TE braaf!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

TE braaf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-02 20:51

vandaag had ik wedstrijd(zie het verslagje).
nu is mijn probleem dat mijn pony in de proef te braaf/rustig is.
hij doet het allemaal wel maar het enthousiastme is gewoon weg ofzo..met inrijden was hij vandaag erg druk, zodra de proef begon was dat ineens helemaal weg..
terwijl ik liever heb dat hij wat drukker is, dan loopt hij tenminste wat beter.
ik weet dus echt niet wat ik hieraan moet doen, ik kan het wel een tik geven maar daar is hij een beetje panisch voor en dan zit ik meteen in galop... Schijnheilig (ik denk trouwens dat ik dat volgende keer wel ga doen)
het is wel fijn enzo dat hij braaf is, maar dit is wel erg veel van het goede..

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 21:40

ja dat heb ik ook gehad met mijn vorige pony. het zit er in of het zit er niet in dat is gewoon het aard van het beestje. misschien is haver een oplossing?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:46

Ik scheur ook elke keer over het inrijterrein heen met mijn dikzakkie en dan is die in de proef ook erg rustig. ik kan niet te hard slaan want dan gaat Goldie bokken, maar in de galop gaat ze erg wel hard en dat wil ik juist niet!!!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 23:30

Misschien rijd je zelf tijdens de proef anders dan met het losrijden.
Ga eens na of je tijdens de proef op safe speelt en minder vraagt van je pony.
Als ik een te tamme proef rijd, komt dat omdat ik zeg maar niet genoeg rijd tijdens de proef. Doe ik dat wel, dan ziet het er een stuk beter uit. (En daar heb je dan echt geen zweepje bij nodig hoor.)

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 23:09

voor mijn gevoel reed ik niet echt anders in de proef, dit keer was alleen niet echt een maatstaaf omdat ik me nogal moest bewijzen voor de jury dus(ingewikkeld verhaal)maar vorige keer met de pas de deux demonstratie was het ook al, en toen wist ik zeker dat ik echt niet anders reed..

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 07:19

maverick heeft dat soms ook.t is alleen zo dat je maverick een beetje op moet hitsen want dan toont zijn eigen beter en dan gaat ie aan t lopen.meestal lukt dit wel,maar als ik bijv 3 x naar de zelfde plaats moet(we rijden veel in arnhem enzo die kanten uit)dan komt ie daar aan en kent ie t al min of meer.ik krijg hem dan wel aan t lopen,maar veel minder flitsend.en dan krijg van die net niet punten 154 of 155 .maar ach tis niet anders