Ons eerste jaar samen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Ons eerste jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 20:34

Vorig jaar heb ik halsoverkop een paard gekocht na het overlijden van ons paard. Het was een 3-jarige... ja, wat eigenlijk? Er zat helemaal niks bij, en ik wist dus niet of hij net of al een tijdje 3 was, en met de stress van de verhuizing, weg uit de opfok en van zijn maatje weg erbij, besloten hem eerst een paar maanden rust te geven, en wat voorbereidend grondwerk te doen.

In Januari was het eindelijk tijd om toch een beetje aan het werk te gaan:

Afbeelding

... Maar toen ging het sneeuwen...

Afbeelding

Gelukkig konden we in februari alsnog rustig wennen aan het werk onder het zadel!

Afbeelding

In maart hebben we ons vooral op het grondwerk gericht, omdat hij nog zoveel onbalans had dat rijden steeds stressvoller ging.

Afbeelding

Daarnaast ook veel aan de basis gewerkt, zodat we in april eindelijk het bos in konden!

Afbeelding

Die basis heeft ook op andere fronten zijn vruchten afgeworpen:


Afbeelding
Zonder zadel en bitloos!

Mei tot en met Augustus hebben we rustig verder gespeeld, op de grond, in het zadel en in het bos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In September begonnen er (heel af en toe) eindelijk wat fijne stukjes tussen te zitten!

Afbeelding

Oktober stond wederom in het teken van balanstraining, deze keer niet alleen vanaf de grond, maar ook in het bos: lange stukken rechtuit leken mij een goede training op dit punt van zijn africhting. Gelukkig hadden we die ene belachelijk warme dag in oktober, waardoor het geen straf was!

Afbeelding

November

Afbeelding
In december gingen we verhuizen naar een pensionstal! Ik maakte me niet te veel zorgen, want vorig jaar liep hij zo de trailer op, maar deze keer ging hij er niet op. Alles geprobeerd, uiteindelijk hebben we het moeten opgeven...
Een week later heb ik het zelf met een andere aanpak opnieuw geprobeerd, en toen is het wel gelukt!

Afbeelding

... En net op tijd!

Afbeelding

Ik heb heel veel zin in het komende jaar! Hij gaat steeds meer vooruit, en met het geduld van het afgelopen jaar (en misschien iets meer trainingen) gaan we er zeker komen!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Ons eerste jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:51

Leuk paard, ziet er goed uit jullie vooruitgangen!

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ons eerste jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:58

Paardje ziet er met elke foto beter (en gelukkiger) uit, lekker genieten samen <3

nessinator
Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Ons eerste jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 08:09

Dank jullie wel! Hij is inderdaad echt vooruit gegaan door het jaar heen, hij was begin dit jaar echt dun... Nu is hij helemaal blij, ook op zijn nieuwe stal, en dat is toch wel het belangrijkste!