Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:41

Gefeliciteerd!
Die botsing met het paaltje :')

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:24

Die reactie ook van ben (de keurmeester) na de paaltjes hihi

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:04

MissAnnemijn, ah, toekomstige concurrentie in de 3e graad medium :) :)
Csiva en ik lopen ook medium.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 00:25

Haha Ben moest ook wel lachen ja. En op het laatste stuk zei hij Nu rennen! Leuke keurmeester!

Machie zo goed zijn we nog lang niet! Hoop het ooit te halen!

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 15:11

Vandaag OB1 examen en we hebben nu ons Utje! 293 punten, blij mee! Had al 3 diploma's met ZG dus 4x is scheepsrecht haha

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:17

@Medea: Welkom! Leuk vlinderhondje zeg! Ook echt van die hondjes die wel flink fanatiek kunnen zijn. Hij heeft al wel wat geleerd zie ik in je filmpje, leuk!

@Leonyr: Welkom! Mooie honden!

Even een tip voor degenen die thuis nog wat behendigheidsoefeningen e.d. willen doen, bij de Lidl vanaf aanstaande maandag: Hordes 5 stuks (voor lage sprongen en wellicht stapelbaar voor hogere/iets eronder voor hogere hindernissen) en 10 pionnen, beide sets voor €7,99. Ik moet naar de Lidl maandag, of wellicht bestel ik het online :)

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:03

Naast de gg1 cursus ben ik steeds meer dingen thuis aan het doen met mijn honden. Nu ben ik bijvoorbeeld ze zelf aan het leren dat, als ze eten voor hun neus krijgen geschoven, ze er van af moeten blijven totdat er wordt gezegd dat ze wat mogen. Dat is voor mijn puppy wel een soort must. Als we aan het eten zijn in de woonkamer, en ze zit op de bank, zit ze zowat met haar neus op ons eten. En ze mag best bedelen. Daar heb ik geen moeite mee. Maar ze moet zich gedragen, en dat ben ik ze beide aan het aanleren :D

KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:18

Gefeliciteerd annemijn!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:07


KarinW86

Berichten: 5247
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:40

Vandaag zou de operatie van Levi zijn.
Eerst even overleg gehad met de arts en die vond het genoeg verbeterd om toch niet te opereren. Gelukkig maar

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:21

Wat fijn Karin, dat scheelt weer!

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:57

Ik kom net dit topic tegen en vind het leuk om me hier ook te melden.

Ik ben Diandra (26) en heb twee honden, jack russel Meeko (7) en australian shepherd Kenai (2). Met Kenai doe ik aan behendigheid en zijn we afgelopen maand onze eerste wedstrijd gestart.

Wij lopen bij de FHN en zijn gestart bij de debutanten. Ik heb met mijn jack russel ook gelopen en twijfelde om gelijk A te beginnen maar hij is jong genoeg dus lekker debutanten en dan misschien halverwege het seizoen alsnog naar de A. Eerst even kijken hoe het gaat.

Zijn eerste fhn wedstrijd was in Dordrecht. We begonnen met het vast parcour. Leuk rondje, niet te moeilijk en vooral lekker racen. Vind Kenai altijd leuk, rondje ging dan ook erg goed maar helaas bij zowel de kattenloop als de schutting geen afloop raakvlak.. :mep: Uiteindelijk 10de
VP:


Daarna kwam het spel. Dit vind ik altijd het minst leuke onderdeel. Ik heb de vaste route nodig om niet van de wap te raken waardoor ik ga improviseren en het daardoor de soep in gaat. Al met al deed Kenai het goed en maakte ik er een potje van. Uiteindelijk 8ste.
Spel:


Als laatste de jumping, dit is tot nog toe steeds ons beste onderdeel gebleken. En ook nu ging hij weer als een speer, het vooruit werken en wachten is toch nog wel lastig waardoor hij af en toe terug komt naar mij maar dit gaat al een stuk beter, kwa snelheid zit hij wel goed! Uiteindelijk 2de.
Jumping:


We gaan weer lekker verder trainen, onze volgende wedstrijd zal Bentelo zijn. Mooi nog even tijd om aan de raakvlakken, het wachten en het voorruit werken te werken. Raakvlakken kent hij met 2on2off en dat kan hij super goed maar hij heeft sinds een paar weken bedacht dat eraf springen sneller en makkelijker is.. _-:(

mandje

Berichten: 937
Geregistreerd: 07-05-09
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:36

Wekom Diandra. Vind het een erg leuke enthousiaste hond. Kenai heeft er ook veel plezier in zo te zien.

Wij zijn afgelopen weekend gestart in Zevenhuizen. Na een hele lange tijd niet gestart te hebben (geen wedstrijden in de buurt) Kan ik toch echt zeggen dat we goed vooruit gegaan zijn. :)

1ste parcours vast parcours helaas een latje op de zeilsprong.
2de parcours een Snooker. 2de plaats.
3de parcours Jumping. Een disk. Boco ging zo hard door van de eerste sprong naar de tunnel door naar de sprong die erachter stond terwijl we na de tunnel linksaf moesten _O- Kon er niks meer aan doen. Verder redelijk af gelopen. Was de extra focus wel kwijt.


MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:42

Welkom!
Gaaf om te zien zeg!

Wij hadden dit weekend het provinciaal kampioenschap op onze club, hele hoop geregel, maar was onwijs geslaagd! Ze zijn nog van RTV Rijnmond geweest om te filmen en clubgenootjes hebben beide in hun klasse gewonnen. Degene op het hoogste niveau zelfs maar 10 punten onder het maximum totaal. En ik kreeg zaterdag te horen dat ik zondag als Dummy moest lopen bij een loopse teef met Tay. :') Had al paar weken erg weinig gedaan en het ging echt totaal niet zoals het hoort en zoals we kunnen, maar het was ook wel erg spannend. Drukke wedstrijd, allemaal spandoeken,schutting en haag die we nog nooit gesprongen hadden, maar hij deed wel zijn best :+: Dingen die mis gingen waren een combi van te veel energie van hem, te weinig van mij, zenuwen en onervarenheid haha

72Melanie27
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 12:04

Oeff.. Spannende dagen.
Maandag worden röntgenfoto's gemaakt van Lizzy. Hierbij wordt ze oa getest op hd en meteen een ortholanitest. Ik hoop echt dat alles er prima uitziet, zodat ze zonder problemen de sport in kan. Zo niet, dan is dat echt balen en dan wordt het fietsen, fietsen en nog eens fietsen voor de juiste bespiering.

Meteen erachteraan wordt ze gecastreerd. :D

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:30


72Melanie27
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:34

@MyWishMax: Wat lief dat je aan haar hebt gedacht!

Gisteren was het moment daar, Lizzy mocht op de foto voor haar heupen en direct erna castratie.
Toen ze de auto in mocht was ze ontzettend enthousiast en dacht ze natuurlijk dat we weer wat leuks gingen doen maar helaas..

Afbeelding

Ze mocht eerst lekker spelen met haar vriendjes en vervolgens kreeg ze haar pre narcose... mevrouw wilde echt niet slapen want alles was natuurlijk veel te interessant. Na lang wachten had ze er eindelijk aan toegegeven en konden we de foto's maken.
En wat denk je... de zenuwen waren voor niets want ze is gewoon helemaal goed!

Heupen:
Afbeelding

Zoals je ziet zijn de groeischrijven nog niet helemaal gesloten, dus ze zal nog een klein beetje groeien.
Omdat we het niet konden laten hebben we direct maar foto's gemaakt van haar rug en ellebogen.

Rug:
Afbeelding

Elleboog Rechts:
Afbeelding


Elleboog Links:
Afbeelding


Meteen daarna mocht ze naar de operatiekamer, de castratie verliep erg snel en ik heb weer een hoop bijgeleerd :).
Toen ze uiteindelijk klaar was om van de operatietafel af te gaan heb ik haar nog een half uurtje laten bijkomen. Vervolgens liep het vrouwtje weg en werd ze uit het niets wakker en dacht ze al mee te kunnen lopen... Meer dronken als nuchter maar ze was al ontzettend goed bij.
Toen heb ik haar in de auto gezet en viel ze weer half weg in slaap met hier het resultaat: :') :')
Afbeelding

Ze heeft een uurtje lopen piepen, omdat ze erg in de war was wat er allemaal gebeurd was. In de avond was ze weer bijna de oude.
Vanmorgen deed ze net of er totaal niets gebeurd was en was ze alweer vrolijk maar haar vriendinnetje aan het spelen.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:49

