Voorpaginanieuws.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voorpaginanieuws.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:53

Ben ik nu de enige die vind dat er zoveel onzin op de VP staat?

[VN] Imke: Een dagje sightseeing in Hong Kong!
[VN] Prikkeldraad dumpende paardenhater nog steeds onvindbaar
[VN] Salinero is na vier jaar geen ‘ADHD paardje’ meer
[VN] Wordt Anky meest succesvolle Nederlandse Olympiër? *Filmpje*
[VN] Ophokplicht paarden wegens rondvliegende paardenbijter?
[VN] HP: "Ik begin al aardig het Olympische gevoel te krijgen"
[VN] Powerhorse: Meer dan alleen keihard door het water rijden
[VN] Data bekend van Friese Centrale Keuring en Sportdag
[VN] Fotoimpressie paardentransport en aankomst OS Hong Kong

Dit is toch geen voorpaginanieuws meer? Het meeste kan wel bij overig nieuws of bij OS.
Ik vind dat het weinig inhoud heeft. Vroeger was er niet heel veel op de VP maar wat er was was wel interessant... Nu is elk wissewasje op de VP.
Al die dingen van de OS kunnen toch ook makkelijk bij het forum OS?!

ThePast03

Re: Voorpaginanieuws.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:41

Nee je bent zeker niet de enige maar hier is al vaker een topic over geweest en blijkbaar vinden de meeste bokkers het wel fantastisch allemaal.

Ben het wel helemaal met je eens dat de "nieuws"berichten thuis horen op het OS forum en niet op de voorpagina.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:43

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:43

Ik vind het nieuws op de voorpagina altijd heerlijk. Het hoeft wat mij betreft niet allemaal wereldschokkend nieuws te zijn maar gewoon leuke berichten en interessante weetjes vind ik ook leuk.
Daarbij kun je door de kop meestal wel inschatten of je het wilt lezen of niet.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:47

Ik sluit me 100% bij Katja aan, en alle berichten over de OS vind ik heel leuk om te lezen. Ja

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:49

Ik ben het eens met TS
Er komt teveel niet voorpaginawaardig nieuws te staan.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:51

Als het aan jou ligt komt er weinig op de voorpagina te staan geloof ik Tong uitsteken
ik heb er geen problemen mee dat er zoveel op staat.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:53

Laatst vond ik wel dat een topic daar niet thuishoren, een fietser was aangereden en toevallig bleek dat ook een ruiter te zijn... Maar verder?

Als het nieuwswaarde heeft mag het voor mij blijven staan hoor.
Eventueel zou je een olympisch sticky kunnen maken en voor mij mag dat dan in een apart kader op de VP!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:54

Ik vind sommige dingen er ook niet horen, maar ik denk dat dat voor iedereen ook persoonlijk is.
De ene vind dat leuk om te lezen en de andere weer wat anders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:59

amondi schreef:
Laatst vond ik wel dat een topic daar niet thuishoren, een fietser was aangereden en toevallig bleek dat ook een ruiter te zijn... Maar verder?

Als het nieuwswaarde heeft mag het voor mij blijven staan hoor.
Eventueel zou je een olympisch sticky kunnen maken en voor mij mag dat dan in een apart kader op de VP!

Doei!

Dat van een apart kadertje zou heel handig zijn, maar de nieuwe voorpagina is nog niet klaar, dus we hebben helaas nog niet zoveel ruimte om alles goed in te delen. Tot die tijd moeten we nog even roeien met de riemen die we hebben.

Dat van de Olympische blogs ben ik met jullie eens. Echter is het wel zo dat het niet lijkt te werken wanneer we het op het OS-forum plaatsen. Op de een of andere manier kan bokt dat forum nog niet zo goed vinden Clown (ondanks dat het al herhaaldelijk opgenoemd is) dus op dit moment doen we het even zo.
Ach, de Spelen zijn zo weer voorbij, en het is maar eens in de 4 jaar. Moet kunnen toch?

