Kleur dekje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Kleur dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 11:56

Ik ga in januari starten (dressuur) met mijn fries en ben mijn uitrusting alvast aan het verzamelen (goed excuus om af en toe wat te kopen). Ik heb een goud onderlegd hoofdstel en aan mijn jasje zit een heel klein gouden randje langs het kraagje. Nu heb een ik een heel mooi en chique zadeldek van BR. Het is zwart met een gouden biesje.

Volgens het regelement zou ik hiermee mogen starten (volgens mij), ik heb namelijk niets kunnen vinden over verplichte kleuren van dekjes. Maar zou de jury mij dit aanrekenen denken jullie? Het lijkt mij heel erg mooi en rustig staan op Tjalle, met een wit of creme dekje wordt het zo'n kermis!

Wat denken jullie hiervan??? Of start een van jullie met een niet wit of creme dekje?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:02

met springen gebruik ik beige dekjes, met dressuur een gewoon wit. Dat heeft wel mijn voorkeur moet ik zeggen. Ik kan in het reglement niets vinden over kleur van een dekje, ik zou ook het dressuurboekje er even op naslaan.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:27

ik weet het ook niet, ik rijd onder verenigingstenue, dus ik mag nix zelf bepalen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:31

Ik vind lichte shabracken ook veruit het mooiste,
die hebben ze overigens ook met gouden biesje.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:55

weet niet, ik heb lichtgeel (creme) volgens mij mag het alleen creme, geel of wit.................. Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:00

'k Weet bijna zeker dat het wel mag.
Ik heb ook een tijd gereden met een donkerblauw fluwelen dekje met een witte bies, en daar heb ik nooit commentaar op gehad.
Een wit dekje stond echt voor geen meter op m'n schimmel, vandaar dat ik uitgeweken ben naar een andere kleur.
En zeker als het mooi combineert met de rest van je tuig / kleding, dan ziet het er toch keurig uit ?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:25

In het reglement staat helemaal niks over de kleur van de schabrak!!!!!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:46

Ow oke, dat komt dan mooi uit, stel je voor dat je een witte op zou moeten hebben, dan is mijn wit paardje altijd creme, want mijn witte shabrakje is echt spierwit Opzich vind ik wit op een zwart paard ook wel mooi staan hoor, maar zo te horen past een zwarte ook goed bij je tenue.. hehe.. Ben wel benieuwd naar foto's ?

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 14:44

sl0wm0ti0n schreef:
Opzich vind ik wit op een zwart paard ook wel mooi staan hoor, maar zo te horen past een zwarte ook goed bij je tenue.. hehe.. Ben wel benieuwd naar foto's ?


Foto's volgen in januari pas (mijn eerste wedstrijd is 12 januari). Weet ook niet goed hoe ik hier een foto zou moeten plaatsen? Kan iemand deze digibeet helpen??? Of moet dat misschien op dezelfde manier als foto's toevoegen aan je profiel (daarvan heb ik een beschrijving, maar is nog niet helemaal gelukt...)

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:14

ik had het dus na gevraagt omdat ik ook met een andere kleur wil starten, en je bent niet verplicht in het wit te rijden, dus je shabrakje mag ook een andere kleur zijn, soms habben clubs ook een ander kleur shabrak dan wit, dus je zwarte shabrakje mag wel gewoon

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:02

Een zwart zadeldekje (shabrak is zadelvorm) mag wel. Heel veel mensen met schimmels doen het ook, want wit staat niet op een schimmel (of het paard of het dekje lijkt geel!).
Ik vind het alleen een beetje zonde. Ik heb zelf ook een Fries en vind het met een zwart dekje een beetje saai worden. Wat mij mooi lijkt met jouw hoofdstel en jasje is een wit dekje (evt. met een gouden bies). Dat staat dan echt heel chique! Een kermis wordt het dan echt nog niet hoor!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:11

Laatst heb ik hier navraag over gedaan bij het KNHS. Er werd gezegd dat het rijden met zadeldekjes tijdens de wedstrijden (springen en dressuur) in alle kleuren is toegestaan. Tenzij... je (bij de vereniging waarbij je bent aangesloten) verplicht bent een verenigingsdekje te gebruiken.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:33

Een paar weken geleden had ik wedstrijd en er startte iemand met een andere kleur dekje, zij werd wel bij de jury geroepen met de melding dat dit niet mocht Verward en dat ze de volgende keer wel een witte moest gebruiken, dus het kan dan wel niet in de regelementen staan, maar weten de juryleden dit ook?

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:59

ik vind wit zelf ook mooier, maar kan wel begrijpen dat je op je friesje in het zwart wilt!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 14:23

Ik zie bij friesen vaak wit sjabrak en een wit onderlegd hoofdstel, dat staat heel mooi. Het wordt op prijs gesteld als je een wit of cremekleurig sjabrak gebruikt, dat weet ik wel.