Molossers

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:52

Dat zou kunnen idd. Geloof dat ze een andere buurthond ook wel eens uit laat. Buffel is niet gek op de hond. Die blijft namelijk zonder duidelijke reden naar hem blaffen en hij is laatst idd voor het eerst naar die hond uitgevallen. Lees snauwen en een x grommen.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:46

Dan heb je daar je antwoord waarschijnlijk haha! Zenna heeft dat hier thuis echt alleen als ik bij de hond van m'n broer ben geweest. Alleen door haar reactie weet ik al dat we hun 2 geen kennis moeten laten maken :oo :')

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:18

Knappe Nelson! Mooie hond om te zien.
Milo reageert nog niet echt op geur van andere honden.
Hij is wel echt stout geweest vannacht. Op zoek naar een botje de hoes van z'n matras open getrokken en z'n hele bed verwoest.Afbeelding

Afbeelding

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:02

:oo :oo :oo Oeps!!!!

Die snoet daarentegen := _O- := _O-

Thanks Airborn! Ik vind hem ook erg knap <3 :D

En het is zo'n knuffelkont. Ligt het liefste strak tegen mij aan op de bank! Heerlijk!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:12

Oeps.... Hahahha
Buffel heeft ook zo'n periode gehad. Gelukkig niet zo erg
Alleen in de bench en zijn knuffels

Ohja en houten baby speelgoed

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 23:16

Ooooh wat een deugniet zeg :+. Dat onschuldige hoofd ook :')
Daarmee mag ik weer in me handjes klappen met Spark :P

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:12

Ik tot nu toe met Nelson idd ook. Alhoewel toen hij net hier was. Schoenen van 1!!!! Dag oud :') echt een klein beetje kapot gebeten! Gelukkig sportschoenen dus heb ze aan met hardlopen :') en de kussens gaan nog steeds van de bank omdat hij die in het begin 1 gesloopt heeft.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:30

Buffel vandaag voor het eerst uitgelaten met tuig om....
Hij heeft nog niet door dat ie gewoon kan lopen met dat ding om hahaha

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:59

Hahah wat doet ie dan? :')

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:13

Stil staan en om zich heen kijken. En als ik mijn dwing om te lopen loopt ie heeeeel voorzichtig. Haha

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:07

Hahaha held!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:55

Echt he

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:52

Hoe is het hier met iedereen??
Tis hier zo stil!
Buffel is inmiddels alweer 2 jaar oud. Wat gaat de tijd snel
Vandaag weer voor de jaarlijkse enting bij de DA geweest
Hij weegt nog steeds 39 kilo (schommelt al een jaar tussen de 37 en 40)
Had verwacht dat ie wel een x zou gaan uitzwaren. Maar helaas

Hij slaapt ook de hele dag, ja echt de hele dag. Ik overdrijf niet.

Eet nog steeds niet veel maar valt dus niet af
Hij eet nog niet de helft van wat hij hebben mag...

Neig toch steeds meer naar het vlees... DA gaat eerst kijken of hij echt tekort heeft....

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:06

Sommige honden hoeven niet meer dan ze eten. Hondje van mams heeft dit ook. Hij kan rustig anderhalve dag niks eten omdat hij daar geen behoefte aan heeft :)

Mooi gewicht toch? :)

Hier rustig! Aanstaande zondag hebben we lente wandeling vanuit de sportschool. Net zoals de herfstwandeling! Nelson mag weer mee! :D

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:24

Ja hij ziet er prima uit hoor. Maar kwa ras had ie gewoon echt groter breder en zwaarder mogen zijn
En tis zo jammer dat ie gewoon geen energie lijkt te hebben

Oh lekker zo'n wandeling, gaan er veel honden mee?
Laatste wandeling hier vanuit de dierenwinkel kon ik niet maar vond wel erg leuk dus even in de gaten houden wanneer ze weer gaan.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:31

Nee denk het niet! De vorige keer met Nelson erbij maar 2!

Snap je punt idd :)

Dat stukje weinig energie zit dat echt in zijn karakter of is er iets niet helemaal lekker dan? Hij is nog best jong toch? Sommige honden zijn best lui, maar echt geen energie ken ik niet. Kan natuurlijk wellicht meespelen met zijn eetgewoontes.

Ik heb lekker gewandeld met zenna en diegene die mij en zenna zo geholpen heeft! Ondertussen een goede vriendin geworden! Zitten buiten de hondjes ook goed op 1 lijn! Erg gezellig!

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:57

Lastig dat Nelson zo slecht eet maar misschien idd niet meer nodig?

Milo is vorige week woensdag gecastreerd. Die is nu dus lichtelijk gefrustreerd want dat betekend al een week niet mogen spelen met andere hondjes. Sinds maandag gaan we wel weer het bos in, want hij werd echt gek van alle suffe wandelingen door de stad aan de lijn. Hij kauwt zelfs beetje op het houd van de trap. Hij doet het super verder. 1 "probleem" door stukje waaksheid en onzekerheid gaat hij in de auto echt door het lint als hij honden ziet... Heel irritant. Wordt wel al weer iets beter maar ik erger me bont en blauw. En als ik tijdje in het bos zit bv, vind hij dat dat ook ons plekje wordt wat moet worden bewaakt. Echt iets om aan te werken dus.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:38

Airborn -> het ging om buffel haha
Vaak als ik thuis kom staat ie zelfs niet meer op van de bank. ligt op de bank te kwispelen
Hij is ook niet meer te porren om mee te gaan fietsen. Hardlopen gelukkig nog wel.

Misschien is ie wel gewoon echt lui hoor. Maar dat word dan steeds erger.
Hij is id dnog jong. net 2 geworden.
Verder blijft het een goedzak hoor. Ook met mijn zoontje. Engelen geduld heeft ie.

Echt zo fijn dat het nu zo goed gaat loez met zenna en ook met nelson.

Airborn dat stukje in de auto ken ik wel. Buffel gaat niet door het lint maar wil wel grommen en piepen
Hij laat zich daar in wel corrigeren. Maar tis alleen als mijn zoontje ook in de auto zit.

Verder is hij erg beschermend als er een andere bekende hond bij is. Hij heeft dan de behoefte alles en iedereen te verdedigen.
Gooi dat maar op een rasspecifieke eigenschap. haha Hij blijft wel gewoon benaderbaar namelijk

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:44

Zeker nu mee aan de slag gaan Airborn! Daarom zit Zenna in de bench met een doek erover. Rust voor haar en mij. Geen prikkels. Zenna los in de auto is ook gewoon gevaarlijk. Zij vliegt de hele auto door als we een hond passeren. En vliegt zelfs bij mij over de bestuurdersstoel heen. Nu met de bench zitten we beide veilig en rustig in de auto :)

Ik zou eventueel toch even een belletje doen met de dierenarts voor Buffel. Dat hij niet opstaat om je te begroeten maar wel ligt te kwispelen vind ik apart. Wellicht toch iets medisch of toch gewoon enorm lui. Maar ik ken weinig honden die niet op staan om hun baas te begroeten.

Ja, de oude hond van mijn zus, maar dat was een stokoude labrador :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:09

We zijn gisteren bij de DA geweest en heb ik dit allemaal besproken.
Ze gaat het voer wat ik nu voer onderzoeken om te kijken of hij dan met de helft wel voldoende binnen krijgt. Ze belt me vd week nog terug hier over.
Medisch kon ze zo op eerste gezicht niet vinden. Dan zouden we echt bloed onderzoek en alles moeten gaan doen. En daar vond ze nu geen reden toe. Hij ziet er wel echt goed uit namelijk.
Heb met haar ook gehad over vlees voeren maar daar was ze wat terug houdend mee omdat er zoveel kwaliteitsverschil in zit. Maargoed dat zit er in brok ook. Heb toen ook aan gegeven dat ik ook niet zomaar wat ga voeren dan. Maar wel ga kijken waar ie voldoende aan heeft een ook een beetje betaalbaar is.
Zeker omdat hij toch ook 3 x per week mee gaat hardlopen 7km. Hij heeft dan toch wel wat nodig.

Kreeg ook weer een proefzakje mee met een of ander voer maar daar zit weer kip in. Dus dat durf ik niet aan.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:18

Oeps, verkeerde naam, sorry!

Ben er ook wel echt mee aan het werk hoor. Het waakse zit natuurlijk in de cane corso, maar hij hoeft echt niet overal zo te waken, nergens voor nodig. Het gaat ook al wat beter, maar het helpt natuurlijk niet da thij nu al een week niet met andere honden heeft kunnen spelen door die stomme castratie. Hij mist dat echt.
Merk ook dat ik meer moet sturen met welke honden ik hem laat spelen. In spel wil hij nog wel eens te fel/fanatiek worden als de energie/manier van spelen niet matcht.

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:15

Lastig Donna, zeker als de rest er verder goed uit ziet. Eventueel eerst idd met voeding kijken of je iets kunt. En bloed trekken kan altijd nog!

Airborn, is ook lastig! Zeker omdat het in het aard van het beestje zit.

Zo ging mijn zus hun oude cane corso (die na anderhalf jaar bij mijn schoonpap is komen wonen) de hond belonen op het moment dat zij tegen het raam stond te blaffen naar voorbijgangers..... _-:(
Heb haar gevraagd of ze enig idee had wat dit voor haar kon gaan betekenen :D

Daarna is ze dus herplaatst bij mijn schoonpa, dat werd een superfijn hondje uiteindelijk! Zonder enige problemen!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:16

Jaa sommige mensen... hahaha

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:08

Donna, ik ben sinds een maand of drie over op darf , ze kregen hier al wel vers , maar ondanks ik echt wel op kwaliteit let , werd onze reu echt net niet optimaal

Wel voldoende vetjes en spieren, ook bakken met energie
Maar vacht bleef een beetje ruw op de achterhand, ontlasting wisselend en meermaals per dag vloeibaar boeren

Andere klachten als bij jou , maar goed
Sinds hij op darf Zit zie ik wel echt vooruitgang
Vloeibaar boeren is nog maar zelden
Vachtje gaat er echt flink op vooruit , meer glans, ontlasting beter en qua energie is hij stabieler
En hij eet er minder van als met andere merken
Het vlees is ook echt een stuk vleziger/droger als andere merken die ik heb gehad en qua structuur ook erg mooi

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 01:32

Dank voor je tip sonja! Daar ga ik ook even naar kijken