WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther

Berichten: 4149
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 08:44

moonsparkle schreef:
Ik kreeg altijd maakt up setjes van mij buurvrouw cadeau, ik was echter geen meisje meisje en had echt niks met make up :') ik hing meer met de buurjongens in de bomen of aan het voetballen dus je zou denken dat ze dat ook wel weet

Je hebt altijd van die mensen die dan hopen dat ze je nog kunnen veranderen en dat soort dingen ook belangrijk gaat vinden.

Mijn nichtje kreeg op haar 14e verjaardag van een buurvrouw een verzorgingsset met cleaner en dag- en nachtcreme, met de boodschap dat ze dat vanaf nu iedere dag moest gebruiken anders kreeg ze rimpels. Ik zag mijn nicht met grote ogen kijken en wist dat ze dat niet ging doen. Nou zijn we in onze familie gezegend met een stevige onderhuid, dus rimpels krijgen we sowieso niet veel.

denisesilver

Berichten: 3005
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 08:48

Make-up sets en badzooi heel herkenbaar.

Ik heb eens voor mijn 16de verjaardag een of andere Bratz pop gehad. Die heb ik met de voorjaarsschoonmaak maar weggedonderd.

Ook eens met surprises een link doorgestuurd met een cadeau dat 5 of 10 euro boven budget was. Of ik dat even kon voorschieten. Ik had toen net 5k doorgesluisd naar de dierenkliniek, dus dat ik überhaupt meedeed maakte alles nog krapper. Heb maar een cadeaubon van de desbetreffende online winkel gegeven. Nou is het zo dat ik ook in december jarig ben. Drie keer raden wat ik van die persoon heb gekregen dat jaar…

GraceZarif
Berichten: 344
Geregistreerd: 18-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:08

Ilse_123 schreef:
@Bellatrix
Nee ze weet dat ik het doe en ziet de humor er ook wel van in :').
We geven elkaar in de familie sowieso vaak rare of lelijke dingen, dit jaar voor kerst heb ik de ‘dogs pooping in beautifull places’ kalender als cadeau voor m’n zusje.


*D Die zag ik ook voorbij komen op Fb van Temu , net als die hondenbips die je op de tandpasta draait waardoor de tandpasta onder zijn staart komt. Erg smerig maar lijkt me zo leuk om te geven, maar bestel liever niet via temu… heb je de kalender ergens anders gevonden?

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:19

Annet73 schreef:
SusanH schreef:
Mijn oma is heel goed in cadeaus geven die 2e hands zijn. Maar het ergste is mijn broertje gebeurd toen hij een jaar of 6 werd, hele huis vol visite. Oma komt binnen met een tas waar zichtbaar een cadeau in zit. Oma gaat zitten met die tas naast haar. Heeft de hele middag zo op de bank gezeten. Bij het weggaan neemt ze de tas met cadeau weer mee met de woorden, zo jij hebt genoeg gehad ik neem het mee voor kinderen die het harder nodig hebben.


Oh wat ontzettend sneu!
Dat kan je toch echt niet maken?! Hoe verzin je het…….

Als moeder zijnde had ik mijn (schoon)moeder (de oma in kwestie dus) hier echt wel op aangesproken. Wát sneu van een volwassene om dit te doen bij een kind.

Of op haar verjaardag aankomen met een duur cadeau wat ze mega graag zou hebben en het dan weer meenemen met dezelfde comment erbij :') Maar weet niet hoe bevorderlijk dat voor de relatie is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34793
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:49

Ceffyl schreef:
Annet73 schreef:
SusanH schreef:
Mijn oma is heel goed in cadeaus geven die 2e hands zijn. Maar het ergste is mijn broertje gebeurd toen hij een jaar of 6 werd, hele huis vol visite. Oma komt binnen met een tas waar zichtbaar een cadeau in zit. Oma gaat zitten met die tas naast haar. Heeft de hele middag zo op de bank gezeten. Bij het weggaan neemt ze de tas met cadeau weer mee met de woorden, zo jij hebt genoeg gehad ik neem het mee voor kinderen die het harder nodig hebben.


Oh wat ontzettend sneu!
Dat kan je toch echt niet maken?! Hoe verzin je het…….

Als moeder zijnde had ik mijn (schoon)moeder (de oma in kwestie dus) hier echt wel op aangesproken. Wát sneu van een volwassene om dit te doen bij een kind.

