Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11607
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:09

Ik zit nog heel erg dubio enzo met wat ik moet kopen voor iemand. Wil graag origineel zijn, maar heb geen oneindig budget :P

cursebreaker

Berichten: 11576
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 09:15

Met dit soort spulletjes kom je gelukkig wel goed uit de voeten met oa ook Action, Temu, Wish, Aliexpress bv. ook al is dat misschien niet unieker en origineler, maar dat kun je bv wel gebruiken om verder op te vullen want daar vind je zat toffe washi tapes, stickers e.d. En met wat zoeken, zijn er qua kaartjes ook best wat kaartjes webshops te vinden waar je gemiddeld maar 0,50/0,70 per kaartje kwijt bent bv :j

Sommige dingen kun je ook goedkoper in een pakketje kopen en dan opsplitsen bv zoals washi tape pakketjes e.d. of kaarten setjes in sales, etc. En evt. ook zeker eens lokaal kijken, daar kun je misschien ook toevallig ergens op stuiten een keer. Ik kom niet snel in de stad om te shoppen meer, maar ga dat voor de advent denk ik wel zeker nog een keer doen - naar Maastricht bv. en daar liggen denk ik wel een paar shops waar ik nog wel wat ga vinden - en dat zal een ander dan misschien minder snel hebben. Voordeel van dit soort spulletjes is dat je het echt heel veel kunt vinden wel :j Hobby-shops e.d. zullen bv ook stickers enz hebben, maar ook winkels als big bazaar, zelfs wibra zal misschien net wat leuks ertussen hebben kunnen hangen een keer. Daar zal vast ook niet iedereen tegelijk gaan shoppen bv.

Bepaalde webshops hebben ook regelmatig wel weer een korting lopen, etc. Daar zouden we elkaar van op de hoogte kunnen stellen ook als iemand dat tegenkomt :j

Ik ga bv. voor december 24 iets doen wat iets 'duurder' gaat zijn, en heb ook een paar shops waar ik bv. gemiddeld voor washi meer kwijt zal zijn als bv bij Temu, maar dat kan ik op andere dagen prima compenseren bv. door het wel wat goedkoper proberen in te kopen. Beetje proberen te spelen ermee :j

eclair98

Berichten: 11607
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:44

Ik zit nog steeds met smart te wachten op myfavorite postcard :=

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:58

Ohh ik zou wel zo'n mooie stempel willen om de kaart-ID's in te schrijven <3 Die heb ik nog niet :D

cursebreaker

Berichten: 11576
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 16:47

Marjo schreef:
Ohh ik zou wel zo'n mooie stempel willen om de kaart-ID's in te schrijven <3 Die heb ik nog niet :D


Klinkt leuk ja! Heb je een voorbeeld foto? Ik zie met name stempels voorbij komen met Instagram namen erop ed maar om ID in te vullen nog niet gezien dus ben wel benieuwd :j

@eclair,
Hopelijk snel hihi!

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:03


nevica

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 17:17

Oh ik heb 0 stempels, zag ze inderdaad ook al voorbij komen met insta namen wat ik heel leuk vind, maar geen idee hoe ik dat op moet zoeken / moet maken. :')

eclair98

Berichten: 11607
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 20:40

Ik zit ook te kijken naar die stempels, ik wil misschien voor mezelf er 1 snijden met linoleum of een gum...

nevica

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:32

Doen we nog steeds op 17 september lootjes?

cursebreaker

Berichten: 11576
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 13:48

nevica schreef:
Doen we nog steeds op 17 september lootjes?


Yes! Ik wilde net nog een berichtje gaan doen idd van T-Minus 4 daysssss *\o/*
Al zou ik het liefst nu al lootjes trekken hahaha maar wie weet meld iemand zich nog wel.

Ik heb net weer wat tofs gevonden voor in de advent. Of ja, ik heb een foto ervan gezien, nu even speurneuzen of ik het daadwerkelijk ergens kan vinden om te kopen.

nevica

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 17:54

Nog 1 nachtje slapen. *\%/*

cursebreaker

Berichten: 11576
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-23 11:58

Nou, de lootjes zijn getrokken hoor haha!
Let the fun begin *\o/*

Ik ben al HEEL enthousiast geweest zelfs en ben zo goed als klaar met inkopen doen.
Dat was heel veel geld heel snel de deur uit hahaha. Ik heb dadelijk bij 7 shops gewinkeld in totaal :') <3

En m'n lootje boft, want ik heb zoals gewoonlijk weer veel te veel gekocht dus ze gaat denk ik wel genoeg krijgen hihi. En er is voor mezelf ook nog het eea blijven plakken hier en daar ook. Wat is het toch vreselijk verslavend om voor deze hobby spulletjes te kopen.

