Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Freggle_Edge schreef:Dat vind ik toch altijd zo gek he. Mensen testen wel netjes hun dieren, maar omdat ze maar af en toe een nestje fokken hebben ze geen cattery?
Ik heb wel een kleinschalige cattery en fok ook maar af en toe een nestje. Test mijn dieren ook, dus wat is dan het verschil vraag ik me dan af?
Een stamboom aanvragen kost zo een 15 euro per stamboom en een catterylidmaatschap bij een rasvereniging een paar tientjes per jaar. Dus dat zal het probleem niet zijn lijkt mij.
Tis geen kritiek hoor, maar ik verbaas me hier altijd over.
Bij Mundikat krijgen ze dan enkel een jaarletter voor hun naam. 
Ik ben nog steeds heel blij met hem! De fokster vond hem ook zo mooi geworden, had hem als ik hem niet al gereserveerd had toch zelf willen houden... Was ook haar eerste cream point. Verder had ze seals en blues en torties lopen. Mijn moeder heeft zijn blue point broertje gekocht.
Nee, hij mag niet zomaar op straat komen, maar mijn buren zien hem weleens op de dak van de schuur of op de schutting zitten. Hij mag wel in de achtertuin namelijk met toezicht. Ik verwachtte eigenlijk wel een grote kater... Zijn vader woog 9 kilogram vertelde de fokster... Mams zo rond de 5 kilogram schat ik en Famous was de dikste en grootste van het nest. Toch weegt hij maar 5 kilogram. Maar goed, hij is even goed lief en mooi!
Ook is ze heel erg zorgzaam, alle katten moeten gewassen worden en geknuffeld.

Al is Contessa qua gedrag ook wel echt een jongen, maakt zich niet druk, vind alles wel prima en laat alles over zich heen komen.
maar katers heb ik nooit echt meegemaakt dus haha, misschien dat die gemiddeld genomen wel iets aanhankelijker zijn, maar dan is het alsnog maar net welk je treft natuurlijk.
maar vind Perzen niet zo mooi met zo'n platte kop
Poes kletst de hele dag door, en als ze de kans krijgt is ze ook overal waar ik ben. Van wc tot balkon. Oh, en de badkamer: