Ben ik nou een zeikerd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Ben ik nou een zeikerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 15:37

Ben van het weekend weer op zoncours geweest. Dit was de laatste wedstrijd van de kringselecties. Ik zou met 2 paarden starten.
We komen aan op de manege en blijkt dat er slechts een bakje van nauwelijks 20 bij 20 ter beschikking was om in te rijden en buiten hadden ze dan een stukje wei afgezet maar dat was ook meteen de doorgang naar de rijhal, dus een af- en aanloop van mensen en paarden.
Gelukkig moest ik met mijn hengst als 4e starten dus in het bakje waren nog maar twee mensen aanwezig. En toen kon je je kont al niet keren. Vreselijk om zo je paard los te moeten rijden, in principe was je constant op een volte aan het rondbutsen, geen mogelijkheid om je paard even fijn recht te stellen. Ik was al een keer naar buiten gegaan maar daar ging ik bijna 3 keer op mijn klep omdat het zo glad was.
Goed, uiteindelijk toch die proef gereden. Ik moest B met mijn hengst. Proef zat naar mijn gevoel vol spanning, blijkbaar dacht de jury daar anders over want ik kreeg maar liefst 176 punten en had de 4e plaats te pakken. Daar was ik natuurlijk wel blij mee.
Alleen toen ik aan het secretariaat meldde dat ik mijn ruin die middag niet zou starten omdat ik geen losrij mogelijkheden had, keken ze me nogal verwonderd aan. IK kon toch in dat bakje rijden en anders buiten. Yeah right, misschien met jullie paarden maar mijn ruin krijg ik niet ontspannen en los als ik niet op zijn minst even naar voren kan rijden. En met 4 man in die bak was ik toch genoodzaakt om te stappen en een beetje te draven. In feite een fijn bakje om in te longeren en verder niks.
Dus ik zei dat ik dat nooit zou redden en heb me afgemeld.
Is dit nou zo'n stomme reden of ben ik gewoon verwend??? Ik heb geen zin om mijn paard naar de gort te rijden omdat zij geen fatsoenlijke losrijmogelijkheden ter beschikking hebben.
Dit is al de tweede manege tijdens de selecties waar het zo bagger geregeld is. De hal waar de proef verreden moest worden was trouwens wel heel fijn. Maar ik zou op zijn minst zo'n hal regelen als losrijmogelijkheid. Niet iedereen is klaar met 10 minuten en heeft genoeg aan een volte!!!!
Zouden jullie ook om dergelijke redenen overwegen om je paard niet te starten of zijn jullie wat makkelijker daar in?

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:00

ik zou ook afmelden

zonde van alles om kost wat het kost te gaan starten

de mijne laat zich niet snel ontspannen in een vreemde omgeving en al helemaal niet als de ruimte zo beperkt is

ik informeer van te voren hoe de mogelijkheden zijn op de wedstrijd en ga desnoods van te voren kijken

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:03

Ik vind dat je groot gelijk hebt.
Zijn er eigenlijk regels aan het losrij terrein verbonden???
Lijkt mij namelijk van wel!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 16:09

Als er al regels zijn dan zou ik die wel eens willen weten want ik vermoed dat deze manege niet aan de regels voldoet. Daarbij vind ik ook dat als je je inschrijft voor een indoor dat je dan op zijn minst indoor kan losrijden. Als er nou een ruime, goed gedraineerde buitenbak ter beschikking was, dan had ik misschien niet afgemeld.
Als iemand de regels kent die aan het organiseren van een officieel concours verbonden zijn (en dan met name wat betreft de accomodatie), dan zou ik die graag eens willen weten.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:13

Gevonden:

Artikel 113 - Oefenterrein


1. Het oefenterrein dient tenminste de volgende afmetingen te hebben:

lengte 35m en breedte 15m, met dien verstande dat tenminste een totaal oppervlak van minimaal 525m² effectief voor het losrijden te gebruiken is.

2. Wanneer de grootte van het beschikbare oefenterrein in verhouding tot het aantal deelnemers beperkt is, kan de wedstrijdorganiserende vereniging aanvullende voorwaarden stellen met betrekking tot het maximum aantal deelnemers, dat tegelijkertijd van het oefenterrein gebruik zal mogen maken.

3. Het oefenterrein dient te worden afgebakend; daartoe dient materiaal te worden gebruikt dat de kans op verwonding van paarden en/of deelnemers zo klein mogelijk doet zijn. Buiten het afgebakende oefenterrein mag door de deelnemers niet losgereden worden.

4. De bodem van het oefenterrein dient zo vlak mogelijk, enigszins veerkrachtig en goed verzorgd te zijn; ook tijdens de wedstrijd dient de bodem zonodig regelmatig te worden verzorgd.

5. 5.1 Op het oefenterrein mag voorafgaand aan of na afloop van de door de ingeschreven deelnemer te rijden proef of proeven, uitsluitend door degene die met een bepaald paard zal starten dan wel met dit paard heeft gestart worden gewerkt. Het rijden van een paard door een ander dan de met dit paard voor de betreffende rubriek(en) in geschreven deelnemer is - op straffe van uitsluiting van het paard - niet toegestaan.

5.2 Onverminderd het bepaalde in art. 113-5.1 mogen derden ( verzorgers/helpers e.d. ), in het zadel gezeten, met een paard op het oefenterrein stappen,mits dit aan een lange teugel gebeurt; de ingeschreven deelnemer is verantwoordelijk voor het gedrag van de betreffende verzorger/helper.

6. Het longeren van paarden is uitsluitend toegestaan, indien het oefenterrein voldoende groot is en er daartoe een speciaal gemarkeerd terreingedeelte bestemd is. Is dit niet het geval, dan uitsluitend na uitdrukkelijke toestemming van de wedstrijdleiding. In géén geval mogen andere deelnemers als gevolg van het longeren worden gehinderd.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 16:22

He bedankt. Dat zegt wel genoeg dacht ik zo. De accomodatie was dus allesbehalve conform de regels.
Daarbij stond het halletje ook nog eens vol met pakken kuilvoer wat de oppervlakte nog kleiner maakte. Tevens lagen er uitstekende voorwerpen op de pakken kuil. Mijn vriend heeft 2 rieken verplaats omdat ze bovenop de pakken lagen en ik er bijna tegenaan reed.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:40

Ja, ik vind je wel een zeikerd. Ik vind dat je op zo'n stuk prima los kunt rijden. Je moet je paard ook op de volte weg kunnen rijden, dat gaat best. Dat is bijna het eerste wat wij leren in de les, je paard moet ten alle tijden reageren op je been als je weg wilt rijden. Bij ons op de manege rijden we ook altijd in op zo'n stukje en dat gaat prima. Voor de M en Z mogen ze wel in de hele baan inrijden, maar voor een b of l proefje is dat zeker niet nodig.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 16:51

Nuv schreef:
Ja, ik vind je wel een zeikerd. Ik vind dat je op zo'n stuk prima los kunt rijden. Je moet je paard ook op de volte weg kunnen rijden, dat gaat best. Dat is bijna het eerste wat wij leren in de les, je paard moet ten alle tijden reageren op je been als je weg wilt rijden. Bij ons op de manege rijden we ook altijd in op zo'n stukje en dat gaat prima. Voor de M en Z mogen ze wel in de hele baan inrijden, maar voor een b of l proefje is dat zeker niet nodig.


Misschien ben jij inderdaad gezegend met een paard wat zich zo makkelijk laat loswerken... . Er zijn inderdaad mensen die er blijkbaar niks om geven om met zijn zessen in zo'n klein rotbakje los te rijden maar ze zijn ondertussen dan wel hun paarden meer op de rem aan het trekken dan iets anders.
En dat je moet kunnen wegrijden op een volte dat spreekt voor zich. Maar dat is niet de issue. Jij rijdt je paard toch niet ALLEEN maar op een volte??? Lijkt me niet zo slim.... Maar goed, zoals ik al zei zijn er mensen die er geen problemen mee hebben om op die manier los te rijden maar ik ga mijn paarden in ieder geval niet starten onder dergelijke omstandigheden.
Trouwens wel een onzinnige opmerking dat je voor de M en Z wel een hele baan nodig zou hebben maar voor de B en de L niet????
Moet je me toch eens uitleggen waarom zij wel en wij niet...!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 16:59

Tja, dat weet ik ook niet! Dat beslist de jury, dat de mensen die m en z starten in de hele rijbaan in moeten rijden. Bij de B en L hebben we nooit opmerkingen gehad.

En ik ben inderdaad wel lichtelijk gezegend met zo'n paard ja Bloos hij laat zich vrij gemakkelijk loswerken. Maar het feit dat ik er bij ons nooit iemand over hoor, en we uit hebben moeten breiden met een derde jury vanwege de vele inschrijvingen zegt ook genoeg lijkt me.

Ik vind het vervelend voor je, maar ik begrijp gewoon heel goed waarom de mensen je daar vreemd aankeken!