Of op haar verjaardag aankomen met een duur cadeau wat ze mega graag zou hebben en het dan weer meenemen met dezelfde comment erbij :') Maar weet niet hoe bevorderlijk dat voor de relatie is.


Dat is ook echt wel gebeurd, en 1 van de vele redenen waarom ik nu geen contact meer heb met mijn oma. Triest, maar het is voor mij de beste oplossing. Oma had er ook een handje van cadeaus die je haar gaf gewoon door te geven aan de volgende. Dat heeft ze met allerlei soorten cadeaus gedaan.

Ilse_123

Berichten: 3788
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:59

GraceZarif schreef:
Ilse_123 schreef:
@Bellatrix
Nee ze weet dat ik het doe en ziet de humor er ook wel van in :').
We geven elkaar in de familie sowieso vaak rare of lelijke dingen, dit jaar voor kerst heb ik de ‘dogs pooping in beautifull places’ kalender als cadeau voor m’n zusje.


*D Die zag ik ook voorbij komen op Fb van Temu , net als die hondenbips die je op de tandpasta draait waardoor de tandpasta onder zijn staart komt. Erg smerig maar lijkt me zo leuk om te geven, maar bestel liever niet via temu… heb je de kalender ergens anders gevonden?


Heb hem via bol.com maar die staat nu op niet leverbaar. En ik zie nu inderdaad dat hij ook op Temu en Ali enzo wordt aangeboden, dus vrees dat ik een dropshipper heb gesponsord -O-

Eef_Bam

Berichten: 4128
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:59

Mars schreef:
Eef_Bam schreef:
Ik heb ooit als souvenir een blik tonijn gehad van mijn vriend. Ik gruwel van geblikte tonijn :+ .

De volgende keer kreeg ik een blik olijven en een blik ansjovis. Eet ik beide ook niet :') .

Heb gevraagd waarom hij het dan meenam: "Ja ik had alleen handbagage dus wilde wel wat voor je meenemen". Het gaat om de gedachte die telt :Y) .


Hahaha de gedachte telt idd maar als je het niet eet :=
Lust hij t zelf wel?


Hij lust die dingen zelf wel maar is er ook niet dol op, ze liggen nog steeds in het keukenkastje :+ . We kenden elkaar toen ook nog niet zo lang.
Intussen heeft hij wel geleerd om gewoon te vragen wat ik wil hebben en geen random souvenirs mee te nemen. De vraag "wil je een duur sieraad of een bijdrage voor de helft van een paard?" maakte alles goed. Mijn keuze loopt in de wei :D .

Warboel
Berichten: 14716
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 12:18

Eef_Bam schreef:
Ik heb ooit als souvenir een blik tonijn gehad van mijn vriend. Ik gruwel van geblikte tonijn :+ .

De volgende keer kreeg ik een blik olijven en een blik ansjovis. Eet ik beide ook niet :') .

Heb gevraagd waarom hij het dan meenam: "Ja ik had alleen handbagage dus wilde wel wat voor je meenemen". Het gaat om de gedachte die telt :Y) .


Ik heb uit Schotland voor mijn vader een blik Haggis meegenomen :') :')

Dorus

Berichten: 13255
Geregistreerd: 06-04-04

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 12:48

Bij ons in de familie gaat een verhaal rond over een geschenkverpakking met katoenen zakdoeken. Die werden als geintje gegeven met onderin het eigenlijke cadeau, een briefje van honderd gulden.
De oorspronkelijke ontvangers hadden dit niet door en hebben het cadeau weer doorgegeven en zo is deze geschenkverpakking met katoenen zakdoeken meerder malen doorgegeven tot hij weer belande bij de oorspronkelijke gevers. Het briefje van honderd gulden zat nog steeds onderin _O-

Daantjuh88

Berichten: 1737
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 12:48

Mijn schoonmoeder geeft voor kerst altijd hetzelfde. Moet er wel om lachen, altijd Douchegel en lotion voor de dames. Mannen axe Douchegel en deo. Ik gebruik alleen bijna geen lotion en heb dat thuis ook wel eens gezegd, weer zo'n pot, wat moet ik ermee. Dochterlief heeft dat inmiddels wel tegen oma gezegd, dus ben benieuwd wat het dit jaar wordt. :')

Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 12:54

Ik was denk ik een jaar of 10, 11 , toen ik van de moeder van mijn beste vriendin voor mijn verjaardag een mooi doosje kreeg met daarin 4 zakdoekjes. Van die katoenen, netjes gevouwen. Ik moest netjes bedanken, want mijn moeder zei nadrukkelijk: dat vindt ze erg leuk.

Een paar jaar geleden kreeg ik van van zoon en schoondochter ( nu ex) een grote schildpadknuffel kado voor mijn verjaardag. Was een knuffel voor onze puppie.

Mijn zoon is kampioen in het bedenken van verkeerde kado's. Omdat ik van borduren hou: een ingelijst borduurwerk gemaakt door iemand anders. Voor zijn zus een dvd, maar een hele andere dan dat ze graag wilde hebben. Wij doen altijd met lijstjes met verjaardagen en kerst, maar hij wijkt daar altijd van af en komt dan aan met iets wat je net niet wilde hebben. Ik geloof dat dat vooral aan zijn ex lag, die wilde weinig moeite doen.

@Dorus: helaas zat er bij mij geen briefgeld onderin. :D

Olikea

Berichten: 5461
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 12:57

Ik kreeg van mijn ex crocs voor valentijn.. hoe kom je er op.. ik had sws een sterke mening over dat soort "schoenen "

En nee. Het was niet ironisch bedoeld.

Nu dus ex :Y)

Bootsiebob

Berichten: 5560
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:45

Ik heb een keer een rot reactie ontvangen op een cadeau.

Oké, misschien was het niet zo slim van mij om dit te doen, maar het was goedbedoeld… het is al 15 jaar geleden.

Mijn ex had op zijn slaapkamer allemaal foto‘s van zijn wereldreis hangen en hij vertelde me dat hij er nog veel meer had en ze me allemaal op de computer ging laten zien. Ik had er al een paar keer naar gevraagd, maar hij had steeds geen zin/tijd. Wel wist ik waar de usb-stick lag.

Nu kwam zijn 30e verjaardag eraan en ik wilde hem graag een drieluik uitvergrote canvassen voor aan de muur schenken, met zijn mooiste foto‘s. Géén goedkoop grapje.

Dus ben zelf stiekem op de computer gaan zoeken naar de mooiste landschapsfoto‘s van zijn wereldreis.

Heb honderden foto‘s bekeken, heel wat tijd ingestoken.

Nu wilde het toeval dat hij een paar dagen later al zijn foto‘s aan me ging laten zien := . Dus ik heel onschuldig gedaan alsof ik ze voor het eerst zag en wéér de honderden foto‘s bekeken. Zaten ook wat foto‘s van vriendinnetjes van hem tussen die hij daar ontmoet had, maar ook die hingen gewoon aan zijn muur.

Toen kwam zijn verjaardag en ik gaf hem vol trots zijn cadeau en vertelde erbij dat ik het grappig vond dat ik twee keer achterelkaar al die foto‘s had gezien en moest doen alsof ik ze voor het eerst zag :')

Werd hij me toch een partij boos, dat ik ongevraagd in zijn foto‘s had zitten snuffelen! Want er hadden privé dingen bij kunnen zitten!
Daar had ik niet eens over nagedacht, ik wilde gewoon een heel tof cadeau geven dat als een verrassing kwam.

Heel jammer dat ik erna nooit naar dat drieluik aan de muur kon kijken zonder aan zijn boosheid herinnerd te worden…
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 30-11-23 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25723
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:49

never forget met onze bruiloft.

Vrienden van mijn ouders waren zwaar gepikeerd dat ze niet uitgenodigd waren op de bruiloft van mij en mijn man (...). Wij trouwden vanuit mijn ouderlijk huis.
De dag na de bruiloft werden er bloemen bezorgd bij mijn ouders (waar we nog waren dat volledige weekend) met op het kaartje "gefeliciteerd met het huwelijk" van deze vrienden. Ik vond het wel netjes en dacht "ik zal ze even bellen om ze te bedanken"
Nietsvermoedend belde ik ze dus om ze te bedanken. "nou, die bloemen zijn om je ouders te feliciteren met jullie huwelijk, jullie hebben wel genoeg gehad lijkt me" Oke, en doei!

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:05

Bootsiebob schreef:
Ik heb een keer een rot reactie ontvangen op een cadeau.

Oké, misschien was het niet zo slim van mij om dit te doen, maar het was goedbedoeld… het is al 15 jaar geleden.

Mijn ex had op zijn slaapkamer allemaal foto‘s van zijn wereldreis hangen en hij vertelde me dat hij er nog veel meer had en ze me allemaal op de computer ging laten zien. Ik had er al een paar keer naar gevraagd, maar hij had steeds geen zin/tijd. Wel wist ik waar de usb-stick lag.

Nu kwam zijn 30e verjaardag eraan en ik wilde hem graag een drieluik uitvergrote canvassen voor aan de muur schenken, met zijn mooiste foto‘s. Géén goedkoop grapje.

Dus ben zelf stiekem op de computer gaan zoeken naar de mooiste landschapsfoto‘s van zijn wereldreis.

Heb honderden foto‘s bekeken, heel wat tijd ingestoken.

Nu wilde het toeval dat hij een paar dagen later al zijn foto‘s aan me ging laten zien := . Dus ik heel onschuldig gedaan alsof ik ze voor het eerst zag en wéér de honderden foto‘s bekeken. Zaten ook wat foto‘s van vriendinnetjes van hem tussen die hij daar ontmoet had, maar ook die hingen gewoon aan zijn muur.

Toen kwam zijn verjaardag en ik gaf hem vol trots zijn cadeau en vertelde erbij dat ik het grappig vond dat ik twee keer achterelkaar al die foto‘s had gezien en moest doen alsof ik ze voor het eerst zag :')

Werd hij me toch een partij boos, dat ik ongevraagd in zijn foto‘s had zitten snuffelen! Want er hadden privé dingen bij kunnen zitten!
Daar had ik niet eens over nagedacht, ik wilde gewoon een heel tof cadeau geven dat als een verrassing kwam.

Heel jammer dat ik erna nooit naar dat drieluik aan de muur kon kijken zonder aan zijn boosheid herinnerd te worden…

Oh, ik was ook heel boos geworden geloof ik :o Wel een heel lief idee :j

Daphne__
Berichten: 12505
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 18:11

Toen ik nog op school zat, hoopte ik met loodjes trekken altijd zo erg dat een mentor mijn naam zou hebben... Want docenten maakten altijd de meest coole surprises :j

Toen was het dan zover, grote berg geweldige surprises in de klas en je moest er dan 1 pakken en geven aan degene die er op stond. Zo kwam uiteindelijk iedereen aan de beurt..

Helemaal als laatste kreeg ik dan eindelijk de geweldige surprise, gemaakt door mijn mentor. Een droom die uit kwam *\o/*


2 Pennen, gewoon ingepakt... Geen surprise.


Echt IEDEREEN had een surprise gemaakt, maar mijn mentor had daar blijkbaar niet zoveel zin in voor mij. Ik werd ook ontzettend gepest, dus ik denk dat iemand anders mijn naam eigenlijk had en die is gaan klagen bij de mentor, waardoor hij mij maar heeft gedaan en er ook weinig zin in had. Ben niet veel later ook van die school af gegaan.

Laurora

Berichten: 2657
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 18:35

Ik heb deze in het vorige topic gedeeld, maar ik deel m gewoon nog een keer.
Groep 6,eerste jaar surprises maken. We trokken lootjes en kregen allemaal 5 euro.
Ik heb wat kleine dingetjes gekocht en een leuke surprise gemaakt.
Bij het uitpakken van de cadeaus bleek dat degene die mijn lootje had de 5 euro in zn eigen zak had gestopt, en ik kreeg een paar van die vouwblaadjes aan elkaar geniet met een paar stickers erop geplakt. That's it. Was een schriftje zei ie :')
Nu kan ik er wel om lachen maar mijn negenjarige ik was echt heel sneu.

