Secret Santa 2023 - The dog edition

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 20:48

KimD schreef:
Citaat:
Boktnaam:
Sharani

Naam hond(en):
Freddy en Limbo

Ras(sen):
Freddy: Mops x Aussi
Limbo: Chihuahua

Leeftijd hon(en):
Freddy 6
Limbo 11


Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Geen

Top lijst voor mijn hond(en):
Freddy is dol op pluche dingen met piepers of andere geluiden. Burrows vind hij ook geweldig.
Verder vind hij voedsel verrijking speelgoed ook erg leuk. Limbo is niet zo speels, soms speelt hij met de kleine dingen uit Freddy zijn burrows. Limbo houd vooral van zachte warme kleedjes en lekkere zachte snacks.

Zelf gemaakt of tweedehands is ook erg leuk.

Flop lijst voor mijn hond(en):
Hard plastic speelgoed, snacks met vacht, erg herkenbare onderdelen of erg stinkende dingen. Dat vind ik zelf vooral niet prettig :o .

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Freddy is een speelse en actieve hond. Hij wordt wel makkelijk dik, dus snacks krijgt hij met mate.
Limbo is al een beetje een oud mannetje, hij is niet zo speels (eigenlijk nooit geweest). Houd er vooral van om lekker bij je te zitten of op een zacht warm plekje te slapen.

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)




De jongens met post van hun vorige SS, wat hebben we genoten van alle voorpret. En van het prachtige pakket natuurlijk.
Afbeelding

Naar het bos vinden ze ook altijd een feest. Als de wandeling voor Limbo te ver is dragen we hem gewoon verder.
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 18:31

Ik wil ook heel graag weer meedoen :D

Boktnaam: Banjer

Naam hond(en): Ronja en Cinna

Ras(sen): boomer (R) en chihuahua (c)

Leeftijd hon(en): bijna 10 (R) en 9,5 (C)

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: niets

Top lijst voor mijn hond(en): speeltjes, piepertjes, eten/snoep (Ronja),

Flop lijst voor mijn hond(en): halsbandjes... ze dragen tuigjes... dat vind ik prettiger voor ze :)

Leef je uit:
Ronja is een enthousiaste allemansvriend. Dol op eten en aandacht, speelt iets minder na haar operatie (kruisband), maar ze is en blijft een blij ei... <3

Cinna is een enthousiaste eenkennige tuttebel :+ Ze zal nooit bijten, maar als ze je niet kent, dan ben je eng.. nu heeft ze bij sommige mensen wel gelijk := maar in principe vindt ze alleen mij, mijn man, en mijn ouders leuk... andere bekenden tolereert ze. Ze is dol op takken, balletjes, piepspeeltjes, etc..


Foto? Niet verplicht, wel leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is gemaakt door Melissa Kobes Fotografie
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:34

Note to self; ik MOET vanavond dit lijstje in gaan vullen, ik heb het topic nu al weken geleden aangestipt maar vergeet het steeds als ik achter de pc zit _O-

love_mandy

Berichten: 2957
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:45

love_mandy schreef:
Bij deze ook mijn aanmelding

Citaat:
Boktnaam: love_mandy

Naam hond(en): Odin aka Chubby

Ras(sen): smooth collie

Leeftijd hon(en): rond de 16 weken in december.

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: ons plan is om graan vrij te voeren.

Top lijst voor mijn hond(en):
Natuurlijke snacks passend bij puppy leeftijd.
Speeltjes, slowfeeders,likmatten etc.
Andere dingen om op te kauwen.

Flop lijst voor mijn hond(en):
Geen speeltjes met piepje, hier heb ik echt al heel veel van zelf gekocht.
Daarnaast geen snacks met kleurstoffen/andere gekke toevoegingen.
Geen tennisballen.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Er is nog niet echt iets te vertellen, maar ik beloof dat tegen de tijd dat de puppy’s geboren zijn en we hem in huis hebben, ik dit nog wat zal aanvullen!

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)



[ [url=m/ocZxv1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xUlfXY.gif]Afbeelding[/url] ]


Inmiddels weten we welke hond voor ons word. Dus lijstje een klein beetje aangevuld en nog even wat foto’s

Afbeelding

Afbeelding

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 08:53

TheJokerr schreef:
Wij doen ook weer mee *\o/* ze pakt nog steeds de kerstspeeltjes van vorig jaar (elke keer als ik ze op wil ruimen heeft ze het door dus heb het opgegeven, elke dag is kerst)

Citaat:
Boktnaam: TheJokerr / Sanne

Naam hond(en): Eve voor the inner circle Dikke Evert :))

Ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Leeftijd hon(en): 5 Jaar alweer -O-

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Granen en Varken.

