Het begon met [***] die niet lekker in zijn vel zat, wat er precies was kon ik mijn vinger niet opleggen, de ijzers eraf bleek al een hele opluchting. Toch besloten om hem eens te laten nakijken door een gediplomeerde DA/chiropractor waar ik vertrouwen in had. Hij liep slecht, echt slecht. Ze schrok ervan. Op zich zat hij niet echt ergens vast, maar gewoon zijn hele manier van lopen was niet ok. Conclusie: niks anders meer doen dan in het bos stappen, verder niks meer willen. Dus daar probeerden we dan maar zoveel mogelijk van te genieten

Daarna komt er ineens het nieuws dat we moeten verhuizen. Niet alleen wij, maar gewoon de hele stal, inclusief de staleigenaars. Die laatsten hebben zo hard hun best gedaan om een nieuwe locatie te vinden waar iedereen mee kon, ook ik met mijn aparte pony's. Ben hun daar eeuwig dankbaar voor, want verhuizen zag ik al niet zitten (met blinde [***]) maar stel je ook nog eens voor dat je naar een heel nieuwe stal moet met andere mensen & regels & ... Gelukkig was dat niet nodig, en aan die verhuis wil ik graag het topic wijden, want dat was toch wel een belevenis en nog steeds, want een voormalig kippenboederij omtoveren tot paardenstal is toch ook een avontuur

Voor degene die het niet weten: zo stonden ze eerst (overdag, de houten stal links was hun nachtverblijf)
http://i.imgur.com/8TtjA87.jpg
En dit zou hun nieuwe stekkie worden (links de binnenbak die nog verhoogd moest worden)

Eerst heb je een stal

Dan is die weg

Bouwpakketje: http://i.imgur.com/iht9Yms.jpg
En weer opbouwen

De 2 schaapjes in hun nachtverblijf (waren de enige stallen die nog compleet waren

En dan komt de dag van de verhuis eraan. Mijn pony's waren de laatste om te gaan, en de eerste om aan te komen. In de nieuwe boerderij moest namelijk alles nog gemaakt worden, er stond nog geen stal. Dus de andere paarden stonden op een tussenadres, maar gelukkig kon het voor mij anders, zodat ik [***] 2x op korte tijd verhuizen kon besparen. Maarja, verhuizen is prima, maar hoe? Lang getwijfeld of ik te voet zou gaan of toch met de trailer. Besloten om de trailer te proberen, desnoods paard per paard en als het echt niet ging kon ik nog altijd te voet.
Nuja, uiteraard dachten wij moeilijker dan de pony's, ze stonden er binnen no time op (want ze doen ook niks anders natuurlijk

In hun "nieuwe" stalletje

Paddock was nog niet afgemaakt dus dit was even de enige buitenmogelijkheid

Maar al snel

Alles ging top, tot die ene enorme stortbui half augustus, toen bleken er wat problemen..

Nu was dit wel een extreme stortbui, maar het was de voorbode van iets wat toch niet zo leuk was.
Modder

Ondertussen kregen ze ook echte hooibakken

Even genieten hoe mooi ze uitzagen

Maarja, die modder was toch best problematisch, niet zozeer voor de pony's, die trokken het zich niet aan, maar wel voor ons, want wij moeten er met de kruiwagen door

Eerst zand bijgooien, veel zand

En vanaf vandaag ziet het er zo uit

Baasje superblij

Nu komen er nog automatische drinkbakjes ipv speciekuipen en dan is ons droomplekje compleet

En oh ja, er is ook nog een [***]-update. Die liep namelijk naar mijn mening zo goed, en bij hercontrole in september werd dit ook door dezelfde DA/chiropractor bevestigd dat ik besloten heb om foto's te laten maken van zijn probleemgebieden, om te zien wat nu juist het probleem was en hoe ik daarop moest anticiperen ... en ... er zijn helemaal geen problemen

Dus .. zoals gezegd .. 2015 was een raar jaar ... maar toch ook speciaal!
Bedankt voor het kijken