WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Temeraire

Berichten: 3541
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:50

Als tiener had ik vermoeidheidsklachten en moeite met opstaan. Mijn ouders vonden het leuk om mij met sinterklaas een oude 2e hands wekker te geven.
Zat verpakt in een surprise dus toen ik na het uitpakken van meerdere dozen dit aantrof was ik erg teleurgesteld.
Excuses waren er niet bij, ik moest me niet aanstellen.

Iets als clearasil of deo aan een tiener geven als cadeau vind ik ook erg triest. Dan ben je toch gewoon bewust je (waarschijnlijk toch al onzekere) tiener aan het stangen :\

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102329
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:52

Ilse_123 schreef:
@Bellatrix
Nee ze weet dat ik het doe en ziet de humor er ook wel van in :').
We geven elkaar in de familie sowieso vaak rare of lelijke dingen, dit jaar voor kerst heb ik de ‘dogs pooping in beautifull places’ kalender als cadeau voor m’n zusje.


Oh, op zich wel jammer. Anders had ze zich al jaren afgevraagd wie die kabouters toch steeds in haar tuin zette. :')

Die kalender klinkt ook echt vreselijk. :')

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:52

Ik moet nu denken aan de film Amelie mbt de tuinkabouter :D

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:54

Van een voormalige werkgever : sokken met de bedrijfsnaam erop. Het zijn wel fijne sokken trouwens, maar had wel een Wtf reactie.

dalena

Berichten: 3159
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:03

Mijn moeder had een cadeau gekocht voor een zwangere vriendin. Op die ochtend had ze een miskraam gehad maar dat nog niet verteld. Dus wij kwamen daar aan met chocola |( |(

BarbaLala

Berichten: 9621
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:25

Ania schreef:
Ooh die heb ik ook in mijn weggeef doos! (ik heb een doos waar ik allemaal spullen in leg die ik tegenkom wat leuke kadootjes voor mensen kunnen zijn)


Da's nog eens een handig idee!
Ik bewaar altijd bodylotion/showergel mini's dingetjes en samples die ik krijg om mee te verzenden als iemand via Vinted wat van me koopt, stuur ik daar iets van mee en wordt meestal erg gewaardeerd :)

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:39

dalena schreef:
Mijn moeder had een cadeau gekocht voor een zwangere vriendin. Op die ochtend had ze een miskraam gehad maar dat nog niet verteld. Dus wij kwamen daar aan met chocola |( |(



Aaah dat is wel sneu ;(

BrankaZ

Berichten: 3910
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:42

Qimm schreef:
Ik moet nu denken aan de film Amelie mbt de tuinkabouter :D

Ik eerlijk gezegd aan The Full Monty :+

deksel

Berichten: 3819
Geregistreerd: 16-10-13

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 22:52

Na de avondvierdaagse vroeger kreeg vaak iedereen een klein cadeautje, ik kreeg onderbroeken van mijn ouders. Dat vond ik toen al raar en nu nog steeds.

Tegenwoordig stuur ik mijn wensen door via verlanglijstje.nl en krijg ik alleen nog maar cadeautjes die ik echt wil.

Qimm

Berichten: 15204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 22:54

... onderbroeken

RanjaRietje

Berichten: 614
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 22:57

Ik kreeg van een vriend voor mijn verjaardag (ik werd 25) 3 plak tatouages met Disney figuren :')

lor1_1984

Berichten: 12081
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 23:06

Een ex van mij heeft ooit, lang geleden zijn toenmalige schoonzus een wtf cadeau gegeven, gewoon omdat hij het grappig vond en een schurfthekel aan haar had.
Zijn vrouw had zo'n vaas met grind/zand etc en een grote stompkaars erin als verjaardagscadeau gekocht voor haar zus, hij heeft voorzichtig het folie opzij geschoven de kaars omgewisseld voor een vibrator met ronddraaiende kop en de afstandsbediening in zijn zak gestoken.
Uiteraard knop ingedrukt zodra het folie eraf ging. :+
Schoonzus vond het niet grappig, zijn vrouw was ook pissed off begreep ik. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34793
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 23:07

O een vibrator geven aan een 14 jarige vind ik ook wel heel erg.