En mijn moeder heeft een keertje in een vreemde bui een string met glitters gekocht voor mij en al mn nichtjes voor kerst. Ik was een jaar of 10 en ik wist niet eens wat een string was, en mn nichtjes waren 15-20, die hadden het schaamrood op hun kaken staan. Mn moeder realiseerde zich vrij snel dat dit wel een beetje raar was en verontschuldigde zich, maar ik plaag haar er 20 jaar later nog steeds mee :')

Edit: die oma en oom van hierboven ergens hadden van mij nooit meer iets gekregen, wat een schaamteloze acties zeg.
@daphne dat is echt heel erg naar, wat super flauw. :knuffel:

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 18:48

Ah ja wow Laurora ik herinner me dat bericht nog! Dat is echt rot om als kind te krijgen. Als bijna 30-jarige zou ik er trouwens ook nog pissig om kunnen worden denk ik :') Hoop wel dat je meester of juf ff heeft ingegrepen |(

Hier had ik een keer -blijkbaar?- een WTF cadeau gegeven, maar ik dacht oprecht dat het leuk was? Mijn moeder vond Gooische Vrouwen heel leuk en ik gaf een DVD, maar toen kreeg ik een sneer "dit vind je waarschijnlijk vooral zelf leuk he?" en toen was ik echt oprecht teleurgesteld. Had het voor haar gehaald omdat ik dacht dat ze het tof vond, niet voor mezelf :(

Verder kreeg ik een paar verjaardagen terug van mijn broer twee koffiekopjes, waar de 0,50 cent sticker nog op zat. Hij is alles behalve arm, dus heb wel ff aangegeven dat 'ie voor z'n zus wel wat meer moeite kon doen. Tuig van de richel _O-

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:00

Daphne__ schreef:
Toen ik nog op school zat, hoopte ik met loodjes trekken altijd zo erg dat een mentor mijn naam zou hebben... Want docenten maakten altijd de meest coole surprises :j

Toen was het dan zover, grote berg geweldige surprises in de klas en je moest er dan 1 pakken en geven aan degene die er op stond. Zo kwam uiteindelijk iedereen aan de beurt..

Helemaal als laatste kreeg ik dan eindelijk de geweldige surprise, gemaakt door mijn mentor. Een droom die uit kwam *\o/*


2 Pennen, gewoon ingepakt... Geen surprise.


Echt IEDEREEN had een surprise gemaakt, maar mijn mentor had daar blijkbaar niet zoveel zin in voor mij. Ik werd ook ontzettend gepest, dus ik denk dat iemand anders mijn naam eigenlijk had en die is gaan klagen bij de mentor, waardoor hij mij maar heeft gedaan en er ook weinig zin in had. Ben niet veel later ook van die school af gegaan.



Wat verdrietig dit..

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:03

Nu we het toch over surprises hebben…

Ik heb altijd ontzettend veel tijd besteed aan surprise. Het maken, cadeau uitzoeken, bedenken hoe het moest worden. Echt altijd ontzettend hard aan gewerkt.

Dusss in groep 6 kreeg ik een houten stok met een paardenhoofd erop geplakt. Er zaten veel pepernoten in en ook een potlood met een paardengummetje én een sleutelhanger van een paard wat je zelf kon knutselen door middel van blokjes.
Dat was de beste surprise van m’n leven (maar geloof me, hier is gewoon geen tijd aan besteedt).
Oké, ik was een beetje teleurgesteld, want ik had iets mooiers verwacht. Maarre, het was m’n eerste surprise en alles was beter dan een getapte hockeystick.. toch :o?

In groep 7 had het jongetje mij getrokken wat ik in groep 6 had getrokken. Ik had iets goeds verwacht, hij zat op dat moment al een paar jaar thuis vanwege COVID.
Ik was als eerste, mocht m’n surprise zoeken. Best gênant, maar alles beter dan laatste zijn. Dus zag ik m’n cadeau, ik weet het niet precies meer maar het was een Syrische bijbel met iets erover heen een een gele knikker als de gouden snaai van Harry Potter. Het cadeautje: een plasticen ring die niet eens om m’n pink paste. Dus hup, weg ermee.. |o

Ik weet niet of je zo ver bent gekomen, maar goed hier komt het stuk waar we naar toe hebben gewerkt!
In groep 8 had de vriendin van het meisje die ik had getrokken mij getrokken als je nu begrijpt wat ik bedoel.
Ik met veel hoop dit jaar, wachtend op een goede surprise. Want het was een meisje deze keer, die staken dr meestal meer tijd in.
Ik zie m’n surprise. Het is een geel traktatie zakje die je voor 30 cent bij de action koopt. Er zit niet eens een gedicht bij! :oo >;)
Ik pak het uit, ik zie een beest van origami die iedereen in drie seconden kan vouwen. Er ligt een verpakking van zo’n lindt chocolade bol in. Ik kijk nog eens goed, inderdaad EEN VERPAKKING -:(- girl, ARE YOU KIDDING ME?!! _-:(
Ik kijk naar het cadeautje een gum.
ik was HEEL erg boos. Maar mocht niet ondankbaar zijn. M’n juf probeert het goed te praten MAAR WAT BEN JE AAN HET DOEN?! zou jij het leuk vinden om dat te krijgen als “surprise?”

En nog steeds ben ik er gewoon niet blij mee. Kinderen vroegen me na afloop “wil je je surprise meenemen?”
Ik deed alsof ik het vergat. Mijn ouders vroegen “waar is je surprise” ik zeg huilend “ik heb er geen gehad |( |(
Inmiddels lag die surprise er al weken. Kinderen vroegen nog steeds hetzelfde. Ik nog steeds boos van binnen. Dus dat “cadeautje” heb ik ongezien in de kliko geflikkerd om hem NOOIT meer te zien.
Ik ben blij dat jullie dit gelezen hebben, dankjulliewel :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102329
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:24

Jeetje zeg, dat is echt triest. :(:)

Bootsiebob

Berichten: 5560
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:29

Wat sneu voor jullie van die surprises… :(:)

herr_balou
Berichten: 1468
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:14

Als kind wilde ik óf (technisch) lego óf een skelter óf een auto racebaan óf een op afstand bestuurbaar autootje óf een (dik) leesboek óf een pony. Ik kreeg vooral barbie, playmobile, poppen, my little pony. Vriendinnetjes die kwamen spelen waren daar altijd heel blij mee en ik speelde er af en toe mee omdat ik niet veel anders had als ik de biebboeken weer had uitgelezen.
Gelukkig gaf een oma mij altijd een of meerdere fijne boeken en een opa (haar ex) gaf mij basis lego.

Ik heb dus echt een onwaarschijnlijke hekel gekregen aan kadotjes krijgen. Nog altijd, want mensen blijven het presteren om ondanks een duidelijk lijstje precies het verkeerde te geven. Bovenaan het lijstje staat: "bij voorkeur niets". Er staat bijvoorbeeld ook kleine kommetjes en dat werden grote ovenschalen... Ik krijg ook altijd kaarsen terwijl we die nooit gebruiken omdat we in een huis wonen dat vrijwel compleet van hout is... en zelfs in ons vorige vrijwel geheel betonnen huis hadden we geen kaarsen.
En dan denk je, doe maar iets wat eetbaar is, krijg ik iets met aardbei of abrikoos terwijl algemeen bekend is dat ik de een in bewerkte vorm vies vind en de ander sowieso... Van mij partner mag ik er niets over zeggen tegen zijn familie, resultaat is dat we met veel troep zitten wat we niet aan anderen durven te geven.

Oja, toen ik op mezelf ging wonen (ruim 25 jaar geleden) kreeg ik een fiets magnetron! Gelukkig met bon. Ik ben het gaan ruilen met iets extra bijbetalen voor onder andere een wok (Le Creuset), een staafmixer (Braun, een van de duurste want rvs opzetstuk) en een handmixer (Philips), allen zijn nog in mijn bezit en werken uitstekend. (Ik had alleen dat opzetstuk van de staafmixer nooit in de vaatwasser moeten doen, het werkt goed maar het heeft het ding geen goed gedaan.)

vikawiek

Berichten: 1537
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:27

Ik heb als 10 jarige een vogelnestje gekregen van m'n oma. Dat ik ook stond met het nest in m'n handen en dacht, en nu? :o?

callippo

Berichten: 3214
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:41

Jeetje, wat sneu van die surprises. Daar zou ik me als moeder voor schamen, als mijn kind zo iets zou flikken...

Een WTF-kado dat mij te binnen schiet: van mijn oom kregen wij een grote Bosatlas op ons huwelijk. De luxe versie ook nog (dus best een prijzig kado).
Echt, na 4VWO heb ik nooit meer een Bosatlas van binnen bekeken hoor :-P

En van mijn oma kregen we ooit uitgedroogde stiften op pakjesavond, mijn ouders vonden dat echt zo raar. Maar later bleek dat ze toen al behoorlijk dement was, dus vond ik het vooral zielig voor haar.