Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Een westernzadel heeft een knop en fenders en daar lijkt de cheyenne dus geen geval op. Een cheyenne valt onder de VZ modellen, de Arizona onder de westernzadels en de London onder de dresuurmodellen
Lalidan schreef:Als mensen hun mening hierover geven, willen ze dan misschien even uitleggen hoe ze aan die wijsheid komen? Zoals iedereen kan lezen basseerde ik mijn mening op het regelement van het KNHS voor zover ik dat kon vinden. Vippie beweerde doodleuk dat je gewoon mag starten, omdat het geen westernzadel is. Maar verder geen onderbouwing. Als ik daar dan op reageer dat ik betwijfel of dat ook werkelijk zo is, krijg ik boze PB's van haar, dat ik moet ophouden mensen op het verkeerde been te zetten. Want je mocht gewoon starten met zo'n zadel en dat ik het op een westernzadel vond lijken was fout.
Nadat ik daarop (ook enigzins kortaf, ik zal het eerlijk toegeven want ik baalde behoorlijk van haar berichtje) reageerde dat het mijn mening was, en dat het voor zover ik kon nagaan een kwestie van de mening van de jury was of er wel of niet mee gestart mocht worden, kwam er een nog bozer berichtje dat het KNHS had aangegeven dat het mocht en dat ze zelf jury was.
Het mag duidelijk zijn dat de verhouding tusse Vippie en mij aardig verstoord is, maar dit soort dingen kunnen voorkomen worden als mensen er gewoon neerzetten waarom ze denken/weten dat iets zo is.
Naar blijkt heeft het KNHS zelf aangegeven dat je met dit zadel mag starten, en dat het dus geen kwestie van mening is of het wel of niet op een engels zadel lijkt. Aldus de woorden van Vippie, waardoor dit topic eindelijk een sluitend antwoord heeft.
IndianLady schreef:Je mag gewoon starten met je Barefoot, alleen in de hogere klassen kan je beter overstappen naar de London. Dat jouw manege het niet toelaat slaat nergens op. Zelfs op de site van Barefoot staat dat je er officieel mee mag starten, waarom maken hun daar een probleem van?
Bij ons op de vereniging starten aardig wat mensen met hun Barefoot.
En Laldidan een Barefoot Cheyenne is GEEN westernzadel. Meer een soort van Endurancezadel als je het echt wil vergelijken maar dan moet je er wel de fenders aan doen.