Welke forum's missen we nog??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Welke forum's missen we nog??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 19:03

Ik was met Antoinette een beetje aan het babbelen over bokt. Toen ik zei dat ik persoonlijk eigenlijk een forum mis over de manege... en toen gingen we daar een beetje over babbelen,

en nu vroegen we af, wat voor forums missen jullie nou nog?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 19:14

Dat klopt, en toen kwam ik er nog mee, misschien een soort van opsporing gezocht wel leuk.
Want soms lijkt het paardenwereldje toch behoorlijk klein, ik heb vaak meegemaakt paarden na een paar jaar weer tegen te komen met andere eigenaren.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 19:23

Ja een manege , ik denk dat er ook een groot deel is van de bokkers die geen paard hebben nl. dus dan lekkerkletsen over je lievelingsmanegepaard/pony , hoe de les verliep , lekker gezellig Lachen.

Of anders een muziekforum ,laatste tijd zijn er zoveel muziektopics... kan je dan ook onzin kwijt over michael jackson en een nieuwe operatie ofzow... ?

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 19:40

Klinkt erg leuk, maar moeten dat tijdelijke of vaste fora worden ?
En hebben we niet al genoeg forums op Bokt ? VN en ON worden bv. amper gebruikt.
Gaat een manege-forum gebruikt worden ?
Verslagen van de manegewedstrijden * mijn typo was toch een beetje neerbuigend, excuses van een ex-manege-ruiter * kunnen in WD, verslagen in VvD, vragen in VMR enzovoort ... Is dat niet veel slimmer ?

Nieuwe toevoeging ; Wat dacht je van Bart PBen ? Lachen
Laatst bijgewerkt door Gaby op 19-01-03 19:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 19:47

Ja, Gaby je kun als iemand die op een manege rijd wel je verslag en vragen kwijt, maar toch nooit helemaal goed. Als je met een vraag komt over een rijtechnisch probleem, dan krijg je vaak als antwoord dat je bijv eens zonder zadel moet gaan rijden. Denk je dat wij zomaar in de les zonder zadel kunnen gaan rijden? Dus de antwoorden zijn vaak niet reel in verhouding tot wat wij kunnen. Snappen jullie?

Ook merk ik dat je als je een klein wedstrijdje op een manegepony rijd, waar wij toch al heel zenuwachtig voor zijn en een hoogtepunt is zeg maar, er niet gereageerd word want ach ja, het is toch maar onderling. Als je met andere mensen klets die ook op een manege rijden dan kun je beter antwoorden verwachten enzo.

Mensen met een eigen pony kunnen dan ook reageren maar het is veel duidelijker dat het hier om een manegepony gaat en dat word nogal vaak vergeten. Dat vind ik jammer.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 19:51

ik denk dat vele mensen heel blij zullen zijn met een manege forum.. Ik zelf bijvoorbeeld rijd op manege pony's. En tussen al die mensen die eigen pony's hebben heb ik vaak het gevoel alsof er een beetje uit de hoogte word gekeken, al is het misschien alleen mijn gevoel. Bovendien, lijkt het me super leuk om ff lekker met andere manege meisies over maneges te babbelen... want tussen al die mensen met eigen en verzorg pony's komen de manege pony's er niet echt uit...

Fleury heeft er al een heel betoog over gehouden, maar ik kan het dan niet bijvoorbeeld een tijdelijk forum worden, kijken of het aanslaat, als het niks word kun je het altijd nog weghalen toch?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 20:02

Shiloh schreef:
ik denk dat vele mensen heel blij zullen zijn met een manege forum.. Ik zelf bijvoorbeeld rijd op manege pony's. En tussen al die mensen die eigen pony's hebben heb ik vaak het gevoel alsof er een beetje uit de hoogte word gekeken, al is het misschien alleen mijn gevoel. Bovendien, lijkt het me super leuk om ff lekker met andere manege meisies over maneges te babbelen... want tussen al die mensen met eigen en verzorg pony's komen de manege pony's er niet echt uit...


Ja dat vind ik ook !Vorige keer had ik de vraag , mijn beugels vallen altijd uit in galop , wat nu ?En kreeg ik sommige antwoorden , zonder beugels rijden enz. Maar al die dingen kan je niet in de les gaan proberen.En als je dan al die mensen met hun paardje ziet ,mijn paardje is dat ras enz... .Kunnen de manegemensjes ook eens gaan zeggen , mijn lievelingspony is dat ras want dat ga je niet gewoon bij paardenpraat zetten vind ik.Op dat forum zullen er nog wel andere dingen over manegeskomen , hoe de lessen zijn bvb. Dat ga je ook niet in een forum kunnen plaats zetten als iedereen met eigen paard antwoord, dat hij altijd privéles krijgt (geen belediging natuurlijk).

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:20

Ik vind het eerlijk gezegd niet nodig.
Over dingen in de les kun je best een topic starten op PP hoor, wordt heus niet negatief op gereageerd.
Als je bij RT geen reacties wilt die niet op manege-paarden kunnen worden uitgevoerd, zet er dan in je berichtje bij dat je op een manege rijdt.
Probeer het gewoon eens uit, om een topic over een manege te openen, want volgens mij heb ik er nog bijna nooit één gezien.
Op de meeste topics reageren mensen met een eigen paard, als jullie nou eens hetzelfde doen en er ook gewoon op gaan reageren, als alle manege-ruiters dat doen die hier komen is er niemand meer in de meerderheid of minderheid.
Ik rijd btw ook nog bij een manege hoor, lease er nu dan wel een pony, maar dat jullie niet denken dat dit de mening is van iemand met een eigen paard Knipoog

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:49

Muziekforum vind ik dus ECHT niet nodig. Als je echt over muziek wilt praten ga je maar naar een muziek of algemeen forum toe!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 21:51

Nou ik heb al regelmatig een topic gestart hoor, over bijvoorbeeld een onderlinge wedstrijd op een manege, dan kreeg ik drie misschien 4 reacties... en dan vooral van degene die op onze manege rijden en die dus via fleury en mij op bokt zijn gekomen. Of dat ik foto's plaatste van mijn lievelings pony, daar kwam dan ook amper reactie op... Ik denk gewoon dat het super leuk is om gewoon echt over manege dingen te hebben en zo... ik bedoel, de westernruiters hebben toch ook hun eigen plekje, die zouden net zo goed hun dingen bij vraag maar raak, verslag van de dag, of rijtechnisch kunnen zetten. Maar die hebben ook hun eigen forum, waarom dan geen forum voor een manege...

Misschien heb jij er minder behoefte aan, maar ik denk dat vele andere er wel behoefte aan zullen hebben. En zoals ik al zei, het zou uitgetest kunnen worden, dat het een tijdelijk forum word en als blijkt dat het niet gebruikt word, dan kan het altijd nog weer weggedaan worden...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:54

Hmmm ik had een eigen forum voor paardloze paarden gekken (horseless) maar doordat we niet aan leden konden komen heb ik het maar opgegeven...
Vond het namelijk ook erg storend dat je toch anders wordt aangekeken met een manegepony. Je kunt bijvoorbeeld problemen in de aanleuning/nageven erg lastig oplossen met een manegepony enz... Heb er echt wel wat ervaring mee... Heb nu een bijrijdpaard, dat is al echt heel anders dan manegepaarden rijden...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 21:56

Ik zag net pas de toeveoging van Gaby, over bart pben, misschien doe ik dat ook nog wel, maar ik wilde eerst eens kijken wat de bokkers ervan zouden vinden... *LOL*

Hihihi dr_jacksell, zou best een naam voor zo'n forum kunnen zijn. Paardloze Paarden Gekken hihihihihi

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:34

DaphneL schreef:
Probeer het gewoon eens uit, om een topic over een manege te openen, want volgens mij heb ik er nog bijna nooit één gezien.
Op de meeste topics reageren mensen met een eigen paard, als jullie nou eens hetzelfde doen en er ook gewoon op gaan reageren, als alle manege-ruiters dat doen die hier komen is er niemand meer in de meerderheid of minderheid.


Nog nooit gezien? Dat bedoel ik een beetje eigenlijk.
Hier zijn er een paar.

[ITP] Een paar van mijn favourietjes....
[WD] Ga met verwachtingen op 0, kom terug met.....
[WD] Na 5 jaar dressuur en hard werken: Eindelijk 1ste!

Die laatste, wij hebben allemaal verslag gedaan, reageert er maar 1 persoon op die wij dus niet kennen zeg maar. Dit is niet boos bedoeld hoor!!!!! Maar ik wilde alleen maar aangeven dat het misschien toch wel fijn is voor deze mensen waaronder ik.
En het is misschien het proberen waard.

