[VOLG] Onze eerste kitten

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 22:22

Hij moet na 12 weken medicatie, 12 weken in observatie. Daarna zou hij genezen moeten zijn :)

floorsil

Berichten: 2644
Geregistreerd: 22-10-04

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 07:40

Wat goed! Dat is echt wel heel positief, hopelijk komt hij aankomende periode dan ook goed door! Succes!

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 00:31

Afbeelding
Afbeelding

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 17:07

En dan belt ineens de dierenarts dat er een kat is met FIP. Familie zit er beetje doorheen en komt veel op hun af, wij gaan onze ervaring delen. Hopelijk komt het met dit katje ook allemaal goed

Haloooww123
Berichten: 149
Geregistreerd: 27-06-12

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 20:47

Lieve foto's :+:. Wat fijn voor die familie dat jullie ze gaan ondersteunen! Hopelijk gaat dat katje het ook redden <3

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 22:26

Wij hebben zojuist Coco geprikt. Onze ervaringen gedeeld. Coco is nog maar 5 maanden en erg zwak, maar laat wel zien dat ze wil. Deze mensen wonen heel dichtbij ons dus we vonden het fijn dat we ze konden helpen. Ook mogen ze ons altijd appen/bellen. We snappen hoe ze zich voelen.

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 15:18

Afbeelding
Mijn vriend is vandaag jarig! Y)(^)

JorineV
Berichten: 1097
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 07:44

Gefeliciteerd! Leuke dag gehad samen?
Wat fijn dat jullie nu 2 blije gezonde kattenkinders hebben,en dat jullie Coco en haar baasjes kunnen ondersteunen.

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-23 11:10

Vriend moest gewoon werken maar in de avond naar mijn ouders gegaan en daar de barbecue aangezet! :D Ineens weer belletje voor Coco of wij toch even konden prikken want het lukte niet. Uiteraard direct in de auto gesprongen en Coco geprikt. Vandaag gaan we er weer heen maar dit keer laten we ze zelf prikken en geven wij tips. En als het echt even niet gaat dan prikken wij.

Coco heeft vandaag bloeduitslagen binnen en er zijn aantal dingetjes niet zoals het hoort, maar ze eet wel helemaal zelf en heeft af en toe weer een opleving. Ik heb goede hoop!

De kattenouders van Coco zijn wel super lieve mensen en ook rond onze leeftijd. We blijven altijd langer hangen dan dat we denken dus gisteren is al afgesproken dat we vandaag direct al op de bank gaan zitten in plaats dat we "zo weer weg gaan" en het 3 kwartier later is, haha.

Odin en Jane doen het onwijs goed. Ze zitten nu even bij vrienden omdat wij hier bezichtigingen hebben. Vandaag gaan ze weer terug naar huis.

We hebben een andere woning gevonden en zullen rond december verhuizen! Een rustigere omgeving en een mooie tuin met gras en bomen <3

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 11:23

Dilemma. Misschien kunnen jullie mij helpen.
Mijn opa ligt in het ziekenhuis sinds vrijdag en ik wil daar nog naartoe en nog naar oma omdat ze nu alleen is. Opa en oma wonen ongeveer 2 uur rijden van ons vandaan. Ik dacht om daar te blijven slapen zodat oma niet alleen is. Wij hebben hier dinsdag weer bezichtigingen en dan moeten de katten weer weg. Die verblijven dan bij vrienden 2 nachtjes tot alle bezichtigingen zijn geweest. Althans dat was het plan. Nu met opa wil ik daarheen. Ik dacht de katten dan mee te nemen. Ze zijn die dagen dan niet alleen en ze zijn weg uit ons huidige huis voor de bezichtigingen. Maar autorijden vinden ze echt niet leuk. De heenreis naar vrienden vorige week was alleen maar miauwen en hijgen. Terugreis af en toe miauwen maar gelukkig geen hijgen meer. Dit duurde 25 minuutjes. Dat is iets heel anders dan 2 uur. Ik weet even niet wat nu te doen.

xoranlover

Berichten: 6642
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:32

Hoe neem je ze mee? Wat voor mandje? Hebben ze ruimte? Er zijn weinig katten die autorijden leuk vinden.
Hier ook niet maar ze gaan wel mee naar show en naar de kater ook lang in de auto.

Wij hebben de reismandjes van beesties. Die zijn van stof. Ik doe handdoeken in de mand omdat Elani het allerliefste onder iets kruipt in de auto. Dan vind ze het prima en gaat ze slapen. Nishi wilt rondkunnen kijken dus daar dek ik niks af.

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 11:48

Afbeelding
Deze. Daar kunnen ze beide in liggen en zit een matje in inderdaad. Wij kunnen ook alles afdekken maar Odin vind naar buiten kijken leuk. Verder spray ik de mand ook in met feliway

xoranlover

Berichten: 6642
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:15

Doe je ze samen in 1? Persoonlijk zou ik als je ze zo ver mee neemt. Ieder een eigen mandje geven. Ik heb dezelfde ja alleen een slag kleiner.

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 13:26

Samen in 1 ja. Ze vinden het prettig om bij elkaar te zitten maar weet inderdaad niet hoe dat gaat als ze veel langer zitten. Voor nu gelukkig lijkt het met opa beter te gaan. Dus waarschijnlijk ga ik vandaag niet oprijden

floorsil

Berichten: 2644
Geregistreerd: 22-10-04

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 21:03

Kunnen ze niet gewoon bij vrienden blijven? Of is daar dan niemand thuis? Ik zou 2 uur niet snel aandoen.

Kan je ze niet in een hele grote bench samen doen dat ze iets meer ruimte hebben en minder warm word.

Wij hebben ook zo'n stress beest die echt niet gediend is van een autorit

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 22:14

Vrienden zijn niet thuis nee. Ze zaten daar een een schuur/hok. Dus dan dacht ik dat het misschien fijner was dat ze gewoon bij mij en mijn oma waren.
Ze hebben een grote bench/mand, neemt bijna hele achterbank in beslag.

Opa mag morgen of overmorgen waarschijnlijk naar huis en ik ga daar dan niet heen want hij moet echt goed uitrusten en dat kan hij niet met andere mensen erbij.
De katjes zullen dus morgenavond weer naar schuur van vrienden gaan. Is helaas even niet anders

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 11:52

Odin en Jane hebben bij Coco gelogeerd! Aparte kamer maar was echt super fijn voor ze. Altijd iemand thuis om te spelen en knuffelen. En we zijn daar toch iedere avond om Coco te prikken. We zijn zelfs een keer tijdens bezichtigingen daar gaan eten. We zijn zeker wel vrienden aan het worden, heel bijzonder. Natuurlijk is de reden van ontmoeten heel naar, maar echt tof dat we nu bevriend raken! :)

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 11:39

Gisteravond filmavond met Odin :+
Afbeelding
Afbeelding


Het gaat super goed met hem. Hij is onwijs druk, eet veel, en komt ook weer veel knuffelen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 13:36

Het ging zo onwijs goed. En dan ineens vandaag gebraakt, lusteloos, niet eten. 3 uur naar de dierenarts arts... ;(

sasja0705
Berichten: 2067
Geregistreerd: 03-08-10

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 14:32

Meen je niet...
Ik duim dat het niets ernstigs is

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 14:38

Dan is gisteren ook ons konijn Millie overleden ;(

Kan het zijn dat hij rouwt? Hij vond Millie geweldig.

sasja0705
Berichten: 2067
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 15:14

dalena schreef:
Dan is gisteren ook ons konijn Millie overleden ;(

Kan het zijn dat hij rouwt? Hij vond Millie geweldig.


Geen flauw idee, maat ik ben overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde dat wat wij zien/ kunnen begrijpen...

Toen wij voor onze reu 3 jaar geleden een vriendinnetje haalden werden hun nooit echt vrienden... en zij bleef altijd knorrig tegen hem.
14 juni heb ik hem moeten laten inslapen.
Omdat hij relaxter op de praktijk was dan thuis,dus daar laten "doen" en hem ook daar gelaten.
Dat had ik geweten...
Esra bleef zoeken... en naar 3 dagen begon zij echt re rouwen ... niet willen opstaan, niet willen eten, niet willen wandelen...
Ik stond echt versteld
Ook alle katjes van slag en zoeken en dat terwijl zij nooit met hem neusden of geknuffeld hebben.
Achteraf gezien had ik hem mee naar huis moeten nemen, zodat hun afscheid kunnen nemen.
Voel mij echt nog schuldig erover.
Vooral ook omdat ik tot nu toe alle dieren altijd thuis heb laten inslapen... maar hier dus voor Léon gekozen en niet aan de rest gedacht.

sasja0705
Berichten: 2067
Geregistreerd: 03-08-10

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:28

En? Wat zei de DA?

dalena

Berichten: 3143
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 20:29

Het was even schrikken maar waarschijnlijk gewoon last van haarballen. Geen koorts oid. Hij kreeg een prikje voor de misselijkheid en voelt zich weer de oude :)

MirjamRobin

Berichten: 227
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [VOLG] Onze eerste kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:38

Gelukkig! Altijd schrikken als je dier zich opeens niet goed voelt.