WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coco4life
Berichten: 1245
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:48

Nu we het toch hebben over surprises
Ik heb drie jaar lang ongeveer wel de mooiste surprises gemaakt (klein beetje zelfverzekerd maar de andere waren echt slecht) en ik had geen hoge verwachtingen maar in groep 8 heeft die persoon echt mij kapot gemaakt.
Here we go!
Nou ik ging dus naar school met m’n surprise, heb twee uur gewacht en ik mocht.
Kartonnen doos met stickers, bleek het een grabbel doos te zijn. Met papieren prulletjes.
Ik heb het gedicht was ze me gaf gegoogeld, en het bleek 1 van een website te zijn.
Heb twee dingen gekregen. Sticky notes en een puntenslijper. Oh ja de sticky notes zijn niet sticky. Hier een foto van die troep
Afbeelding

Afbeelding
Heb de puntenslijper weggegooid, hij werkte niet en was lelijk. De afbeelding is dan ook niet was ik had gekregen.
Heb de surprise weggegooid.

Celebi
Berichten: 3863
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:54

Ik moet zeggen dat ik nog elke dag erg blij ben met de magnetron en airfryer die ik ooit gekregen heb. :+

Mijn vriend heeft wel gewonnen met zijn deurbel die ik ooit voor mijn verjaardag kreeg.. Dacht echt, dat koop je toch gewoon als we die nodig hebben.. :') Ik heb hem later die maand voor zijn verjaardag een printer met inkt gegeven om hem terug te pakken. Was overigens nog een duur ding ook, maar net als de deurbel hadden we hem nodig. :o

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:56

Bellatrix schreef:
Jeetje zeg, dat is echt triest. :(:)


Inderdaad. Volgend jaar gaat m’n zusje surprise doen, ik hoop voor haar dat ze mooie surprises krijgt. En ik hou wel van het maken dus ga ik haar helpen (als ze dat accepteert)

Bootsiebob schreef:
Wat sneu voor jullie van die surprises… :(:)


Ja dat vind ik ook. Dat meisje kwam uit het buitenland dus tja ze heeft de traditie niet mee gekregen. Maar goed, voor groep 6 wist ik ook niet wat surprises waren en had toch een hele mooie gemaakt (een paasei :') ). Dus dat vind ik niet echt een excuus wat m’n juf helaas wel vond..

callippo schreef:
Jeetje, wat sneu van die surprises. Daar zou ik me als moeder voor schamen, als mijn kind zo iets zou flikken...


Ik zou me überhaupt niet kunnen voorstellen hoe je als moeder zijnde ziet hoe ‘n lekijke surprise je kind heeft gemaakt. Dat wil je een kind toch niet aan doen?!


Laurora schreef:
Ik heb deze in het vorige topic gedeeld, maar ik deel m gewoon nog een keer.
Groep 6,eerste jaar surprises maken. We trokken lootjes en kregen allemaal 5 euro.
Ik heb wat kleine dingetjes gekocht en een leuke surprise gemaakt.
Bij het uitpakken van de cadeaus bleek dat degene die mijn lootje had de 5 euro in zn eigen zak had gestopt, en ik kreeg een paar van die vouwblaadjes aan elkaar geniet met een paar stickers erop geplakt. That's it. Was een schriftje zei ie :')
Nu kan ik er wel om lachen maar mijn negenjarige ik was echt heel sneu.


Wat zielig. Je mentor zou toch juist iets moois moeten maken?! Ik zou me er echt diep voor schamen.

Wat surprises dit jaar betreft. Ik zou er graag een mooie willen krijgen. Maar ze doen heel vaag daarover dus stuur ik binnenkort een e-mailtje naar de mentor.

zorro

Berichten: 8769
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:03

Ik heb wel 2x een dom cadeau gegeven, oprecht goed bedoelt maar gewoon niet nagedacht.. 1x was ik in Duitsland aan het winkelen en ik zag een prachtig speelgoedpaard die geluid kon maken. Ik dat ding gekocht voor mijn nichtje, bleek dat hij niet hinnikte maar echt praatte.. Duits dus.. gutenmorgen! Ich bin Gretl.

Echt zo slecht…

En ik heb een keer een scheurkalender gegeven aan mijn sinterklaas lootje van het jaar waarin we leefden in plaats van het nieuwe jaar. Ze waren ook echt goedkoop.. nooit gezien en ook niet verwacht eind november. Daarna maar een mooie landleven kalender voor haar gekocht om het goed te maken. En het paard konden gelukkig de batterijen uit :+

xKatinkii
Berichten: 95
Geregistreerd: 12-10-16
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:06

Vroeger toen ik klein was wou ik echt heel graag een trampoline, maar toen ik op mijn verjaardag zo'n mini trampoline van 90 cm kreeg was ik toch zo teleurgesteld. Achteraf had ik pas door dat mijn ouders geen geld hadden voor een 'echte' trampoline, en dat ze echt hun best hebben gedaan. Maar mijn moeder had ook iets van 'we hadden je beter geen trampoline kunnen geven dan dat onding'. Hij is heel snel naar de kringloop gegaan.

En 4 jaar geleden kreeg ik voor mijn vriend zijn verjaardag van hem een stofzuiger, want ik moest wat vaker stofzuigen. Toen hij een half jaar daarna zei dat ik dan voor mijn verjaardag een strijkijzer kreeg zodat ik zijn kleren kon strijken, heb ik de regel gesteld dat ik geen huishoudelijke apparaten cadeau wil krijgen, tenzij ik er nadrukkelijk om vraag.

Brainless

Berichten: 29785
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:14

ElfBeau_067 schreef:
Ik zou me überhaupt niet kunnen voorstellen hoe je als moeder zijnde ziet hoe ‘n lekijke surprise je kind heeft gemaakt. Dat wil je een kind toch niet aan doen?!

Er zijn ouders/moeders die zo iets hebben van: "jij moet het zelf doen" en ook gezinnen waar er amper/geen knutselspullen in huis zijn.
Ik moest ook maar zien hoe ik cadeautjes in huis kreeg en hoe ik een surprise in elkaar knutselde.

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:30

Brainless schreef:
ElfBeau_067 schreef:
Ik zou me überhaupt niet kunnen voorstellen hoe je als moeder zijnde ziet hoe ‘n lekijke surprise je kind heeft gemaakt. Dat wil je een kind toch niet aan doen?!

Er zijn ouders/moeders die zo iets hebben van: "jij moet het zelf doen" en ook gezinnen waar er amper/geen knutselspullen in huis zijn.
Ik moest ook maar zien hoe ik cadeautjes in huis kreeg en hoe ik een surprise in elkaar knutselde.


Ik bedoel daar ook niet mee dat je dan gelijk de beste knutselspullen in huis moest halen. Maar de kinderen die mij hadden konden best in hun eentje mooie dingen knutselen heb ik gezien. Dus daarom, maar zoals jij al zegt geldt dat niet voor iedereen. En dat is ook zeker waar.

ryukapple

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:33

Hier qwa suprises aan beide kanten gezeten. Ik heb gehad dat ikzelf een mooie suprise had gemaakt en een hele stomme terugkreeg. Maar ook weleens gehad dat mijn eerste versie mislukt was waardoor ik nog iets snels in elkaar moest flansen zag er niet uit en toen kreeg ik ook nog eens een echt prachtige surprise schaamde me echt dood.

Mijn familie weet nooit wat mij te geven dus krijg vaak wtf kadotjes meestal geef ik maar een lijstje met dingen die ik wil :+ Ergste was denk ik van mijn oma. Ik was echt totaal geen meisje meisje ookal wat ouder en toen kreeg ik van mijn oma alle cds van k3. Uiteindelijk maar naar mijn zusje doorgeschoven die wel groot fan was.

Celebi
Berichten: 3863
Geregistreerd: 04-11-20

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:39

Ik kreeg afgelopen kerst trouwens ook thermo handschoenen. Op zich iets wat ik graag wilde hebben, maar het waren wel XXXL handschoenen voor hele grote mannen handen. :+

Amber_anne

Berichten: 6965
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:39

School zou eigenlijk iets moeten verzinnen op de surprises om daar sturing in te geven

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:43

De school waar de kinderen van mijn collega op zitten heeft de afspraak dat de kinderen een paar dagen van te voren de surprises moeten inleveren, zodat de juffen en meesters ze kunnen goedkeuren voordat het moment suprême aanbreekt.
Zal eens vragen wat er gedaan wordt als ze een surprise niet goed genoeg vinden.

KM_Ris

Berichten: 2945
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:47

Bij ons moeten de surprises 1 week voor sinterklaas worden ingeleverd.. ze worden dan op een podium gezet zodat iedereen ze kan bewonderen en zich kan afvragen welke van hun is.. met de sinterklaasviering krijgen ze hem.. ik denk dat op deze manier toch wordt bekeken of alles wel een beetje gelijk is.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:10

Op de middelbare school deden we suprises en een gedicht tijdens sinterklaas. Ik kreeg als suprise een witte metalen plaat van 15×30cm in de vorm van een telefoon met daarop de Home Button getekend. Op de metalen plaat zaten acht magneetjes, zoals die van de foto hieronder.
Afbeelding

Het stomme was dat iemand anders die magneetjes ook kreeg, maar dan allemaal i.p.v. de helft. Die klasgenoot had er ook nog een grote chocolade letter en een gedicht bij gekregen.
Het bleek uiteindelijk dat ik inderdaad de helft van de magneten had gekregen, want de suprise gever had die magneten ergens gekocht waar ze tien euro kostten. Hij wilde niet dat ik meer kreeg dan de andere klasgenoten, aangezien het budget vijf euro was, dus kreeg ik de helft :+ . Bij de action was de prijs van die magneten twee euro.. oeps.
Uiteindelijk heb ik de andere helft een paar dagen later ook nog gekregen. Ik weet niet meer waarom er geen gedicht bij zat.

musiqolog
Berichten: 3368
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:27

Balou_k schreef:
Ik heb eens een opblaasschaap met gat gekregen… Jeweetwel..

En dat was niet heel toevallig in je studententijd?

Wij gaven elkaar toen zoveel waardeloze cadeaus. Ik zat bij een vereniging en daar waarderen ze dat soort humor wel. Bijvoorbeeld als bedankjes voor het commissiehoofd. We hadden een keer een commissie met een boerenthema (lang, lang voor de hele stikstofaffaire en de omgekeerde vlaggen) en toen wilden we ook een opblaasschaap geven. Van de Expo. Niet gedaan omdat het zo lelijk was dat je het nauwelijks als schaap kon herkennen... Ik geloof dat het toen een varken of een koe werd.

Ander keertje ook zo'n piemel-bakvorm gegeven. Achteraf wel spijt van. Niet omdat het slachtoffer dat niet kon hebben, maar omdat ze voor het uitpakken al wist wat het was. Sta je dan met je leuke grap.

Zelf ben ik nooit commissiehoofd geweest, maar ik heb bij pubquizzen een hoop rotzooi gewonnen. Eén keer hadden we een prijs die zo tenenkrommend was dat we hem meteen terug aan het bestuur hebben gedoneerd. Een dansende pop, die ook nog eens op totaal de verkeerde muziek danste (hiphop, terwijl de pop punk was). Van de kant van de vice-praeses leverde dat meteen een welgemeend "ja, godver!" op. Die was net zo blij dat hij ervan af was...

Edit: en natuurlijk heb ik in dat milieu ook weleens een sinterklaasspel gedaan. De cadeaus waar ik mee kwam aanzetten waren: een rol pakpapier (ingepakt in pakpapier van een andere rol), chocoladeletters Q en X en een sleutelhanger in de vorm van een beestje (omdat mijn inspiratie voor mallotige cadeaus op was). Waar ik toen zelf mee naar huis ben gegaan weet ik allang niet meer...

musiqolog
Berichten: 3368
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:48

alice0cullen schreef:
Mijn oma gaf mij op mijn 18e verjaardag een k3 kussen. Ze was er nog speciaal voor naar de stad gereden :+

Wat ik ongepaste vond was dat mijn oom voor de grap op mijn 14 verjaardag een v.ibrator gaf dan hoefde ik nog geen vriendje. Vind ik echt super gênant, was er helemaal niet mee bezig en de hele familie heeft er smakelijk om gelachen.

Goeiedagschotel zeg. Van een volwassen vent aan een veertienjarige....

En als je dan eenmaal 18+ bént, heb je dan weer die oma die jou als kind behandelt. Lekker...

Mars

Berichten: 33306
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 00:31

Ai ai surprises zijn wel een ding idd…
Op de middelbare hadden we een jongen die een enorme emmer behangplaksel had gemaakt met afval (ingewanden, koppen etc) van de viskraam. Moest de arme meid die het kreeg in die smurrie op zoek naar dr cadeau :=
Die lucht… niet te doen :')

Nientsje

Berichten: 5255
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 00:48

Mars schreef:
Ai ai surprises zijn wel een ding idd…
Op de middelbare hadden we een jongen die een enorme emmer behangplaksel had gemaakt met afval (ingewanden, koppen etc) van de viskraam. Moest de arme meid die het kreeg in die smurrie op zoek naar dr cadeau :=
Die lucht… niet te doen :')


Zoiets heb ik ook gehad. Maar dan een emmer stinkende modder...

Wat zat er in? Een stom kettinkje die je bij de Penny kreeg en een lolly.

Sowieso alleen maar rotkinderen in mijn klas... maar komop, leuk hoor.

musiqolog
Berichten: 3368
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 01:01

Mars schreef:
Ai ai surprises zijn wel een ding idd…
Op de middelbare hadden we een jongen die een enorme emmer behangplaksel had gemaakt met afval (ingewanden, koppen etc) van de viskraam. Moest de arme meid die het kreeg in die smurrie op zoek naar dr cadeau :=
Die lucht… niet te doen :')

Ik heb zelf weleens een nepdrol gegeven aan de meester. Dat was in groep vijf, het eerste jaar dat de klas massaal niet meer geloofde en dus aan de surprises kon. Altijd leuk als je dan de meester hebt... Maar die surprise stonk niet, die was van natte ontbijtkoek.

Wat wel wat minder was: later bij sinterklaas in de familie kreeg ikzelf die surprise. Toen werd ik me toch een partij boos... Ik vind het nog steeds banketstaaf van mijn moeder. Bij een puber of volwassene kun je zeggen: kom op, je geeft die surprise zelf, dan moet je er ook tegen kunnen als je hem krijgt. Maar ik was toen verdorie acht, en deed voor het eerst aan dat hele circus mee! Dan wil je echt niet voor je hele familie voor banketstaaf gezet worden...

heidy_wilco

Berichten: 4481
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 01:06

Warboel schreef:
Eef_Bam schreef:
Ik heb ooit als souvenir een blik tonijn gehad van mijn vriend. Ik gruwel van geblikte tonijn :+ .

De volgende keer kreeg ik een blik olijven en een blik ansjovis. Eet ik beide ook niet :') .

Heb gevraagd waarom hij het dan meenam: "Ja ik had alleen handbagage dus wilde wel wat voor je meenemen". Het gaat om de gedachte die telt :Y) .


Ik heb uit Schotland voor mijn vader een blik Haggis meegenomen :') :')


Haggis zou ik niet zo heel erg vinden om te krijgen... heerlijk! :9

alice0cullen

Berichten: 2435
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 01:55

Mijn familie is betreft veel dingen nogal bijzonder. Heb me ook nooit zo goed gerealiseerd als kind hoe ongepast sommige familieleden waren omdat er altijd om gelachen werd.

Zelfde oom heeft op verjaardagen ook wel eens cola gegeven met dan een flinke scheut drank erin. Iedereen lachen als je het dan uitspuugde en dan ben je net 10 :=

Of dat er best ongepaste dingen worden gezet op het lijstje, vorig jaar had hij ook weer zoiets achterlijk. Hij dart veel, wou die flyes hebben met maakte vrouwen erop. Ben nu ruim over de 18 en het geeft me toch een nasmaak. Maargoed misschien overdrijf ik. :+

Suprises waren wel altijd leuk op school. Weet nog goed dat mijn klasgenoot die altijd aan het hockeyen was een hockeystick van tape kreeg. 10 lagen tape en ruim anderhalf uur later, zat er in het midden een briefje. Kijk onder je stoel, zat haar cadeau er onder geplakt :').

Bij onze school maakte groep 8 ieder jaar een paar reserve Suprises voor als iemand niks had, of echt een rot surprise. Was wel een goede oplossing.

Clearacil geven of deo aan een tiener is ook zo flauw, geef dan niks.

