verkeerde galop.. hoe/wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

verkeerde galop.. hoe/wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 21:33

Ewald heeft nog iets moeite met de rechtergalop en wil dus nog wel eens verkeerd springen, de laatste tijd gaat dat echter super, maar toch niet altijd is het goed..

Wat als hij tijdens een proefje verkeerd aanspringt.. wat meot ik dan doen?
doorrijden in verkeerde galop?
Terug naar draf volte draaien en opnieuw?
terug naar draf en opnieuw aanspringen??

Hoe doen jullie dat als het gebeurt?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 21:38

Ik heb het ook gehad en gelijk terug na de draf en als je nog in de hoek een beetje bent opnieuw proberen aan te springen. Na die oevening komt E-B-E grote volte of B-E-B grote volte en als het daarvoor nog niet gelukt is, daar opnieuw proberen aan te springen. Maar niet doorrijden in de verkeerde galop, nooit! Ook niet als die dat kan laten overspringen in de goede galop, dat stellen ze ook niet echt op prijs.
Succes ermee, en probeer er nog eventjes goed te oevenen!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 21:40

NOOIT doorrijden in de verkeerde galop. Laat als ruiter zien dat je het voelt. Rij terug naar de draf.
Ik weet niet welke klasse je rijdt, maar in de B draai je altijd na het aanspringen in de galop ergens een volte. Spring daar opnieuw aan.
Ga geen volte draaien die niet in het boekje staat.

Het is mij meerdere keren gebeurd. De ene keer krijg je er een 2, bij een andere jury een 5. Maar laat zien dat jij het voelt en neem het paard terug.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 21:41

Ik heb even je profiel bekeken.
Het is nog een jong paard. Logisch dat die nog weleens verkeerd aanspringt. Geen probleem van maken. Tijdens een wedstijd komt er stress bij en sja, dan spring je misschien verkeerd aan. Dat is dan misschien een 2, maar het is zo verschrikkelijk veel wedstrijdervaring, dat is meer waard dan een 7!

Succes!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 21:50

ik maak me ook nergens druk om, ben nog tevreden als we niet eens hebben gegalopeert.. het gaat mij om de lol en de ervaring.
Hij is inderdaad nog jong, maar hij leert snel! Hij galopeert nu bijna altijd goed aan, als hij eenmaal in galop zit heeft hij verder geen moeite meer, kan netjes voltes rijden enzo, hoeken zijn soms een klein probleem aangezien meneer een ander tempo in gedachten heeft dan ik.. maar het zit wel snor verder.
Ik blijf oefenen..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:18

Idd. altijd corrigeren en niet door blijven rijden in de verkeerde galop.
Meteen nadat je paard verkeerd is aangesprongen neem je hem netjes terug en spring je alsnog in de goede galop aan.
Als je op tijd merkt dat hij verkeerd zit, dan is het absoluut niet nodig om een volte te rijden, zo verlies je alleen nog maar meer punten.
Neem wel even de tijd voor het corrigeren en in de juiste galop aanspringen.
Het is natuurlijk zaak dat je zo snel mogelijk in de goede galop aanspringt, maar een nette overgang terug naar draf en netjes aanspringen in de goede galop worden meer gewaardeerd dan je paard op de rem trekken en in galop "aanschoppen".

Veel succes !