En er is met de groep afgesproken om ook met uitpakken tzt hier in het topic alles te delen, voor wie dat leuk vind om mee te krijgen nog, dat ze kunnen meelezen - en dan misschien inspiratie op doen om volgend jaar ook zelf mee te doen *\o/* :j

nevica

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 16:36

Spullen is geen ding voor mij is gebleken, er is genoeg onderweg al. :+ De buitenkant vind ik wel nog lastig maar heb al wel wat ideetjes. :)

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 13:43

Ik heb mijn verlanglijstje een beetje aangevuld met dingen die ik nog niet veel heb of wel zou willen nog :D

Citaat:
Ik heb natuurlijk al ontzettend veel. Hierboven heb ik een selectie gemaakt van dingen waar ik nog weinig van heb.

Qua kaarten: Ik heb voornamelijk wilde dieren, huisdieren en boerderijdieren zijn nog zeer welkom. Daarnaast heb ik weinig tot geen kunst of voertuigen. Wat meer variatie in mijn kaartencollectie is zeker welkom, al zou ik dieren en vogels altijd leuk vinden.

Washi: Hier heb ik dus al heel veel van. Wat ik niet zoveel heb zijn bloemen, en met name bijvoorbeeld een randje bloemen aan de onderkant vind ik erg leuk. Marmer heb ik ook niet zoveel.

Stickers: Met name vlinders, libelle's en schildpadden heb ik voldoende van. Andere diersoorten zijn zeer welkom.

Uiteindelijk gaat het erom dat je de kaarten voor de ander mooi kan versieren natuurlijk, dus ik ga overal blij mee zijn :D

nevica

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:45

Ik zal ook even wat specifieker zijn voor mijn Santa, maar laat ik vooropstellen dat ik echt met alles blij ben. Daarnaast is het natuurlijk allemaal om te gebruiken voor anderen ook dus het komt hoe dan ook goed terecht. <3 Onderstaande is dus echt alleen voor als je eventueel geen idee meer hebt.

Ik heb super veel kaarten maar van bepaalde dingen heb ik niet zoveel of niets van. Denk aan film gerelateerd, insecten en reptielen, seizoenskaarten, feestdagen kaarten (kerst <3 ), vervoer, toeristische plekken, ook van andere landen, fantasy.

Washi heb ik veel van, maar ik zou het fijn vinden om wat dunnere te krijgen ook. Hierbij heb ik trouwens ook niets van feestdagen zoals kerst.

Stickers heb ik veel maar ik bestel vaak veel te grote waardoor heel je kaart in 1x vol staat haha. Wat kleinere zou dus fijn zijn en hierbij kan ik dus ook overal wel wat van gebruiken!

Verder is het enige op mijn stiekeme wishlist eventueel een stempel (en inkt haha). Dat is het enige wat ik zo snel kan verzinnen waar ik echt helemaal niets van heb nog. :)

cursebreaker

Berichten: 11576
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 18:46

Ik zal ook nog wat specifiekere dingen aangeven ter inspiratie mocht m’n santa dat fijn vinden. Kom ik straks op terug :j

love_mandy

Berichten: 2966
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:16

Ik zou een stempel ook echt top vinden!
Verder heb ik al een klein beetje aangegeven dat ik bijvoorbeeld geen kaarten van auto’s en treinen heb dus die zijn welkom ook.
Net zoals bijvoorbeeld blue cats, Inge look etc etc.

Stickers en washi zijn ook altijd welkom! Zoiets
komt altijd op, ik heb nog niet echt kerst,winter of herfst washi dat zou extra leuk zijn.
Maar het maakt me echt allemaal niets uit, ik ben blij met alles!

cursebreaker

Berichten: 11576
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 20:07

Ik heb al een paar x nu een bericht geschreven en toch weer verwijderd haha. Ik weet namelijk echt niet goed wat ik moet aangeven precies qua specifiekere wensen omdat ik denk dat eigenlijk alles leuk en bruikbaar is qua onderwerpen/designs.

Ik vind het zelf wel leuk om met het decoreren een beetje een (kleuren) thema te doen soms qua washi/stickers, ook al heb ik nog vrij weinig wat matcht nog haha. Qua kaartjes vind ik eigenlijk alle onderwerpen en designs - illustrated en foto's e.d. - altijd leuk om te gebruiken wel.

Ik heb qua kaartjes in de collectie nu voornamelijk vogels, paarden en vosjes in verhouding al wat meer in huis net als planeten/ruimte/galaxy kaartjes - onlangs nog een set van 100 kaarten gekocht. Ik gebruik zowel illustrated als foto kaarten ongeveer net zo vaak/veel wel dus ook daar geen specifieke voorkeur voor. Wat er vooral hard uit gaat bij mij ook vaak zijn Holland themed kaartjes, dieren, bloemen, natuur, blue cats, Inge look.

