Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:43

Voordroog is bijna altijd natter dan droog hooi. Als je het qua drogestof gehalte bekijkt klopt het dat ze van voordroog dan meer moeten eten dan van hooi.

Tancreda4

Berichten: 24052
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:45

Celebi schreef:
Voordroog is bijna altijd natter dan droog hooi. Als je het qua drogestof gehalte bekijkt klopt het dat ze van voordroog dan meer moeten eten dan van hooi.


Ja klopt. Maar ook qua hooi vind ik het aan de lage kant. De shet eet iig 4 of 5 kilo (ja, veel, ik weet t) rn dan m'n grote die meer dan 4x zwaarder is eet dan maar 2x zoveel.

Anyway, zolang ze niet te leeg staat met d'r buik zal t wel goed zijn. En even wat senioren muesli van agrobs voor wat meer eiwit (het is arm hooi)

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:50

18 min 4 of 5 kilo is toch nog 14 of 13 kilo per dag. Dat klinkt gelukkig niet als heel weinig. Maar goed afvallen is afvallen. Dat valt en staat natuurlijk ook met de voedingswaardes in dit nieuwe hooi.

hagelslag
Berichten: 9056
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:17

@tancreda
Normaal is ca 13/14 Kilo hooi per dag idd dikke prima...
En ehm ja... iris heeft een flinke eigen mening ja! Soms iets te....

@esther, met haar 30 en wijs hoofdje mag je idd blij zijn dat ze mooi weer wat aangekomen is.

@celibi
Ja, eigenlijk is beide soms best lastig.
Als ze beide ongeveer dezelfde behoefte hebben gaat het nog.
Maar het kan soms qua gewicht snel gaan.

@akshay
Ik kon de foto vanmorgen niet bekijken. Iets te slecht internet... maar lekkere actie foto *\o/*

Hieperdi
Berichten: 2552
Geregistreerd: 24-01-12

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:54

Hoi heeft er iemand misschien hier ervaring met ahiflower van pavo, voorheen heette dat omegafit. Mijn semi senior heeft wat kwaaltjes en ik ben benieuwd of dit fijn werkt. Ik heb al een fles binnen. DA is er ook van op de hoogte :o maar heeft er geen ervaring mee

hagelslag
Berichten: 9056
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:59

Hieperdi schreef:
Hoi heeft er iemand misschien hier ervaring met ahiflower van pavo, voorheen heette dat omegafit. Mijn semi senior heeft wat kwaaltjes en ik ben benieuwd of dit fijn werkt. Ik heb al een fles binnen. DA is er ook van op de hoogte :o maar heeft er geen ervaring mee

Waarvoor gebruik je het?

Hieperdi
Berichten: 2552
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:31

hagelslag schreef:
Hieperdi schreef:
Hoi heeft er iemand misschien hier ervaring met ahiflower van pavo, voorheen heette dat omegafit. Mijn semi senior heeft wat kwaaltjes en ik ben benieuwd of dit fijn werkt. Ik heb al een fles binnen. DA is er ook van op de hoogte :o maar heeft er geen ervaring mee

Waarvoor gebruik je het?

Voor jeuk/eczeem achtige klachten.
Energie bron
En evt voor zijn luchtwegen waar hij wat gevoelig op is. Daar zou deze ook fijn bij kunnen werken

hagelslag
Berichten: 9056
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 17:17

Dan zou ik eerder voor de subli omega 3-6-9 gaan. Zak kost 38.95 en daar doe je behoorlijk lang mee.
Of gewoon lijnzaadolie.
Ik zie niet echt een meerwaarde qua 369 bij dat product.

Bonnie die ik vorige jaar heb laten inslapen ivm longen en artrose, heeft van mij een tijdlang lijnzaadolie gekregen. In de hoop dat het iets qua longen aan meerwaarde zou geven.
Maar ik had bij haar niet het gevoel dat het hielp.



Wij hebben net verbandwissel bij iris gedaan. Mijn hemel....
Ze was het niet ermee eens _O-
Ze staat nu nog te stuntelen met haar brok mix _O-

Hieperdi
Berichten: 2552
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:02

hagelslag schreef:
Dan zou ik eerder voor de subli omega 3-6-9 gaan. Zak kost 38.95 en daar doe je behoorlijk lang mee.
Of gewoon lijnzaadolie.
Ik zie niet echt een meerwaarde qua 369 bij dat product.

Bonnie die ik vorige jaar heb laten inslapen ivm longen en artrose, heeft van mij een tijdlang lijnzaadolie gekregen. In de hoop dat het iets qua longen aan meerwaarde zou geven.
Maar ik had bij haar niet het gevoel dat het hielp.



Wij hebben net verbandwissel bij iris gedaan. Mijn hemel....
Ze was het niet ermee eens _O-
Ze staat nu nog te stuntelen met haar brok mix _O-

Oh van subli wist ik niet. Ik zal er eens naar kijken. Ik heb nu de fles al binnen namelijk haha. Ik heb er geen ervaring mee. Wel met lijnzaadolie alleen die ik gaf van agradi bevatten alleen de omega 3 geloof ik. Die van mij heeft het vorig jaar redelijk gedaan op de lijnzaadolie maar ik wilde nu eens de gehele lijn uitproberen :o

hagelslag
Berichten: 9056
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 18:41

Ik heb toevallig gister voor een collega zijn vrouw nog weer de subli omega 3-6-9 gehaald.
Haar dierenarts adviseerde dit haar ca 2 jaar terug ofzo omdat haar paard niet mooi zat qua spier en net even een beetje normale energie.
En sindsdien voert ze dat dus

Maar zit in lijnzaadolie niet standaard al 3-6-9 omega. Of ben ik nu lekker dom _O- (gebeurd vaker dan 1 x per dag)

Hieperdi
Berichten: 2552
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 19:29

hagelslag schreef:
Ik heb toevallig gister voor een collega zijn vrouw nog weer de subli omega 3-6-9 gehaald.
Haar dierenarts adviseerde dit haar ca 2 jaar terug ofzo omdat haar paard niet mooi zat qua spier en net even een beetje normale energie.
En sindsdien voert ze dat dus

Maar zit in lijnzaadolie niet standaard al 3-6-9 omega. Of ben ik nu lekker dom _O- (gebeurd vaker dan 1 x per dag)

Haha ik snap je punt
Ik heb het er even bij gehaald.
Pavo lijnzaadolie
https://www.paardendrogist.nl/pavo-linseedoil
Pavo Ahiflower
https://www.paardendrogist.nl/pavo-omegafit

Er zal dus zeker wel verschil in zitten.
Wellicht is de ahiflower een stuk geconcentreerder. De ahiflower omega’s wordt uit de ahiflower gehaald en de lijnzaad uit jahwel lijnzaad :+

hagelslag
Berichten: 9056
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 02:50

Hmm mja alsnog zou ik gewoon bij de lijnzaadolie blijven.
Pavo wil natuurlijk wel z'n producten verkopen....
Maarja, ik ben wat dat betreft misschien nog teveel van de oude stempel :Y)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:09

Even een kleine egopost van deze kant. Helaas deze week slecht nieuws gehad over Peri.
Vorige week ging hij op de rontgen omdat we artrose vermoedde. ‘Helaas’ waren de foto’s goed en zinn we dinsdag door gegaan voor een peesecho. Helaas heeft hij nu naast zijn peesblessure op zijn check (sinds mei) nu ook in hetzelfde been een peesblessure aan de tussenpees. Diep verslagen want dit is eigenlijk het teken dat het op aan het raken is in dat been en letterlijk de rek er een beetje uit is.. de dierenarts wilde hem (gelukkig) nog niet gelijk opgeven en de komende weken moeten uit gaan wijzen of hij pijnvrij weidepaard kan zijn.

Ik vind het heel moeilijk want hij doet het verder zo goed. Hij ziet er echt heel goed uit, hij is vrolijk en blij en de kreupelheden zijn allemaal kleine signalen dus de grens tussen wat kan nog en wat is einde oefening is zo enorm dun.

Gelukkig hebben we goede mensen om ons heen. Maandag wordt er nog overlegd tussen de DA en het revalidatiecentrum voor speciaal beslag en lasertherapie. Maar het zijn gekke tijden ;(

Hij glimt je echt zo tegemoet

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:40

ah bah zeg,ja naar nieuws :(:)
en wel ontzettend fijn dat je dan nog van alles wil gaan proberen om herstel te bevorderen.

hagelslag
Berichten: 9056
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:43

Ahhh dat is geen fijn nieuws!!

Hopelijk is het nog mogelijk hem enigszins te helpen

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:34

Queelens wat sneu, hopelijk kan de DA nog iets voor je betekenen :(:)

Akshay
Berichten: 2069
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 08:39

Heftig nieuws Queelens..
Wat een tegenstelling ook want hij ziet erop je foto's echt wel goed uit inderdaad!
Hopelijk biedt behandeling nog verbetering! :(:)

Tancreda4

Berichten: 24052
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:34

Ach Queelens wat een rot nieuws zeg... ook echt moeilijke afwegingen, maar als hij het verder nog goed doet, wellicht de moeite om te kijken wat hij doet met bv aangepast beslag. Maar snap dat de grens wel echt zo lastig is, wanneer die wordt bereikt... een heel behandeltraject zou ik bv ook niet zo snel meer in gaan misschien. Maar damn, dit zijn juist de super moeilijke dingen en keuzes van onze oudjes... Heel veel sterkte en succes vandaag met alle overleggen :(:)

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:44

Wat een rot nieuws!

Hopelijk kan hij gewoon nog lekker pijn vrij op de wei staan. Hoe oud is hij?


Hier ook nog even klein ego postje
kijk mijn knappe dame dan
Afbeelding

hagelslag
Berichten: 9056
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 11:04

Ik dacht bij je foto even, goh hoe krijgt ze het voor elkaar om met 1 voet zo appart in ene plas te stampen.... bijzonder zeg...

