Zenuwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 20:36

Ik heb een vraagje aan jullie:
Zijn jullie erg zenuwachtig voor een wedstrijd en wat doe je eraan?
Of misschien nu niet meer maar bijvoorbeeld de eerste keer dat je startte?

Ik ga 9 februarie starten (ik voor het eerst en Jamy ook) maar ik weet nu al zeker dat ik zenuwachtig ben, heeel erg zelfs! Bloos

Ik heb in september al eens een onderlinge gereden en in juni ook maar was toen ook al dood zenuwachtig maar omdat dit offieciel is zal het nog wel erger zijn.

Dus wat helpt een beetje om niet zo erg zenuwachtig te zijn, Jamy zal het ook allemaal wel spannend vinden en als zij voelt dat ik ook zenuwachtig ben.... Scheve mond
Dus als iemand tips heeft, kan ik er vroegtijdig mee beginnen Schijnheilig

iig erg bedankt! Party!!

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:39

Mijn eerste wedstrijden was ik ook heel erg zenuwachtig, maar ik denk niet dat je er veel aan kunt doen, zenuwen kun je toch nie stoppen die komen vanzelf, porber er misschien zo weinig mogelijk aant te denken en je eigen toe te spreken van het zal wel lukken, want mijn paardje en ik kunnen het !!!
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat na een paar wedstrijden die zenuwen bijna helemaal weg gaan !!!
Veel succes op je wedstrijd en je laat maar horen hoe het geweest is (en ook met de zenuwen !!!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:42

zorg dat je het druk heb. zorgt voor veel afleiding. maar niet op je ouders afreageren want dan heb je zo ruzie.
verder weet ik niet echt iets.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:52

Dat is normaal, dat je voor je eerste wedstrijden zenuwachtig bent. Dat hoort er gewoon eenmaal ben en het gaat ook van zelf over. Nu ben ik niet meer zenuwachtig als ik een wedstrijd heb.. Nou eerlijk gezegd ben ik toch wel altijd een klein beetje zenuwachtig als ik een SGW heb..
Maar er is eigenlijk niks aan te doen. Je moet gewoon proberen om rustig te blijven, hoe moeilijk het ook is. Als eenmaal aan het rijden bent gaat het wel over!

Alvast veel succes Party!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:03

Ik ben altijd zenuwachtiger voor dingen als 'Ben ik niks vergeten?' 'Loopt alles op tijd?' 'Gaat ze de trailer in?' etc. meer voor de dingen eromheen dus, dan voor het rijden zelf.
Aan de ene kant misschien fijn, aan de andere kant word ik helemaal gek van mezelf (en m'n omgeving ook denk ik Haha! )! Steeds weer alles controleren, voortdurend op m'n horloge kijken etc. Voordeel is wel dat je dit soort dingen natuurlijk voor een groot deel zelf in de hand hebt, lijsten maken, plannen etc., maar de wedstrijdorganisatie blijft een onzekere factor...

Tijdje geleden was ik trouwens bloednerveus voor iets heel anders: voor het eerst zelf met de trailer rijden, dat vond ik veel spannender dan die hele wedstrijd *LOL*

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:17

Ik ben ook altijd dagen zenuwachtg van te voren! Eerst wel meer dan nu, nu begint het bij het inrijden pas als degene voor mij aan de beurt is. In de proef benik dan gelukkig helemaal niet zenwachtig! Vooral als alles mis gaat!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:18

als je nu al gaat zeggen dat je zenuwachtig wordt, zal dat zeker lukken! Niet te druk maken, en zorgen dat je paard op je kan rekenen is veel belangrijker. Zenuwen zijn deels een kwestie van zelfbeheersing.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 01:06

Zenuwen horen erbij. Zonder zenuwen geen goede prestatie.
Het wordt anders als de zenuwen zo erg worden dat je niet meer 'normaal' kan functioneren.
Rustig proberen door te ademen kan helpen, en je blijven concentreren op het rijden zelf. Niet denken aan de wedstrijd, jury oid,maar gewoon lekker proberen te rijden!