Maar toen, er moest wel een nieuw vriendje voor mijn andere pony komen, want hem alleen laten staan was ook geen optie. Ik heb er tijdelijk een ander paardje van een vriendin bij gehad, maar die sloopte vakkundig mijn nieuwe stal door overal op te bijten. Ik werd hier heel verdrietig van en het kriebelde ook wel heel erg om eindelijk mijn wens om te springen uit te laten komen.
Zodoende ging ik op zoek naar een springgefokt paard. Een vriendinnetje van me maakte me attent op de advertentie van Bonnie. Een leuk, klein schimmeltje van toen 5 jaar. Ik vond haar geweldig en ben dezelfde dag nog gaan kijken.
Diezelfde dag besloot ik ook dat zij het moest worden. En zo ging ik haar twee dagen later ophalen.

Hier kwam ze net uit de trailer na een best wel spooky ritje van Utrecht naar Brabant. Het waaide enorm en ze had nog niet vaak op de trailer gestaan, dus ik was blij toen we thuis waren.
Eerst heeft ze een paar weekjes bij kennissen op stal gestaan, omdat die een bak hebben en ze nog heel weinig kende.

Eerste keer erop, ze vond het doodeng in het donker.
Dit ging al snel heel goed en het bos vond ze geweldig. Hierdoor heb ik haar toch heel snel lekker naar huis gehaald.

Ook dat ging erg goed en het klikte meteen tussen haar en m'n andere pony.

Ze werd ook steeds meer bomproof

We maakten veel kilometers door ons prachtige gebied.

We gingen naar de NRPS keuring om haar weer aan andere dingen te laten wennen. Ze haalde hier een tweede premie. Maar had ook nog maar weinig bespiering, dus wie weet doen we dat nog wel een keertje over.

Ze moest natuurlijk ook mooi op de foto

We reden wat wedstrijdje in de B, wat nog niet geheel succesvol was, omdat ze nieuw terrein nog steeds spannend blijft vinden.

En weleens niet in galop wilde tijdens de proef

Niet zo'n charmante foto, maar wel een goed voorbeeld van haar gekke acties af en toe. Die heeft ze nog steeds regelmatig..

Ze kwam protesteren als ik met m'n andere pony weg wilde en dan keek ze zo

Als een stel dappere Harry's vonden wij (vooral ik) dat we ook wel in het donker een rondje konden maken. Maar dat was nog niet zo'n succes hahaha.

En verder genieten we vooral van de natuur en springen we in het bos geregeld een boomstammetje. We hebben ook regelmatig les en dat heeft tot nu toe echt al veel geholpen. Ik hoop binnenkort een winstpuntje in de B te rijden zodat we daarna lekker aan de slag kunnen met het springen.
Nu, een jaar later, ben ik nog steeds in de wolken met m'n meisje en hoop ik dat we samen nog veel plezier kunnen maken!