2015, een jaar vol met herinneringen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

2015, een jaar vol met herinneringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 17:53

Hallo allemaal! *\o/*

Ik kan natuurlijk ook niet achterblijven met een topic over 2015.
Hier een overzicht van wat ik elke maand heb beleefd!

Januari: 24 januari had ik een wedstrijd, de laatste keer F10. Ik reed op Milo en heb 217 punten gereden!
Afbeelding

31 januari ben ik naar Jumping Amsterdam geweest, ik ga er al jaren heen met mijn moeder en tante! Niet wetende dat ik Charlotte Dujardin met haar geweldige paard Valegro als combinatie toen voor het laatst zag, het was ook altijd genieten als zij in de baan waren!
Afbeelding

Februari: Ik heb zo'n 6/7 jaar gereden in een gevorderde les op zaterdagochtend tot deze maand, ik ging een nieuwe uitdaging aan en dat was rijden in het carrousel team bij mij op de manege! Ik reed er ongeveer 2/3 weken in en we hadden een carrousel clinic. Verder niet zoveel beleefd in februari.

Maart: Deze maand werd op de manege een dressuur clinic georganiseerd, het leek me wel leuk om het op mijn vaste carrousel paard te doen. We mochten 2 keer de proef rijden, ik reed de 1e keer F11. Toby, het paard waar ik op reed, was erg gespannen en schoot een paar keer weg. De 1e proef reed ik 198 punten en de 2e proef 214 punten. We kregen tussen de proeven in commentaar van de jury zodat je de 2e proef 'beter' kon rijden. Ik vond het erg leerzaam!
Ook deze maand hadden we weer een carrousel clinic. De jury was erg positief!
Helaas ben ik eind maand hard van een paard afgevallen, mocht eindelijk een carrousel les op mijn lievelingspaard Gideon, alleen na een kwartier rijden lag ik er naast. Ben met mijn volle gewicht op mijn linker bil gevallen. Heb zeker 1.5 week met spierpijn rond gelopen.

April: Begin april deed ik mee aan de voorronde van de zitcompetitie op mijn manege. Ik mocht op Gideon. Ik was erg gespannen omdat ik er na mijn val niet meer op hem had gereden. Ben door de pijn en spanning ook laatste geworden.

Ook hadden we deze maand een carrousel uitwisseling. We gingen onze proef rijden op manege Blijenberg. Ik vond dat zelf erg spannend, ik hou er niet van om op een paard te rijden wat ik totaal niet ken. Uiteindelijk was het een erg leuke avond en zijn we 1e geworden!

18 april had ik weer een wedstrijd, ik reed de f11 op Gideon. Nog steeds zat er veel spanning in mij door mijn val van eind maart. Gelukkig hielp de eigenaar van de manege tijdens het inrijden en heb ik met een gerust hart mijn proef kunnen rijden. Ik ben 1e geworden met 213 punten. Ik ben nog nooit zo blij geweest volgens mij! :) (Niet wetende dat dit mijn laatste keer op dit geweldige paard was)
Afbeelding
Helaas is hij de dag na mijn wedstrijd kreupel geworden.

Mei: 3 mei was het zover. Het NK carrousel, we reden in de 1e divisie. We moesten naar manege Beukers. We moesten erg vroeg op! We moesten als eerste starten namelijk. Toby vindt op ander terrein rijden super leuk dus meneer was een beetje te enthousiast. In de opstapbak begon het al... door een paar bokken lag ik al op zijn nek.. ik nog zenuwachtiger. Gelukkig tijdens de proef was Toby braaf. We zijn 6e geworden van de 7 groepen in de ochtend. We hadden beter gekund maar tijdens het 2e figuur was er een grote piep in de microfoon waardoor de paarden en wij toch een beetje van slag waren. En o ja.. we wonnen de Prix d'Élegance!
Afbeelding

Afbeelding

Nog een leuke foto tussendoor van mijn verzorgpaard Vicky <3
Afbeelding

Helaas eindigde mei niet zo leuk. Op 26 mei is Gideon ingeslapen. Zijn blessure kon niet meer genezen. |( Het enige paard wat ik kon vertrouwen op de manege, mijn grote vriend! Forever in my heart! Y;(
Afbeelding

Juni: 13 juni had ik weer een wedstrijd, de laatste keer F11. Ik had eerst op Shenzi mijn wedstrijd moeten rijden maar ze was kreupel. Ik mocht toen op Banzai, mijn oude lievelingspaard waar ik lang niet meer op gereden had. Ik vond dit super leuk, ik hoefde niet eens meer een promotiepunt te rijden, ik vond het al leuk dat ik op hem mocht. Ik heb gelukkig net aan mijn promotiepunt gereden met 211 punten!
Afbeelding

Op de stal waar mijn verzorgpaard stond was er een onderlinge wedstrijd, ik deed mee in de B met Vicky. De wedstrijd was een ramp haha _O-
Afbeelding

Juli: Hele maand op vakantie geweest dus niks meegemaakt op het paardengebied! {:}

Augustus: Mijn vriendin had een nieuwe foto camera en die wilde ze graag uitproberen. Dat gingen we dus doen samen met Vicky. Hier zijn hele mooie foto's uitgekomen <3
Afbeelding
Afbeelding

Topic van de fotoshoot: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1857590

September: Vicky reed ik precies 1 jaar. Ergens midden in september moest ik stoppen met het bijrijden van Vicky, ik ga je missen!
Afbeelding
Niet wetende dat dit ons laatste ritje was :(

Gelukkig werd ik 2 dagen later door iemand van de stal waar Vicky ook stond gevraagd of ik haar paard wilde bijrijden, ik was nog niet op zoek maar tegen zo'n aanbod kon ik geen nee zeggen.
Afbeelding
Summer, een 8 jarige haflinger merrie.

Oktober: 3 oktober had ik weer een wedstrijd. De 1e keer F12. Ik moest op Bailey maar ook helaas was hij kreupel dus mocht ik weer op Banzai. Ik heb helaas 201 punten gereden. Had dit ook wel verwacht, had niet geoefend en Banzai is een schat van een paard maar meneer is al op leeftijd (20) en erg sloom :P

November: 15 november kwam Sinterklaas weer in ons land! <:) Vanuit de manege rijden lopen wij mee met een aantal paarden! Ik was dit jaar weer zwarte piet! :){
Afbeelding

28 november had ik weer een wedstrijd. Weer niet geoefend maar zat wel op een heerlijk paard: Milo! Kon maar 10 minuten inrijden, ik was tevreden over de proef behalve het wijken maar dat weet ik van mijzelf. Ik heb 219 punten gereden en ben 3e geworden (helaas waren er maar 2 prijzen) en natuurlijk mijn eerste promotiepunt in de F12!

December: In december staan er geen wedstrijden meer op de agenda. Ik ga lekker doortrainen in de carrousel en lekker rijden met Summer!

Ik hoop dat jullie het een leuk overzicht vonden +:)+

:evaw: Groetjes Marise!

Incroyable

Re: 2015, een jaar vol met herinneringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:35

Leuk overzichtje! Op naar 2016 :D

veerle_1001

Re: 2015, een jaar vol met herinneringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:31

Leuk om te lezen! mooi jaar met verschillende paarden. Veel plezier met Summer, ziet er prachtig uit!