Picopico
Berichten: 908
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 02:42

musiqolog schreef:
Mars schreef:
Ai ai surprises zijn wel een ding idd…
Op de middelbare hadden we een jongen die een enorme emmer behangplaksel had gemaakt met afval (ingewanden, koppen etc) van de viskraam. Moest de arme meid die het kreeg in die smurrie op zoek naar dr cadeau :=
Die lucht… niet te doen :')

Ik heb zelf weleens een nepdrol gegeven aan de meester. Dat was in groep vijf, het eerste jaar dat de klas massaal niet meer geloofde en dus aan de surprises kon. Altijd leuk als je dan de meester hebt... Maar die surprise stonk niet, die was van natte ontbijtkoek.

Wat wel wat minder was: later bij sinterklaas in de familie kreeg ikzelf die surprise. Toen werd ik me toch een partij boos... Ik vind het nog steeds banketstaaf van mijn moeder. Bij een puber of volwassene kun je zeggen: kom op, je geeft die surprise zelf, dan moet je er ook tegen kunnen als je hem krijgt. Maar ik was toen verdorie acht, en deed voor het eerst aan dat hele circus mee! Dan wil je echt niet voor je hele familie voor banketstaaf gezet worden...

Mijn neefje kreeg deze surprise als kleuter, hij was de enige in de familie die nog geloofde. Zijn moeder en zus hadden het voor hem gemaakt (hij vergat kennelijk weleens door te trekken), en begonnen ervan te eten. Die blik in zijn ogen _O-

Die sokken met bedrijfslogo heb ik ook eens gehad in mijn kerstpakket. Bleek vervolgens het meest geliefde onderdeel van het pakket te zijn, want heerlijk warme sokken <3

Een andere keer met kerst kreeg ik een cadeaubon van €15 voor de winkel waar ik werkte (supermarkt) :')

nevica

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 07:20

zorro schreef:
Ik heb wel 2x een dom cadeau gegeven, oprecht goed bedoelt maar gewoon niet nagedacht.. 1x was ik in Duitsland aan het winkelen en ik zag een prachtig speelgoedpaard die geluid kon maken. Ik dat ding gekocht voor mijn nichtje, bleek dat hij niet hinnikte maar echt praatte.. Duits dus.. gutenmorgen! Ich bin Gretl.

Echt zo slecht…

En ik heb een keer een scheurkalender gegeven aan mijn sinterklaas lootje van het jaar waarin we leefden in plaats van het nieuwe jaar. Ze waren ook echt goedkoop.. nooit gezien en ook niet verwacht eind november. Daarna maar een mooie landleven kalender voor haar gekocht om het goed te maken. En het paard konden gelukkig de batterijen uit :+


Ik zou echt helemaal stuk gaan om deze 2. :') _O-

Themba

Berichten: 1481
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 09:04

Mijn zoon toen 11 kreeg vorig jaar van schoonzusje scheerschuim en scheermes vond die ook niet tof. Wist niet zo goed wat het was en had natuurlijk de hoop gewoon een leuke kado te krijgen net als zijn jongere neefjes en nichtjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 09:11

Ik had een vriendin die me ieder jaar zo'n pakketje gaf van Dove of Vogue oid met zeep, bodylotion, deo en dat soort meuk.. Totaal niet lekker en na jaren had ik tig flessen bodylotion in de kast staan die ik nooit gebruikte. De laatste keer zat er een badbruisbal bij in (en ik had geen bad..), dat was meteen een mooie aanleiding om mijn punt te maken over wat ik van dr kado's vond :o Ik vroeg haar ieder jaar wat ze wou hebben en dat gaf ik dan ook of ik deed een bon zodat ze alvast een bijdrage daarin had.. Is het dan zo moeilijk om zelf ook die moeite te doen? :+

miereneter

Berichten: 2613
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 09:37

xKatinkii schreef:
En 4 jaar geleden kreeg ik voor mijn vriend zijn verjaardag van hem een stofzuiger, want ik moest wat vaker stofzuigen. Toen hij een half jaar daarna zei dat ik dan voor mijn verjaardag een strijkijzer kreeg zodat ik zijn kleren kon strijken, heb ik de regel gesteld dat ik geen huishoudelijke apparaten cadeau wil krijgen, tenzij ik er nadrukkelijk om vraag.


Van alle WTF-cadeau's in dit topic vind ik dit geloof ik wel de ergste. Vertel je man maar dat de jaren 1950 hem terugwillen. Hij zuigt zelf maar stof en over mijn dood lijk dat ik ooit de kleren van mijn man ga strijken. Ongelofelijk. Ik ben plaatsvervangend boos :+ ;( :o .