De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Forbiddenpie

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:50

Hoe groot zijn die van jullie eigenlijk? Noah is nu 18 weken en ik vind hem zo klein, nou komt dat ook omdat ik niet echt een kitten gewend ben en alles is nog best nieuw.

Ik vond zijn ouders ook niet opvallend groot maar dat kan ook zijn omdat de Fokker een Maine Coon kater had rondlopen en die was toch wel zo enorm dat de Ragdolls eigenlijk best klein leken.

Ben toch wel benieuwd wat ik kan verwachten. Van het weekend maar eens een weegschaal aanschaffen.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:08

Ik weet niet of je het kan zien maar op deze site staan richtcijfers voor gewichten.
http://www.kattensite.be/onderwerp/2372 ... gewichten/

Misschien krijgt hij later nog een groeispurt?
Ze kunnen tot hun derde jaar doorgroeien trouwens.
Onze poes is 3,7 kg na een jaar maar haar broertjes tegen de 8 kg :+
Nu wegen poezen wel minder maar het is wel een heel groot verschil. Geen idee waar het aan ligt.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:13

Thanks! Dat is echt een handige link!
Ik heb nog geen weegschaal maar ik gok dat hij nu 1,5 kilo is wat een beetje licht is. Ik zal toch eens naar een goede weegschaal gaan kijken

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:50

Freggle_Edge schreef:
Dat vind ik toch altijd zo gek he. Mensen testen wel netjes hun dieren, maar omdat ze maar af en toe een nestje fokken hebben ze geen cattery?
Ik heb wel een kleinschalige cattery en fok ook maar af en toe een nestje. Test mijn dieren ook, dus wat is dan het verschil vraag ik me dan af?
Een stamboom aanvragen kost zo een 15 euro per stamboom en een catterylidmaatschap bij een rasvereniging een paar tientjes per jaar. Dus dat zal het probleem niet zijn lijkt mij.
Tis geen kritiek hoor, maar ik verbaas me hier altijd over.

Er is niet persé een catterynaam nodig om de stambomen aan te kunnen vragen. :) Bij Mundikat krijgen ze dan enkel een jaarletter voor hun naam.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:56

Noah is net aan twee kilo wat binnen de richtlijnen valt maar wel wat aan de lichte kant. Ben benieuwd hoe hij gaat uitpakken!

Afbeelding

Afbeelding

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:52

Hier 2 broers van 2 jaar

5.2 kg
En
7.6 kg

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:04

Och zo'n mooie foto's!
En tgoh misschien is hij nu hard aan het groeien dus komt het gewicht er later bij ;)
Zolang hij er gezond uit ziet komt het helemaal goed!

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 15:42

Ja hij ziet er op en top uit dus maak me er niet zo druk om maar ben wel blij dat hij binnen de richtlijnen valt. Geeft toch een beetje zekerheid

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:08

Is het trouwens nodig om ragdolls een keer in de zoveel tijd te wassen of doen ze dat zelf prima. Noah stinkt een beetje als hij zichzelf op een vreemde manier heeft natgemaakt. Soort van natte hondenlucht maar net wat erger.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:19

Het hoeft niet maar kan wel. Ik heb ze ook ooit gewassen toen ze uit waren logeren en stonken.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:11

Wij doen onze kat samen met de hond regelmatig (ik denk tot 3maal per jaar) even naar een salon waar hij volledig onder handen wordt genomen, maar dat is omdat hij buiten gaat en wij hem daardoor niet enkel met kammen proper kunnen houden. Ik vermoed dat hij ook meer pels maakt dan katten die binnen blijven?

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:39

@ Ashen: Ja :) Ik ben nog steeds heel blij met hem! De fokster vond hem ook zo mooi geworden, had hem als ik hem niet al gereserveerd had toch zelf willen houden... Was ook haar eerste cream point. Verder had ze seals en blues en torties lopen. Mijn moeder heeft zijn blue point broertje gekocht.

Ik ben erg benieuwd naar je kittens! Zeker foto's posten! Oeh lilac vind ik ook zo mooi... Ach ja... en sealpoint (bicolor), blue point, ook de tabby's...

Qua grootte is er ook nogal verschil tussen ragdolls. Famous is voor een ragdoll niet erg groot, maar veel mensen vinden hem wel groot als ze hem zien. In de buurt wordt hij die 'grote, dikke witte' genoemd :P Nee, hij mag niet zomaar op straat komen, maar mijn buren zien hem weleens op de dak van de schuur of op de schutting zitten. Hij mag wel in de achtertuin namelijk met toezicht. Ik verwachtte eigenlijk wel een grote kater... Zijn vader woog 9 kilogram vertelde de fokster... Mams zo rond de 5 kilogram schat ik en Famous was de dikste en grootste van het nest. Toch weegt hij maar 5 kilogram. Maar goed, hij is even goed lief en mooi!

@ Forbiddenpie: Zoals te lezen in mijn eerdere post, ik dacht ook dat het een blue tabby was... Een lilac zou veel lichter nog geweest zijn. Anyway, mooi blijft hij!

