Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deniseee96
Berichten: 119
Geregistreerd: 25-04-10

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:52

Wat leuk! :D

Qua tuigjes, Ollie heeft een op maat gemaakt tuig van 4Dox. Ik heb toevallig een paar weken geleden een nieuwe besteld, die is nog in de maak. Hele fijne tuigen, maar wel aan de prijs.
Naast wat er al genoemd is zijn de AnnyX tuigjes ook een aanrader.

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:54

Alle Kale Collies verzamelen!!! *\o/*

Gaaf Denise!! Ik dacht ook direct aan een Schot bij je verhaal (maar ok, dat doe ik al heel snel _O- ) <<) Stoer! Welke kennel heb je op het oog en bovenal, welke wandeling was dat want ik kan nooit iets vinden van wandeling met schotten? >;)

Vesper is nu koud twee maar zit al volledig in de Terrible Two's ~~}> meine Gute! De oren heeft ze voor de sier denk ik, ben dat echt totaal niet van der gewend :roll:

Afbeelding
Spelen met de pup die ze eigenlijk haat maar nu niet


Afbeelding
Tijdens model staan dit weekend (Patricia de Raaf)

Brave pupjes Mizora! Gaaf dat het ze zo goed af gaat.

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:02

Leuk allemaal pupjes!

Ik gebruik Dog Copenhagen Comfort Air tuigjes voor dagelijks gebruik. Ik heb voor Freek de maat S en voor Harrie de maat M. Freek heeft een tijdje de maat M gedragen toen die voor Harrie nog te groot was. Allebei vrij nieuw tweedehands gekocht (Marktplaats/Vinted), want hier is het toch niks waard verder. Ik gooi ze zo in de wasmachine, dus dat werkt prima.

Voor Freek heb ik nog een mooie soort suede achtige van Kentucky voor als we op visite gaan. Die vind ik ook fijn, maar zonde voor de bagger. Harrie krijgt straks als die uitgegroeid is ook nog een mooi 'net' tuigje.

Gaabje
Berichten: 940
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:29

Ik ben al een tijdje marktplaats in de gaten aan het houden voor een dog copenhagen comfort walk air maat L. Die komen toch niet zo vaak voorbij of in een kleur die echt vloekt met Nori z’n vacht. Mochten jullie er ergens een voorbij zien komen hou ik me aanbevolen :o

Deniseee96
Berichten: 119
Geregistreerd: 25-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:35

Flux schreef:
Alle Kale Collies verzamelen!!! *\o/*

Gaaf Denise!! Ik dacht ook direct aan een Schot bij je verhaal (maar ok, dat doe ik al heel snel _O- ) <<) Stoer! Welke kennel heb je op het oog en bovenal, welke wandeling was dat want ik kan nooit iets vinden van wandeling met schotten? >;)

Wat is Vesper knap <3
Hahah het was ook geen georganiseerde wandeling, gewoon een wandeling met de fokker (Novum Initium) en haar honden, samen met Ollie, om ze ook eens in een andere omgeving dan gewoon thuis te zien.
Ollie is maar een kleintje (20kg), dat valt het meest op als er andere honden in de buurt zijn.
Afbeelding

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:38

Gaabje schreef:
Ik ben al een tijdje marktplaats in de gaten aan het houden voor een dog copenhagen comfort walk air maat L. Die komen toch niet zo vaak voorbij of in een kleur die echt vloekt met Nori z’n vacht. Mochten jullie er ergens een voorbij zien komen hou ik me aanbevolen :o


Vinted?

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:52

Ooh Denise <3 Van Linda. Heeeeel mooi. Prachtige teef en vind de reu die erop gaat ook heeel leuk. Helaas wil mijn vriend geen tweede en ik heb daarin ook ingestemd zolang we nog zo klein wonen. Maar zeg nooit nooit hea O:) Ik denk dat het lange wachten zeker beloond gaat worden voor je!! *\o/*

Deniseee96
Berichten: 119
Geregistreerd: 25-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:58

Flux schreef:
Ooh Denise <3 Van Linda. Heeeeel mooi. Prachtige teef en vind de reu die erop gaat ook heeel leuk. Helaas wil mijn vriend geen tweede en ik heb daarin ook ingestemd zolang we nog zo klein wonen. Maar zeg nooit nooit hea O:) Ik denk dat het lange wachten zeker beloond gaat worden voor je!! *\o/*


Ja ik ben ook zo blij dat ik haar tegen ben gekomen in mijn zoektocht, ik ben best een beetje verliefd op Enya :o Een tweede hond is wel heel leuk! Al moet ik zeggen dat 1 hond wel veel makkelijker is in sommige opzichten, ik hoef nu maar met 1 partij behoeftes en voorkeuren rekening te houden. Maar aan de andere kant is het wel wat saaier, als Ollie moe is moet ik mezelf maar vermaken :Y)

