De kerstboom opzetten.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:52

:D topic naar mijn hart!

Ik heb onlangs een boerderij gekocht met 8 meter hoog plafond in hal en woonkamer. (met vides)
Dus kerstboom van 2,40m aangeschaft en 3 grote guirlandes,
een voor om de trapleuning, schouw en antieke kast <3

Volgend weekend zijn hier bij de landelijk wonen winkels de kerstshows
en 5 november opent de pop up kringloop kerststore in Eindhoven.... dan ga ik los :Y)
Gisteren heb ik ook de landelijk wonen kersteditie aangeschaft en de kerstspullen alvast gesorteerd.

Dus na 5 November staat en hangt alles... zin in *\o/* {:)

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:53

Die guirlandes om je trapleuning is wel een klöteklusje hoor om dat er mooi omheen te krijgen...althans dat was het hier. Vandaar dat die mooi nog hangt :=

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:57

oohhhh ik wil oooook hahaha
maar mijn partner ziet me aankomen :')
die zegt liefst pas een week voor kerst en dan meteen 1-1-20** weer eruit -O-

gelukkig is dat niet zo, maar ik mag m nu echt nog niet zetten :+


Ik heb al jaren een echte boom, meestal een blauwspar of een nordmann...
ik denk steeds vaker aan een goede kunstboom...
maarja... wat is nou echt een goede ?

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:58

Hier ook een 'nieuw' huis, Moet nog even goed uitzoeken hoe ik het precies ga doen. Heb in ieder geval veel ruimte voor mooie items.

Maar heb nog even de tijd, wil een echt en die kun je niet heel vroeg zetten, maar advent start al op 27 november.. Dus even denken wat slim is.

Ik denk toch echt zaterdag 3 december en dan kan hij zaterdag 7 januari helaas weer weg.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:58

pmarena schreef:
Die guirlandes om je trapleuning is wel een klöteklusje hoor om dat er mooi omheen te krijgen...althans dat was het hier. Vandaar dat die mooi nog hangt :=

Maar de moeite waard, ik vind het prachtig... de sfeer <3 ik zie het al helemaal voor mij....


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 25-10-22 16:05, in het totaal 2 keer bewerkt

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:04

Hier staan beide bomen ook al, plus de kast is kerstig ingericht en de lichtjes hangen voor het raam. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 16:05

Mijn vriend weet niet eens dat de kerstboom staat, die komt straks voor een verrassing! Waarschijnlijk vind hij het te vroeg, maar jammer dan. :')


Afbeelding

Union_Bolero

Berichten: 93
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:09

Jaa kerstmis *\o/* ...
Ik heb de boom nog niet staan, maar wel dit gezellige tafereel :D
Afbeelding

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:29

Wat word ik blij van dit topic!!
Ik stelde vorige week voor om onze houten kerstboom alvast van zolder te halen en ik werd hard uitgelachen... Niet voor 1 november was het antwoord...
Maar misschien dat ik komend weekend toch de zolder maar eens kreeg ga halen. Kennelijk is dat helemaal zo gek niet *\%/*

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:41

Super leuk dit! :=
Mij nog een beetje te vroeg, wij zetten een echte boom, dus dat gaat ook nog even niet. Maar leuk om al de foto's te zien van de bomen en aankleding. Ziet er toch altijd weer super gezellig uit!

Wij gaan van t weekend waarschijnlijk naar een intratuin om daar de kerstafdeling te gaan bezoeken :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102115
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:49

Al die kerstverlichting kost weer extra stroom. :+ Ik hoor dat er mensen zijn die de boom helemaal niet gaan op zetten en ook geen kerstverlichting gaan ophangen om geld te besparen.

Ik zet mijn boom meestal tussen half november en eind november neer.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:53

Phoe het is me nu echt nog te herfst :=

Hier gaat hij meestal de tweede week van december op, dan is hij ook nog leuk met O&N.
Bedenk me dat we er nog een moeten kopen ook, kerstspullen bij exen achter gelaten en vorig jaar zaten we in een verhuizing dus niets op gezet _O-

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:58

Petrichor schreef:
Mijn vriend weet niet eens dat de kerstboom staat, die komt straks voor een verrassing! Waarschijnlijk vind hij het te vroeg, maar jammer dan. :')


[ [url=m/nMpxKw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wauw hij is wel echt heel erg mooi zeg!! *\o/*


listiglistje schreef:
pmarena schreef:
Die guirlandes om je trapleuning is wel een klöteklusje hoor om dat er mooi omheen te krijgen...althans dat was het hier. Vandaar dat die mooi nog hangt :=

Maar de moeite waard, ik vind het prachtig... de sfeer <3 ik zie het al helemaal voor mij....


[ [url=m/7qgz2q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Snf0WL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7BQ7gM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oef.....dat huis is wel heel erg gaaf en leent zich wel extreem voor ver-kerst-ificatie :j
Kan me voorstellen dat je helemaal los wilt gaan :))

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:00

listiglistje schreef:
pmarena schreef:
Die guirlandes om je trapleuning is wel een klöteklusje hoor om dat er mooi omheen te krijgen...althans dat was het hier. Vandaar dat die mooi nog hangt :=

Maar de moeite waard, ik vind het prachtig... de sfeer <3 ik zie het al helemaal voor mij....


[ [url=m/7qgz2q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Snf0WL.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/7BQ7gM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mag ik anders jouw huis lenen puur tijdens de kerstdagen? <3

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:05

Ik zag de eerste <|- van het jaar bij mensen in huis staan op 12 oktober.

Die dag had mijn dochter haar kinderfeestje, vandaar dat ik het nog zo precies weet.

Ik ben altijd veel te laat, echt net voor Kerst. Omdat ik de lampjes er in hangen zo'n rotklus vind.
Maar dit jaar ga ik het eerder doen, want ik vind een kerstboom in huis wel heel gezellig! Alleen verkondig ik dat ieder jaar :o

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:07

listiglistje schreef:
pmarena schreef:
Die guirlandes om je trapleuning is wel een klöteklusje hoor om dat er mooi omheen te krijgen...althans dat was het hier. Vandaar dat die mooi nog hangt :=

Maar de moeite waard, ik vind het prachtig... de sfeer <3 ik zie het al helemaal voor mij....


[ [url=m/7qgz2q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Snf0WL.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/7BQ7gM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik herken je huis direct van de foto's. Uitermate geschikt natuurlijk voor een sfeervolle kerst. Ik ben benieuwd!

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:08

Boras schreef:
Ik zag de eerste <|- van het jaar bij mensen in huis staan op 12 oktober.

Die dag had mijn dochter haar kinderfeestje, vandaar dat ik het nog zo precies weet.

Ik ben altijd veel te laat, echt net voor Kerst. Omdat ik de lampjes er in hangen zo'n rotklus vind.
Maar dit jaar ga ik het eerder doen, want ik vind een kerstboom in huis wel heel gezellig! Alleen verkondig ik dat ieder jaar :o


Daarom heb ik een boom met lampjes er al in :o
Zag m’n vader daar vroeger altijd mee kloten. Zaten ze weer in de war en dan nog het erin doen.

Justme_Lisaa

Berichten: 2177
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:09

Hier staat hij al ruim 3 weken :D. Op m’n werk verklaren ze me voor gek, maar ik hou er van als het donker word :). De cadeau’s liggen er ook al onder :D

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:19

Selina schreef:
Boras schreef:
Ik zag de eerste <|- van het jaar bij mensen in huis staan op 12 oktober.

Die dag had mijn dochter haar kinderfeestje, vandaar dat ik het nog zo precies weet.

Ik ben altijd veel te laat, echt net voor Kerst. Omdat ik de lampjes er in hangen zo'n rotklus vind.
Maar dit jaar ga ik het eerder doen, want ik vind een kerstboom in huis wel heel gezellig! Alleen verkondig ik dat ieder jaar :o


Daarom heb ik een boom met lampjes er al in :o
Zag m’n vader daar vroeger altijd mee kloten. Zaten ze weer in de war en dan nog het erin doen.


Mijn broer laat zijn kunstboom ook altijd intact met lampjes erin, dekkleed erover en klaar. Maar wij hebben er helaas de ruimte niet voor, de onze gaat weer uit elkaar in de doos.

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:20

Bellatrix schreef:
Al die kerstverlichting kost weer extra stroom. :+ Ik hoor dat er mensen zijn die de boom helemaal niet gaan op zetten en ook geen kerstverlichting gaan ophangen om geld te besparen.

Ik zet mijn boom meestal tussen half november en eind november neer.

Een deel van mijn verlichting werkt op batterijen, scheelt ook weer stroomkosten.
Vaak gaan de batterijen mee t/m maart ofzo met zo ongeveer 24/7 de verlichting aan, dus dat is 1-2 pakjes batterijen voor 4 maanden verlichting. :D
De verlichting die in het stopcontact aangesloten moet kun je een tijdschakelaar achter zetten, bijvoorbeeld van een uur of 18 tot een uur of 23 zodat je 's avonds de gezelligheid ervan hebt maar niet het omkijken naar op tijd uitzetten etc.

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:23

Boras schreef:
Mijn broer laat zijn kunstboom ook altijd intact met lampjes erin, dekkleed erover en klaar. Maar wij hebben er helaas de ruimte niet voor, de onze gaat weer uit elkaar in de doos.


Oh die van mij gaat ook in 3 stukken in de doos hoor. Het is een boom waar de lampjes al in zaten en dan klik je alleen de verbindingsstukken in elkaar.

lor1_1984

Berichten: 12065
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:24

Boras schreef:
Mijn broer laat zijn kunstboom ook altijd intact met lampjes erin, dekkleed erover en klaar. Maar wij hebben er helaas de ruimte niet voor, de onze gaat weer uit elkaar in de doos.

Mijn vader had een klein kunstboompje denk 50 of 75cm hoog waar hij na de kerst een vuilniszak overheen trok, het geheel in de schuur zette en dan begin december de vuilniszak eraf haalde en de boom weer op zijn plek in de woonkamer zette. :')
Die haalde de ballen etc er gewoon niet uit, hooguit dat er een gesneuvelde bal werd vervangen. :+

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:25

Onze buiten snoeren gaan ook op batterijen en met een timer.
Maar een modern snoer met led lampjes gebruikt nou ook weer niet zo enorm veel stroom...

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:32

Afbeelding
Listiglistje ik vind zoiets op de schouw zo mooi maar ik heb geen schouw meer |(
Je hebt een prachtig huis <3
En wat een leuke versieringen zie ik voorbij komen, hou dr van <3

Amber_anne

Berichten: 6952
Geregistreerd: 09-04-18

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:36

Ik lees mee

Hier zou die normaal wel staan maar ik ben dit jaar enorm traag en inspiratie loos.
Ik heb ondertussen een idee dus binnenkort maar naar de kringloop om dingen te zoeken en anders naar de tuincentra