Wij hebben nu zelfs de M2 selectie van onze kring toegewezen gekregen...

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:01

Nuv schreef:
Ja, ik vind je wel een zeikerd. Ik vind dat je op zo'n stuk prima los kunt rijden. Je moet je paard ook op de volte weg kunnen rijden, dat gaat best. Dat is bijna het eerste wat wij leren in de les, je paard moet ten alle tijden reageren op je been als je weg wilt rijden. Bij ons op de manege rijden we ook altijd in op zo'n stukje en dat gaat prima. Voor de M en Z mogen ze wel in de hele baan inrijden, maar voor een b of l proefje is dat zeker niet nodig.


Hmm, jij rijd dus koste wat het kost je paard 'los'? Heb je er al eens aan gedacht dat een paard snel overbelast kan zijn door zo'n kleine bak? Dat hij zijn pezen kapot kan lopen als de bak te zwaar is?

Nee, daar denken weinig mensen aan..

Ik vind dat ze juist heeft gehandeld..

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:01

Ik rijd ook regelmatig in een accommodatie met zelfs nog een kleinere losrijbak dan jij had. Ik heb er geen problemen mee, maar dat is zeker van je paard afhankelijk.
Wel viel mij op dat het vaak juist in de lagere klasses een rommeltje was in dat bakje en naarmate je hoger kwam de mensen steeds minder vierkante meters nodig hebben om hun paard los te rijden.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:02

Ah, dus je overbelast z'n pezen ook als je een half uurtje longeert! Kom op zeg! Get real!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:06

Fitzroy schreef:
Wel viel mij op dat het vaak juist in de lagere klasses een rommeltje was in dat bakje en naarmate je hoger kwam de mensen steeds minder vierkante meters nodig hebben om hun paard los te rijden.

Vrij logisch. Die mensen hebben meer stuur. In de lagere klasse lopen meer onprofessionele ruiters rond en jongere paarden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:06

Fitz, dat lijkt me logisch. Als het goed is zijn M en Z paarden wat beter te controleren dan het jonge spul in het B en L. Ik heb ook regelmatig zo moeten losrijden (en -springen!). Ik zeg niet dat het ideaal is, maar soms kan het niet anders. Overigens rijd ik thuis heel veel op de grote volte, ook dan kun je keurig recht richten trouwens. Wat me wel zou irriteren zijn pakken zaagsel e.d.

/edit typo
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-11-02 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:13

Ik heb een voorstel, komen jullie gezellig aanstaande zondag bij ons kijken, we hebben dan een wedstrijd. Kunnen de mensen die het niet geloven zien dat het best kan en dat er winstpunten zat worden gereden! (Ook in de lagere klassen!)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:16

Nuv, ik heb helemaal niet beweerd dat het ondoenlijk is, integendeel. Ik heb zondag losgereden in een bak van 15 bij 45 of zo. Ook niet alles, maar die wp'n waren er toch wel. Maar het is niet ideaal, en dat zul je met me eens zijn toch?

Kleintje, great minds think alike Knipoog

/edit weer een typo
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-11-02 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 17:18

Tallie1979"]
[quote="Nuv schreef:
Ja, ik vind je wel een zeikerd. Ik vind dat je op zo'n stuk prima los kunt rijden. Je moet je paard ook op de volte weg kunnen rijden, dat gaat best. Dat is bijna het eerste wat wij leren in de les, je paard moet ten alle tijden reageren op je been als je weg wilt rijden. Bij ons op de manege rijden we ook altijd in op zo'n stukje en dat gaat prima. Voor de M en Z mogen ze wel in de hele baan inrijden, maar voor een b of l proefje is dat zeker niet nodig.


Hmm, jij rijd dus koste wat het kost je paard 'los'? Heb je er al eens aan gedacht dat een paard snel overbelast kan zijn door zo'n kleine bak? Dat hij zijn pezen kapot kan lopen als de bak te zwaar is?

Nee, daar denken weinig mensen aan..

