Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:22

maj0 schreef:
maj0 schreef:
Weten jullie nog een hondenschool in Twente waar ze positief behendigheid trainen niet te duur en ook prive les geven?

Helaas gaat onze trainster verhuizen na de andere kant van het land en de opvolgster weet nog niet of ze het kan redden om ons ook prive les te geven. Vandaar vast beetje aan het rond kijken


Niemand?


Ik zoek in mijn regio ook wat, maar kan niks vinden..

maj0

Berichten: 6621
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 16:46

Lastig he. Om een goede hondenschool te vinden die ook nog aan behendigheid doet.

Machie

Berichten: 16022
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:56

Er is in twente bijna niks dat goed les geeft en priveles geeft. Helaas.
Misschien moet ik toch mijn eigen hondenschooltje gaan beginnen in deze regio. Heeft er iemand geld en een veld? hahaha

maj0

Berichten: 6621
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:46

Ja daar ben ik ook achter gekomen haha. We zaten bij Laren in de buurt maar helaas gaat onze instrictrice verhuizem

KarinW86

Berichten: 5263
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:24

Zondag seminar gehad bij Bianca Santra, geïnspireerd op One Mind Dogs.
Was erg interessant!

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:34

Een vriendin ging altijd trainen bij HSV de Combinatie, geen technisch hoogstandje, maar als je lekker bezig wilt zijn met je hond dan zit je goed. :)

Machie

Berichten: 16022
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:34

Ik heb mijn FHN licentie via HSV de Combinatie. Maar volgens mij geven ze ook geen privelessen.

maj0, wacht nog maar ff af. Misschien kan ik wel wat voor je betekenen nog. Maar dat weet ik pas na 18 maart.

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:54

Zijn jullie klaar voor Crufts? *\%/* Heb er weer zin in!

KarinW86

Berichten: 5263
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:45

Vind het altijd wel leuk om te kijken als ik toevallig thuis ben.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:32

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:03

Wat leuk om te lezen dat iedereen weer zo actief bezig is, ook goed hoor al die wedstrijden, dat kunnen wij echt nog niet!

Wij zijn sinds vorige week ook weer begonnen. Op zaterdagochtend hebben we nu behendigheid gevorderden 1 en op woensdagavond obedience!
Het blijft grappig om te zien dat Mancha echt twee verschillende gezichten heeft. Met de behendigheid is het een ongeleid projectiel en heel druk en blafferig en met de obedience is ze super stabiel!

Vanmorgen de tweede les behendigheid weer gehad. We moeten wel echt weer inkomen en ik vind het soms wel echt moeilijk. Ze is me gewoon te snel soms met de hordes vooral waardoor ze er langs rent. We gaan er nu mee bezig dat ik echt nog heel erg meer duidelijk laag mijn arm uit moet steken zodat ze duidelijker heeft waar ze erover heen moet. Maar vervolgens is ze met de volgende horde te snel en is ze er al voorbij. Maar goed, ze is ook pas ruim anderhalf dus dat komt ook echt nog wel goed.

Ook de wip is geïntroduceerd, nog wel heel laag. Ook daarbij moet ik heel erg op gaan passen dat ze er niet te snel overheen gaat vliegen. Nouja ik ben in ieder geval blij dat ze het zo leuk vind.

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:18

Dat vliegen kun je enigsinds onder controle houden door de Wip een naam te geven. Puk deed dit ook omdat ze van mij alleen maar het vlak-commando kreeg.

Nu is de Kat "Sssssssss steht" en de Wip is "Sssssssss Wip"

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:56

Ja het gaat de naam wip krijgen, heeft nu nog geen naam omdat we het aan het aanleren zijn. Maar met de training gewoon bewust continu met de raakvlakken bezig zijn. Brokje onder de neus en rustig naar beneden, twee pootjes in het gras en belonen. Zo houdt ze de rust er ook in.

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:00

_Linn_ schreef:
Ja het gaat de naam wip krijgen, heeft nu nog geen naam omdat we het aan het aanleren zijn. Maar met de training gewoon bewust continu met de raakvlakken bezig zijn. Brokje onder de neus en rustig naar beneden, twee pootjes in het gras en belonen. Zo houdt ze de rust er ook in.


Op deze manier heb je wel kans dat de hond afhankelijk van je hand wordt en dat is niet handig. Een van mijn honden volgt heel erg mijn hand, wat inhoudt dat ze op de kattenloop achterom gaat kijken als ik achter haar blijf, of doorrent als ik voor haar blijf. Niet handig dus.

De wip zou ik heel rustig opbouwen, zonde als de hond een keer schrikt van het klappen van de wip en het daardoor eng vind. Ja ook daar heb ik ervaring mee :')



Volgende week weer met semmie trainen *\o/* Hij was 2 keer aangevallen door een hond en mocht daardoor een tijdje niet trainen. Nu weer groen licht van de fysio.
Tender gaat heerlijk, hij doet het echt goed op het moment.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:07

We bouwen het zeer zeker rustig op, vandaag was pas de tweede keer dat we hem deden en de trainster helpt de wip rustig mee kantelen zegmaar. En hij staat ook nog heel laag. Dus dat komt zeker wel goed.
Mancha is niet heel erg afhankelijk van mijn hand gelukkig. Als de knop bij haar eenmaal om is dat ze hem begrijpt dan kan ze het ook heel goed zelfstandig. Was namelijk ook zo bij de paaltjes, die doet ze nu super goed terwijl we die ook met brokje hebben aangeleerd.

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 00:06

mirriejj schreef:
_Linn_ schreef:
Ja het gaat de naam wip krijgen, heeft nu nog geen naam omdat we het aan het aanleren zijn. Maar met de training gewoon bewust continu met de raakvlakken bezig zijn. Brokje onder de neus en rustig naar beneden, twee pootjes in het gras en belonen. Zo houdt ze de rust er ook in.


Op deze manier heb je wel kans dat de hond afhankelijk van je hand wordt en dat is niet handig. Een van mijn honden volgt heel erg mijn hand, wat inhoudt dat ze op de kattenloop achterom gaat kijken als ik achter haar blijf, of doorrent als ik voor haar blijf. Niet handig dus.

De wip zou ik heel rustig opbouwen, zonde als de hond een keer schrikt van het klappen van de wip en het daardoor eng vind. Ja ook daar heb ik ervaring mee :')



Volgende week weer met semmie trainen *\o/* Hij was 2 keer aangevallen door een hond en mocht daardoor een tijdje niet trainen. Nu weer groen licht van de fysio.
Tender gaat heerlijk, hij doet het echt goed op het moment.


Ik (helaas) ook, Puk ging een volle snelheid overheen waardoor de een flinke dreun maakte. Inmiddels ruim vier maanden geleden en we zijn nu op het punt dat de Wip weer mag kantelen met iemand ernaast. (Zonder de klap dus) Erg sneu dat het gebeurt is, maar een inschattingsfout van mijn kant. Gebeurt me dus ook nooit meer.

KarinW86

Berichten: 5263
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:55

Gister hoopertraining extra gehad met Levi oefenen voor de wedstrijd zondag.
Nog maar weinig met echt een vak geoefend dus is nog best lastig hihi
2e seizoen dat we meedoen

https://quik.gopro.com/v/OWBgP2DAh5/

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:12

Ziet er leuk uit! Wij hebben zondag weer OB1 wedstrijd :) en zo even behendigheid trainen in de zon :D

maj0

Berichten: 6621
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:19

Machie schreef:
Ik heb mijn FHN licentie via HSV de Combinatie. Maar volgens mij geven ze ook geen privelessen.

maj0, wacht nog maar ff af. Misschien kan ik wel wat voor je betekenen nog. Maar dat weet ik pas na 18 maart.


Helemaal goed. Ik hoor het wel


Zijn vandaag een hele andere kant op geslagen. Vandaag voor het eerst een les balans en coördinatie les gehad.
Afbeelding

KarinW86

Berichten: 5263
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:49

Dat is ook leuk he!

KarinW86

Berichten: 5263
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:52

Vandaag de 1e wedstrijd hoopers gehad, zijn nu 2 seizoenen bezig.
Spel een 6e plaats van de 24, 1 parcoursfout
Lijnparcours disk
Vast parcours foutloos en een 1e plaats
Numbered Hoops foutloos, maar geen uitslag gezien ervan.

https://quik.gopro.com/v/OZgEHNGrVB/

LoveGlove

Berichten: 7923
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:08

Zondag begint de GG1 cursus voor mijn puppy en mij. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Zal wel een stuk strenger zijn dan een puppycursus :')
Dat hebben we al gezien

KarinW86

Berichten: 5263
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:39

Succes met de nieuwe cursus

Urona447
Berichten: 2818
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:06

Mag ik mij ook melden? Ik ga waarschijnlijk bij de knpv trainen!

Heb nu 3 keer meegetraind en ik vind het erg leuk maar ik wil nog 1 keer kijken voordat ik de keuze maak. Het is voor de hond best een verandering dus ik wil een bewuste keuze maken.

KarinW86

Berichten: 5263
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:16

Welkom hier!