Mocht je echt wat specifieke onderwerpen willen weten wat ik nog wel meer zou willen aanvullen tzt:

- recepten
- tv/film gerelateerd
- feestdagen/seizoen
- transport; treinen, trams, schepen, auto's, vliegtuigen, etc.
- dieren; honden, katten, zee dieren, egeltjes, vlinders
- humor
- natuur is altijd welkom ook
- sport zoals basketbal, voetbal, hockey, noem maar op
- de welbekende blue cats, Inge Look, Moomins, e.d. waar vaker naar gevraagd word zijn ook altijd welkom

Maar wederom, ik ben met ALLES blij want voor elk kaartje, ongeacht welk design, is er ergens in de wijde wereld een match dus ik hoef ook zeker geen kaartjes die bv. perse voor mij persoonlijk leuk zouden zijn e.d. dus daar hoef je ook niet bij na te denken. Van vrolijke kaartjes tot dieren tot thema's/seizoenen, tot illustrated design of foto's/multiview e.d. Alles is even welkom <3

nevica

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 12:14

Ik schop dit topic ondanks de rode letters toch even omhoog. Vind het toch wel leuk om een beetje te updaten ook haha.

Ik krijg als het goed is vandaag iets heel belangrijks binnen. Dan kan ik technisch gezien al beginnen met sorteren/inpakken/decoreren/noemmaarop. *D Ik vind dit zo leuk om te doen, ik stem bij voorbaat al op volgend jaar weer. :+ :D

Wel echt een puzzel trouwens om alles in te delen en zo, ik heb nu maar een word bestandje gemaakt maar zou het alsnog wel makkelijker willen eigenlijk. :')

cursebreaker

Berichten: 11576
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 13:14

Ik wilde toevallig het topic ook een boost geven, dus kijk aan haha!

Ik ben al begonnen met inpakken! Kan het niet afmaken nog ivm dat er nog dingen bij moeten hier en daar en ik nog wat nodig heb om verder in te pakken ook, maar het begin is gemaakt en ... *\o/* #spannend. Maar ik moet o.a. ook nog een advent voor m'n zoon maken, de Doggy SS hier op bokt moet ingepakt binnenkort en ik heb nog een aparte Boeken SS groep waar ik nog mee bezig ben ook dus druk druk druk. Maar vind het altijd zo heerlijk om met dit soort dingen bezig te zijn {:)

Heb ook echt zo vaak geschoven met dag-indeling met wat op welke dag enz haha. Maar ben er nu wel echt uit en denk/hoop dat het goed is. Vind het zo spannend. Heb voor m'n gevoel altijd te weinig en kan echt bezig blijven met spulletjes toevoegen :')

Hint(s) ben ik ook wel al uit :j

eclair98

Berichten: 11607
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:01

Ik heb inmiddels ook al meer en deel ingepakt :D Ik weet niet of er überhaupt wel een hint nodig is, ik denk dat iemand het zo al kan raden :')

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:47

Is het misschien leuk om wat meer te delen over de thema's etc waar we wel wat van willen ontvangen?
Misschien een beetje laat omdat sommige al bijna klaar zijn tho :')

Maar bv favoriete boek waar je wel merch van wil?

Ik zou best wat meer seizoensgerelateerde dingen willen, en dan met name lente/ zomer. Of gerelateerd aan de feestdagen, afgezien van kerst heb ik niet zo veel wat gebruikt kan worden met feestdagen zoals Pasen enzo.

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:22

Ohja; kaarten voor World Postcard Day zou ik ook erg leuk vinden. Ik wil volgend jaar wel proberen om dan kaarten te versturen :D

cursebreaker

Berichten: 11576
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-23 11:39

Lijkt me een goed plan voor sowieso volgend jaar anders, dat je dat invult bij je wensen - al had dat nu idd ook al gekund en hebben we het al eens erover gehad aan ‘t begin ook dat je kon doorgeven wat je leuk leek of niet. De mogelijkheid was er iig wel om dat al aan te geven bij lootjes trekken :j

Ik ben wel echt klaar met kopen nu, en grotendeels al ingepakt ook maar m’n lootje had dus bv. wel wat dingen geschreven al op lootjes trekken waar ik al wat mee kon bv :j

Edit:
En ik heb zelf aangegeven in m’n verlanglijstje dat m’n santa de vrije hand heeft want ik vind alles leuk en bruikbaar, maar mocht ze iets specifiekers willen weten, ze dat altijd kan vragen bv. aangezien je toch anoniem vragen kunt stellen.

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:19