Molossers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 01:25

Wauw ik vind Sven ontzettend knap <3

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:27

Dank je wel :o :o

Hij is nog niet helemaal uitgegroeid bakkabouter :=
Ik verwacht dat hij net als onze vorige dog wel tegen de 80 kg aankomt als hij uitgegroeid is

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 23:06

komt Spark met MAAR 36 kg aan :')

Afgelopen maandag begonnen met speurles. Heb weer ontzettend zin in As maandag :D

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:13

Crap, Milo z'n onder hoektanden zijn dubbel en met z'n onderbeet is dat erg onhandig. De nieuwe gaan als ze deze richting door groeien in z'n gehemelte prikken... Crapcakes! Afbeelding
Afbeelding

DenK4ever

Berichten: 3284
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Almere city

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:19

Oj, dan is niet zo mooi :n heeft hij er zelf last van??

Ik heb vandaag met Sven praktijk examen elementair 1 gedaan!
En hij liet gewoon een perfecte "kom voor" zien <3
Zoooooooo ontiegelijk trots :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:12

Ohhh wat een knapperd!

En nee, hij heeft er zelf nog geen last van. Nouja, neit meer dan je van wisselen verwacht. 1 van de melktanden is er nu uit, met dank aan een groot bevroren bot.

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:20

Oei lastig Airborn!!

Top team jij en Sven! Goed bezig!

Zenna hier gaat komende week terug op doglovers gold.

Ze krijgt Nu vers vlees eend omdat ze geit niet meer krijgen, maar ze jeukt zich helemaaaal het rambam . Kan nog lam proberen maar dat doe ik niet meer. Dalijk terug op brok en wederom stabiliseren. Mochten ze ooit weer geit krijgen dan kan ik nog altijd overstappen.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:45

Klinkt verstandig Loez, imo is gezond zijn belangrijker dan hoe je dat bereikt, als brok het best werkt is dat prima toch?

Milo is weer super schattig vandaag. Vanmorgen met een vriendin wezen wandelen met haar 7 maand oude BC en oudere herdersachtige mix met artrose. Soef, de BC was Milo de baas op een vriendelijke manier dus die hebben zich samen suf gespeeld. En Milo wou maar steeds met de andere hond knuffelen maar die vind Milo veeel te druk dus die heeft Milo wel 80 keer vertelt dat hij op moest zouten. Pas nadat hij 3 keer had gesnapt begreep Milo de hint, een beetje... Onderweg ook nog wat semi sociale dominante honden die op Milo doken dus die had een indrukwekkende vermoeiende wandeling. Hij ligt al bijna de hele dag te slapen dus. Tussendoor 15 min gewandeld en uurtje bot gekauwt en verder slapen in de meest rare houdingen. Druk dromen.
Ik hoop toch wel dat hij snel wat meer respect gaat krijgen voor de nee van andere honden want dit gaat een keer fout zo als hij het bij de verkeerde blijft proberen. Weet ook niet helemaal hoe ik daar in kan helpen. Als hij echt te ver gaat grijp ik in, maarja, daarmee leert hij de lichaamstaal van andere honden natuurlijk niet lezen.

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:14

Zo herkenbaar! Nelson hier heeft dat idem! Sociale draak tot en met, maar nee? Wat betekend dat? :') bij hem en zenna grijp ik ook in hoor!

En idd haar welzijn staat voorop en de jeuk is echt niet te doen. Ze zit de hele avond bij mij op de bank met haar rug naar me toe om te kriebelen :(:)

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:25

Aww arme hond..

En ja, nee vind hij erg moeilijk. Duidelijk grommmen en een snap werkt meestal wel, maar bij sommige honden is het alsof hij denk dat ze het niet menen? Andere honden hoeven alleen maar een korte grr te laten horen en hij loopt door. Ben er nog niet achter wat het verschil is...

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 23:37

Loez wellicht helpt cbd olie ook voor Zenna voor de jeuk .?

Airborn ik zou persoonlijk wel ingrijpen als hij naar tig x waarschuwen het nog niet snapt of gewoon doorgaat. Op die manier kan dat wel uit de hand lopen


Wellicht even naar je toe roepen en belonen op zulke momenten of even aanlijnen een optie ?

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:43

Briitje, heb ik gedaan, meerdere keren, meerdere manieren. Van bij me roepen en bv laten zitten of af gaan, tot nee zeggen, tot echt ingrijpen en hem echt ff laten liggen. Ook aan de lijn gehad, dat leidde vooral tot erg veel frustratie bij Milo en als Drango langs liep ging Milo alsnog zn bek likken.
Ik moet zeggen, dit is wel de enige hond waarbij hij zo verschrikkelijk vasthoudend is. Een bord voor zn kop heeftie wel vaker maar meestal snapt hij het na een paar waarschuwingen tot wel...

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 00:01

Airborn schreef:
Briitje, heb ik gedaan, meerdere keren, meerdere manieren. Van bij me roepen en bv laten zitten of af gaan, tot nee zeggen, tot echt ingrijpen en hem echt ff laten liggen. Ook aan de lijn gehad, dat leidde vooral tot erg veel frustratie bij Milo en als Drango langs liep ging Milo alsnog zn bek likken.
Ik moet zeggen, dit is wel de enige hond waarbij hij zo verschrikkelijk vasthoudend is. Een bord voor zn kop heeftie wel vaker maar meestal snapt hij het na een paar waarschuwingen tot wel...


Sorry was me niet duidelijk dat je dat al gedaan had. Moeilijke situatie zeg. Wel eens voorleggen aan een trainer?
'Gelukkig' gebeurd dit niet bij andere nee.

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:58

Oh hemel, kwamen vandaag in het bos een volle cane corso tegen van 4 maand, Milo kon er met z'n 5 maand bijna onderdoor lopen! Het is z'n ukkie...

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 21:54

Sparkje loopt laaste tijd weer eens in de zoveel dagen mank. 2 jaar terug fotos laten maken. Pees verkalking... wat dit ook mag zeggen.

Ging nu weer enkele dagen goed. Hadden vanmiddag een chuck it balletje gevonden. Deze schop ik per ongeluk in de bosjes. Meneer komt er mank uit. Dus ik vloeken op mezelf.
Thuis zitten heel ze voor poten ook nog eens onder de bulten. Na het wassen weg. Maar hij heb nog erg last van en wilt niet lopen. Is nu ook enorm aanhankelijk.

Morgen ritje DA dus.
Afbeelding

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:57

Hier al weer even aan het kwakkelen net sygin, kruisbanden verrekt
Maar inmiddels liep ze nog steeds biet helemaal lekker
Na slapen even op gang moeten komen
En dan dus even minimaal kreupel lopen
Maar ook vaak dat pootje subtiel ontlasten
Dus vandaag naar sleeuwijk voor HD en ed foto's en naaar die knie laten kijken

Donderdag terug voor een TTA operatie
Echt he

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:00

Beterschap voor Sygin!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:05

Thanks. Vandaag maar weer even wat knaagmateriaal etc inslaan voor de komende weken
Ben benieuwd hoe madame zich houd

Btw... heb haar ook even gewogen gister
Ze woog met 11 maanden 48 kg en sindsdien staat ze op dieet. >;)
Nu woog ze op een onsje na 50 kg (13,5 maand) maar wel afgevallen zo op het oog (spieren achterop beter zichtbaar)
Grote goden wat een tante joh

Even wat elegant beeldmateriaal van gister toen het roesje er nog niet helemaal uit was :(:)
Afbeelding

(Edit: sinds ze loops is geweest heeft ze een beetje opgezwollen tietjes)

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:30

Sexy haha

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:25

Ach Gosh <3

Ooh Britt, helemaal vergeten op jou te reageren voor wat betreft de olie.
Ik heb geen zin om wéér aan de gang te gaan met allerlei dingen.
Ben met Zenna echt jaren bezig geweest om het stabiel te krijgen. En dat is dus op DLG brok of vers geit. Belangrijkste voor nu is echt dat die jeuk vertrekt. Vanavond de brok ophalen en dan hopelijk binnen een paar dagen de ergste jeuk eraf!

Ik ga wel even verder inlezen wat de olie in houdt, zodat ik altijd eens kan kijken of dat een optie zou zijn!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 16:32

Ik snap dat je niet weer alles wilt proberen. Maar geef het zelf ook tegen de jeuk en erg tevreden

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:42

Daarom neem ik het ook zeker even mee Britt :) Fijn dat je mee denkt in elk geval! :*
Wordt gewaardeerd!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 17:32

Geen probleem. Soms heb je meer aan praktijk ervaring van iemand

loez

Berichten: 11076
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:58

Zeker waar! En zeker omdat er zoooo veel soorten ditjes en datjes zijn. Ik zal vanavond ff op zoek gaan naar info over die olie! Thanks! :*

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 22:44

loez schreef:
Zeker waar! En zeker omdat er zoooo veel soorten ditjes en datjes zijn. Ik zal vanavond ff op zoek gaan naar info over die olie! Thanks! :*


Pb ff mocht het je intressant lijken :*