Bedankt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Heleennn schreef:Daar gaat het niet om magda, het gaat om de buitenlucht en de natuurlijke omgeving die je wegneemt.
Tussen beton asfalt en straatstenen, zeer natuurlijk. oh ja misschien het beperkte grasstrookje en de kinderzandbak er bijrekenen.
Maar o wee als mijn hond waar ze los mag een kat grijpt waar hij dus eigenlijk niet hoort
Heleennn schreef:magda_90 schreef:Nee, want juist vanwege het sociale aspect kun je die vergelijking niet maken.
Dus, kan je dat dan uitleggen alstublieft? Dat is alles wat ik vraag, een uitleg. Waarom kan dat volgens jou niet?
Heleennn schreef:En dan even het sociale aspect achter wegen gelaten want dat hoeft voor een kat niet perse.
Nicky91 schreef:Ik heb niet alle 22 pagina's door gelezen. Maar een aantal mensen zegt: mijn kat word er niet gelukkiger van.
Ergens kan ik mij hier wel in vinden, maar meer in de zin van, deze dieren zijn het gewend om hele dagen buiten te lopen. Maar nieuwe katten kunnen wel binnen gehouden worden.
Heleennn schreef:Magda, doe nou niet zo persoonlijk. Of de antwoorden mij nu bevallen of niet maakt mij echt niet uit. Maar zie je dan niet dat ik letterlijk schrijf dat een kat geen andere katten nodig heeft om blij te zijn? Dat schrijf ik echt LETTERLIJK! Maar dat zie jij gewoon niet, ik zeg zelf dat je het sociale aspect achterwege moet laten omdat een paard en een kat hier volledig anders in zijn. En dat een paard andere paarden nodig heeft maar een kat niet perse andere katten. We zitten echt op dezelfde golflengte maar dat lijk jij gewoon niet te lezen.
Heleennn schreef:Oke dus om binnen de paarden vergelijking te blijven. Een paard constant in een grote loopstal houden van pakweg 20x50m, met een jollybal en een likkit is dan ook oke? Het paard gaat dan nooit op de wei maar kan door het luik naar buiten kijken en frisse lucht krijgen. Hij krijgt leuke speeltjes tegen de verveling en je komt hem een paar keer per dag aandacht geven. Zoiets? En dan even het sociale aspect achter wegen gelaten want dat hoeft voor een kat niet perse. Zo zou jij ook een paard kunnen houden?
Resistance schreef:HorseTopShop schreef:
Ik zou nu heel graag even wat foto's maken voor mijn huis, maar het regent te hard.
Het hele kinder speelveldje ligt vol met kattenpoep. De stukjes om de bomen ligt bomvol. Mijn peperdure tuin wordt dagelijks omgeploegd door katten. Ik het krasschade op mijn motorkap van mijn 3 auto's.
Ik kan vanuit mijn voorraam al zeker 50 kattendrollen tellen.
Toch bijzonder dat wij een open tuin hebben, 2 auto's en er alleen al in onze straat zo'n 40 katten wonen, maar wij nooit ergens last van hebben. Wellicht overdrijf je een beetje?
magda_90 schreef:Je begrijpt wel dat je de vergelijking op sociaal gebied niet kunt maken maar kunt daardoor niet begrijpen dat jouw vergelijk tussen twee diersoorten niet kan?
Heleennn schreef:magda_90 schreef:Je begrijpt wel dat je de vergelijking op sociaal gebied niet kunt maken maar kunt daardoor niet begrijpen dat jouw vergelijk tussen twee diersoorten niet kan?
Ja weet je, laat maar zitten dan. Dit blijft een straatje zonder einde en ik ga niet eindeloos discussiëren want we praten hier gewoon langs mekaar heen. Ik vind dat je die vergelijking wel kan maken als je het sociale er niet bij betrekt. Net zoals mensen hier de vergelijking met honden maken. Jij vindt van niet, lekker voor je, maar dan heeft het niet veel zin om er over door te gaan.
Heleennn schreef:Zie je, dat bedoel ik. Wat jij vindt is lekker voor jou en wat ik vind is lekker voor mij. Je hoeft er echt niet zo zwaar aan te tillen hoor. Als je dat al respectloos vindt voel je je echt wel snel aangevallen. Ik zeg ook niet dat een kat te vergelijken is met een hond, en inderdaad, wat ik vind is geen waarheid. Net zoals wat jij vindt geen waarheid hoeft te zijn.
