[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 23:38

Het Boktbeheer Bulletin van mei is hier te vinden.

Allereerst: namens het hele team felicitaties aan iedereen geslaagd is, een Ach gut voor iedereen die het niet heeft gered en iedereen alvast een hele goede vakantie toegewenst!

Beleid - Forumspecifiek

Wat voor soort topics horen er thuis op Wikizaken?

De laatste tijd worden er nogal eens topics op Wikizaken geplaatst die niets te maken hebben met de Wiki.
Dit gaat vooral om informatieve vragen. Deze vragen kunnen gesteld worden op bijvoorbeeld het tabblad Informatief. Wikizaken is alleen bedoeld voor alle vragen over de Bokt Wiki. Je kunt vragen stellen over aanpassingen aan artikelen in de Bokt Wiki, een onderwerp voor een artikel voordragen of een zelfgeschreven artikel plaatsen voor opmerkingen of plaatsing in de Bokt Wiki.

Hier is deze informatie uitgebreid te vinden.

Centraal EK 2008 topic op [ENT]

Op [ENT] is er onlangs een nieuw topic gestart, dit topic is het centrale EK 2008 topic. Wanneer dit BBB uitkomt is het Ek al afgelopen. Je kunt het centrale EK topic nog steeds gebruiken om na te praten en nog wat meningen en tactieken uit te wisselen samen met andere voetbal liefhebbers. Let wel; dit topic staat op [ENT]. Het is dan ook de bedoeling gewoon onderbouwd te reageren. Extreme oneliners, offtopic klets en berichten met alleen maar 'woehoeee!', '4-1!!' en ' Lachen ' horen dan ook niet in dat topic, en zullen verwijderd worden.
Het topic vind je hier: [ENT-HK] Het centrale EK 2008 topic

Verandering bewerkingstopics [CB]

Er is naar voren gekomen dat het huidige centrale bewerkingsaanvraag-topics behoorlijk rommelig verliepen. Rommelige topics zijn niet handig voor de Bokkers die graag iets willen maken. Ze moeten veel pagina's door zoeken omdat er veel gewone reacties tussen de foto's staan. Bokkers die een aanvraag willen doen komen minder snel aan de beurt omdat door de vele andere posts hun aanvraag snel weg zakt.

We denken dat het niet wenselijk is om weer naar de oude situatie terug te gaan. Toch willen we dit probleem voor de gebruikers die graag gebruik maken van de topics dit oplossen. Vanaf nu zullen daarom alle berichten die geen aanvraag of resultaat zijn door een moderator zonder tegenbericht worden verwijderd. Daarnaast blijven de huidige regels (die in de beginpost van de topics staan) uiteraard gewoon gelden.

Een uitgebreidere mededeling met de links naar de nieuwe topics kun je hier vinden. Lachen

Verslag van de Dag en Aangepast Paardrijden

Verslag van de Dag en Aangepast Paardrijden zijn twee relatief nieuwe fora. Bij de start van beide fora is afgesproken dat ze enkel zouden blijven als er genoeg animo voor was. Volgens ons is dat bij beide het geval: vvdd wordt door veel bokkers gebruikt om hun - de naam zegt het al - verslag van de dag te plaatsen, zeker als die veel beter of juist naarder liep dan normaal. Aangepast Paardrijden is een forum waar ruiters met een beperking en hun begeleiders ervaringen kunnen uitwisselen.

Technisch

Nieuw forum Olympische Spelen

Speciaal voor de Olympische Spelen is er een apart subforum aangemaakt : [OS] - Olympische Spelen Hier kun je dus alle verslagen, vragen kwijt van de Olympische Spelen. Dit geldt zowel voor de paarden als gewone disciplines.

Onderhoud aan Bokt

Deze maand is er twee keer onderhoud gepleegd aan Bokt. Op 11 juni is de site 's middags een tijd lang offline geweest. Dit was om een storing in de database server op te lossen. Bart heeft een recente back-up van de database teruggeplaatst, dit heeft het probleem opgelost zonder verlies van berichten of andere data.

Daarnaast kreeg Bokt van de hostingprovider verse stroomdraadjes van een gloednieuw energiegebouw. Dit was opgelegd door de provider, hierdoor was Bokt op 25 juni tussen 22:50 en 23:50 niet te bereiken.

Team

Vakantieperiode

Net als in de rest van Nederland is de vakantieperiode op Bokt ook aangebroken. Dat kan betekenen dat je een moderator, of ander teamlid, een pbtje stuurt en dat je geen reactie krijgt. Grote kans dat teamlid van een welverdiende vakantie geniet. Knipoog
Wanneer het dringend is kun je dan natuurlijk ook altijd een ander teamlid nog een pbtje sturen.
Voor iedereen die zelf ook nog op vakantie gaat: Prettige vakantie!

Modwijzigingen

- Rinske modereert nu ook op Eenmaal Andermaal.
    - Robynn modereert nu ook op Barokke en Klassieke Rassen.
    - Mickey en Oscar nemen afscheid op Horses At Work, In The Picture en Springen In The Picture
    - Katja vertrekt op Jeugd In The Picture.

Afscheid

Helaas vertrekken er deze maand ook weer verschillende moderators. Odetteke en Ruitje, nogmaals bedankt voor al jullie geleverde werk en inzet. We wensen jullie veel succes! Ook Amable neemt afscheid van het moderatorteam, maar er is goed nieuws, zie hieronder:

Wiki-moderator

Bokker Anya heeft helaas afscheid genomen van het Wiki moderatorteam. Anya, we willen je nogmaals bedanken voor alle geleverde werk en inspanning. Daarnaast willen we Amable verwelkomen als Wiki-moderator.

Wijziging naam Bemiddelaars naar Leden Bezwaarcommissie

De bemiddelaars zijn van naam veranderd, ze heten nu Bezwaarcommissie en zijn voortaan bereikbaar via:
- PB
- bezwaarcommissie@bokt.nl
Voor de rest verandert er niets, iedereen kan bij hen terecht bij bezwaar tegen een Officiële Waarschuwing of ban. Voor andere zaken kan ook altijd raad gevraagd worden, zoals af en toe gebeurt, maar in die zaken zijn de moderators niet gebonden aan de mening van de BC.

Overig

Topic van de maand

Tja... als we er al niet vanuit gingen dat iedereen CouCou gezien had, was dat het topic van de maand geworden. Nu gaan we voor Wat wist jij vroeger zeker, waar nu niks van klopt? - een topic waar een flink aantal prachtige aannames over paardrijden en paarden in het algemeen voorbij komen.

Persoonlijkjes
Justy is op vakantie geweest in het zonnige Mexico en heeft daar geweldig genoten Cool
Amanda heeft vanaf 1 juli een vaste aanstelling als beleidsambtenaar Welzijn en Onderwijs met bijbehorende salarisverhoging Go jij! Go jij!
Rinske heeft na 4 jaar haar auto weer rijdend, en ze noemt hem: Patrick Haha!
Mickey is in juni al weer 6 jaar moderator op Bokt ...
Annash heeft 2 selectiewedstrijden gewonnen en is al zeker van een startbewijs voor de regiokampioenschappen Go jij! Go jij!
Robynn Is aan het aftellen voor haar vakantie en heeft de caravan al "startklaar" gemaakt!
Juni was een drukke maand;
Mireille is afgestudeerd! En ook direct aangenomen voor een volgende opleiding!
Katja is met behulp van een Bokt-ban en een aantal slapeloze nachten door naar het volgende half jaar van haar opleiding.
Neonlight heeft met alle plezier de Bokt-ban aan Katja uitgedeeld. Clown
Tanja heeft van haar vriend een laptop voor haar verjaardag gehad en Bokt nu overal in en om het huis, nu nog iets verzinnen dat er ook in bad gebokt kan worden Haha!
Simmie heeft een nieuwe auto.
Kris heeft een super gave nieuwe motor gekocht!
Zwartwitje heeft twee harige baby's gekregen (nouja, niet letterlijk natuurlijk..) genaamd Poppy en Panda Lovers
Banjer heeft, net als duizenden anderen, langs de waterkant gestaan om de MS Eurodam welkom te heten Haha!
Olympia heeft afgelopen vrijdag voor het eerst los gedraafd op de 4 jarige Boukje Hyper! En dat ging goed Haha!