Ik vind dat ze juist heeft gehandeld..
[/quote]

Ja, ik zie vaak ook gebeuren dat mensen kost wat kost hun paard moeten losrijden al is het in een blubberbak waar je 2 meter wegzakt.
En ik vind het zowiezo voor een jong paard het risico niet waard om een zo'n bak te rijden. Je hebt hier vaak ook te maken met jongere dieren die nog wat meer ruimte en tijd nodig hebben.
Ik vind de vergelijking met losrijden van M en Z ruiters een beetje kort door de bocht. Als ik straks M rijd en later Z zal ik ook dan niet accepteren dat ik in een dergelijke bak moet losrijden. Of je organiseert iets en je doet het goed, of je organiseert het niet of ergens anders waar de accomodatie wel in orde is.
Maar goed, blijkbaar heeft niet iedereen er problemen mee en dat is ook ieder zijn goed recht natuurlijk. Maar bij mij komen degelijke maneges dus op de 'zwarte lijst' en daar ga ik nooit meer heen. Genoeg maneges die het wel goed organiseren en waar je ziet dat het wel kan. Zowel voor de B en L ruiters als de M en Z ruiters.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:18

Nee, daar heb je gelijk in, het is lang niet ideaal, ik rij ook graag in een grote bak los. Ik vind het alleen een belachelijke reden om jezelf af te melden.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:18

Nuv schreef:
Ik heb een voorstel, komen jullie gezellig aanstaande zondag bij ons kijken, we hebben dan een wedstrijd. Kunnen de mensen die het niet geloven zien dat het best kan en dat er winstpunten zat worden gereden! (Ook in de lagere klassen!)

Tuurlijk kan het!
Maar niet ieder paard reageert hetzelfde, niet iedere ruiter stuurt hetzelfde!
Stel dat je met een wat moeilijker paard in zo'n bak losrijdt en een ander denkt: ach, ik stuur hem erop af. We zien wel wie er aan de kant gaat (want die praktijken heb je op wedstrijden), dan kan je flink de banketstaaf zijn!

Ze schrijft toch dat ze het met het eerste paard heeft gedaan, die is dus nog vrij makkelijk en ze had een vette winstpunt. Met het tweede paard leek het haar niets. Ze kent zelf het paard toch het beste lijkt mij!

Zelf ben ik er ook geen voorstander van, maar het ligt ook aan het terrein, hoeveel combinaties er tegelijk losrijden en de bodem!
Zware bodem op een klein terrein vind ik niet super!
Helemaal niet als de bak daarna erg licht is!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:27

Ja, ik zie vaak ook gebeuren dat mensen kost wat kost hun paard moeten losrijden al is het in een blubberbak waar je 2 meter wegzakt.
En ik vind het zowiezo voor een jong paard het risico niet waard om een zo'n bak te rijden. Je hebt hier vaak ook te maken met jongere dieren die nog wat meer ruimte en tijd nodig hebben.
Ik vind de vergelijking met losrijden van M en Z ruiters een beetje kort door de bocht. Als ik straks M rijd en later Z zal ik ook dan niet accepteren dat ik in een dergelijke bak moet losrijden. Of je organiseert iets en je doet het goed, of je organiseert het niet of ergens anders waar de accomodatie wel in orde is.
Maar goed, blijkbaar heeft niet iedereen er problemen mee en dat is ook ieder zijn goed recht natuurlijk. Maar bij mij komen degelijke maneges dus op de 'zwarte lijst' en daar ga ik nooit meer heen. Genoeg maneges die het wel goed organiseren en waar je ziet dat het wel kan. Zowel voor de B en L ruiters als de M en Z ruiters.[/quote]

Ah, dus een blubberbak waar je twee meter in wegzak is hetzelfde als een bak met een perfecte bodem, waar je alleen op een kleiner stukje rijd? Natuurlijk, heb je helemaal gelijk in.

En ja, ik schreef inderdaad dat de M en Z ruiters in " een dergelijke bak" moeten losrijden, dat heb ik ook zien staan!

Ik vind niet dat je mag oordelen over de organisatie. Het is altijd in kleine groepjes ingedeeld, zodat niemand te lang hoeft te wachten tussen de twee proeven. Prettige bijkomstigheid is wel dat er altijd op z'n hoogst 4 combinaties inrijden...

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:35

Even over die M en Z ruiters: eigenlijk zouden die vaak meer ruimte nodig hebben om appuyementen, contragalop en dat soort dingen nog even mee te pakken. Dat was wat ik bedoelde, maar niemand rijdt elkaar van de sokken.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 17:39

Nuv schreef:
Ja, ik zie vaak ook gebeuren dat mensen kost wat kost hun paard moeten losrijden al is het in een blubberbak waar je 2 meter wegzakt.
En ik vind het zowiezo voor een jong paard het risico niet waard om een zo'n bak te rijden. Je hebt hier vaak ook te maken met jongere dieren die nog wat meer ruimte en tijd nodig hebben.
Ik vind de vergelijking met losrijden van M en Z ruiters een beetje kort door de bocht. Als ik straks M rijd en later Z zal ik ook dan niet accepteren dat ik in een dergelijke bak moet losrijden. Of je organiseert iets en je doet het goed, of je organiseert het niet of ergens anders waar de accomodatie wel in orde is.
Maar goed, blijkbaar heeft niet iedereen er problemen mee en dat is ook ieder zijn goed recht natuurlijk. Maar bij mij komen degelijke maneges dus op de 'zwarte lijst' en daar ga ik nooit meer heen. Genoeg maneges die het wel goed organiseren en waar je ziet dat het wel kan. Zowel voor de B en L ruiters als de M en Z ruiters.


Ah, dus een blubberbak waar je twee meter in wegzak is hetzelfde als een bak met een perfecte bodem, waar je alleen op een kleiner stukje rijd? Natuurlijk, heb je helemaal gelijk in.

Ik begrijp niet waarom je deze vergelijking trekt en hem ook nog richting mee speelt alsof ik het over dezelfde kam scheer.

En ja, ik schreef inderdaad dat de M en Z ruiters in " een dergelijke bak" moeten losrijden, dat heb ik ook zien staan!

Ik vind niet dat je mag oordelen over de organisatie. Het is altijd in kleine groepjes ingedeeld, zodat niemand te lang hoeft te wachten tussen de twee proeven. Prettige bijkomstigheid is wel dat er altijd op z'n hoogst 4 combinaties inrijden...
[/quote]

Natuurlijk mag je wel oordelen over de organisatie!!!! Wat moet je dan doen, braaf amen zeggen en daar toch rijden!???
Die prettige bijkomstigheid was afgelopen zondag toch ver te zoeken -> met 7 tot 8 mensen in zo'n bak gaat me toch iets te ver.

En ik heb mijn hengst ook gewoon gestart omdat er maar 1 meisje met mij los reed en ik nog iets van ruimte had. Ik heb ook niet zomaar 176pt gekregen. Dus het is wel te doen tot op zekere hoogte en met een bepaald paard. Had ik met meer dan 6 man in die bak moeten rijden (want dan blijft alleen stappen over) dan was ik ook niet gestart met mijn hengst!
Maar mijn ruin had ik never nooit op die manier los gekregen en dat ligt niet aan de kwaliteiten van het paard maar wel aan zijn karakter en fysieke toestand. Hij is heel groot en lang en nog slungelig en als ik hem alleen op een volte had kunnen rijden dan had hij er de brui aan gegeven. Geen makkelijk paard maar fijn door te rijden als de accomodatie op zijn minst fatsoenlijk geregeld is.
Nogmaals, ik val niemand aan op het feit dat hij/zij er wel voor kiest om daar toch te rijden. Ze keken mij er zondag ook raar op aan. Er waren slechts 3 combinaties (incl. mijzelf) die zich om deze reden hadden afgemeld en zij hadden alle drie al een paard gestart eerder die dag dus we konden zeer goed oordelen of het mogelijk zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 17:56

Volgens mij sta je volledig in je recht door je terug te trekken. Voor een selectie wedstrijd mag je verwachten dat er aan de regels wordt voldaan. Of je een zeikert bent dat is voor ons moeilijk om over te oordelen. JE mag verwachten dat een losrijterrein aan bep. eisen voldoet. Daar stel je je op in. Wanneer dat minder is dan verwacht en minder dan vereist moet je zelf bepalen of het haalbaar is om te gaan rijden.
Ben je van plan om een klacht in te dienen?

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:03

Sorry, ik dacht dat je het over onze organisatie had, maar we waren langes elkaar heen aan het praten, jij had het over jouw wedstrijd en ik over de onze! En natuurlijk sta je volledig in je recht, zoals jippie zegt. Ikzelf vind het alleen geen goede reden en zou me daarom nooit terugtrekken. Ik denk dat ik hier nu voldoende over heb gezegd, en ik wens je nog veel wedstrijdplezier!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 18:13

Ik probeer me van tevoren te informeren over een locatie. Bij stalgenoten etc., gewoon even vragen hoe het daar is, of zelfs een keer gaan kijken, kleine moeite en dan weet je een beetje wat je te wachten staat en of het zin heeft om daar te starten.
En mocht het toch tegenvallen, dan zou ik denk ik maar proberen het beste er van te maken en toch starten. Je bent er toch en dat inschrijfgeld ben je ook al kwijt, kun je net zo goed toch even je proef rijden, al is het maar voor de ringervaring. Een verliespunt rij je ook niet snel!