Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6603
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:44

Elani mocht vandaag weer mee wandelen. Lekker vogels jagen en blaadjes jagen.
Daarna beestjes kijken en krabpalen testen (ja mocht van de eigenaar)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna lekker uitrusten in de tipitent.
Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:33

Het is toch geweldig als je zo met je kat kunt wandelen?! Nou zit de dierenwinkel ook dicht bij jou, scheelt ook weer :D

Vraagje, ik weet dat hier een tijd terug een gesprek is geweest over Dyson stofzuigers, maar om nou alles terug te zoeken. Dus: welke steelstofzuiger hebben jullie? Wij hebben momenteel de Rowenta steelstofzuiger, maar vermoedelijk moeten we binnenkort aan een nieuwe. Ons oog is nu gevallen op een Dyson, maar er zijn wel echt enorm veel verschillende uitvoeringen…help!

xoranlover

Berichten: 6603
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:47

Ja super dichtbij heerlijk.

Wij hebben de dyson V6 geloof ik. Op zich fijne stofzuiger maar ik vind die voor het hele huis te stofzuigen best zwaar in de hand liggen (you now schouder…). Zuigt wel goed alle kleine gritjes op. Ik heb met speciale dierenborstels erin voor haren op te pakken. Die werken super maar onze is oud. :')

Prairy
Berichten: 9088
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:54

Dyson, verschrikkelijk.

Ik heb een Bosch met snoer gekocht weer. Werkt een stuk beter.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:20

Gister in België aangekomen. We wilde wat gaan eten en kozen voor een indiaas restaurant. De straat was echt een achterafstraatje maar toch maar naar binnen gegaan en we hebben echt super gegeten

Vandaag de show die nu geopend wordt door een goochelaar


Afbeelding


Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:48

Prairy schreef:
Dyson, verschrikkelijk.

Ik heb een Bosch met snoer gekocht weer. Werkt een stuk beter.


Kun je iets specifieker zijn? Wat is er verschrikkelijk aan Dyson en is de Bosch beter?

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:50

xoranlover schreef:
Wij hebben de dyson V6 geloof ik. Op zich fijne stofzuiger maar ik vind die voor het hele huis te stofzuigen best zwaar in de hand liggen (you now schouder…). Zuigt wel goed alle kleine gritjes op. Ik heb met speciale dierenborstels erin voor haren op te pakken. Die werken super maar onze is oud. :')


Ik snap dat het inderdaad met je schouder niet handig is. De Rowenta die we nu hebben is in principe hetzelfde, dus voor het gewicht ben ik niet zo heel bang. Het kleine grit opzuigen vind ik inderdaad wel een eis, onze Rowenta pakt die dus de laatste tijd niet meer, waardoor ik elke keer een bergje grit in de kamer vindt van de stofzuiger :roll:

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:50

Succes Yom! En veel plezier!

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:53

Dank je

Steelstofzuiger geen verstand van :o

Prairy
Berichten: 9088
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 16:27

Accu snel leeg, tenzij op eco stand maar dan zuigt hij niet

Reservoir bleef steeds vast zitten, kregen we niet meer los, meerdere keren vervanging voor gehad.

Accu ook al vervangen gekregen.

Waren nog meer dingen geloof ik maar die weet ik zo niet meer.

De Bosch zuigt gewoon goed, is ook geschikt voor lange mensen, snoer is lang genoeg en nu ik er een simpele kop op heb zitten, is hij ook niet meer zo zwaar om te gebruiken.

Enige nadeel nog steeds is dat je terug moet rond de tafel of kookeiland en dat het apparaat ergens tegenaan botst. Niks is perfect zullen we maar denken :P

Er was overigens laatst een stofzuig topic, misschien dat je daar meer opties kunt vinden.

xoranlover

Berichten: 6603
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:38

Sorry voor de spam weer.

Maar ik moet ze even laten zien. Ik was op instagram al een aantal keer getagd op een filmpje waar ze een bepaald soort foto's van abessijnen maakte. Ik kon dus niet achterblijven. Op Alie papier besteld en vandaag eens geprobeerd.
Ging goed tot Laantje sloopkogel met de grootste lol dwars door mijn papier ging. Haha. Maar we hebben een aantal leuke foto's nu nieuw papier bestellen en nog een poging doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:53

Wat een leuke manier van foto’s maken

xoranlover

Berichten: 6603
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:59

Ja leuk he. :)

Hoe was het vandaag?

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:38

Wat een geweldige foto's. Vooral die eerste…….love it!

Hoe was de eerste showdag Yom? Was het druk en gezellig?

Steelstofzuigers geen verstand van. Kan ik je dus ook niet in adviseren. Heb er een boven maar die laat ik eigenlijk altijd staan om de ouderwetse met snoer te pakken.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:16

Wij hebben een van de nieuwere Dysons. Vorig jaar gekocht. Ik denk dat het de V12 ofzo is. Ik zal straks even checken.

Mijn vriend wilde er ook een met alles erop en eraan. Dus we hebben inderdaad allemaal extra borsteltjes enzo. Wij hebben zo'n kleine borstelkop waarmee je heel makkelijk over de hele bank kunt stofzuigen. We kunnen er dan ook een handstofzuiger van maken. We gebruiken hem ook om de auto stof te zuigen :=
We hebben koppen waardoor we makkelijk op plekken komen die normaal gesproken bijna niet te bereiken zijn. We hebben ook een specifieke kop voor gladde/harde vloeroppervlakten en een kop voor matten en tapijten. Die voor harde vloeren heeft ook zo'n groene lazer zodat je kunt zien wat er op de grond ligt. waarschuwing: je kunt dan echt ALLES zien. Geen aanrader als je smetvrees hebt ofzo :')

Dus we hebben er wel echt een met alles erop en eraan :=
Ik vind hem super fijn. Snel leeg vind ik dan weer meevallen. We kunnen makkelijk ons hele huis stofzuigen in een keer, inclusief een paar plekken die de turbo stand nodig hebben.

Ik ben er blij mee :D

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:32

Ja hoe was het… de opening was een beetje de slapstick versie van de wereldshow in Frankrijk
Slechte goochelaar, vlaggen snel over het podium en 1 vlag kregen ze niet aan de stok en de ander viel er af op het podium
Het is ook veel kleiner hier

Maar goed het is gezellig en Vino heeft zijn punt. Er was helaas geen Biv omdat er maar 2 katten waren. Erg jammer omdat hij eerder bij deze keurmeester de Biv kreeg en toen dezelfde poes tegen had
Later bij de nominaties stond bij castraten alleen zijn nummer, dus ja dat leek kat in het bakkie
Maine coon mensen om ons heen zeiden ook al dat zou mooi zijn. Maar ik zei al ik juich pas als het echt zo is
En dat was maar goed ook want bij het presenteren kwam er vanuit het niets ineens een mooie noor bijstaan en die won ook

Dus vandaag een dagje de rest aanmoedigen maar

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:07

LoveGlove, ik wil er inderdaad een kruimeldief van kunnen maken en er iets bij hebben om makkelijk over de bank te kunnen gaan met al die kattenharen. Ik ga eens naar deze versie kijken!

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 15:26

Druif_01 schreef:
LoveGlove, ik wil er inderdaad een kruimeldief van kunnen maken en er iets bij hebben om makkelijk over de bank te kunnen gaan met al die kattenharen. Ik ga eens naar deze versie kijken!

Oh ja dat gaat makkelijk bij deze. Ik had nog nagekeken. Het is de V12 inderdaad.

Voor de aankoop had mijn vriend een enorme hoeveelheid aan research gedaan, allemaal testen tussen draadloze stofzuigers bekeken, en de Dyson V12 en nieuwer kwamen overduidelijk als een van de beste aan de top. En ik raad hem ook aan. Superfijn ding waar je van alles mee kan. Hij zuigt zelfs met gemak brokjes op :j

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 21:28

Ik heb een shark, die zijn in NL niet zo makkelijk te krijgen volgens mij..
https://www.amazon.nl/Shark-IZ300EUT-st ... th=1&psc=1

Je kunt een type vloer (glad of vloerbedekking) kiezen, wat vooral voor de lengte dat de batterij meegaat ideaal is.
Op het laminaat is zuigkracht 2 van de 3 méér dan voldoende en kan ik dan ook beneden meerdere keren stofzuigen. Op de vloerbedekking heeft hij meer kracht nodig en op de hoogste stand gaat hij 10 minuten mee ofzo.
Deze batterij is precies voldoende om ons hele huis (90-100m2), met de juiste standen, helemaal te zuigen voor de batterij leeg is.

Hij zuigt brokjes op, kattengrit, plukken haar etc.
Ik had hiervoor echt wel een ok met zak van Miele maar dit is echt zo veel fijner!!!!

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 08:44

Sodera schreef:
Ik heb een shark, die zijn in NL niet zo makkelijk te krijgen volgens mij..
https://www.amazon.nl/Shark-IZ300EUT-st ... th=1&psc=1

Je kunt een type vloer (glad of vloerbedekking) kiezen, wat vooral voor de lengte dat de batterij meegaat ideaal is.
Op het laminaat is zuigkracht 2 van de 3 méér dan voldoende en kan ik dan ook beneden meerdere keren stofzuigen. Op de vloerbedekking heeft hij meer kracht nodig en op de hoogste stand gaat hij 10 minuten mee ofzo.
Deze batterij is precies voldoende om ons hele huis (90-100m2), met de juiste standen, helemaal te zuigen voor de batterij leeg is.

Hij zuigt brokjes op, kattengrit, plukken haar etc.
Ik had hiervoor echt wel een ok met zak van Miele maar dit is echt zo veel fijner!!!!

Oh ja de shark kwam ook als een van de beste uit de testen die mijn vriend had gekeken :j

muppetmayo

Berichten: 3404
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 09:36

Xoranlover wat een leuke foto's <3

De shark stofzuigers schijnen idd wel goed te zijn heb ik gehoord. Je kunt ze bij emarqt bestellen, dat is volgens mij de importeur van shark en ninja. Bij shark en ninja groepen op Facebook is er meestal wel een kortingcode te vinden ook.
https://www.emarqt.com/collections/steelstofzuigers

Hier een zakloze phillips stofzuiger. Werkt opzich prima (En vrij stil wat ik dan weer een plus vind), maar ik denk dat het beter kan dan deze. Voor erbij een steelstofzuiger. Die is leuk voor snel pluis en haren zuigen, maar heeft het wat lastiger met hout pellets en dergelijke. Ik blijf wel even met een schuin oog daarover meelezen, want eigenlijk zou ik een goede steelstofzuiger wel fijn vinden (maar wat een geld :$ )

Ondertussen luieren we hier lekker door

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 14:54

Het was ook wel weer om te luieren hé. Hopen dat het snel beter wordt zodat alles weer lekker naar buiten.

Fijn dat Vino z'n punt binnengesleept heeft. Dat is toch altijd wel fijn. Het klinkt allemaal een beetje amateuristisch zo op die show. Maar als het gezellig is, is dat ook snel vergeten.

Die stofzuigers weet wat hé met katten. Hier nog steeds ouderwets de sledestofzuiger met zak. Kost wel een klein kapitaal aan zakken overigens want dat is soms 2 keer per week wisselen. Ik hoor het graag als iemand de perfecte stofzuiger heeft gevonden.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 16:18

We zijn uiteindelijk gegaan voor de Dyson V12, ik kan er nog niets over vertellen verder, want we zitten nog in een verbouwing, dus wacht met deze gebruiken tot we uit de rommel zijn :D hopelijk is dat morgen haha!

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:06

En en en en ????
:D :D :D :D

Marcella

Berichten: 36741
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 10:23

Nu maar goed dat ik afgezegd heb. Gaat niet goed ondanks pijnstillers/ontstekingsremmer.

Heb een gekregen zakloze stofzuiger hij doet wat die moet doen.

Leuke foto's komen voorbij. <3