Tot ik zag dat het een logo was...
Sorry :Y) Y;(
Afbeelding
Iris was gister alvast even aan het oefenen voor handpaard....
Maar na iets van 20 of 30 meter heb ik haar weer gewoon overgenomen.
T lukt, ze keek echt heel raar van ehmmm hallo hoe kan dit.
Baasje niet naast mij, ander naaste bovenop layka en daar moet ik nu naar luisteren?

Layka begint trouwens inmiddels wel weer een beetje met opvoeden.
Zo heel af en toe krijgt iris een blik.
Nu moet ik zeggen dat iris soms ook echt best erg is :Y)

Maar ik vind het bijzonder om te zien hoe layka met een deels niet helemaal fitte iris om gaat.
Iris doet natuurlijk wel haar ding qua lopen etc.
Maar hoe layka was voor het ongeluk en nu. Is toch wel een verschil

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:34

Queelens schreef:
Even een kleine egopost van deze kant. Helaas deze week slecht nieuws gehad over Peri.
Vorige week ging hij op de rontgen omdat we artrose vermoedde. ‘Helaas’ waren de foto’s goed en zinn we dinsdag door gegaan voor een peesecho. Helaas heeft hij nu naast zijn peesblessure op zijn check (sinds mei) nu ook in hetzelfde been een peesblessure aan de tussenpees. Diep verslagen want dit is eigenlijk het teken dat het op aan het raken is in dat been en letterlijk de rek er een beetje uit is.. de dierenarts wilde hem (gelukkig) nog niet gelijk opgeven en de komende weken moeten uit gaan wijzen of hij pijnvrij weidepaard kan zijn.

Ik vind het heel moeilijk want hij doet het verder zo goed. Hij ziet er echt heel goed uit, hij is vrolijk en blij en de kreupelheden zijn allemaal kleine signalen dus de grens tussen wat kan nog en wat is einde oefening is zo enorm dun.

Gelukkig hebben we goede mensen om ons heen. Maandag wordt er nog overlegd tussen de DA en het revalidatiecentrum voor speciaal beslag en lasertherapie. Maar het zijn gekke tijden ;(

Hij glimt je echt zo tegemoet

[ [url=m/zQeq06.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pZ39y3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als ik je moed mag geven, ik zat in een gelijkaardig straatje. Eerst peesscheur op de tussenpees en daarna een peesscheur die deels een afscheuring aan de kogel gaf. Hoe dit gebeurt is heb ik geen idee van want hij werd toen al niet meer gereden, maar met even op speciaal beslag te staan en lasertherapie is mijn paard ondertussen een vrolijk weide paard terug :). Hij staat nu ook weer blootvoets en heeft voor de rest niets nodig

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:01

Marieke jeetje zeg, dat was niet wat je wilde horen. Ik duim dat ze vandaag nog iets weten te bedenken waardoor Peri nog lang door kan
Zoiets maakt het besef van hun sterfelijkheid ff duidelijk :(:)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 18:24

Dat hij er nog zo donders goed uit ziet en verder nog vol leven zit maakt het inderdaad echt zoveel meer lastiger.

The cat, lasertherapie heb ik voor het checkligament ook al veel gedaan. Heeft in de eerste fase super geholpen maar ook het checkligament is na bijna een jaar nog niet helemaal heel.

Ik heb mega veel voor hem over qua behandelingen maar wil hem zo min mogelijk ‘pesten’ en risico’s lopen. Dus speciaal beslag en lasertherapie met alle liefde. Maar PRP, inspuiten en Irap ofzo vind ik al mwa. Hoewel dat bij hem ook niet echt een optie is omdat het een gatenkaas op meerdere plekken is en niet een plekje wat je in ka spuiten.

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes. We gaan echt hard voor hem duimen. Nu op de metacam doet hij het goed. Vrijdag denk ik laatste shot dus zondag en maandag gaan denk ik veel info geven weer.

En Maj0 wat ziet jouw paardje er ook knap uit zeg!

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:18

Spannend zeg! Ik duim mee!

Hier morgen toch ook een dierenarts. Hoewel het staak gedrag wat ik eerder noemde echt was afgenomen tot soms helemaal weg was en ik echt het gevoel had dat de medicatie voor de PPID invloed had daarop, was hij vandaag echt heel slecht in draf op het harde. Zo slecht dat dat de dierenarts toch morgen maar gelijk komt. Denk dat ze het ook niet helemaal vertrouwd vanwege eerdere vage klachten die nu opeens veel erger zijn. Gisteren nog in de bak gereden en eigenlijk weinig gemerkt. Zelfs nog een kort filmpje van het rijden terug gekeken die mijn vriend had gemaakt waarop ik niks geks zag. Op het zachte lijkt hij prima te lopen, op het harde was het opeens vreselijk. Ben benieuwd wat de dierenarts gaat vinden morgen.

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:40

@Queelens bedankt! hopelijk komt het nog weer wat goed.

@Celebi Hopelijk valt het mee en kun je weer snel genieten.