Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natasja22
Berichten: 715
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:58

Fijn dat je tevreden bent en van fouten kan je weer leren toch.
Bij hoeveel punten moet je promoveren dan?

JesdaJinn

Berichten: 10480
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:08

Natasja22 schreef:
Fijn dat je tevreden bent en van fouten kan je weer leren toch.
Bij hoeveel punten moet je promoveren dan?


Ja. Goed leermoment geweest voor beide.

Van deb naar promo 3 waarvan 1 op vast en van promo naar open 5 waarvan 2 op vast

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:47

Jesdajinn, bij welke organisatie loop je? Fijn dat je er ook de goede dingen van inziet. Kun je weer mee gaan trainen.

Ik twijfel nog of ik wk selectie met elin inschrijf maar ze is voor de tweede keer in korte tijd geblesseerd, loopt ook al eo selectie en joawc dus misschien beter voor haar niet nog een groot toernooi te lopen in hele korte tijd. Als ik geen wk selectie inschrijf probeer ik macey in te schrijven voor kaatsheuvel.

KarinW86

Berichten: 5268
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:59

@Natasja ik ga maandag inschrijven voor Kaatsheuvel

@Jesdajinn fijn dat er goede stukken in zaten, van de mindere punten leer je toch ook weer

Machie

Berichten: 16025
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:42

Ik loop dit jaar geen eo en geen wk selectie. Ik vind deze wedstrijden buiten proportie duur en het eo is ook nog eens in Engeland wat echt bakken vol geld kost om te komen.
Wij mogen morgen naar Werkendam. Eens zien of de zwarte meneer zin heeft om zn raakvlakken volgens mijn criteria te doen :+

KarinW86

Berichten: 5268
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 01:28

Succes morgen!

JesdaJinn

Berichten: 10480
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 08:08

XxDiandraxX schreef:
Jesdajinn, bij welke organisatie loop je? Fijn dat je er ook de goede dingen van inziet. Kun je weer mee gaan trainen.

Ik twijfel nog of ik wk selectie met elin inschrijf maar ze is voor de tweede keer in korte tijd geblesseerd, loopt ook al eo selectie en joawc dus misschien beter voor haar niet nog een groot toernooi te lopen in hele korte tijd. Als ik geen wk selectie inschrijf probeer ik macey in te schrijven voor kaatsheuvel.


De competitie is via dogsports

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:36

Ah vandaar dat de benaming en puntenverdeling me niet bekend voor kwamen.

Succes machie, ik denk dat ik wk selectie ook laat gaan. Om meerdere redenen maar ik vond het ook wel erg duur worden.

Natasja22
Berichten: 715
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:44

Voor diegene die een tentje gebruiken bij wedstrijden waar moet die aan voldoen en waar moet je op letten
Hoe groot moet hij minimaal zijn? Hebben ze bij wedstrijden ook een maximumgrootte?

Ik heb nu een opblaasbaar schuurtentje van 2m bij 1,60 en 2m hoog op het oog. Ik heb zelf maar 1 hond en bench maat 92 bij 64 . Zou dit formaat tentje voldoende zijn?

Ik weet dat er veel gebruik gemaakt wordt van zo’n quechua tentje maar die zijn niet meer te verkrijgen en er wordt best een hoge prijs gevraagd voor een tweedehands tentje dus wil ik toch graag een nieuw tentje dan heb je tenminste ook garantie bij snel kapot gaan.

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 16:50

Van die quechua is er wel een ander merk die dezelfde modellen maakt. Ben alleen even de naam kwijt, zijn alleen wel ook erg prijzig inderdaad.

Maar als jij alleen gaat met 1 hond is het tentje wat je op het oog hebt denk ik ook groot genoeg. Het is maar dat je beide droog of uit de zon kunt gaan zitten als dat nodig is.

JesdaJinn

Berichten: 10480
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:21

Wat heb ik een fantastische hond <3

Tuurlijk, het kan altijd beter maar vandaag onze 1e wedstrijd gelopen in de promotie klasse (1 klasse hoger dan debutanten bij ons)

Jaxx had natuurlijk gister al gelopen en ik ging gewoon vandaag nog een keer. We zien wel wat ie zou doen.

1e rondje was VP. Daar had ik 2 fouten en een weigering. Foutje 1 was echt dom. Jaxx steekt super braaf de insteek in die voor ons redelijk moeilijk was en uit enthousiasme zeg ik GOED ZO! En hij komt de palen uit. Ik zeg nooit wat xD. Oeps. Zo dom. Hou je mond haha. Goed herstelt en toen braaf gedaan en ik hield me stil. Weigering was bij een om. Ik gaf niet goed aan wat ie moest doen en toen ging die vooruit maar toch weer niet. Denk te snel terug. Opnieuw gedaan en toen goed. 2e foutje was de kattenloop raakvlak. De stukken met sprongen en tunnels kan ik zo lekker ver vooruit sturen. Zo braaf en goed kan Jaxx dat dus zeker hele mooie stukken laten zien.

Toen hadden we snooker. Nog nooit van m'n leven een snooker gelopen. Iemand bij gevraagd die mij dat goed ging uitleggen en eigenlijk heel simpel. Wij moesten 2e rood pakken en ik koos voor 2x 7 punten. Moet zeggen, deed iedereen want die lag super easy tov de snooker sprongen. Rent die knappe fluffykont toch mooi even naar de 2e plek! Hij was zo goed en afstand sturen joh, niet normaal.

Toen JP. Jaxx liep super! Dat vooruit sturen heb ik zoveel gemak van want kan nu bij de dingen die we moeilijk vinden mooi op tijd zijn. Alleen, ik deed weer dom. Was een sprong en toen terug halen en nog 2 sprongen en finish gewoon recht uit. Doe ik bij die sprong waar die terug moest te snel zelf terug en hij draait zich om van: moet ik die nu wel of niet. Hij stopte dus. Ik balen joh. Dus opnieuw gedaan en toen goed MAAR... We mochten wel de 3e prijs ophalen.

Zo super trots op Jaxx. We trainen lekker door en zien wel waar het schip strand.

Helaas geen filmpjes

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:41

Klinkt als een super weekend bij jouw!

Natasja22
Berichten: 715
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:19

@XxDiandraxX: mocht het merk die dezelfde tentjes maakt als quechua je nog te binnen schieten dan is dat misschien ook wel een optie.

@JesdaJinn: druk en leerzaam weekend zo te horen. Merkte je nog dat hij sneller moe was omdat hij gisteren ook een wedstrijd had gelopen of was er helemaal geen verschil?

JesdaJinn

Berichten: 10480
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:55

Natasja22 schreef:
@XxDiandraxX: mocht het merk die dezelfde tentjes maakt als quechua je nog te binnen schieten dan is dat misschien ook wel een optie.

@JesdaJinn: druk en leerzaam weekend zo te horen. Merkte je nog dat hij sneller moe was omdat hij gisteren ook een wedstrijd had gelopen of was er helemaal geen verschil?


Nee. Gister avond was ik rond 18u thuis. Eten gedaan en gewoon met rust gelaten. Savonds nog even een plasje aten doen en lekker slapen.
Vanmorgen stond ie mij vrolijk op te wachten. Iets meer eten gedaan en vandaag iets meer in de bench gehad maar hij was zo lekker aan het slapen. Hij maakt zich niet druk. Deken over de bench en lekker relaxen. Hij is nu wel moe hoor. Beetje brommerig (?) tegen Simba (Pomeriaan 8 maand) dus hij wil gewoon met rust gelaten worden.

Lekker slapen en heb officieel morgen een uurtje gehoorzaamheid maar ga even kijken of ik dat ga doen of dat ie een dag vrij krijg, maar dat zie ik morgen wel

XxDiandraxX

Berichten: 4005
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:03

Natasja22 schreef:
@XxDiandraxX: mocht het merk die dezelfde tentjes maakt als quechua je nog te binnen schieten dan is dat misschien ook wel een optie.

@JesdaJinn: druk en leerzaam weekend zo te horen. Merkte je nog dat hij sneller moe was omdat hij gisteren ook een wedstrijd had gelopen of was er helemaal geen verschil?

Heb even moeten zoeken maar zijn van callieway, zijn wel echt te duur vind ik voor wat je er voor krijgt. Niet dat ze slecht zijn maar ze maken dankbaar gebruik van de populariteit van de quechua en het niet meer op de markt zijn daarvan.

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:05

https://nl.euroelectronics.eu/products/ ... gLn6fD_BwE

Zo eentje, er is nog een ander merk, maar daar kan ik even niet opkomen. Moet ik aan mijn collega vragen, die heeft die andere.

JJ, gefeliciteerd met je geslaagde weekend. Was jij ook in Hierden?

Dian, zo leuk dat er nu met Macey kan gaan beginnen. Knappe Puber is het <3

JesdaJinn

Berichten: 10480
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:23

fannetje schreef:
https://nl.euroelectronics.eu/products/ ... gLn6fD_BwE

Zo eentje, er is nog een ander merk, maar daar kan ik even niet opkomen. Moet ik aan mijn collega vragen, die heeft die andere.

JJ, gefeliciteerd met je geslaagde weekend. Was jij ook in Hierden?

Dian, zo leuk dat er nu met Macey kan gaan beginnen. Knappe Puber is het <3


Yesh! Jij ook?

Natasja22
Berichten: 715
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:41

@XxDiandraxX: €330 inderdaad belachelijk duur.

@fannetje: die is in ieder geval wat minder duur dan die van Callieway.

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:18

JesdaJinn schreef:
fannetje schreef:
https://nl.euroelectronics.eu/products/ ... gLn6fD_BwE

Zo eentje, er is nog een ander merk, maar daar kan ik even niet opkomen. Moet ik aan mijn collega vragen, die heeft die andere.

JJ, gefeliciteerd met je geslaagde weekend. Was jij ook in Hierden?

Dian, zo leuk dat er nu met Macey kan gaan beginnen. Knappe Puber is het <3


Yesh! Jij ook?


Ja, ik was vooral veel aan het filmen ;) heb zelf niet gelopen. De boel werd georganiseerd door clubgenoten en er deden nog een aantal bekenden mee, dus lekker wezen kijken ( filmen)

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:19

Ja, die andere is idd die Callieway, maar die is idd flink in prijs gestegen ook, dacht ik.

JesdaJinn

Berichten: 10480
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 00:22

Oh haha XD hadden we best ff een praatje kunnen maken maargoed, dan moet je wel van elkaar weten dat je er bent haha

KarinW86

Berichten: 5268
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 08:16

@JesdaJinn wat super joh!! Klinkt heel goed! Gefeliciteerd met je prijzen.

Ik heb net ingeschreven voor Kaatsheuvel ben benieuwd of we erbij zitten.

Natasja22
Berichten: 715
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 09:03

KarinW86 schreef:
@JesdaJinn wat super joh!! Klinkt heel goed! Gefeliciteerd met je prijzen.

Ik heb net ingeschreven voor Kaatsheuvel ben benieuwd of we erbij zitten.


Wij zitten erbij in Ermelo. Is het bij jou ook gelukt voor Kaatsheuvel?

KarinW86

Berichten: 5268
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 14:25

Yes! Zit er ook weer bij

Natasja22
Berichten: 715
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:50

Hoe slepen jullie eigenlijk al jullie spullen (tent, bench, stoel ed) mee?
Hebben jullie daar zo’n opvouwbare bolderkar voor?