2016, een hele nieuwe start...

Moderators: zonnebloem18, Neonlight, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Laurievc

2016, een hele nieuwe start...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 22:19

Naar jaarlijkse gewoonte open ik ook mijn overzichtje.
2016 was voor mij... Een enorme tegenslag waardoor ik eigenlijk echt heel mijn leven heb zien veranderen. Gelukkig ook 2 lichtpuntjes waardoor we weer met volle moed verdergaan.

Even paspoortjes:
Grimaldo S
9 jaartjes jong
Triomphe De Muze x Pachat II
Internationaal tot 1.25m

Julie Prova
7 jaartjes jong
Darco x Elanville
Tot 1m25

Genesis EB
5 jaartjes jong
Mylord Carthago x Cash
Tot 1m15

N-Twenty Prova
3 jaartjes jong
Billy Congo x Mr. Blue

Ons winterseizoen verloopt altijd iets moeizamer dan het zomerseizoen. Kleinere pistes, paarden met heel veel energie en een amazone die zich toch minder comfortabel voelt binnen.

Grimaldo S - 1m25

Julie - 1m15
Heel blij met dit parcours. De setting was nog spannend voor Julie en daardoor was ze toch niet helemaal ontspannen. Toch mooi dubbel foutloos!

Desondanks hebben we mooie dingen kunnen laten zien en begonnen we vol goede moed aan het zomerseizoen! *\o/* Ondertussen zijn we al in maart!

Eerste buitenwedstrijd van Grimaldo, je ziet duidelijk hoeveel energie hij had haha! <3

Op 5 april sloeg het noodlot voor ons toe en overleed mijn topper aan koliek. De operatie kon niet meer baten en met heel veel pijn in het hart hebben we hem moeten laten gaan. Grimaldo is degene die mij alles heeft geleerd de afgelopen 5 jaar, hij is degene die mij tot op internationaal niveau heeft gekregen en samen hebben we veel mensen het onmogelijke laten zien.
Ondertussen zijn we 8 maanden verder en er is geen dag dat ik niet aan hem denk... ;(
Rust zacht, champ Y;(
Afbeelding

Julie moest het toen dus helaas sneller als verwacht gaan overnemen als 'eerste paard'. Ze liep toen op vrij korte tijd haar eerste nationale wedstrijd op 1m20 niveau wat ze geweldig aanpakte!

In de barrage wat aan het spelen geweest met tempo opvoeren en korter draaien. Fouten waren dus niet erg!

Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen maakten we ook nog wat plezierritjes!
Afbeelding

Ondertussen kwam toch terug de vraag of ik niet een nieuw paard wilde... Met 1 paard op wedstrijd is toch anders dan 2. De druk ligt er altijd op en als het dan eens minder gaat kan je je nergens aan optrekken.
Grimaldo had mij gebracht tot waar ik toen stond en het was mijn droom om verder te gaan op die lijn. Opgeven was niet de boodschap, dus we gingen weer opzoek naar een nieuweling.
Net zoals de voorgaande testen bleek dit een hele opgave te zijn... Paarden waarmee ik geen klik had, die boven ons budget ware, veterinair afgekeurd werden... De tegenslagen leken maar niet te stoppen!

En toen, toen kwam Genesis in beeld. Vanaf moment 1 klikte het en al snel stond zij bij in mijn stallen!
Maar wat een verandering...

Na enkele weken deden we onze eerste wedstrijd mee en meteen waren we 2x dubbel foutloos. Ongeloofelijk wat dat paard al voor me deed!
Afbeelding

En toen, compleet onverwacht kregen we het aanbod om een onbeleerde 3-jarige merrie te kopen. Ze was te klein uitgevallen en moest daarom weg.
Dit was altijd al een droom geweest, dus deze hebben we aangenomen.
Zo kwam ze hier aan:
Afbeelding

Ik heb eerst een 3-tal weken grondwerk gedaan, laten wennen aan alles en het accepteren van tuig. Stapje voor stapje gingen we verder en ondertussen staan we hier:
Afbeelding
Afbeelding

We nemen Twenty nu rustig wat op. Ze krijgt nu enkele maanden rust en dan kijken we wat volgend seizoen ons brengt! :Y)

Ergens tussen kwam Stefanie Moestkops (en Anthea :D) langs voor een shoot waar geweldige foto's zijn uitgekomen!
Afbeelding

Ondertussen leren Genesis en ik elkaar rustig verder kennen en maken we samen onze rondjes!

Ondanks het zware jaar kijk ik uit naar wat we in 2017 gaan beleven. _/-\o_

Julie Prova (Darco x Elanville) - 7yo - 1.20m
Genesis EB (Mylord Carthago x Cash) - 5yo - 1.10m
N-Twenty Prova (Billy Congo x Mr.Blue) - 3yo - Net beleerd

thijs_1996

Re: 2016, een hele nieuwe start...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:37

Gave paarden!

Goede afstand alleen stond de hindernis op de verkeerde plek...

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:21

Gaaf overzicht! Zonde van je topper Grimaldo.. Y;(
Veel succes met de andere toppers die je nu op stal hebt staan!

Rex & Jazz

xfloorremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:17

Mooie paarden hoor! Sterkte met het verlies van je topper... :(

TE KOOP: Kentucky oornetje! 2x gebruikt, wit met blauwe diamantjes. Maat cob/full. Prijs: 20 incl verzendk. (52,50 np)

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:25

Hihi die eerste sprong in het laatste filmpje...
Wat een enorm verlies, maar er staan alweer nieuwe toppers voor je klaar. En ook jullie gaan weer veel meemaken en plezier hebben...

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:33

Heftig om je topper zo te moeten verliezen. :(

Wat een gafe paarden heb je en wat rijd je netjes :) mooi om te zien!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-16 19:15

Bedankt allemaal!

@Ballard: dankjewel voor het complimentje, hoor ik niet vaak :D

Julie Prova (Darco x Elanville) - 7yo - 1.20m
Genesis EB (Mylord Carthago x Cash) - 5yo - 1.10m
N-Twenty Prova (Billy Congo x Mr.Blue) - 3yo - Net beleerd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie