Show je aquarium III!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:57

Wow, prachtig, Allejandro!

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:59

Thnx. Zit ook veel tijd en moeite in, maar na 10,5 jaar wel aardig de slag te pakken.
En ook al 8 jaar bestuurslid in een aquarium vereniging. Dat heeft mij enorm geholpen met problemen/ planten / vissen en ondersteuning.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:14

Die is inderdaad prachtig zeg! Veel ervaring dus ook, super!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6050
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:53

De Bumblebee BETA :oo hij is prachtig!! <3 <3 Hij zit bij garnaaltjes zie ik? Gaat dat goed?

Ik vind trouwens 1 ding altijd heel grappig. Mensen zeggen altijd dat guppen de nr1 beginner vis is en zo makkelijk. Ik heb altijd problemen met ze. Nu we er veel hebben en ze dus ook veel fokken houd het zich wel goed maar we vinden er zeker gemiddeld 1 per week dood.

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:53

Temperatuur iets terug gedraaid. Want in de bak is het nu 24,5 graden, met thermostaat op 24. Dus nu thermostaat op 23,5 gezet ongeveer. In de hoop dat het dus 24 graden wordt.

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:41

24 graden, veel lager waarderen je planten ook niet zertab.
dan zullen ze zeker wat moeite hebben om te groeien of wortelen.

Die thermostaten kun je inderdaad niet 100% van op aan dat het klopt hoor. Dat moet je even controleren met een 2e thermometer, die je al voor een paar euro kan kopen. Tenminste, dat is mijn ervaring al die jaren..

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:42

Safiera schreef:
Die is inderdaad prachtig zeg! Veel ervaring dus ook, super!


Dankje. Ben er ook wel trots op.
Manlief is er mee begonnen maar had er geen tijd voor. Ik iets meer. Op een gegeven moment heb ik gezegd: houd er maar mee op, het wordt mijn aquarium.En sindsdien gaat het super. Met schade en schande..

Ik doe het aquarium, manlief alle elektra en filter en/of techniek dingen. Niet zo mijn sterkte kant, haha.

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:43

XxLiEsJuHhxX schreef:
De Bumblebee BETA :oo hij is prachtig!! <3 <3 Hij zit bij garnaaltjes zie ik? Gaat dat goed?

Ik vind trouwens 1 ding altijd heel grappig. Mensen zeggen altijd dat guppen de nr1 beginner vis is en zo makkelijk. Ik heb altijd problemen met ze. Nu we er veel hebben en ze dus ook veel fokken houd het zich wel goed maar we vinden er zeker gemiddeld 1 per week dood.


Hij zit bij vuurgarnalen, amanogarnalen, ruby tetras en pygmy corydoras. Gaat hartstikke goed, alleen ik merk dat sinds een tijdje zowel de tetras and de betta de corydoras aan het treiteren zijn.
Dus de nieuwe shallow wordt voor de corydoras :D
Af en toe wordt er een baby garnaal gesnoept, maar de populatie vuurgarnalen doen het goed! Blijft mooit stabiel.
En de amano garnalen staan wel hun mannetje, die pakken zelfs voer voor de neus van de Bumblebee weg :Y)

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:43

Tja, iedereen heeft er een eigen mening erover. Want er werd hier ook al gezegd 22 graden...

Word echt gek van al die meningen op het moment. Ga er niets meer aan doen. Niets meer voor kopen. Ben er klaar mee. :)

Edit: komt botter over dan ik bedoel. Maar als leek zijn al die verschillende meningen echt heel lastig haha. Maar ik was wel aan het denken aan een digitale thermometer, die zijn vaak wat nauwkeuriger. Maar ik wil daar niet te veel geld aan uit geven...

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:09

Ik denk dat mijn thermometer een afwijking van 0,5 graden heeft. Als ik de thermosstaat op 24 graden zet geeft de thermometer 24,5 aan. Zet ik de thermostaat op 23,5 dan geeft de thermo 24 graden aan.
Nu dus weer terug op 24 graden gezet en de thermostaat springt meteen aan.

Edit: thermosstaat is weer uit, thermometer geeft 24,5 aan.

Is trouwens maar een goedkoop dingetje van 3,50. Zat bij de starterkit.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:14

Ik lees ook even mee wat betreft de temperatuur enzo. Als het goed is komt woensdag mijn superfish 100 tropical kit binnen. Na jaren eruit geweest te zijn is veel info en ervaring verloren gegaan merk ik.

Allejandro mooi aquarium zeg!

Nu was ik aan het kijken naar grind. Ik twijfel tussen zwart en zwart met beetje wit. Bij die laatste staat dat die afgeronde hoekjes hebben wat fijner is voor de vissen. (Prijs 30 euro voor 10 kilo) de zwarte (7 euro per 8 kilo) best heel veel verschil vind ik zelf. Is het echt zo veel beter? Of wat hebben jullie?

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:41

Ik heb zwart grind, volgens mij dezelfde als jij op het oog hebt. Ik heb ook 7 euro betaald voor 8 kilo.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:46

Zertab schreef:
Ik heb zwart grind, volgens mij dezelfde als jij op het oog hebt. Ik heb ook 7 euro betaald voor 8 kilo.


Ja dat kan goed kloppen. Opzich lijkt het me ook prima en had dit voorheen ook altijd.

Nu vind ik deze kleurstelling erg mooi. Maar die prijs oei... maar als het echt zoveel beter is...https://www.bol.com/nl/p/aquaticnature- ... country=BE

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:57

Jeetje... Die prijs... Ik vind het ook niet perse mooier. Maar smaken verschillen :)

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:57

Via onlineaquariumspullen is het wat goedkoper zag ik. Persoonlijk heb ik liever filterzand, maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:01

Ik heb ook liever fijner zand dan grind. Ook omdat de planten beter blijven en minder vaak drijven in het begin (is tenminste mijn ervaring)

Wij hadden in twee aquaria de jbl sansibar. Heb ik nog steeds in een aqurium zitten.

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:02

Laatst bijgewerkt door Zertab op 09-01-21 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47439
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:02

zertab, het is net als met de paarden, de een zegt op stal,de ander zegt buiten.
weer een ander met ijzers, de volgende..nee hoefschoenen!
weer een ander,nee blootsvoets en dan heb je nog de traditionele smid en de barefoot.
ga nog maar even door :')

zoiets en je kijkt gewoon wat het beste bij jou en je paard past :j

zo is het met de vissen ook, kijken wat hij fijn vind en wat werkt en dat doen
ik heb hier alles op 23 graden trouwens.
en ik ga even foto maken van de planten die bij mij dus nu dood gaan en niet willen

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:03

ellepel schreef:
zertab, het is net als met de paarden, de een zegt op stal,de ander zegt buiten.
weer een ander met ijzers, de volgende..nee hoefschoenen!
weer een ander,nee blootsvoets en dan heb je nog de traditionele smid en de barefoot.
ga nog maar even door :')

zoiets en je kijkt gewoon wat het beste bij jou en je paard past :j

zo is het met de vissen ook, kijken wat hij fijn vind en wat werkt en dat doen
ik heb hier alles op 23 graden trouwens.
en ik ga even foto maken van de planten die bij mij dus nu dood gaan en niet willen


Ja dat is ook zo. Ik houd nu maar 24 graden en 8 lichturen aan. Ik baal alleen dat ik dus niet kan controleren of mijn thermometer klopt.

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:04


Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:07

Overigens blijf ik nu echt met mijn handen uit de bak, tenzij er iets los zit of een plan afsterft. Want elke keer met mijn handen erin, verstoort natuurlijk ook weer het evenwicht.

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:19

Ik zou het gewoon zo laten, Zertab. Een halve graad verschil gaat niet veel invloed hebben op de planten en vissen denk ik. Mijn verwarming (in een filterbox) staat op 24 graden en de plak thermometer aan de andere kant van de 1 meter bak geeft 23 graden aan. Ik heb niet de indruk dat de vissen er last van hebben.

ellepel

Berichten: 47439
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:25

Afbeelding

ik had die plantjes gekocht
zo leuk.
maar die willen dus niet,zielig takje zo.

en zo heb ik dus wel meer wat niet goed wil. dat hou je toch :j

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:25

Ann schreef:
Ik zou het gewoon zo laten, Zertab. Een halve graad verschil gaat niet veel invloed hebben op de planten en vissen denk ik. Mijn verwarming (in een filterbox) staat op 24 graden en de plak thermometer aan de andere kant van de 1 meter bak geeft 23 graden aan. Ik heb niet de indruk dat de vissen er last van hebben.


Ja ik denk, door wat ik hierboven zei, dat er dus een halve graad verschil in zit. Maar goed, we gaan het zien hoe het zicht ontwikkelt. Ik weet nu in ieder geval dat ik de volgende keer voor anubias ga als voorgrond/ middenzone.
Iemand nog een geschikte achtergrond plant? Mochten die ik het heb het niet gaan doen.

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:35