Over de rest van de berichten, tja het is een kwestie van smaak denk ik. De meeste bokkers willen meer diversiteit qua takken van paardensport/rassen op de voorpagina, en daar proberen we aan te voldoen.
Bij de mensen die dit niet interesseren zal, komt het dan over als een nutteloos bericht, echter kan het voor een andere bokker juist erg interessant zijn Lachen

@Niezzz hieronder: Dat kan kloppen. Toen was er ook nog geen Nieuwsredactie Clown
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-08-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:59

Sommige dingen vind ik niet echt nuttig voor op de voorpagina.
Als je veel over de OS wil lezen kan het ook in het OS subforum. Vroeger stond er ook niet zoveel op de voorpagina alleen de 'grotere' berichten. De titels vind ik trouwens af en toe een beetje te misleidend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:02

Idd dat OS is best wel onzin. Ze hebben denk ik gewoon wat nodig om de voorpagina te vullen.
Anders staat er helemaal niks op.

Als je wat over de OS wil weten ga je toch naar het subforum? Of ben ik nu gek.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:03

__Jesper schreef:
Idd dat OS is best wel onzin. Ze hebben denk ik gewoon wat nodig om de voorpagina te vullen.

Voor de OS begon hadden we precies dezelfde hoeveelheid nieuws op de voorpagina staan hoor Ja
Alleen gisteren was het even enorm.
Ik weet dus niet precies waar je het over hebt? Clown
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-08-08 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:05

Het gaat dus om kwantiteit en niet om kwaliteit.
Als een bericht 2 tot 8 reacties heeft is dat al kenmerkend voor het artikel.
Ook de vele nutteloze reacties van wat zielig enz enz zeggen iets over de kwaliteit van zo een bericht

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:06

Sommige dingen zijn niet echt VP dingen naar mijn mening.Maar ik bekijk de 'koppen' van ervan en alles wat mij aanspreekt klik ik aan, de rest lees ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:07

Cayenne schreef:
__Jesper schreef:

Voor de OS begon hadden we precies dezelfde hoeveelheid nieuws op de voorpagina staan hoor Ja
Alleen gisteren was het even enorm.
Ik weet dus niet precies waar je het over hebt? Clown

Ik bedoel niet alleen de berichten over de OS.

Maar sommige berichten is net 'opvulling' daar word dus ook bijna tot niet op gereageerd,

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:08

Agja Nederlanders he altijd wat te klagen Haha!

Als er geen of te weinig nieuws op de voorpagina verschijnt is het niet goed. Maar als er dan wel wat op de voorpagina verschijnt is het weer onzin en niet voorpagina waardig.

Je kunt het toch nooit goed doen naar ieders zin Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed mijn persoonlijke mening. Zie liever berichten wel op de voorpagina verschijnen dan op overig nieuws oid. Want dan heb je een mooi overzicht wat er gebeurd is en kan je makkelijk doorklikken

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:11

__Jesper schreef:

Maar sommige berichten is net 'opvulling' daar word dus ook bijna tot niet op gereageerd,

Het gaat ook helemaal niet om de reacties. De berichten worden wel gelezen.
Bovendien is het van tevoren heel moeilijk in te schatten. We gaan echt geen nieuws niet plaatsen omdat sommige mensen het niet interessant vinden. Er zijn altijd wel mensen die het wel leuk vinden, en als paardenforum/nieuwssite kun je wat betreft niet op die manier selecteren denk ik.

Bovendien zijn sommige mensen met die bepaalde interesse nog helemaal niet gewend dat het nu op de voorpagina verschijnt, dus die hebben het nog helemaal niet ontdekt Clown Sommige wat oudere berichten worden opeens omhoog geschopt met een reactie "hee wat grappig! Ik wist helemaal niet dat jullie hier ook aandacht aan besteden!" Dus het ligt er maar net aan wie en wanneer iemand het leest. Dat wil nog niet betekenen dat je het gelijk als opvulling kunt zien denk ik.

Heb je toendertijd de enquete ingevuld? Lachen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:14

Nog niet zo lang geleden is er al zo'n dergelijk topic geweest Lachen

Verder is er pas geleden een enquete geweest, waarvan de uitlsag z.s.m. komt.