Wel leuk topic hier. Al beoefen ik heel ander soort sport dan de meesten hier.
Hier een filmpje van begin van dit seizoen wat al weer voorbij is voor ons ;)
https://youtu.be/9ECcJK8I3Ao

Bikejoring en dogscooter doen wij dus. Deze winter is er een pup bij gekomen (duitse herder/mechelaar x oud duitse herder) uit combinatie waarvan ik denk dat hij deze sport erg zal waarderen. Hij is nu 6 maanden en gaat dit najaar pas een begin maken. Komende seizoen enkel kortere stukken lopen en pas nadat hij volledig gerontgend is en oke bevonden is echt van start gaan in het echte werk en wedstrijden. Onze huidige honden verwacht ik dat er 1 koppel komende winter voor het laatst loopt ivm leeftijd van de ene hond en laag energie niveau van de andere hond.

Pup leert al dat het tuig aan hebben oke is
Afbeelding

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 00:04

Leuk! welkom hier! Nog iemand die aan bikejoring doet. Het worden er langzamaan steeds meer :D

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:53

Seni schreef:
Leuk! welkom hier! Nog iemand die aan bikejoring doet. Het worden er langzamaan steeds meer :D


Ik ben 3 jaar geleden begonnen met husky's voor de kar (tm 14 tegelijk ) en bikejoring met een tsjech die heelllll snel was haha. Haalde team van 10 husky's met gemak in. Helaas is dat anders gelopen dan gehoopt en heeft die eigenaar zijn honden hetplaatst. Echter bij mij zat de sport er in haha.

Onze oudere honden zijn niet geschikt voor wedstrijden ivm hun gedrag richting of mens of dier (herplaatsers). Hopelijk de pup straks wel met mogelijk de stabielste van de volwassen honden. Echter dat is voor winter 2018 ;)

Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:34

Gefeliciteerd met de uitslag Melanie! Beter dat je wel foto's hebt laten maken, ben je meteen gerustgesteld. :)

Lopen er meer mensen aanstaande zaterdag in Luttenberg?

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:10

Ja ik loop in Luttenberg dit weekend :)

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:50

Wow, veel gebeurd hier!
Gelukkig dat er niet geopereerd hoeft te worden, fijn om te horen.

Ikzelf heb wat weinig tijd, sla soms ook trainingen over en heb nog geen tijd gehad voor een wedstrijd. Hopelijk over 2 maand weer en tot die tijd gewoon lekker trainen als het kan.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:56

Welkom dierenfan!

Ik heb ook alweer even niet gepost. 23 april hadden we wedstrijd agility, Utje op het VP gehaald! We hebben nu 2 Utjes, een JP en een op VP.
Verder hebben we ons gekwalificeerd voor het NK Obedience op 5 juni, in de OB-1. Ik heb sinds een tijdje ook privelesjes en we zijn meerdere oefeningen aan het herconditioneren ivm blaffen onder andere. Helaas snapt hij het niet altijd dus verwacht weinig van het NK, maar we oefenen rustig door en hopelijk volgend jaar weer een kans :D

72Melanie27
Berichten: 187
Geregistreerd: 05-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:11

Ik heb tussendoor even een vraagje, deze heb ik een paar weken terug ook gesteld en antwoord op gekregen (antwoorden heb ik gebruikt, alleen zijn deze clubs te ver weg. Lees bijna een uur rijden).

Ik wil met Lizzy ondertussen dat ik bij mijn eigen hondenschool zit, ook ergens anders starten waar ik een diploma kan behalen voor gehoorzaamheid en zo de Agility bij deze hondenschool inrollen. Op de club waarop ik nu zit kan dit niet.
Ik heb de club in Geldrop al gecontacteerd, maar de communicatie gaat zo stroef. Mails worden niet of half beantwoord en wanneer ik bel wordt er niet opgenomen. Voicemail ingesproken maar gewoon geen belletje terug. Na dit 3x te hebben gedaan was ik het beu en heb ik ze een mail gestuurd dat ik ervan af zie wegens communicatie.

Kent iemand een leuke club waarbij Lizzy haar diploma kan behalen van gehoorzaamheid en hier Agility lessen kan volgen, zodat we worden klaargestoomd voor wedstrijdjes? :)
Omgeving van Budel/Weert