Een muziek topic vind ik ook overbodig. Die kunnen wel bij algemeen of jeugdhonk of kippenhok.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:34

Ik krijg ook weinig reacties als ik een topic open, willekeurig waarover Knipoog
Dat is gewoon een kwestie van waar iemand op wil reageren, het ligt er natuurlijk ook aan hoe je iets opschrijft.
Aan de andere kant, het valt te proberen als tijdelijk forum, maar dan zouden de mensen die een huisdieren-forum willen ook een kans moeten krijgen Lachen

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:40

Huisdieren forum? Maar bokt is en blijft toch een paarden forum.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:43

Dan zouden i.m.o. SC JH KH AM BM en alles wat niet onder het kopje paarden staat ook weg kunnen, dat heeft toch ook helemaal niets met paarden te maken?
De 1 trekt hier z'n grensen, de ander daar, dat is nu wel te merken Knipoog

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:45

oke, laten we hier maar even over ophouden Haha!

Het is wel duidelijk wat we willen denk ik zo en het is helemaal aan bart of het door gaat of niet.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:03

Ik zou wel een discussieforum willen hebben voor alle onderwerpen die al honderd keer langs gekomen zijn en de 'oudgedienden' redelijk hun neus uitkomen, terwijl nieuwere leden die discussues terecht wel leuk vinden. Slof, met/zonder cap, bandages en zo.

naam "de stapmolen" misschien }>

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:39

Lielle schreef:
Ik zou wel een discussieforum willen hebben voor alle onderwerpen die al honderd keer langs gekomen zijn en de 'oudgedienden' redelijk hun neus uitkomen, terwijl nieuwere leden die discussues terecht wel leuk vinden. Slof, met/zonder cap, bandages en zo.

naam "de stapmolen" misschien }>


Schijnheilig Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:54

en bedankt Extreme duivel

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 10:56

Graag gedaan Haha!

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:33

Misschien mag ik hier even iets over zeggen. Volgens mij is bokt juist een forum waar iedere paardenliefhebber zijn verhaal of vraag of belevenis kwijt kan. Het is juist de bedoeling van bokt dat iedereen hier terecht kan en dat er dus juist géén scheidslijn komt tussen wel/niet paardenbezitters. Hoeveel reacties er komen op een topic hangt van verschillende dingen af, zoals de duidelijkheid van de vraagstelling, het taalgebruik enzovoort.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:36

dr_jacksel"]
[quote="Lielle schreef:
Ik zou wel een discussieforum willen hebben voor alle onderwerpen die al honderd keer langs gekomen zijn en de 'oudgedienden' redelijk hun neus uitkomen, terwijl nieuwere leden die discussues terecht wel leuk vinden. Slof, met/zonder cap, bandages en zo.

naam "de stapmolen" misschien }>


Schijnheilig Haha!
[/quote]

Ik stem voor SM terug

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:57

Een muziek forum is toch wel handig....er zijn de laatste tijd heel erg veel topics over muziek...

gewoon geen onderschrift :D

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 21:05

Lovely schreef:
Misschien mag ik hier even iets over zeggen. Volgens mij is bokt juist een forum waar iedere paardenliefhebber zijn verhaal of vraag of belevenis kwijt kan. Het is juist de bedoeling van bokt dat iedereen hier terecht kan en dat er dus juist géén scheidslijn komt tussen wel/niet paardenbezitters. Hoeveel reacties er komen op een topic hangt van verschillende dingen af, zoals de duidelijkheid van de vraagstelling, het taalgebruik enzovoort.


Maar waarom zou er dan wel een scheiding komen tussen engels en western rijden, dat is toch eignelijk precies hetzelfde. Het gaat er niet om dat ik tegen het forum over western ben of zo hoor, maar het gaat om het principe. En ik zie het ook eigenlijk absoluut niet als een scheidingslijn. Maar het is inderdaad wel een plaats waar iedereen hun verhaal kwijt kan, en op hun gemak moet voelen, maar ik vind dan juist dat in de meeste forums, als ik met iets kom het gewoon weg valt in de massa van eigen pony verhalen, en dat vind ik gewoon jammer.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithGigi, SemrushBot, YandexBot en 4 bezoekers