Ga nu ongeveer hetzelfde zeggen als wat in het eerdere topic is gezegd.

Wat mij betreft is jullie input van harte welkom, we realiseren ons terdege dat we ook wel eens de plank misslaan. Achter de schermen wordt er ook regelmatig overlegd over een bericht. Het staat jullie vrij om ook zelf met berichten te komen Ja
Maar wat is nieuws? Dat is voor iedereen persoonlijk. De een vindt dit wel, de ander niet. Dus als we het Pietje naar zijn/haar zin maken, zal Klaasje weer zeuren met dit is geen nieuws of dit is wel nieuws.
We kunnen het niet iedereen naar zijn/haar zin maken, proberen wel zoveel mogelijk. Feit blijft dat er altijd eentje (zo niet meerdere) een andere mening is toegedaan.
Lezen is niet verplicht, evenals reageren dat niet is. Als je iets niet interesseert sla je het over. Dat doe je ook met en tijdschrift. Het ene artikel lees je wel, het andere niet.
Netals dat niet alles wat het RTL nieuws of NOS uitzend je interesseert.

Overigs het aantal nieuwsberichten fluxueert per dag dus om nu te stellen dat er nu veel meer berichten staan dan normaal. Dat vind ik dus niet. Behalve gisteren dan. Haha! Berichten ter opvulling Verward worden niet geplaatst. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:20

Cayenne schreef:
__Jesper schreef:

Het gaat ook helemaal niet om de reacties. De berichten worden wel gelezen.
Bovendien is het van tevoren heel moeilijk in te schatten. We gaan echt geen nieuws niet plaatsen omdat sommige mensen het niet interessant vinden. Er zijn altijd wel mensen die het wel leuk vinden, en als paardenforum/nieuwssite kun je wat betreft niet op die manier selecteren denk ik.

Bovendien zijn sommige mensen met die bepaalde interesse nog helemaal niet gewend dat het nu op de voorpagina verschijnt, dus die hebben het nog helemaal niet ontdekt Clown Sommige wat oudere berichten worden opeens omhoog geschopt met een reactie "hee wat grappig! Ik wist helemaal niet dat jullie hier ook aandacht aan besteden!" Dus het ligt er maar net aan wie en wanneer iemand het leest. Dat wil nog niet betekenen dat je het gelijk als opvulling kunt zien denk ik.

Heb je toendertijd de enquete ingevuld? Lachen

Zo had ik het idd nog niet bekeken, nu kijk ik er wel anders tegenaan..
Idd, je kan eigelijk nooit zeggen wat echt voorpaginanieuws is, de een vind dit belangrijk en de ander weer iets heel anders.

Heb de enquete dacht ik niet ingevuld.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:33

[VN] Paardenfokkerij eist tonnenclaim van gemeente

Dit vind ik bijvoorbeeld geen voorpagina nieuws

Je word de laatste tijd echt overspoeld met nieuws op VN... dus de enquete van een tijd terug is al niet relevant meer, toen viel het nog wel mee ... nu word je doodgegooit met veelal minder interessant nieuws.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:47

Ik kijk niet eens meer naar VN door al die onzin nieuwtjes Bloos
Als iets echt interresant is kom ik het vanzelf een keer tegen in de lijst met actieve onderwerpen..
Ben het dus helemaal eens met TS

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:19

[VN] Geen nieuwbouw toegestaan voor paardenmelkerij

En weer een voorbeeld....

Echt mensen, volgensmij zou een nieuwe enquete een beter beeld geven. Ten tijde van de oude was er lang niet zoveel nieuws... het is de laatste tijd net of we de prive zitten te lezen of de story Scheve mond

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:38

Eens CM! Ja

Schroom overigens niet om zelf ook nieuwsberichten te plaatsen! Ja Alleen maar leuk!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:07

Misschien anders een opsplitsing, sommige nieuwtjes , zoals hoe de nederlanders het in bejing doen, of nieuwe wetten of iets in die trant, vind ik leuk om op de voorpagina te lezen.

Maar meer dan de helft van wat er nu staat mag naar ON of zelfs naar KH oftwel boktprive Clown