Hèt frettentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:43

Wat een leuke foto's en filmpjes weer!

Met onze Freddy gaat het goed, momenteel overdag mits het weer goed is ( droog en niet te warm) veel buiten en de rest van de tijd binnen in huis in zijn bench of hij hangt/speelt de terror fret uit naar de hond,kat en onze kinderen en voeten toe :+ .

Ik zal zo eens foto's plaatsen!

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:48

Net gemaakt, hij werd wakker en aangezien het mooi weer is kan hij mooi buiten zijn ren in:
Afbeelding

Foto van 10 mei, buiten een tukkie gedaan:
Afbeelding

Nog een foto van een tijd terug, Freddy vind de brokken van onze kat Whiskey ook wel ''oke'' :')
Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:37

Die laatste foto spreekt boekdelen :))
Ik mag mijn vriendje waarschijnlijk dit weekend al ophalen!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:16

Whahaha die laatste foto zo herkenbaar :')

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 13:30

Heerlijk die laatste foto :')
Afbeelding
Ik word in huis vaak gestalked

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 13:04

18 juni zijn mijn monsters 1 jaar geworden! *\o/* *\o/* <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieperdepiep! HOERAAAAAA! Y)(^) :)F

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:40

Gefeliciteerd Macchiato!! Wat een knapperds <3

Ik neem Ty regelmatig mee om een rondje buiten te wandelen/rennen/graven, dat is echt ultiem genieten!

Afbeelding

En gisteravond werd het tijdens een losloopmomentje wel heel erg rustig.. had ie een lekker plekje gevonden om te gaan slapen <3

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:55

Waar hebben jullie je tuigjes gekocht? Onze Freddie ontsnapt eruit.

Gefelciteerd met je mannen

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:47


Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 07:54

Oooeeehhhh ik wil ook wandelen met mijn boefjes! Wil nog een keer met ze naar de Veluwe.

@JoycexEnya: daar heb ik ze ook vandaan!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 08:34


Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:39

Hier ook een 8 vormig tuigje van frettentuigjes, super tevreden mee!

Hier alles in orde, wij zijn net verhuist dus Mormel heeft een nieuw huis om te verkennen. Hij is ook meegeweest op vakantie :D [BB-ITP] Met ons fretje Mormel op reis naar Zeeland

JoycexEnya: 'k ga je FB pagina eens bekijken :)

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:05

Grappig, ik zag een atlas met alle dieren die in Nederland in het wild voorkomen. Daar zag ik de fret niet bij staan. Toen ging ik zoeken en vond ik dat een fret helemaal niet bestaat in het wild, maar een gedomesticeerde versie van de bunzing is. Nooit geweten!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:03

Met mijn vriendje Tyrion gaat het ook goed! Wat een heerlijk ding. <3
Afbeelding

Afbeelding
Hij heeft nu de logeerkamer voor zichzelf, waar hij de hele dag losloopt. Dus ligt hij 9 van de 10 keer in het bed. :D

Gisteravond vond ik hem wel erg rustig, hij lag in een keukenkastje te slapen en toen ik hem eruit haalde bleef hij gewoon slapen. Kon hem zelfs zo op schoot leggen en hij bleef liggen, wat hij nooit doet. Het was ook wel warm in huis, nadat ik het raam openzette werd hij wel weer actief.

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:14

Mormel heeft soms ook van die coma-slaapjes dat je er echt aan moet schudden, soms lijkt hij wel dood.

Heel schattige foto in het bed :)

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:19

Haha, die bovenste foto ook. Nee, dat heb ik niet gedaan, dat zand daar neer gegooid...
En schattig in dat bed. Ziet er zo lief uit als ze echt onder de dekens gaan met hun hoofd op het kussen. Onze kat doet dat ook altijd.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:33

Even een berichtje over mijn kleine Olafje en de vraag om allemaal heel hard te duimen en kaarsjes te branden.

Het begon de nacht van vrijdag op zaterdag. Om half 2 snachts werd ik geroepen omdat het helemaal niet goed ging. Zijn buik was keihard, hij kekkerde van de pijn en kon niet lopen, viel steeds om en was zo slap als een vaatdoek.