Mijn oma is heel goed in cadeaus geven die 2e hands zijn. Maar het ergste is mijn broertje gebeurd toen hij een jaar of 6 werd, hele huis vol visite. Oma komt binnen met een tas waar zichtbaar een cadeau in zit. Oma gaat zitten met die tas naast haar. Heeft de hele middag zo op de bank gezeten. Bij het weggaan neemt ze de tas met cadeau weer mee met de woorden, zo jij hebt genoeg gehad ik neem het mee voor kinderen die het harder nodig hebben.

Mo_86

Berichten: 1259
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 23:13

Vele jaren geleden een bijzonder cadeau gekregen voor mijn verjaardag. Ik had geen inspiratie dus dacht: doe maar geld. Er bestaat een gezegde: geld stinkt niet. Hou deze even vast.

De lollige vader van een van mijn vriendinnen had een idee. Dus wat kreeg ik: een oude pot met stinkende bemeste potgrond en een zielig takje erin. Met een kaartje erbij. Ik had een heuse ‘pecunia non olet’ (latijn voor: geld stinkt niet) gekregen. Mijn werkelijke cadeau zat verspreid door die pot, een mooi bedrag om zelf iets van te kopen. In muntjes van 5, 10 en 20 cent. Stínken dat het geld deed! Ook na het grondig te hebben gewassen. Dus daar ging ik als 18-jarige (kan ook later zijn geweest, lang geleden in ieder geval) met het schaamrood op de kaken een stinkende zak geld inleveren bij de bank om te storten op m’n rekening.

Een wtf cadeau maar wel geniaal bedacht en met afstand het meest memorabele cadeau.

Celebi
Berichten: 3863
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:00

Urielle schreef:
Van een voormalige werkgever : sokken met de bedrijfsnaam erop. Het zijn wel fijne sokken trouwens, maar had wel een Wtf reactie.


Dit had ik vorig jaar. Eerste kerst bij huidige werkgever. Kreeg een klein pakje thuis gestuurd. Bleken het inderdaad sokken te zijn. Vond het wel een banketstaaf kerstpakketje, niet dat dat gegeven hoeft te worden natuurlijk. Achteraf bleek dat het bedrijf überhaupt niet aan kerstpakketten doet en toevallig een keer een kleinigheidje wilden opsturen naar iedereen. Dat maakte het verhaal wel logischer. Het bedrijf is namelijk altijd erg gul naar het personeel dus dit klopte gewoon niet in mijn hoofd haha. Het stond in ieder geval erg banketstaaf naast de gigantische doos met eten, een lego set en een cadeaubon van mijn vriend zijn werk. :+

Polarize
Berichten: 752
Geregistreerd: 25-04-14

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:08

Mn broer wordt 24 en ik geef hem voor het 2e jaar op rij Playmobil :+

In my defence, dit jaar krijgt hij er ook een speciaalbier pakket bij, en vorig jaar gaf hij niet aan wat hij wou. Zei elke keer dat ie een huis en zwembad wou. Nou, dat kreeg hij.

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:13

Het is misschien niet echt raar maar wij kregen voor het werk dit jaar voor Sinterklaas een beker met bedrijfslogo want ze zijn blijkbaar erg bezig met duurzaamheid en een zakje met 5 pepernoten erin. Ze hadden wat mij betreft beter het dak kunnen repareren wat aan alle kanten lekt tbh, dan de papieren koffiebekers weg te doen.

Eleeke

Berichten: 2062
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:14

Ilse_123 schreef:
@Bellatrix
Nee ze weet dat ik het doe en ziet de humor er ook wel van in :').
We geven elkaar in de familie sowieso vaak rare of lelijke dingen, dit jaar voor kerst heb ik de ‘dogs pooping in beautifull places’ kalender als cadeau voor m’n zusje.

Geweldig :D

Elkaar express van die fout kado's geven is , wat mij betreft hartstikke leuk.
Zo heeft mijn 17 jarige " schoonzoon" ( vriendje van mijn zoon) ons gisteren allemaal verschrikkelijke kerst disney diadeems gegeven met bijpassende oorbellen die we op moeten als we met kerst in Disney zijn. En een lol dat hij heeft. ( en wij dus ook)

Maar er staan hier een aantal afgrijselijke WTF kado's in dit topic ( oma die het kado mee terugneemt, en die oom 8)7 )
Maar ook liefdevolle domme kado's zoals het K3 kussen

Celebi
Berichten: 3863
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:28

Polarize schreef:
Mn broer wordt 24 en ik geef hem voor het 2e jaar op rij Playmobil :+

In my defence, dit jaar krijgt hij er ook een speciaalbier pakket bij, en vorig jaar gaf hij niet aan wat hij wou. Zei elke keer dat ie een huis en zwembad wou. Nou, dat kreeg hij.


Dit had ik ook gedaan waarschijnlijk. :+

Kasmir

Berichten: 5461
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:29

Mijn partner ziet er wat ouder uit dan ze is en ik wat jonger, dit heeft zeker in het begin (2 vrouwen: men probeert de logica in de relatie te vinden) tot wat gênante momenten geleid van "Oh is dat je dochter?" . Mn vriendin had daar net een fb post over geschreven met wat frustratie en een lach.

De dag erna kreeg mijn partner als cadeautje een pot antirimpel crème :'). Dus mijn partner zei lachend "haha zeker vanwege die fb post" waarop de vrouw doodserieus antwoorde "welke fb post? Ik heb het cadeautje al een tijdje liggen ik vergat het iedere keer te geven".

Mijn partner kon wel door de grond zakken en ik piste zowat in mn broek van het lachen :Y)

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:32

Even voor het beeld; mijn ouders zijn gescheiden, maar kerst, verjaardagen enz vieren we nog als volledig gezin gezamenlijk.

Met de kerst doen we vaak kleine cadeautjes uitdelen aan elkaar. Mijn moeder had voor mijn vader een doos chocolaatjes gekocht. Ik ben jn februari jarig. Moeten jullie raden wat ik kreeg van mijn vader.... Exact dezelfde doos chocolaatjes..... Geef dan niks :+

Annet73
Berichten: 793
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 01:05

SusanH schreef:
Mijn oma is heel goed in cadeaus geven die 2e hands zijn. Maar het ergste is mijn broertje gebeurd toen hij een jaar of 6 werd, hele huis vol visite. Oma komt binnen met een tas waar zichtbaar een cadeau in zit. Oma gaat zitten met die tas naast haar. Heeft de hele middag zo op de bank gezeten. Bij het weggaan neemt ze de tas met cadeau weer mee met de woorden, zo jij hebt genoeg gehad ik neem het mee voor kinderen die het harder nodig hebben.


Oh wat ontzettend sneu!
Dat kan je toch echt niet maken?! Hoe verzin je het…….

imaudy
Berichten: 5112
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 04:41

Ilse_123 schreef:
Esther schreef:
Toen ik jaren geleden afstudeerde op het HBO kreeg ik van mijn moeder een doosje met 4 kabouterbeeldjes, goedkope meuk. Want ik was gek van kabouters vond ze, ik had 1! tuinkabouter die ik wel leuk vond in de tuin staan, heb verder niks met kabouters.. Dit cadeau vond ik het ergste van alle WTF cadeaus die ze heeft gegeven.


Ik geef mijn moeder dus bij elke gelegenheid en tussendoor een tuinkabouter omdat ik weet dat ze er een hekel aan heeft :') .
Ik geef ze trouwens ook niet, ze ‘verschijnen’ overal in de tuin.


Dit vind ik leuk :D

onpaard

Berichten: 2976
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 07:08

thirteenn schreef:
Het is misschien niet echt raar maar wij kregen voor het werk dit jaar voor Sinterklaas een beker met bedrijfslogo want ze zijn blijkbaar erg bezig met duurzaamheid en een zakje met 5 pepernoten erin. Ze hadden wat mij betreft beter het dak kunnen repareren wat aan alle kanten lekt tbh, dan de papieren koffiebekers weg te doen.


Wegwerp bekers zijn vanaf 1 januari 2024 verboden. Dus ze zijn verplicht om te stoppen met de koffiebekers.

moonsparkle
Berichten: 21821
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 08:00

Ik kreeg altijd maakt up setjes van mij buurvrouw cadeau, ik was echter geen meisje meisje en had echt niks met make up :') ik hing meer met de buurjongens in de bomen of aan het voetballen dus je zou denken dat ze dat ook wel weet