Top lijst voor mijn hond(en):
- Al het speelgoed is leuk als het piept, kraakt en hoe groter hoe beter want dan kan ze het als kussen gebruiken :j

- Zippypaws vindt ze geweldig, komt met de inhoud naar mij toe en daarna het geheel om alles er weer in te duwen :')

Hersenwerkjes en haar nieuwe favoriet de sodapup collectie dus inhoud daarvoor is altijd goed!

Flop lijst voor mijn hond(en): (Tennis)ballen.
Spul zoals die plastic worsten aan een touw, ze eet ze op :+

Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond:
Eve is echt mijn maatje, ze is mijn schaduw en als ik ergens ben kun je er vergif op innemen dat mevrouw ook ergens rond snuffelt. Ze wordt de prinses van het huis genoemd omdat ze soms wel een karaktertje heeft maar vooral een flinke dosis humor wat haar onmisbaar maakt in ons huishouden <3

Ze is eigenlijk dus gewoon verwend en gewend om de enige hond in huis te zijn... Maaaar heel misschien komt daar in Oktober ook verandering in O:)


Foto's

[url]m/Nv1z2x.jpg[/url]

[url]m/xRkvMS.jpg[/url]

[url]m/DvvRsZ.jpg[/url]



Ik qoute mezelf ook even, gezien wij onze kleine man 15 Oktober mogen verwelkomen en hij braaf op ons wacht tot hij mee mag!

Meet Harvey <3
Afbeelding

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 09:41

TheJokerr schreef:
Ik qoute mezelf ook even, gezien wij onze kleine man 15 Oktober mogen verwelkomen en hij braaf op ons wacht tot hij mee mag!

Meet Harvey <3
[ [url=m/8PjTdb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hey Harvey, van Harvey!

Afbeelding

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:16

KimD schreef:
TheJokerr schreef:
Ik qoute mezelf ook even, gezien wij onze kleine man 15 Oktober mogen verwelkomen en hij braaf op ons wacht tot hij mee mag!

Meet Harvey <3
[ [url=m/8PjTdb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hey Harvey, van Harvey!

[img]m/BuWC4r.jpg[img]

Zoo knap! Een naam zoeken die ik bij hem vond passen was nog het moeilijkste gedeelte :')

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 10:42

Och wat een scheetjes allemaal <3
Gefeliciteerd met de puppies

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 15:50

Wat een leuke puppy’s allemaal!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 17:22

Puppy’s <3

MerelV

Berichten: 1767
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:52

Wat een schatjes! Dan kriebelt het toch steeds weer voor een hondje erbij.

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:19

Citaat:
Boktnaam:Tigress

Naam hond(en): Jarvis en Parker

Ras(sen): Cardigan welsh corgis

Leeftijd hon(en): 7 en 1

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Nope :D

Top lijst voor mijn hond(en): Natuurlijke snacks, (stevig) speelgoed. Jarvis is dol op piepend en zacht, Parker vind knisperend spul ook geweldig :))

Flop lijst voor mijn hond(en): Nog niks ontdekt daarvan :)) Ik denk dat rawhide producten dan op de flop komen te staan, gezien we de voorkeur geven aan de natuurlijke snacks :j Oh en lezende over die worsten aan een touw, uhm, rubber/kunsstof speelgoed waar pulkbare dingen aan zitten (zoals de neuzen van die worsten _O- ) gaan eraan bij Parker. Dat is fantastisch volgens hem, ik vind het minder geslaagd dat hij het opeet :')

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Jarvis, 7 jaar oud, vader van Parker, binnenkort 1 jaar oud (4 september). Het zijn een stel clowns, het zijn m'n draakies, m'n monsters. Parker is echt momenteel nog steeds je typische puber. Ja is nee, nee is ja, oren zitten er voor de sier. Kom voor is een suggestie, en zoomies zijn tof :')
Jarvis is met z'n 7 jaar een serieuzere kerel. Is dol op sporten, is ook écht wel een clown op z'n tijd, en is opgeleefd met de komst van Parker. Iets met een tweede pubertijd? :+
Beide zijn ze mijn schaduw. Waar ik ga, zijn zij. Ook al is dit samen met z'n drieën gepropt bij de wc _O- We ondernemen samen veel dingen, genieten van trainen, en zien wel wat nu weer op ons pad komt :D

Foto? Niet verplicht, wel leuk!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xPearl

Berichten: 3278
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:57

Wat leuk! Ik heb nog nooit mee gedaan aan SS, maar wil nu toch wel eens mee doen!
Citaat:
Boktnaam: xPearl

Naam hond(en): Nero

Ras(sen): Golden retriever x Labrador

Leeftijd hon(en): 2

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Kip, maar ik vermijd eigenlijk altijd alle gevogelte, zoals bijvoorbeeld eend. 'Dierlijke bijproducten' is vaak gevogelte maar dat gaat wel goed. Gevogelte-vet ook. Gaat vooral om het eiwit. Liefst vermijd ik het helemaal maar als er zo iets bij zit is het prima.

Top lijst voor mijn hond(en): Speelgoed/knuffels met of zonder piep is beide leuk, (natuurlijke)snacks of kauwbotjes, natvoer of iets zachts voor in de kong/likmat, puzzels, 'slowfeeders'

Flop lijst voor mijn hond(en): Halsband/tuigje, rawhide botten, touw-speelgoed en tennisballen. En dus snacks/botten met gevogelte er in.

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Zoals te lezen is Nero heel gemakkelijk! Nero is een vrolijke, actieve hond. Hij vind veel leuk en is erg slim! Vind puzzels/snuffelmatten en dat soort dingen geweldig. Alles voor een lekkere snack! Hij is wel een beetje kieskeurig met botten en snacks, maar als het lekker ruikt en de snacks een beetje zacht zijn gaat hij er helemaal voor!
Knuffels vind hij helemaal geweldig. Altijd als we thuis komen staat hij met een knuffel in zijn bek klaar om te spelen. Het is echt mijn maatje, we zijn altijd samen :D

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)

Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3164
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 18:31

Jaaaa leuk wij doen weer mee *\o/* *\o/*

Boktnaam: luna2006

Naam hond(en): Cody, Billy

Ras(sen): Turkse Herder , Chihuahua

Leeftijd hon(en): 2,5 & 4

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden:
Neen :D

Top lijst voor mijn hond(en):
Billy houdt van kleine piepspeeltjes!
En cody alles groot en kauwbaar haha

Flop lijst voor mijn hond(en):
Speelgoed voor Cody

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):

Billy en Cody zijn werkelijk de 2 uitersten en toch zijn ze beiden zo geweldig! Ondanks dat Billy mini formaat is, is hij groots in karakter. Terwijl Cody juist denkt dat hij een klein schoothondje is :D
Beiden zijn ze samen met hun 2 roommates (2 chihuahuas) de beste gastheren onze vakantiehondjes zich maar kunnen wensen!

Foto? Niet verplicht, wel leuk


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SimonDesteny

Berichten: 222
Geregistreerd: 29-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:08

Leuk!
Wij doen mee, voor ons wel de eerste keer! :o

Citaat:
Boktnaam: SimonDesteny

Naam hond(en): Luna

Ras(sen): Berner Sennen

Leeftijd hond(en): 2 jaar

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: Geen allergiën

Top lijst voor mijn hond(en): Luna vindt alles leuk, maar iets wat piept is helemaal geweldig!

Flop lijst voor mijn hond(en): We kregen een proefpakje van Butternut, met vis, deze vond Luna niet zo lekker. Kauwsnacks met vis gaan dan wel weer

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):

Luna is een super intelligente en enthousiaste hond, stiekem denkt ze alleen dat ze een heel klein hondje is.. Ze probeert regelmatig bij iemand op schoot te klimmen :+ :').
Ze houdt enorm van wandelen en racen, aka baas moet dan hard meefietsen.
Pootje baden heeft ze sinds kort ook uitgevonden, we komen steeds dichterbij echt zwemmen, maar die laatste stap, echt met de pootjes los is toch nog wat spannend.
Luna heeft dagelijks een aantal zoomie-aanvallen, gelukkig kan zo op onze boerderij naar hartenlust haar zoomies vrij laten. _O-
De 5 viervoeterige weiland bewoners kijken dan nog wel eens raar op ( de paarden :j :') )
Bij deze viervoeters blijft ze alleen liever bij uit de buurt, ze zijn wel heul groot. :j
Snuffelen en graven behoren ook nog tot Luna haar grote hobby's.

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Plaats deze niet ín de quote maar erbuiten! :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:14

ik heb trouwens wel een verzoekje: wil mijn toekomstige Santa op een of andere manier laten weten dat het van de honden-SSS is? ik doe nl. mee met 3 verschillende SSS :D

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 21:29

Banjer schreef:
ik heb trouwens wel een verzoekje: wil mijn toekomstige Santa op een of andere manier laten weten dat het van de honden-SSS is? ik doe nl. mee met 3 verschillende SSS :D


Gewoon het aan de hond laten adresseren! Als je bij lootjetrekken je adres invult kun je een aanhef invullen. Ik adresseer het zelf altijd aan de hond(en). :')

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:58

Oh dit is ook wel heel leuk! Ik doe al jaren mee met de gewone SS maar ik heb 2 geweldige honden dus misschien is deze editie ook wel iets voor mij :j
Ik ga er nog even over na denken :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:01

KimD schreef:
Banjer schreef:
ik heb trouwens wel een verzoekje: wil mijn toekomstige Santa op een of andere manier laten weten dat het van de honden-SSS is? ik doe nl. mee met 3 verschillende SSS :D


Gewoon het aan de hond laten adresseren! Als je bij lootjetrekken je adres invult kun je een aanhef invullen. Ik adresseer het zelf altijd aan de hond(en). :')


dat is een goeie tip, dank je wel!

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:42

Boktnaam:AfricanLady

Naam hond: Leslie

Ras: Blijweiler

Leeftijd hond: 21-03-2018 dus ruim 5.5

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: graan/gluten/rund vrij incl de snacks

Top lijst voor mijn hond(en): ballen xD en alles waar ze op mag bijten van de simpele knuffels tot de Kong knuffels

Flop lijst voor mijn hond(en):snacks/voer met bovenstaande allergieën

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en): Leslie is een heerlijke bankhanger die graag bij je is, ze is de gastvrouw in mijn hondentrimsalon, dol op spelen met ballen en sinds vorig jaar heeft ze zo plastic ei bal waar ze erg dol op is. Ze vind behendigheid en speuren super leuk we zijn nog op zoek naar een goede speurlijn.
Ze is wat onzeker naar andere honden als ze aangelijnd is.
Verder fotomodel eerste klas

Foto:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48562
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:49

Ooohhh Leslie is geweldig…ik ben fan <3

SimonDesteny

Berichten: 222
Geregistreerd: 29-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 22:58

Wauw, prachtige foto's! :))

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 08:58

KimD schreef:
Banjer schreef:
ik heb trouwens wel een verzoekje: wil mijn toekomstige Santa op een of andere manier laten weten dat het van de honden-SSS is? ik doe nl. mee met 3 verschillende SSS :D


Gewoon het aan de hond laten adresseren! Als je bij lootjetrekken je adres invult kun je een aanhef invullen. Ik adresseer het zelf altijd aan de hond(en). :')

Oh dat is leuk! Dat ga ik ook doen. :))

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Secret Santa 2023 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 17:28

Na overleg is besloten dit topic naar [BB] Beestenboel te verplaatsen omdat het daar beter past. :) Veel plezier allemaal!

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 20:16

Ik wil graag mee doen! Dit is toch te leuk zo’n honden editie <3

Boktnaam: pradadaan

Naam hond(en): Kenzo en Senna

Ras(sen): Kenzo is een labrador x Berner sennen en Senna is een zwerfhond uit Italië, dus ras onbekend.

Leeftijd hond(en): Kenzo is 12 en Senna wordt in oktober 2

Allergiën of andere dingen waar rekening mee moet worden gehouden: nee geen allergieën.

Top lijst voor mijn hond(en):
Beide zijn sowieso gek op eten. Ze krijgen van alles van gewone hondenkoekjes tot gedroogde kippenpoten, varkensoren, runder pezen en ga zo maar door. Ook botten vinden ze erg lekker!

Verder is Kenzo gek op tennisballen. Senna maak je heel gelukkig met ballen met een piepje er in. Sowieso alles met piepjes vind Senna leuk :+

Flop lijst voor mijn hond(en):
Knuffels zijn hier niet zo’n succes. Die zijn zo kapot :=
Het zijn ook wel 2 redelijk grote honden dus dingen die snel stuk gaan zijn hier ook wel echt snel stuk :+

Leef je uit:
Schrijf hier alles wat je kwijt wilt over je hond(en):
Kenzo is echt al flink op leeftijd en dat merk je. Buiten zijn tennisballen is hij niet meer zo van de speeltjes. Je maakt hem veel gelukkiger met een grote kluif of wat anders lekkers.
Senna is wel gek op spelen. Vooral dus dingen met een geluidje of piepje. Senna is heel energiek en iets als zo’n denk spelletje waar je koekjes in kan verstoppen lijkt mij ook wel echt iets voor haar.

Foto? Niet verplicht, wel leuk!
Kenzo:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Senna:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding