Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:45

Camera is inderdaad echt fantastisch! Ik laat ze niet alleen met snacks. Veel te gevaarlijk vind ik dat. We zorgen altijd dat ze kort alleen zijn, of als het wat langer is ze zichzelf goed hebben kunnen uitleven van te voren zodat ze echt wel moe zijn. Sowieso laat ik ze maximaal 4 uur aaneengesloten alleen thuis en dat ook echt niet elke dag (niet eens elke week :') ). Als het langer is dan 4 uur regel ik uitlaatservice of oppas.

Freek was alleen niet zo gelukkig thuis, maar tegenwoordig met zn tweeën gaat het heel erg goed <3
Afbeelding

love_mandy

Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:54

Ik ben ook zo blij met onze camera, zo kan ik altijd zien of alles nog goed gaat. Wij zijn inderdaad ook echt heel rustig begonnen met het alleen laten. Odin is over het algemeen redelijk relaxed maar vind alleen thuis zijn toch wel spannend met momenten. Zeker nu hij in zijn pubertijd komt, zo kan het weken goed gaan en dan is er zomaar weer een moment van onrust. Blaffen heeft hij nooit echt gedaan, maar hij heeft wel momenten gehad van onrust , loopt dan de hele tijd rond (voor zo ver dat gaat in zijn ren) etc. Dus we pakken het gewoon heel langzaam op. Inmiddels kan hij zo’n 3 kwartier zonder problemen alleen blijven.
Nu moet ik zeggen dat we niet echt vaak weg gaan zonder hem. Alleen om even boodschappen te doen, of als ik moet bloedprikken of een andere afspraak heb. Gelukkig heb ik een hele lieve schoonvader die kan oppassen als dat nodig is.
Ik laat hem ook nooit alleen met snacks, hij is een hele nette goede kauwer maar je weet het maar nooit. Ik wil echt niet op mijn geweten hebben dat er iets gebeurd.

Van het weekend waren we bij een agility wedstrijd van KimD kijken en toen heeft hij daar meerdere uren (met uiteraard uitlaat pauze tussendoor :') ) in de kamper gelegen. Wel apart van Kim haar honden, maar dat ging eigenlijk echt heel goed. Alleen toen ze voor de laatste keer de wedstrijd honden uit de kamper gingen pakken vond hij het wel welletjes en heeft hij even gejammerd. Maar toen ik hem er uit ging halen lag hij al weer te slapen. Dus dat heeft hij toch maar even goed gedaan.
Laatst bijgewerkt door love_mandy op 16-04-24 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:54

Wat knap van de pups Kim!
En het is idd heel zwaar, een hond met verlatingsangst. Het beïnvloedt je dagelijkse alles. Gelukkig is hij er weer overheen gekomen!
Die foto, lekker stel :')


Met Fitz zijn we toen hij een paar weken thuis was en goed in zij routine zat gestart met een minuut, paar minuten uit zicht (uit de woonkamer) en dat rustig opgebouwd naar door de deur naar buiten.
Dit ging echt goed en hij kon met 5 maanden rustig en ontspannen een halfuurtje alleen blijven terwijl wij bijvoorbeeld boodschappen deden. Compleet volgens het boekje.
Toen heeft hij een ernstige blessure gehad met benchrust en is het ontstaan. Eerst dachten we omdat er constant iemand bij hem was die periode, maar achteraf komt het waarschijnlijk (maar zeker weten zullen we het nooit) omdat we hem na het ongeluk moesten achterlaten bij de DA voor narcose waar we niet bij mochten zijn tot hij sliep of toen hij wakker werd. Achteraf hadden we op onze strepen moeten staan maar wij waren door alle stress ook compleet overbluft. Die pup was compleet van de kaart toen we hem ophaalden met zijn gipspootje.
Sindsdien dus bal met alleen thuis blijven. Gelukkig met helemaal terug naar nul weer heel rustig op kunnen bouwen met minuutjes en inmiddels dus zeker een uur. Met nog een flinke terugval nadat we 3 weken op vakantie zijn geweest waarbij hij bij mijn ouders heeft gelogeerd, toen konden we weer opnieuw opbouwen.
Maar het beïnvloedt dus wel alles, ik weet niet meer hoe een bioscoop of concertzaal er vanbinnen uit ziet :+ maar het is je dier en daar doe je uiteindelijk alles voor dus het geeft ook niet. We hebben ook wel oppas om op terug te vallen en redden het uiteindelijk altijd.

cursebreaker

Berichten: 11469
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:07

Ja dat is een lastig iets met die narcose ook met erbij blijven. Zeker met wakker worden is dit niet heel realistisch om voor elkaar te krijgen in veel praktijken, afhankelijk van de situatie. Grote kans wel dat het idd daar is ontstaan bij ‘m ja, germ. Ik ben met narcoses wel erbij geweest met het onder narcose gaan, maar niet met bijkomen. Maar als hij idd zo in paniek is geweest toen, zou dat het goed kunnen zijn geweest idd. Maar jullie hebben echt mooie stappen gemaakt weer hoor met opbouwen :j <3



Arya kan dan bv wel prima alleen thuis zijn, maar is wel met sommige situaties en afstand houden (of als ik uit zicht ga) een probleem. Dan is haar impuls gedrag echt overheersend af en toe. Bij KimD heeft ze een tijdje terug een aantal ren panelen (en dat zijn echt wel stevige ren panelen welke Kim heeft) verbogen omdat ze het niet gehandeld kreeg dat ik aan de andere kant van de panelen stond bij de pups en zij 5m verderop achter de panelen 8)7. Dan kan ze bv echt enorm dramatisch zijn/doen. Maar goed, ik ben toen inderdaad erna aan haar kant gegaan en toen was het uiteraard weer goed. En dit is dan gewoon in zicht allemaal. Dramaherder :’)

Ook als ik ergens naar binnen ga terwijl zij buiten moet wachten - wat we tijdens vakanties wel eens hebben als ik even wil shoppen haha - dan maakt ze ook echt wel even drama voor ze stil word. Ze word wel stil, maar gaat dan wel heel strak zitten staren naar de deur waar ik naar binnen ging. Dat soort dingen vind ze bv echt heel erg moeilijk. Daar zal ik met veel training echt nog wel wat in kunnen verbeteren maar sommige dingen neem ik ook gewoon even voor lief en dan pas ik me maar gewoon wat meer aan.

Ik kan haar daarentegen wel in de auto in de bench hebben zitten en bij de dierenarts binnen 20minuten wachten met haar in de auto, of naar een toilet in een tankstation, dat soort dingen. Daar voelt ze zich dan wel prettig genoeg - en weet ze ook dat ik terug kom bv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-04-24 17:12, in het totaal 5 keer bewerkt

fjordjes

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:07

Ha wij hebben ook een camera, heel handig idd!

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:25

Hier was Rush gelijk dag 1, al uur alleen. Moet toch melken 2 x daags. En kon hem ook niet met alle werkzaamheden bij mij hebben.

Zo zal het met volgende pup ook gaan. Had wel camera aan, maar na kwartiertje sliep ie lekker telkens.

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 17:56

Dagahra schreef:
Hier was Rush gelijk dag 1, al uur alleen. Moet toch melken 2 x daags. En kon hem ook niet met alle werkzaamheden bij mij hebben.

Zo zal het met volgende pup ook gaan. Had wel camera aan, maar na kwartiertje sliep ie lekker telkens.


Maar jij bent dan niet verder weg, meestal is het huis/stal gelegen aan de (melk)stal. Bij de boer waar ik gemolken heb ging dat ook zo met puppen, maar die liepen over het algemeen de rest van de dag te scharrelen dus die tijd in de bench was ook hun rusttijd. Die sliepen dan ook muurvast. Als dat niet het geval was, dan was één van ons zo binnen om even te kijken wat er aan de hand was.

---

Ik ben ook wel benieuwd of je geen vakantie hebt voor Jeppe? Hij is er sinds vorige week?

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:04

KimD schreef:
Dagahra schreef:
Hier was Rush gelijk dag 1, al uur alleen. Moet toch melken 2 x daags. En kon hem ook niet met alle werkzaamheden bij mij hebben.

Zo zal het met volgende pup ook gaan. Had wel camera aan, maar na kwartiertje sliep ie lekker telkens.


Maar jij bent dan niet verder weg, meestal is het huis/stal gelegen aan de (melk)stal. Bij de boer waar ik gemolken heb ging dat ook zo met puppen, maar die liepen over het algemeen de rest van de dag te scharrelen dus die tijd in de bench was ook hun rusttijd. Die sliepen dan ook muurvast. Als dat niet het geval was, dan was één van ons zo binnen om even te kijken wat er aan de hand was.

---

Ik ben ook wel benieuwd of je geen vakantie hebt voor Jeppe? Hij is er sinds vorige week?

Ja klopt, ik ben wel dichtbij. Maar kan ook niet continu op de camera kijken.

Helemaal alleen was hij natuurlijk ook niet. Cyra was er ook!

Heb 1 x op de camera gezien, dat ie aan het miepen was. Cyr stond op, liep naar de bench. Liet haar tanden even zien en meneer ging liggen en was stil _O- en Cyr ging weer terug naar de bank.

Maar ik reageerde voornamelijk op @Eloya dat ze van 1 uurtje even alleen zijn, niet meteen vanalles oplopen.

Ben soms zelfs van mening dat het voor pup alleen maar frusterender is, als ze in de bench zitten. En niet naar de baas toe kunnen, wanneer deze in zicht zit.

StalMelyn

Berichten: 2055
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:45

En volgens mij hebben eloya haar ouders ook nog een hond. Dus alleen alleen is Jeppe dan volgens mij ook niet.

Toch zal het mijn keuze niet zijn om zo snel een pup al een uur alleen te laten. Ik had drie weken vrij na ophalen Bonne en vond dat eigenlijk al kort. Opbouwen van alleen zijn begon bij Bonne achteraf wel wat laat, dat zal ik bij een volgende pup eerder gaan oefenen. Gelukkig kan hij nu heel goed alleen zijn dus wat dat betreft heeft het niks uitgemaakt.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:08

Hier juist wel bewust al vanaf grofweg dag 3 de pup een uurtje alleen gelaten (Ninthe en Noa). En bij Emma zelfs al de eerste ochtend (s avonds gehaald) een uurtje, want zij kwam relatief onverwachts (de communicatie met de fokker was uiterst stroef) en tussen dat ik nog een ochtend moest werken en mijn oppas haar kon ophalen zat een klein uur. Hier raadt de hondenschool overigens ook aan om uiterlijk met 10 weken alleen te gaan laten (in principe vanaf een kwartiertje opbouwen, maar al snel een uurtje. Niet direct een halve of hele dag), hun ervaring is dat honden het dan vaak beter/meer ontspannen oppakken van wanneer er tot 12 weken of langer gewacht wordt met alleen thuis blijven opbouwen.

Met de huidige pup(s) is dat uiteraard anders omdat ze vanaf dag 0 hier wonen, en vanaf grofweg dag 3 moeders ze al even alleen liet, los van het aan het begin kort uitlaten.

Maartje_M

Berichten: 9370
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:52

Hier ook geen vakantie als Tommy straks komt, maar ik werk op 1 dag na altijd thuis en die ene dag gaat mijn man voorlopig doen, dus dan zit hij toch niet alleen

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:05

StalMelyn schreef:
En volgens mij hebben eloya haar ouders ook nog een hond. Dus alleen alleen is Jeppe dan volgens mij ook niet.

Toch zal het mijn keuze niet zijn om zo snel een pup al een uur alleen te laten. Ik had drie weken vrij na ophalen Bonne en vond dat eigenlijk al kort. Opbouwen van alleen zijn begon bij Bonne achteraf wel wat laat, dat zal ik bij een volgende pup eerder gaan oefenen. Gelukkig kan hij nu heel goed alleen zijn dus wat dat betreft heeft het niks uitgemaakt.


Eerlijk, ik verwacht dit ook wel van mijn pupkopers... Geen verlof is geen pup. Maak dat wel direct kenbaar ook zodra er interesse is.

Het is onmogelijk om een pup te combineren met werk, je moet aan zoveel wennen en zoveel komt er op je af. Vakantie is niet alleen handig voor je pup, maar zeker ook voor jezelf.

Als je de eerste twee weken investeert kun je er meestal voor zorgen dat ze zindelijk zijn én de nacht doorslapen, dan kun je de derde week 'genieten' voordat mensen weer aan het werk moeten.

Die eerste periode is zo belangrijk, je kunt er zoveel mee winnen. :j

Thuiswerken is altijd een plus, want dan kun je na je vakantie veel makkelijker combineren. Ik vind het heerlijk en handig moet ik eerlijk bekennen! :=

Daarom ook de luxe om ze nu pas na 15,5 week voor het eerst alleen te laten. Vandaag hadden ze ook prima mee kunnen gaan overigens maar ik vond ze er klaar voor en ze hadden al het hele weekend in de camper gespendeerd. Dus lekker thuis.

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:21

Maartje_M schreef:
Hier ook geen vakantie als Tommy straks komt, maar ik werk op 1 dag na altijd thuis en die ene dag gaat mijn man voorlopig doen, dus dan zit hij toch niet alleen


Dat dacht ik ook. Nou viel vreselijk tegen hoor :') . Belde er een collega zag ik precies Freek hurken... Echt super vervelend en erg onhandig.

Bij Harrie heb ik in ieder geval 3 weken vrij genomen, ondanks dat ik thuis werk.

Tot zes maanden oud hebben we ervoor gezorgd dat er altijd iemand thuis werkte. Vanaf volgende week mag Harrie naar de uitlaatservice en dan zijn we gemiddeld één dag in de week van huis (09.00-15.00) met tussendoor spelen met de uitlaatservice.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 16-04-24 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:22

Hier ook inderdaad 3 weken vrij en daarna altijd iemand thuis. Pas met 14 weken ging hij wennen bij de oppas een dagje om de week, wat hij echt top deed, daar was hij toen ook klaar voor.
Ik werk zelf 3 dagen en mijn partner wel fulltime maar hij kon thuiswerken op de dagen dat ik naar werk moest. Zonder die optie was er sowieso geen hond gekomen. Inmiddels is thuiswerken zelfs norm voor hem en werkt hij boven op kantoor terwijl Fitz alleen beneden is en dat gaat top.
Regelmatig naar de oppas vind ik verder wel ook goed voor hem om vol te houden, andere omgeving met honden en andere mensen zodat hij weet dat dat ook oké is. Hun hond komt om die reden ook af en toe bij ons een dagje.

kiwiwitje

Berichten: 20116
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 20:30

fjordjes schreef:
Hoe staan jullie tegenover een kauwsnack in de bench? Mijn pup sloopt soms z'n kussen als ie in de bench zit en ik wil hem dan een kauwsnack geven zodat ie wat te doen heeft. Maar als ik dan bijv met boodschappen doen er niet bij ben weet ik niet of dat zo'n goed idee is, of kan het wel zonder toezicht? Wat doen jullie?

Ik geef geen kauwsnacks zonder toezicht. Ze hebben wel gevulde kongs (bevroren) als ik wegga.

love_mandy

Berichten: 2936
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:51

Wij hebben ook beide 3 weken vakantie gehad en daarna hoefde ik (bij toeval) een tijd maar 3 halve dagen te werken. Ipv 3 hele dagen.
Mijn vriend hoefde toen maar 1 dag in de week naar kantoor en was sowieso de rest van de week thuis aan het werk en ik ging dan 3 halve dagen (waarvan 1 in het weekend) naar werk. Er was dus altijd iemand bij Odin, maar mijn vriend vond die twee halve dagen dat hij moest thuiswerken en ik weg was wel ‘zwaar’ als in, dat hij dan zag dat Odin moest plassen en dan op dat moment echt niet in kon grijpen, of dat hij een moment onrustig was en hij niet zomaar even kon weglopen bij zijn computer. Op een gegeven moment heeft hij in de woonkamer gewerkt en dat ging prima. Nu kan Odin prima in de woonkamer zitten en mijn vriend op de werkkamer, dat is allemaal geen probleem. Het had gewoon iets meer tijd nodig.
Ik zit momenteel thuis dus nu is er sowieso altijd iemand. Wij hadden inderdaad ook geen hond genomen als er niet sowieso iemand thuis was.
Mijn vriend is inmiddels verplicht om 2 dagen naar kantoor te gaan, dus als ik straks weer ga zoeken naar nieuw werk kies ik er dus voor om aan te geven dat ik op die dagen niet kan werken.
Want hoewel mijn schoonvader met plezier oppast, werkt hij ook nog gewoon en kan ik hem dus niet 1 van die dagen bij hem brengen. Nu heeft dat sowieso ook niet de voorkeur.

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:57

Ik laat nooit snacks achter bij de honden. Al moet ik zeggen dat ze eigenlijk ook niet knagen als er niemand is. Dan slapen ze gewoon.

Hier zijn honden vanaf dag 1 alleen. Ik heb ook andere honden die eruit moeten dus ze zullen snel alleen moeten zijn. Natuurlijk wel als de pup voldaan en tevreden slaapt. Wij werken ook gewoon door alle twee. Verder hebben we zeker een camera om alles in de gaten te houden en heb ik een HUS dus gelukkig wel de mogelijkheid de pup mee te nemen enz enz.
Met Blekz, die echt enorm verlatingsangst had, kwam het ook goed in dezelfde setting :)

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:02

Ves is een anderhalve week thuis geweest met mijn vriend maar eerlijk gezegd was dat puur omdat ze erg wagenziek was en daarom niet mee kon met mij naar werk. Mijn vriend is chronisch ziek en heeft het super opgepakt, maar was eigenlijk niet de bedoeling. Toen dat wel (soort van) ging kon ze op werk natuurlijk ook nog niet de hele dag in de weer zijn en heeft ze ook best wel veel tijd in de kantine geslapen waar ik lang niet altijd bij was. Ik was wel in de buurt, op hetzelfde terrein, maar had haar lang niet altijd in het oog. Het was an sich geen issue want alle prilkkels maakten haar toch dondersmoe . Ze heeft vast ook wel een uurtje alleen geslapen. Heb ik niet zo'n moeite mee gehad.

Thuiswerken gaat lastig haha. Maargoed, ik heb een baan in de honden, dus ze paste er prima bij (behalve dat wij geen klanthonden aannemen jonger dan 12, liever nog 15 weken.)

Oh en kauwsnacks krijgt ze alleen in het zicht, met uitzondering van zo'n olijfstok waar ze prima op mag knagen. Ik heb al eens een lamskophuid uit haar keel gevist ondanks haar nette knagen/kauwen. Ik neem geen risico. Ze eet voornamelijk Barf en krijgt ook wel botten, maar ook daar ben ik altijd bij. Een gevulde toppl zou ze alleen mogen hebben, dat is vooral eruit likken.

---

In ander nieuws: zondag ben ik met Vesper naar een poedershoot event geweest en heeft ze zich superbraaf gedragen en zijn er volgens mij erg gave foto's gemaakt! Ben zoo benieuwd naar de resultaten! Heb nu wel een hond met rode ondertonen in der vacht maar ok :+

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:02

Hier bij pupkopers overigenss de eis van maximaal 25 uur per week alleen thuis na opbouwen. Dat is geen hard urenaantal, 26 uur is niet opeens een probleem, maar zorgt er wel voor dat mensen bewust nagedacht hebben over dat een hond niet te veel alleen thuis moet zijn en ze daar zo nodig oplossingen voor bedacht hebben als oppas, dagopvang of verschoven diensten. Helaas in mijn omgeving wel vrij veel honden die gewoon 50+ uur alleen thuis zitten (8.5 uur werken + reistijd) met het toppunt van momenteel zo'n 70 uur alleen thuis. Want ze werkt niet alleen meer dan fulltime, maar ze wil ook nog gewoon 5-10 uur per week sporten en naar vrienden toe (waarbij haar honden niet meekunnen) en al snel 2x per maand een dagje weg zonder honden. Dan komt er wel iemand tussendoor ze even uitlaten, maar ik vind het enorm sneu (verrasend: ze ad eventueel wel interesse in 1 van de pps maar vond zowel ded vraagprijs, meer dan 300 euro, als de maximale alleenblijftijjd absurd).

Beide pups met huis hebben overigens een huisje gevonden waar ze vriwel niet alleen thuis zllen zijn.

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:04

Flux schreef:
Ves is een anderhalve week thuis geweest met mijn vriend maar eerlijk gezegd was dat puur omdat ze erg wagenziek was en daarom niet mee kon met mij naar werk. Mijn vriend is chronisch ziek en heeft het super opgepakt, maar was eigenlijk niet de bedoeling. Toen dat wel (soort van) ging kon ze op werk natuurlijk ook nog niet de hele dag in de weer zijn en heeft ze ook best wel veel tijd in de kantine geslapen waar ik lang niet altijd bij was. Ik was wel in de buurt, op hetzelfde terrein, maar had haar lang niet altijd in het oog. Het was an sich geen issue want alle prilkkels maakten haar toch dondersmoe . Ze heeft vast ook wel een uurtje alleen geslapen. Heb ik niet zo'n moeite mee gehad.

Thuiswerken gaat lastig haha. Maargoed, ik heb een baan in de honden, dus ze paste er prima bij (behalve dat wij geen klanthonden aannemen jonger dan 12, liever nog 15 weken.)

Oh en kauwsnacks krijgt ze alleen in het zicht, met uitzondering van zo'n olijfstok waar ze prima op mag knagen. Ik heb al eens een lamskophuid uit haar keel gevist ondanks haar nette knagen/kauwen. Ik neem geen risico. Ze eet voornamelijk Barf en krijgt ook wel botten, maar ook daar ben ik altijd bij. Een gevulde toppl zou ze alleen mogen hebben, dat is vooral eruit likken.

---

In ander nieuws: zondag ben ik met Vesper naar een poedershoot event geweest en heeft ze zich superbraaf gedragen en zijn er volgens mij erg gave foto's gemaakt! Ben zoo benieuwd naar de resultaten! Heb nu wel een hond met rode ondertonen in der vacht maar ok :+


Als je het maar niet nat maakt. _O-

Bij een powdershoot die we organiseerde kregen we achteraf een hilarisch appje van iemand die de hond bij thuiskomt in bad had gezet. Geen succes en de hond nog weken gekleurd. :')

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:08

Ja wie denk je dat daarna in het water gespeeld heeft -O- (had haar bewerkt met de waterblazer bewerkt en leek schoon, maar toen ze uit het water kwam leek ze wel een ander hondje := )

KimD

Berichten: 20425
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:21

Flux schreef:
Ja wie denk je dat daarna in het water gespeeld heeft -O- (had haar bewerkt met de waterblazer bewerkt en leek schoon, maar toen ze uit het water kwam leek ze wel een ander hondje := )


_O-

Ik heb hetzelfde gedaan met de blazer, de hele garage was gekleurd. :')

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:47

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:+

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:48

Hahaha ja dat poeder… ik heb t ooit met Csiva en Fiji gedaan en die heb ik daarna gelijk uit kunnen wassen. Wat een troep is het!

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 21:49

Oh heftig :')