Tien vragen aan...

Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Banjer jullie kruisverhoor beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op forumzaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Berdien

De antwoorden op de tien vragen aan Berdien :

Citaat:
1. Waarom ben jij benoemd als BoktPeetTante?
Haha! Ik wist dat deze voorbij zou komen. Moderator Mickey was afgelopen jaar zwanger, en achter de schermen liep een heus goktopic met wanneer guppie zou geboren worden, en of het een jongetje of een meisje was. Ik had gegokt op een meisje, wat op 5 januari zou worden geboren. Nou was Bas een jongetje Haha! maar de 5 januari had ik goed! Cool De "prijs" was de titel BoktPeetTante onder mijn naam. Ben er hartstikke trots op *LOL*

2. Wat is je hardste val van je paard?
Nou ben ik gelukkig maar één keer van Jessie afgevallen, in de zes jaar dat ik haar nou heb. Maar die val was ook meteen een goede Nagelbijten / Gniffelen We waren aan het springen, waarbij Jes altijd nogal.. actief wordt Clown Zij galoppeerde aan, ik naam haar terug, ze galoppeerde nog een keer aan, ik nam haar weer terug, we kwamen uit ons ritme en zij maakte een koprol over de hindernis heen. Ik ging rechtuit over haar hals heen, zij klapte er vol over heen. Op wat oppervlakkige wondjes van de balken had ze gelukkig niets, ik kwam ook met de schrik vrij. Maar springen vind ik sindsdien niet zo heel grappig meer Nagelbijten / Gniffelen

3. Wat wou je altijd al worden toen je klein was
Na mijn periodes dat ik dolfijnentrainer, dierenarts en/of superruiter wilde worden Clown heb ik een tijdje bij het leger gewild. Maar ik werd elke keer dat ik dat zei zo hard uitgelachen Zij zijn groot en ik is klein! dat ik die plannen ook maar heb laten varen. Verder wist ik het eigenlijk niet zo. Nou nog steeds niet overigens.

4. Zou je wel eens naar Schotland willen en durven te verblijven in een spookkasteel genaamd Carbisdale Castle?
Haha! Nou ik ben echt doodsbang in het donker, en ik geloof heilig in geesten en dat soort dingen, dus of ik het dúrf.. Nagelbijten / Gniffelen Willen wel, na mijn maand in Schotland ben ik toch wel heel erg verliefd geworden op dat land.

5. Als je mocht kiezen, permanent naar Ierland gaan, maar alles in Nederland achterlaten, of in Nederland blijven met alles wat je dierbaar is, maar dan zou je nooit meer naar Ierland kunnen gaan. Wat zou je doen en waarom?
Jee wat een moeilijke vraag! Ik heb er echt dagenlang over nagedacht, maar ik weet het nog steeds niet echt. Alles achterlaten heb ik al een keer gedaan, maar dat was maar voor vier maanden. Nooit meer terug naar Ierland kan ik sowieso niet. Is er ook een optie alles achterlaten behalve Jes&Flynn en dan permanent naar Ierland? Schijnheilig

6. Wat zou je nóóit van je leven doen?
Alweer zo'n lastige.. Nooit is wel een heel definitief begrip, maar ik zou nooit zelf moedwillig een dier kunnen doden voor mijn eigen 'comfort' of iets dergelijks. Sowieso zou ik nooit moedwillig iets kunnen/willen doen waarbij je een ander écht schade toe brengt.

7. Wat is jouw grootste wens betreft jij en je paard?
Over een paar jaar samen naar Ierland verhuizen! Het liefst natuurlijk iets buiten Galway, een romantische, kleine cottage met een stukje land waar zij dan (en het liefst ook met Flynn) de rest van haar leven kan slijten. Of dát direct haalbaar is, of dat ik haar eerst ergens onder moet brengen dat moet ik nog even zien Tong uitsteken maar mijn grote wens is toch wel terug naar Ierland, mét mijn paarden.

8.Maak eens een schatting van de hoeveelheid geld dat je tot nu toe aan Lush hebt uitgegeven?
En kun je aan de mensen die dat niet begrijpen eens uitleggen wat er nou zo lekker aan is?

