten en ophouding buitenteugel of beide handen?

Ben een beetje in verwarring geraakt want ik had voorheen van iemand les en dan moest ik bij het aanspringen in galop m'n binnenhand naar de buitenbroekzak brengen en iedere pas een ophouding maken met de binnenhand. De overgang naar draf moet ik beide handen naar binnen brengen. Nu leer ik weer ophouding op de buitenteugel te maken. Er zijn wellicht meerdere wegen........ maar je raakt zo wel in de war. Volgens mij blokkeer je met de binnenhand toch het binnenbeen? en word de sprong steeds minder als je niet oppast.

Hoewel je hebt talent of niet (hihi grapje) zullen jullie denken. Haha!

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:22

Succes!!!!!!!!!!!!!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:32

Bij terugkomen uit de middengalop maak ik ophouding met de buitenteugel en plaats de schouder een heel klein beetje naar binnen. Binnenbeen voor de impuls en buitenbeen voor de juiste galop, anders heb je kans dat hij omspringt....verder jezelf lang maken, wat zwaarder gaan zitten, maar let erop dat je vooral "los" blijft zitten en niet verkrampt, want anders zal hij bij het terugrijden niet mooi over de rug blijven galopperen.....

Succes!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:42

Je kunt bij het terugkomen je gewicht wat naar buiten (buitenachterbeen) brengen, dat zorgt dat het paard het buitenachterbeen mooi onderbrengt en terugkomt maar pas op dat hij er niet te veel op reageert, zelf gebruik ik dit alleen voor de overgang naar stap.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 22:08

Oeh! Dat zou bij die van mij niet werken...hij is pas 4 maar vindt de wissels geweldig, dus als ik naar buiten zou zitten....

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 15:30

Ik wens je veel succes, maar weet je wel zeker dat je M1 gaat starten. Volgens mij kun je beter lager beginnen, als dat tenminste mogelijk is. Als ik je verhaal lees, ben je wel heel veel vergeten.

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 22:00

Ja, want ik heb alle punten al in de M1 maar als je 2 jaar stil staat wegens een blessure van je paard is dat niet leuk en stilstand is achteruit gang toch?

Verder ben ik van instructie gewisseld en nu lijkt het of ik alles anders heb aangeleerd maar dat zal dan wel z'n redenen gehad hebben die ik nu probeer te bedenken. Dat schiet dan ineens te binnen en dan wil ik meteen antwoord terwijl ik net zo goed kan wachten tot zaterdag want dan heb ik weer les, maarja beetje ongeduldig he Jeetje waarom zit ik me hier eigenlijk te verdedigen. We zijn idd niet allemaal Anky toch?

Verder is het leuk om hier tips te lezen (via de zoekfunctie ook nog wat dingetjes gevonden) en dat je elkaar verder kan helpen. Er is al genoeg haat en ellende in de paardenwereld, dus laten we het leuk houden en elkaar positief benaderen. Sorry, ben een beetje sacho want ik heb net gehoord dat een vriend botkanker heeft, hij is pas 20................. en dan maak ik me druk om zo'n stom proefje. Nouja life goes on zeggen ze maar soms ...

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:20

Ik snap het wel hoor, die nieuwe proeven hebben veel onderdelen waar ik ook wel goed over na moet denken. Ik heb ook moeite met die M proeven, plus alles gaat zó snel achter elkaar...! Succes!