Heleennn schreef:Dit voegt echt niets meer toe magda, laat het gaan. Als jij perse je gelijk wil hebben krijg je dat bij deze van mij, maar hou alstublieft op met citeren en letterlijk nemen wat ik zeg zonder de context in rekening te nemen. Het feit alleen al dat je spreekt over twee groepen doet uitschijnen dat jij wil dat er een pro- en antikamp is. Dat hoeft toch helemaal niet. We kunnen het er gewoon met z'n alle rustig over hebben zonder elkaar op de woorden te moeten pakken om de discussie te winnen.
magda_90 schreef:Heleennn schreef:Dit voegt echt niets meer toe magda, laat het gaan. Als jij perse je gelijk wil hebben krijg je dat bij deze van mij, maar hou alstublieft op met citeren en letterlijk nemen wat ik zeg zonder de context in rekening te nemen. Het feit alleen al dat je spreekt over twee groepen doet uitschijnen dat jij wil dat er een pro- en antikamp is. Dat hoeft toch helemaal niet. We kunnen het er gewoon met z'n alle rustig over hebben zonder elkaar op de woorden te moeten pakken om de discussie te winnen.
Wordtje altijd persoonlijk als de inhoudelijke argumenten opraken?
Als je al mijn berichten in de juiste context had gelezen dan wist je ook dat ik geen pro- en antikamp wil hebben maar dat ik wel begrijp hoe dat tot stand is gekomen in plaats van samen te leven. Over context gesproken.
Magrathea schreef:Okee ik ben weer echt he-le-maal klaar met deze discussie, en wel om de volgende redenen:
- Dat het acceptabel is om paarden en katten te vergelijken aan de kant van de tegenstanders ("ik zet mijn paard toch ook niet op mijn gazonnetje in een woonwijk?") maar aan de andere kant dan weer totaal niet.
- Dat hoewel er meermaals benadrukt wordt dat niet alle katten hetzelfde zijn en iedereen toch aan blijft komen met "Maar met mijn katten lukt het wel dus jij zal wel iets fout doen of geen zin hebben of niet van je kat houden en hem liever van het wegdek schrapen"
- Dat honden en katten toch heus niet hetzelfde zijn, alleen al omdat we hier in Nederland géén zwerfhondenprobleem hebben maar wel een zwerfkattenprobleem
- Dat katteneigenaren blijkbaar per definitie gierige dierenhaters zijn ondanks dat het gros van de mensen toch echt bereid is om zelf voor de castratie te dokken (geen kat van mij houdt zijn geslachtsorganen, excuses voor henzo duur is het ook niet) en mee te denken over oplossingen bij overlast (maar niet als degene die overlast ondervindt liever op het internet boos gaat doen in plaats van naar mij toe te komen)
Ik verhuis binnenkort naar een huis op de begane grond met een parkje voor de deur (geen tuinen), geen auto's tot het eind van het blok en daar is het alleen een parkeerplaats. En daar mogen ze lekker naar buiten van mij, omdat ik ze dat gun, en omdat ik merk dat ze ongelukkig zijn binnen, óók met alle speeltjes (waar ze geen interesse in hebben), klimmogelijkheden (die matig gebruikt worden) en het balkon waar ze op mogen (waar ze constant proberen op de reling te springen omdat ze alles om hen heen willen zien). Oja, de oudste heeft behoorlijk overgewicht waarop de enige oplossing lijkt: meer lichaamsbeweging. Leuk, als ze totaal geen interesse heeft in welk speeltje dan ook en ze al op het minimum van het minimum zit qua voer zonder leververvetting te krijgen![]()
Ajú, veel plezier
danzzz schreef:![]()
. Ik tel er gewoon 10!
Je tuin katproof maken kost inderdaad evenveel voor 1 kat als voor 10 katten. Kleine moeite, groot plezier voor de buurt. Petje af!
Jildau schreef:Top verwoord Magrathea! Ik doe met je mee.
Zou fijn zijn als iedereen eens wat verdraagzamer zou worden. De één heeft last van andermans kinderen, de ander van de buurman die elke ochtend om 6 uur zijn motor start, weer iemand van buren die regelmatig een luidruchtig feestje houden, van de blaffende hond een straat verderop, van de buurvrouw die altijd dubbel parkeert of van een kattendrol in je tuin.
Ben je een type die weinig kan verdragen? Niet tegen andermans dieren, kinderen, auto's, geluiden, geuren enzovoorts kan? Ga lekker buitenuit wonen! Al zal er dan vast gezeik komen omdat er eens een koeienvlaai op de weg ligt.. Zwaar leven heb je als je je zo druk maakt en irriteert om zulke kleine dingen.