Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Storm76 schreef:Ik denk dat je warmrijden bedoelt, dus het warm rijden voor je proefje.
Dat je pony in galop gaat tijdens je middendraf is fout die je veel in de B ziet, de ruiters drijven de pony's aan, pony word van voor losgelaten en denk 'Jippie, ik mag'. Daar ligt dus je fout, niet in het galopperen voor je proefje.
Ik denk dat je beter aan de gang kunt gaan tijdens je les en daar je probleem op moet gaan zoeken. Leer hoe je een goede middendraf rijd en rij je proefje ook meerdere keren van te voor.
Veel succes
aerdenhout1 schreef:PS..vraag me af wat je instructrice aan ervaring heeft met paarden??
Ik denk dat het een meisje is van, pak hem beet, een jaar of 16, die wel denkt te weten hoe het allemaal moet??
Zit ik er ver naast????
Storm76 schreef:Ik zou dan vragen of jouw pony iedere dag een uurtje in de les mee kan lopen. Dat is beter voor je pony en ook de manege heeft er dan nog iets aan.
Storm76 schreef:Ik zou dan vragen of jouw pony iedere dag een uurtje in de les mee kan lopen. Dat is beter voor je pony en ook de manege heeft er dan nog iets aan.
Storm76 schreef:Ik snap dat jij niet elke dag kan, maar is het dan een idee om een meisje te vragen die wel in de buurt van de manege woont om je pony bij te rijden?
Iedere paardenliefhebber weer dat een pony iedere dag zijn box uit moet komen
aerdenhout1 schreef:Geweldige instructrice dan, als die de pony maar 1 keer per week laat lopen! Dan ook nog eens wedstrijden wil gaan rijden met haar ( met jou op z'n rug dan) en dan ook nog verbaast is als dat niet gaat lukken!
IK zou...zus of niet..haar toch echt even duidelijk hebben gemaakt dat dat niet kan!
Kimmey schreef:Hmmm tja waar een wil is, is een weg.
Maar als ik jou zo hoor is de wil er ook niet echt
Ik denk dat als je zou willen, je best een plek kan vinden op de manege voor je poetskist en dekje. Of alleen je dekje , dan neem je 2 borstels (ros en harde) en een hoevenkrabber mee. Je dekje kan je ook opgerold op je bagagedrager vastzetten.
Dan kan je gewoon fietsen
Als je echt graag dat proefje wilt rijden, dan zal je vaker moeten rijden. Dat betekend dus een aantal keer in de week door de zure appel heen bijten en 25 km fietsen. Ja dat is een pokke-end, ik weet het.
BONxFIRE schreef:Ik heb er geen probleem mee om mijn poetskist en dekje daar te laten hoor :p
maar 25 km is inderdaad een heel eind...
Ook moet ik al véél moeite doen, om mijn pa te overtuigen te betalen voor een springles of training (die duurder is, nl. 15 euro, mag ik gemiddeld 1 keer per maand, trainingen mag ik zoveel als nodig is, anders rijd ik gewone groepslessen)
Zou er geen problemen mee hebben met mijn eigen geld (zakgeld) te betalen, maar ik krijg maar 15 euro per maand, daar kan ik dus 1 training of 2 groepslessen mee betalen, waar ik ook niet echt mee vooruitkom vind ik.
Kan ook geen bijbaantje zoeken nu, ben nog maar 14 en zou waarschijnlijk nog niet mogen van mijn ouders,
deze zomer doe ik dat waarschijnlijk wel.
Ik snap je als je zegt dat "de wil er niet is", maar als de wil van andere kanten ook meer zou komen, zou het voor mij ook al veel gemakkelijker gaan.
BONxFIRE schreef:de manege ligt 25 km verder, (mag maar een keer per week gaan van mijn ouders, met de fiets vind ik persoonlijk te ver, zeker als ik mijn box, zadeldoek etc. moet meesleuren)
Kimmey schreef:Je hoeft toch ook niet perse meerdere keren per week les?
Je kan ook na de les dooroefenen op wat je hebt geleerd, zodat je met de volgende les weer verder kan
Kimmey schreef:Hierdoor kreeg ik de indruk dat je niet zo goed wist wat je dan aanmoest met je dekje en poetskist
Storm76 schreef:In je les krijg je een hoop informatie mee waar je later zelf mee aan de slag kunt.
Zo kan je de overgangen gaan oefenen en de middendraf.
Wat Kim schrijft is dus dat je niet altijd les nodig hebt, je kunt ook gaan vrij-rijden en je eigen dingen oefenen die je moeilijk vind.