Meteen vocht onder de huid gegeven ( ben paraveterinair ) want hij was helemaal uitgedroogd. Toen ook maar de dierenarts gebeld om we waren daar om iets over 2. De dierenarts had weinig hoop. Hij was helemaal op. Meteen ontlasting onderzocht maar dit was prima. Waarschijnlijk een infectie in zijn darmen. zijn ontlasting was ook zo dun en hij perste steeds maar er kwam niets. Hij kreeg 2 prikjes, een pijnstiller en ontstekingsremmer en een darmontspanner.

We zijn de volgende dag weer terug gegaan omdat hij weer pijn kreeg. Weer de spuitjes gehad en gister ook weer. Morgen moet hij weer terug voor en ook vrijdag. Af en toe gaat het even beter maar steeds kakt hij weer in. Hij gaat elke nacht mee naar bed in een koffertje om in de gaten te kunnen houden.

Gelukkig gaat de waltham er goed in en komt hij wel ietsje aan. Hij lijkt vandaag ietsje fitter dan de afgelopen dagen, hopelijk zet dit door. Moet er niet aan denken hem kwijt te raken.

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:35

Vervelend zeg! Ik zou eens vragen voor een tube nutrigel. Dat kreeg ooit ons vrouwtje hier ook toen die behoorlijk vermagerd was door ik weet niet meer wat. Dat hielp best goed. Vond ze lekker, en ze kwam er dus ook goed van aan.
Ik zal duimen!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:01

Ach nee, wat sneu. Ik duim ook voor Olaf. Hoe oud is hij?

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 10:13

Ik duim mee voor Olaf, wat ontzettend sneu dat hij zo veel pijn heeft. Hopelijk trekt de pijnstilling en de goede zorgen hem er door heen :(:)

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 17:06

Afbeelding

Ook wij duimen mee voor Olaf!! :(:)

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:14

Bedankt allemaal
Ik ga eens informeren naar die nutrigel. Hopelijk kan ik dat hier krijgen, wil het graag proberen. Ik voer hem nu om de 2 uur met waltham en dat gaat heel goed. Hij komt tot nu toe steeds een beetje aan.
Het duimen zal hij nog wel een poosje hard nodig hebben.

Olaf is in mij net 1 aar geworden, hij is nog zo jong :(

Het viel me gisteravond op dat hij na het plassen erdoor heen sleepte en en vanochtend druppelde hij nog heel erg lang na en liep met een bolle rug.

Meteen urine weggebracht voor onderzoek. En van wat ik hoorde klonk het afwijkend. Om 1 uur moet hij weer voor prikjes dus dan overleg ik het verder. Hopelijk vinden we snel iets wat goed helpt.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:23

Oef, 1 jaar.. Mijn Tyrion is ook van mei vorig jaar. Ik dacht dat het al om een oudere fret ging. Succes en sterkte bij de dierenarts. Je kan in ieder geval niet zeggen dat je te kort voor hem zorgt. Y;(

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:33

Nee, Olaf is helaas nog heel erg jong. Daarom wil ik er ook alles voor doen om hem erdoor heen te slepen.

Dankjewel, ik hoop dat ik genoeg kan doen, wil graag meer doen maar er kan verder niets. Hij is 24/7 onder toezicht en we doen hier thuis allemaal ons best voor hem. Mijn zusje maakte me vannacht om 4 uur wakker omdat ze twijfelde of het wel goed ging. Gelukkig ging het prima, maar was hij doodmoe.

EDIT: Olafje heeft zijn eerste portie nutri plus al op en daarna een lekker papje gegeten en nu weer doodmoe in zin dekentje gekropen.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:22

We hebben een mega terugslag. Gister ging het ineens echt veel beter en rende hij door het huis.

Nu ligt hij met 40.8 graden koorts te hijgen en te kreunen op een koelkleedje. Om 10 over 2 ga ik met hem naar een andere kliniek die een dierenarts hebben met veel kennis van fretten. Hopelijk kunnen we dan blijven de goede kant op. hij valt steeds weer terug en elke nacht wordt hij slechter om vervolgens overdag ietsje beter te worden maar het schiet zo niet op.

Gelukkig eet en drinkt hij nog steeds prima en is alert.