Flux

Berichten: 2494
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:03

Nou die Collie van mij is nooit moe genoeg om niet meer vermaakt te willen worden :+ Een tweede lijkt me juist lekker zodat ik ook es wat rust krijgt _O- :))

Deniseee96
Berichten: 119
Geregistreerd: 25-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:10

Hahaha dat heeft tijd nodig! Ollie was tot een jaar of 6 echt een duracel konijn zonder uit-knop, maar ondertussen is ze 8 en zeker nu ze geen maatje om zich heen heeft om mee te klieren is ze echt wel sneller moe dan voorheen :z

love_mandy

Berichten: 2948
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:26

Oeh Enya is inderdaad prachtig en de reu ook heel mooi! <3 tof hoor.
Wij willen uiteindelijk ook een tweede hond, maar Odin mag eerst even opgroeien.

Odin draagt een Anny-x tuig, maar heeft nu ook een non stop tuig. Ik vind die beide echt heel erg fijn en ze zitten hem ook goed.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:46

Dank jullie wel!
Non stop hebben we ook, maar dan een tuigje voor de dog survival / canicross. Zijn de normale dan idd ook fijn voor zo?

Gaabje
Berichten: 940
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:22

Eloya schreef:
Gaabje schreef:
Ik ben al een tijdje marktplaats in de gaten aan het houden voor een dog copenhagen comfort walk air maat L. Die komen toch niet zo vaak voorbij of in een kleur die echt vloekt met Nori z’n vacht. Mochten jullie er ergens een voorbij zien komen hou ik me aanbevolen :o


Vinted?


Owja goeie! Die heb ik wel eens gecheckt, maar dat is al weer een tijdje geleden.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 00:05

Goedenacht ;)

Sinds 30 maart hebben we weer een puppy in huis nadat onze vorige hond 2 maart redelijk plotseling is overleden.
We hebben weer een Duitse dog genomen, een reutje geboren op 11 januari 2024. Hij heet Dozer. Nu ik dit typ zit ik naast de bench omdat meneer aan het piepen was en moest plassen en het duurt altijd even voor hij in slaap valt.
Zijn wel korte nachtjes zo en om 6u gaat de wekker weer. Maargoed als het goed is is dat van tijdelijke aard.

Hier een paar fotootjes van m'n monstertje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik duik m'n nest weer in

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:35

Welkom fjordjes!

Leuk nog een Duitse dog in het topic :D wat is dozer knap.
Mijn ouders hebben een harlekijn teefje van 3 jaar.

xSannee

Berichten: 4358
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:55

Zo weer even bijgelezen :))

Wát is Fudge rond <3 nog even meid!

LoveMandy echt te schattig die paasfoto's haha!

Kiwiwitje wat is hij grooooot geworden! Stoere vent!

Mavantos hier te weinig ervaring om echt advies te kunnen geven, maar volgens mij zijn er al bruikbare dingen gezegd!

IMANDRA hier heeft Evi 2 AnnyX tuigen, die vind ik erg fijn!
Als pup had ze Hurtta, die zat ook wel mooi, maar in vind de AnnyX fijner.

Deniseee96 prachtige foto van je honden en verdrietig van je overleden hond :(:)
Leuk dat je nu een Schotse Collie op het oog hebt! Daar zitten genoeg liefhebbers van in dit topic!
Spannende tijd dus de komende tijd, dat afwachten haha.

Welkom fjordjes, grote vent dus *D

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 14:55

Bestaat er ook een cavom maatbeker? Moet het nu 3x per dag afwegen en vind het makkelijker met een maatbeker

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:06

Misschien kan je anders een ander soort maatbeker doen. afwegen, dit in de maatbeker doen en dan zelf streepje zetten tot waar dat gewicht aan brok dan komt in de maatbeker?

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 16:13

Eloya schreef:
Misschien kan je anders een ander soort maatbeker doen. afwegen, dit in de maatbeker doen en dan zelf streepje zetten tot waar dat gewicht aan brok dan komt in de maatbeker?


Ja dat heb ik maar gedaan idd

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:42

fjordjes schreef:
Goedenacht ;)

Sinds 30 maart hebben we weer een puppy in huis nadat onze vorige hond 2 maart redelijk plotseling is overleden.
We hebben weer een Duitse dog genomen, een reutje geboren op 11 januari 2024. Hij heet Dozer. Nu ik dit typ zit ik naast de bench omdat meneer aan het piepen was en moest plassen en het duurt altijd even voor hij in slaap valt.
Zijn wel korte nachtjes zo en om 6u gaat de wekker weer. Maargoed als het goed is is dat van tijdelijke aard.

Hier een paar fotootjes van m'n monstertje

[ [url=m/Cou5Y9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/C2Mp5e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AI4QY4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik duik m'n nest weer in


Ik heb niet veel verstand van doggen pups en in hoeverre dit bijtrekt in de groei, maar die ogen lijken me niet oké? Of is dit ectropion en weet je nu al dat een ooglidcorrectie nodig is?

Uiteraard wel fijn dat jullie weer een maatje hebben om van te houden. Ik kan me niet eens meer voorstellen hoe een leeg huis is. -O-

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:55

Wat betreft mager/dun, ik denk dat de meeste mensen hier wel weten dat ik mijn honden niet vet voer en liever strak in het vel zie dan fluffy.

Máár bij puppen en mijn pupkopers zeg ik altijd dat ze de eerste 8 á 10 maanden hun honden echt wel een beetje 'spekkig' moeten houden. Ze groeien dan gewoon het meeste en vaak in spurten.

Ik weet nog dat love_mandy me een bericht stuurde dat Odin wat pappig was, twee weken later was daar niks meer van te zien.

Puppen groeien vaak binnen no-time zo snel, je moet voeren wat de pup nodig heeft en zeker niet naar de zak kijken qua hoeveelheid. Hartstikke leuk zo'n richtlijn maar in veel gevallen voor pups niet oké.

Onze BC pups krijgen op dit moment 540gr per pup en wegen respectievelijk 6,5 & 7,5kg en daar is geen gram spek op te vinden. We voeren de hoeveelheid wekelijks op want dit is geen verrassing aangezien moeders ook zo was. Die kreeg op een bepaald moment zelfs 700gr terwijl ze nu op volwassen gewicht 12kg weegt.

Als die pups zouden krijgen wat ze mogen krijgen zit je aan 270gr ongeveer, dat is nogal een verschilletje. :+

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 07:20

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt KimD met voeren op gevoel. Als het een paard was geweest had ik ook exact geweten wat ik het beste zou kunnen doen om ze voller te krijgen. Maar ook als mijn paard wat heeft weet ik precies wanneer ik het even kan afwachten, wat ik moet doen of wanneer ik direct aan de telefoon moet hangen bij de dierenarts.

Met een hond heb ik alleen gewoon echt minder ervaring en dat vind ik persoonlijk heel lastig. Ik vind het altijd ontzettend belangrijk om het goed te doen voor mijn beessies, maar Freek is mijn eerste eigen hond. Ik ben iemand die uren onderzoek kan doen op internet, maar iedereen zegt natuurlijk ook weer wat anders. Dus op het gebied van honden ben ik op sommige onderwerpen nog zoekend, omdat ik dat gewoon weg nog nooit heb meegemaakt. Elke keer als er wat is, is dat voor mij weer nieuw dus leer ik daar weer van.

Dus fijn dat hier mensen zitten die net zo ervaren met honden zijn als dat ik met paarden ben. Daar kan ik weer van leren +:)+

Samen met een bokker heb ik gekeken naar wat hij krijgt icm de gehaltes in zijn brok en inmiddels krijgt hij ook verantwoord meer :j

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:22

Heeft er hier al iemand gevlogen met z'n hond naar de UK?

Naar mijn weten mogen ze via het vliegtuig de UK binnen, en zo lees ik het ook via de UK Gov website. maar m'n travel agent alsook KLM zeggen van niet? :?

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:33

Domiinooo_ schreef:
Heeft er hier al iemand gevlogen met z'n hond naar de UK?

Naar mijn weten mogen ze via het vliegtuig de UK binnen, en zo lees ik het ook via de UK Gov website. maar m'n travel agent alsook KLM zeggen van niet? :?


Hond of pup?
Wat is de reden wat ze aangeven dat het niet zou mogen?

Domiinooo_
Berichten: 228
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 12:45

KimD schreef:
Domiinooo_ schreef:
Heeft er hier al iemand gevlogen met z'n hond naar de UK?

Naar mijn weten mogen ze via het vliegtuig de UK binnen, en zo lees ik het ook via de UK Gov website. maar m'n travel agent alsook KLM zeggen van niet? :?


Hond of pup?
Wat is de reden wat ze aangeven dat het niet zou mogen?
.

Pup is tegen dan waarschijnlijk 10 maanden (of ouder)

Geen echte reden aangegeven, enkel dat de UK overheid het stop heeft gezet sinds Covid en niet meer heeft toegelaten.

Al krijg ik veel tegenstrijdige reacties van andere websites en travel bedrijven...


Ook heel veel uiteenlopend advies over paspoorten en health certificaten?
Iemand recent naar de UK gekomen of UK naar EU? :?