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:17

Ik heb ook ragdolls en binnen een paar dagen ragdoll kittens :)
Wij hebben een cattery en zijn helemaal gek op het ras. Komen er zeker nog meer bij en zijn al druk aan het kijken naar uitbreiding voor dit najaar. :)

Mijn lieve Hannah, 2,5 jaar oud en castraatje.
Heel erg klein en behendig poppetje, springt overal op en in, rent heel hard en is eigenlijk een beetje te elegant. :D Ook is ze heel erg zorgzaam, alle katten moeten gewassen worden en geknuffeld.
Afbeelding

Afbeelding

En Contessa van 1,5 jaar oud.
Contessa is erg groot, grote poten, lang lijf, en erg breed. Ze is een open poes en met 1 jarige leeftijd hangt ze rond de 4,3 kilo. Ik verwacht dat ze boven de 5 kilo gaat als volwassen poes aan haar grote poten te zien. Zij is erg lief, rustig, onhandig, volgt mij op de voet en is niet snel onder de indruk van iets.
Afbeelding

Afbeelding

Leuk om hier andere ragdoll eigenaren te zien :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:48

Mooie kleuren zeg!

Merken jullie verschil tussen poes en kater? Ik neig meer naar een kater omdat ik lees dat die wat aanhankelijker zijn en poezen een beetje bitchy kunnen zijn haha.
En op welke leeftijd zou je castreren kan dat van jongs af aan al? Dus als ze weg bij mams zijn natuurlijk. Of moeten ze minimaal X aantal maanden oud zijn?

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:07

Ik was altijd echt een kater mens maar mijn 2 ragdoll meiden zijn zo lief en aanhankelijk. Bij gewone htk's vond ik poesjes ook wat bitchy maar ervaar het met ragdolls niet. Of ik heb gewoon geluk :o Al is Contessa qua gedrag ook wel echt een jongen, maakt zich niet druk, vind alles wel prima en laat alles over zich heen komen.

Ik ben voor zo vroeg mogelijk castreren :)

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:20

Ik merk juist met mijn ventje dat hij best pittig is hoor. Misschien omdat hij nog best jong is maar mijn vorige HTK poes was een lieve rustige schat. Eigenlijk heb ik zelf weinig voorkeur. Ik heb voor een kater gekozen omdat die (over het algemeen) wat groter worden en ik vind ze altijd zo'n leuke brede neus hebben.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:31

Als ik terugdenk, mijn oom heeft een Perzen carttery. Daar kom ik eig nooit meer en verjaardagen vieren ze ergens anders. Maar vroegah zat ik als klein meisje tussen alle poezen. De een wou wel op schoot en heel de tijd kroelen en de ander niet. Dus ja je moet het maar net treffen denk :+ maar katers heb ik nooit echt meegemaakt dus haha, misschien dat die gemiddeld genomen wel iets aanhankelijker zijn, maar dan is het alsnog maar net welk je treft natuurlijk.

Ben gek toch ook, kan ik goedkoop een pers krijgen, ga ik een dure ragdoll kopen haha := maar vind Perzen niet zo mooi met zo'n platte kop :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:58

Oh nee, Poes is echt heel zachtaardig, gezellig en aanhankelijk. Goed, ze vreet andere katten wel op maar die zijn hier niet :D Poes kletst de hele dag door, en als ze de kans krijgt is ze ook overal waar ik ben. Van wc tot balkon. Oh, en de badkamer:
Afbeelding
:')

Wel 'plakt' haar vacht snel, tussen haar voorpootjes en op haar buik. Maar kam haar regelmatig (2-3x) per week en daarmee gaat het goed :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 18:23

In de nestjes die ik heb zijn de katers veruit liever.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:35

Helemaal vergeten, we werden vorige week zondag (de 16e) blije peetmama's van 4 kittens. Wel hebben we de nodige zorgen gezien er 3 zijn die echt moddervet zijn, maar eentje met een onwijs lastige start. Mijn vriendin en ik zijn nu om de 2 uur aan het druppelen met een pipetje en de kleine meid komt eindelijk wat bij. We dachten afgelopen zondag dat ze het niet ging halen, gelukkig gaat het inmiddels al weer wat de goede kant op en komt ze elke dag aan. Ze is wel echt minimaal de helft kleiner dan de rest.

Trotse mama, kittens net geboren:
Afbeelding

Kleine beeb:
Afbeelding

Grote broer maakt kennis met een van zijn halfbroertjes:
Afbeelding

Kleinste kitten gisteren, 9 dagen oud:
Afbeelding

Grootste kitten gisteren, 9 dagen oud. Ik vind hem meer op een baby ijsbeer lijken. ;)
Afbeelding

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:47

Ach wat een cuties!
Die laatste is inderdaad goed op gewicht haha!
Ijsbeertjes zijn ook schattig :D
Hopelijk komt de kleinste nu ook gewoon gewicht bij!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:53

Wat lieeeef!!!
Kun je gelijk al zien wat voor kleuren ze worden of is dat na een tijdje pas?
En wat zijn de geslachten?
Die foto met die halfbroer is echt schattig <3

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:03

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eindelijk kan ik ook foto's plaatsen }:0
Mijn Ragdoll familie, ben zo gek op ze. :D

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:43

Wauw mooie familie! <3

Ik voelde vandaag ineens een klit bij Pucci in haar nek.
Uitpluizen ging niet meer dus ik heb het er maar uitgeknipt, totaal niet te zien met die dikke vacht :Y)
Helpt meer borstelen daartegen of is het eigen aan de vacht?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 07:35

Ligt aan de vacht.

Heb 2 broers maar totaal verschillend.
De ene heb ik weinig tot geen onderhoud aan terwijl de ander al klitten krijgt als je er naar kijkt.

De laatste is vorige week geschoren