Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:21

Slim om dan niet te gaan. Welzijn staat altijd voorop.

JesdaJinn

Berichten: 10457
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:59

Vind ik ook!
We hebben hebben vanmorgen vroeg lekker gewandeld en daarna ben ik nog even met Simba naar mijn ouders gegaan.
Hij heeft zich vermaakt. Nu lekker slapen


fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 13:13

Karin, veel plezier vandaag.
Gisteren was niet helemaal mijn dag. Dat lag niet aan de rondjes hoor. 1e rondje ging top, alleen 1 raakvlak op kattenloop. 2e rondje was de riemenloper crackertjes aan het eten en knoeien daarbij in de ring. Bovendien moest Roetsj naast de schrijverstafel starten, nou dat was dus geen goede combi, dus ging ze kruimels zoeken. Uiteindelijk mee gekregen, maar ze was er nog niet bij en ging dus voor de tunnel ipv mee te draaien. Dus disk. Laatste rondje met speel gelopen, dat was echt wel nodig, gelukkig redelijk fijn daardoor kunnen afsluiten. Volgende week beter.

JJ verstandige keuze, welzijn gaat voor.

JesdaJinn

Berichten: 10457
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 13:30

fannetje schreef:
Karin, veel plezier vandaag.
Gisteren was niet helemaal mijn dag. Dat lag niet aan de rondjes hoor. 1e rondje ging top, alleen 1 raakvlak op kattenloop. 2e rondje was de riemenloper crackertjes aan het eten en knoeien daarbij in de ring. Bovendien moest Roetsj naast de schrijverstafel starten, nou dat was dus geen goede combi, dus ging ze kruimels zoeken. Uiteindelijk mee gekregen, maar ze was er nog niet bij en ging dus voor de tunnel ipv mee te draaien. Dus disk. Laatste rondje met speel gelopen, dat was echt wel nodig, gelukkig redelijk fijn daardoor kunnen afsluiten. Volgende week beter.

JJ verstandige keuze, welzijn gaat voor.


Jammer dat de kruimels interessanter waren. Lijkt me best lastig om dan te motiveren om met jou mee te gaan. Verstandig om goed af te sluiten met speel. Toch nog een goed gevoel

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 23:34

Was 21:45 pas weer thuis van de wedstrijd en vanmorgen om 6:45 de deur uit gegaan.. hele lange dag maar wel een gezellige dag!

Vast Parcours: Disk, ze ging vol overtuiging uit de tunnel voor een sprong, dat ik stond te roepen hoorde ze ff niet hihihi. Raakvlakken wel heel mooi.

Gambling: een derde prijs. 1 bonus stukken kunnen pakken, bij het 2e bonusstuk rende ze helaas langs een sprong.

Jumping: een vierde prijs. Dacht 1 weigering maar op de uitslagen staan er 2, verder ook mooie stukken.

En haar start was weer heel braaf elk rondje.

JesdaJinn

Berichten: 10457
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 09:20

KarinW86 schreef:
Was 21:45 pas weer thuis van de wedstrijd en vanmorgen om 6:45 de deur uit gegaan.. hele lange dag maar wel een gezellige dag!

Vast Parcours: Disk, ze ging vol overtuiging uit de tunnel voor een sprong, dat ik stond te roepen hoorde ze ff niet hihihi. Raakvlakken wel heel mooi.

Gambling: een derde prijs. 1 bonus stukken kunnen pakken, bij het 2e bonusstuk rende ze helaas langs een sprong.

Jumping: een vierde prijs. Dacht 1 weigering maar op de uitslagen staan er 2, verder ook mooie stukken.

En haar start was weer heel braaf elk rondje.


Even gemist. Met Elin of Macey?

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:00

Klinkt als een mooie dag karin. Vond dat in de coronatijd dan wel weer lekker. Elke klasse alles achter elkaar en dan zo snel mogelijk weer weg.. :o

Jesdajinn, je haalt ons door de war denk ik. Elin en macey zijn mijn honden

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:46

Klinkt als een mooie dag Karin. En kwart voor 10 thuis is idd laat zeg!

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:16

Ja was echt een lange dag, liep allemaal wat uit.. ze hadden ook geen maximale tijd voor debutanten binnen 90 sec moest je eruit hihi

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 12:15

Een volle maar leuke zondag dan Karin.
Duren dagen altijd zo lang of zijn dit echt uitzonderingen?

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 12:36

Dit is wel een uitzondering hoor

JesdaJinn

Berichten: 10457
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:27

Wow, ik was nog niet helemaal wakker denk ik. Ik weet normaal wel wie bij wie hoort haha.

Oepsss

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 18:45

Zo ik meld mij hier ook weer eens. Ik heb vandaag voor het eerst weer eens serieus getraind sinds mijn schouderoperatie en ook bij een nieuwe hondenschool met binnenhal *\o/*
Een flinke vooruitgang dus, nu lekker het gehele jaar door trainen. Mila was weer lekker hysterisch :') maar het ging best aardig!

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:08

JesdaJinn schreef:
Wow, ik was nog niet helemaal wakker denk ik. Ik weet normaal wel wie bij wie hoort haha.

Oepsss

Whaha kan gebeuren toch?

Anna79 schreef:
Zo ik meld mij hier ook weer eens. Ik heb vandaag voor het eerst weer eens serieus getraind sinds mijn schouderoperatie en ook bij een nieuwe hondenschool met binnenhal *\o/*
Een flinke vooruitgang dus, nu lekker het gehele jaar door trainen. Mila was weer lekker hysterisch :') maar het ging best aardig!

ow heerlijk een binnenhal, daar ben ik stiekem best jaloers op. Bij ons zijn er deze winter zo veel trainingen afgelast omdat het veld blank stond. Waar train je nu als ik vragen mag?

JesdaJinn

Berichten: 10457
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:12

Ik ga morgen ook weer trainen. Hoop echt eens te kunnen filmen. Heb zo'n 3poot dus die neem ik mee als ik er aan denk dan heb ik geen mannetje nodig

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:16

@Anna79 heerlijk binnen!!

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 23:17

@Diandra bij hondentrainingscentrum Friesland in Rottum (bij Heerenveen)

JesdaJinn

Berichten: 10457
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:17

Eindelijk weer een keer een filmpje.

Mijn eigen training is altijd op woensdag en op dinsdag doet altijd een altijd de les.
Alleen sinds 2 weken staan er paarden in de stallen en zij is heel erg allergisch voor paarden dus ze kan niet in de stallen zijn en daarom doe ik nu 4 weken haar lessen.
Ben geen behendigheid instructeur en daarom zijn de rondjes ook niet zo moeilijk. De mensen vinden het leuk en ze zeggen wel dingen te leren dus dan is het prima.
Voor die tijd train ik dan altijd ff met Jaxx. Gewoon zelfde rondje als die mensen en op woensdag in mn eigen les dan trainen we wel weer wat moeilijker en stiekem is het best leuk om zulke rondjes te doen.

Jaxx liep weer goed. Hij kan zonder wires maar deze groep heeft wires en had geen zin om ze er af te halen, vandaar dat ze er nog om zitten.


Er is nog genoeg te sleutelen maar ben echt heel blij wat die laat zien

KarinW86

Berichten: 5258
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 23:25

Lekker rondje!

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 08:53

Wauw ziet er goed uit!

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:30

@Anna79 wat fijn dat je een binnentrainingsplekje gevonden! Het is echt heerlijk binnen trainen in de herfst/ winter niet zeiknat regenen of een bevroren veld.

JesdaJinn ziet er echt goed uit, ook zo op je gemak Jaxx rond aan het sturen.

Hier gaat het helaas wat minder. Ze was maandag echt niet vooruit te branden.
Normaal is ook geen supersnelle hond, maar dit was wel extreem.
Ze heeft 2 weken geleden voor het eerst een Cytopoint prik gehad voor haar allergieën dus waarschijnlijk een bijwerking en hopelijk trekt het weer weg en gaat ze weer haar normale tempo.

Fysyo staat gepland voor 29 maart.

fannetje

Berichten: 3552
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:56

JJ, dat doet hij knap. Maar wat een klein stukje is dat, dat is wel lastig bouwen en lesgeven denk.

Balen Natasje, hopelijk trekt het weer bij en/of helpt de fysio.

JesdaJinn

Berichten: 10457
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:37

fannetje schreef:
JJ, dat doet hij knap. Maar wat een klein stukje is dat, dat is wel lastig bouwen en lesgeven denk.


Klopt! Ons veld is drama en het was of dit of niet. Nou, dan liever dit en dan train je wel iets makkelijker maar heb nog niet 1 week gehad dat ik dacht oef en nu. Neemt niet weg dat ik liever meer ruimte heb hoor maar het was dus of dit of niet

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 09:26

Nou hier een proefles op 21 maart gescoord! Wel echt weer een pokke-eind weg maar inmiddels weet ik niet beter. Kostbare hobby zo maar ik hoop dat het een fijne locatie is! Ook met binnenhal dus droge pootjes :P Bij dogs with a hobby in de buurt van Lemmer, geloof dat ie al eens getipt is in dit topic door Anna. Ik heb een dikke week geleden een rib/spier gescheurd dus hopelijk ben ik tegen die tijd weer fit.

JJ vind het een heel knap rondje! Leuk dat je zelf ook les geeft.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 09:32

Flux schreef:
Nou hier een proefles op 21 maart gescoord! Wel echt weer een pokke-eind weg maar inmiddels weet ik niet beter. Kostbare hobby zo maar ik hoop dat het een fijne locatie is! Ook met binnenhal dus droge pootjes :P Bij dogs with a hobby in de buurt van Lemmer, geloof dat ie al eens getipt is in dit topic door Anna. Ik heb een dikke week geleden een rib/spier gescheurd dus hopelijk ben ik tegen die tijd weer fit.

JJ vind het een heel knap rondje! Leuk dat je zelf ook les geeft.


Wat leuk Flux!!!
Ik zit inmiddels bij hondentrainingscentrum Friesland in Rottum, dat is voor mij wat dichterbij maar daar heb ik echt mazzel mee want die hebben bijna nooit een plekje...heb nu 2 lessen gehad en bevalt goed!
Veel plezier daar en sterkte met je rib!