Nou, ik zal geen exacte bedragen gaan noemen *LOL* maar het is al wel (veel te) veel Haha!
Wat er zo lekker aan is? Tja, het feit dat veel handgemaakt is, er bewust natuur- en diervriendelijk geproduceerd wordt en er zelfs vegan (dus helemaal zonder dierlijke producten zoals honing) producten zijn spreekt mij heel erg aan. En het is allemaal gewoon ontzettend lekker! Vooral die zeepjes en badderdingen, die ruiken allemaal zo fijn Lovers Genoeg reclame gemaakt nou? Haha!

9. Als jij 1 hele dag met Tuomas ( Lovers ) op stap zou mogen, wat zou je dan doen en waar?
Huilen van het lachen Oh boy! Wat een vraag weer ROFL Ik zou hem graag eens mee willen nemen naar Ierland Ja In Nederland is niet zo heel veel bijzonder leuks vind ik, en in Ierland heb je dat mystieke, de rust, de mensen.. Misschien een dagje samen naar de Cliffs of Moher, of Connemara. En dan natuurlijk de dag besluiten met Guinness en Ierse muziek in een pub in Galway. Regel jij het voor me? *LOL*

10. Wat vind je het leukste aan Bokt?
Het leukste aan Bokt is de hele grote verscheidenheid aan mensen, informatie, overtuigingen, meningen en die bij elkaar komt en al die overtuigingen, meningen en informatie met elkaar deelt, en de mooie dingen die daar soms uit voortkomen.
Dat er daarnaast nog ruimte is voor zaken búiten de paardenwereld vind ik ook erg leuk.

Air

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:44

Leuke bulletin weer Haha!
Leuke vragen beantwoord *LOL*

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:46

We zijn weer helemaal bij, Toppie gedaan Haha!.

Anya, Odetteke en Ruitje: Thanks voor jullie inzet OK dan!. En welkom in Back Black Haha!.
En Amable: veel plezier als blauwtje *LOL*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:31

Goed BBB! Ben helemaal op de hoogte Lachen

Berdien, lief he mijn vraag over Ierland ROFL maar nee, jouw optie is geen optie. Het is of alles achterlaten, of nooit meer naar Ierland Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 06:57

Whoehahaha Berdien, ik kon het níet laten een vraag met Tuomas ROFL Maar ik regel het wel ff voor je hoor... Huilen van het lachen
Neem je dan mijn Finse vlag mee voor als het gaat regen daar? ROFL ROFL
*ziet hele herhaling weer voor zich Huilen van het lachen *

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 06:58

Bedankt voor de update!
Nogmaals bedankt aan alle groentjes die weer zwart zijn/worden voor hun tijd en inzet.

Berdien, je gaat toch nog steeds mee hé, volgend jaar? Schijnheilig

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:37

Leuke BBB weer, altijd weer erg leuk om te lezen...... maaruh, waar is het recept van de maand nou????

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:38

Was weer leuk om te lezen, maar mis de statjes Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:01

En ik maar denken dat (mod) Mickey een man was Bloos *gaat zich diep in een hoekje staan schamen* maar die zullen lastig zwanger worden hé Clown

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:07

Leuk, vooral dat subforum voor de Olympische Spelen!!!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:13

Ben weer helemaal bij, leuk BBB Lachen

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:44

Leuke BBB

Sommige vragen vind ik geniaal!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:12

Leuk BBB, stelt me weer goed op de hoogte van de belangrijke zaken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:30

Leuke BBB! Haha!

En leuk een subforum over de OS! Ja

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:40

Weer helemaal op de hoogte, hij was leuk Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:44

Leuke BBB! Ben weer helemaal bij! Lachen

Vertrekkende mods: Welcome back to black en bedankt voor jullie inzet!

De rest van het team een hele fijne vakantie gewenst!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:19

Mijn vraag is weer beantwoord Haha!

Leuk BBB Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:36

Mickey al 6 jaar mod Bloos! Poeh wat een inzet zeg!! Dat verdient binnen 4 jaar toch een boktstandbeeld!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:32

Weer ontzettend leuk gedaan. Lachen

En Rinske; wat een gave auto!