[Dienstmededeling] BBB Mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

[Dienstmededeling] BBB Mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 23:11

Het Boktbeheer Bulletin van april is hier te vinden.

Beleid - Forumspecifiek

Aankondiging foto-fora wijzigingen

We hebben een aantal maanden terug jullie mening gevraagd over het HorsesAtWork fora. We hebben jullie reacties uitgebreid besproken en vergeleken met de ideeën die we zelf hadden. Deze week zijn een aantal wijzigingen gepresenteerd. Het grootste deel hiervan heeft betrekking tot HAW, maar ook op ITP gaan er dingen veranderen. Ook komen er twee fora bij en zullen er veranderingen plaatsvinden op Western-InThePicture.

Meer hierover kun je lezen in deze dienstmededeling hier op forumzaken.

Negatieve ervaringen delen op Bokt

Je kunt er vanuit gaan dat het overgrote deel van de transacties (koop/verkoop) goed verloopt, maar soms kan het zijn dat er iets misgaat en je dus een negatieve ervaring hebt met een bedrijf of particulier. Op de Bokt Wiki is een artikel geschreven over dat onderwerp. Door middel van dit artikel willen we proberen kopers en verkopers via internet wat meer informatie te geven over hoe om te gaan met een negatieve ervaring. We hebben wat tips verzameld om negatieve ervaringen te voorkomen en je vindt informatie over stappen die je kunt zetten tegenover bedrijven en particulieren als je je slecht behandeld voelt. Ook proberen we uitleg te geven over de verschillende wetgeving die er in Nederland is om kopers en verkopers te beschermen en de manier waarop we op bokt met die wetgeving omgaan. Als laatste geven we wat tips aan ondernemers over hoe je om kunt gaan met kritiek op internet.

Het artikel kun je hier lezen.

Nieuwe charter EA

De charter ('welkom op...') topics van Eenmaal Andermaal zijn gewijzigd. Er zijn geen veranderingen gemaakt in de regels, wel is de overzichtelijkheid verbeterd, zijn de regels en richtlijnen duidelijker omschreven en zijn de richtlijnen voor bemiddeling (wat moet je doen als een bokker zich niet aan zijn afspraken houd) in de charters opgenomen.

De nieuwe charters vind je bovenaan elk EA forum, bijvoorbeeld hier.

Uitbreiding FAQ BRT met Ruiterbewijs

De veelgestelde vragen op Buitenrijden, Ruitervakanties en Trektochten is uitgebreid met een nieuw onderdeel aan de FAQ. Er zijn enige praktische links, en een adressenlijst opgesteld van waar je je Ruiterbewijs in Nederland kunt halen. Deze lijst is echter nog niet volledig, mochten mensen nog adressen hebben, dan horen we het graag. Je kunt de FAQ hier bekijken.

Technisch

Meer geheugen voor de database-server

De databaseserver van Bokt heeft deze maand een verdubbeling van zijn geheugen voor zijn kiezen gekregen. Dat ie daar nog even aan moest wennen bleek een aantal dagen later toen de server enige tijd onbereikbaar was. Maar op dit moment functioneert de server weer naar behoren Lachen .

Team

Nieuwe moderators:

Deze maand zijn er vier nieuwe moderators begonnen, te weten :
  • Afbeelding Judje - Voor de VraagMaarRaak fora
  • Afbeelding Prrrr - Voor StudieTijd en Werk, Nieuws en Maatschappij en het KippenHok
  • Afbeelding Rinske - Voor het JeugdHonk en YoungRiderTalk
  • Afbeelding Zwartwitje - Voor Manegepraat en Manegehuiskamer

Modwijzigingen

- Amanda stopt met modden op het [JH] Jeugdhonk en [YRT] Young Rider Talk en mod daarvoor in de plaats [EV] Evenementen, [AV] Arabische Volboeden en [FJ] Fjorden.
- Annash stopt met modden op [MA] Manegepraat en de [MHK] Manegehuiskamer.
- Justy stopt met modden op [STW] Studietijd en Werk.
- Simmie is gestopt met modden op [EA] Eenmaal Andermaal.

Afscheid bemiddelaar Kiwiko en moderator Jacimatho

Deze maand hebben we helaas afscheid moeten moeten nemen van bemiddelaar Kiwiko. Kim, we willen je allemaal nogmaals enorm bedanken voor alle moeite, inzet en tijd die je in het bemiddelen hebt gestoken. Bedankt!

Ook moderator Jacimatho heeft tijdelijk haar taken neergelegd wegens drukte deze zomer. We hopen haar komend najaar weer te mogen begroeten als alles rustiger is geworden.

Overig

Topic van de maand

Als topic van de maand viel ons dit topic in zeer positieve zin op. Super dat iemand zich zo inzet voor verwaarloosde dieren!

Testrecept
Het testrecept van mei was Een zomerse salade

Het recept leek bijzonder in de smaak te vallen, maar er was wel enige discussie over wat nou precies het potje sellerie inhield. Was dit Sellerie-salade? Zit het in een potje? Of in een bakje? De bokkers hebben werkelijk stad en land afgezocht. Zou het bij de augurken in potten staan? Of toch meer bij de groenten in blik? Ook was er enige twijfel of het selderie of selderij. En is het dan bladselderie? Of knolselderij?

Bokker Remember kende het recept en zei dat hij héérlijk was. Dit beloofde dus al wat. Sonja heeft hem geheel volgens recept gemaakt. Benangelique vond hem er heerlijk uitzien. Bokker Tal heeft de salade samen met wat krieltjes gegeten en die door de salade geroerd, daarbij dan een afbakstokbrood met pesto rosso. Jakary heeft het als tussendoortje met crackers gegeten en nog wat baconreepjes erbij toegevoegd. Gwen en vriend hebben er ook van genoten, al vond vriendlief dat er iets teveel mais in het recept zat. Maar dat kan ook aan het te grote blikje liggen. Bij Benangelique en haar bezoek van de BBQ viel hij erg in de smaak, ondanks dat de sellerie ontbrak omdat het nergens te vinden was. Vriendlief van Benangelique kon het gehalte fruit niet zo waarderen aan deze salade. Bij Sonja staat dit recept blijvend op het menu. Zelfs haar man, die niet zo van salades houdt, kan hem wel waarderen. Pluspunten dus! Bokker Duke combineerde het met een lekker stuk ciabatta en rode pesto.

Bokker Tal heeft er een foto van gemaakt.
Afbeelding.

Bokker Jakary leverde deze foto :
Afbeelding

Bokker Duke deze foto :
Afbeelding

Het eindcijfer bestaat uit de volgende cijfers, een 7,5 van Gwen, een 8 van Benangelique, Jakary en Sonja, en tot slot een 8,5 van Duke. Dit levert dan het eindcijfer van een 8 op Haha! Een geslaagd recept dus!

Het nieuwe testrecept zal nog bekend worden gemaakt. Vork En er komt een topic van op VT.

Persoonlijk
- Youngster wacht op het 2de veulen! Het eerste veulen is inmiddels geboren! Een hengstje met de naam Model's Wise Guy
- Olympia heeft ook een nieuw stallid bij de paarden. Een mooi bruin merrieveulentje Lovers genaam Clarinde DB
- Zwartwitje gaat samen met Berdien en nog een aantal bokkers geld over de balk smijten bij de Lush in Den Haag Nagelbijten / Gniffelen
- Vie heeft een nieuwe bijrijdpony: Katinka.
- Banjer heeft naast paarden, honden en konijnen ook Lama's in haar leven
- Urielle is na de verhuizing van stal een tijd gek geworden van een stakend paard dat alsmaar de levade oefende Nors opkijken maar heeft toch met succes - oke, en een Sinterklaasjury op dag 1 Ja - haar debuut gemaakt in het L2 (dag 1 wp, dag 2 1e plaats en wp). En in de laatste week van mei: trainingsweek bij de Academy van Tineke en Imke Bartels!
- Oscar ligt nu aan het Griekse strand en doet jullie de hartelijke groeten Haha!
- De laptop van Amanda was gecrasht. Dat betekende een boktloos weekend, stress om beschadigde foto's, enz. Gelukkig was bokt-rots-in-de-branding Annash er om haar op de hoogte te houden van alles Haha! Oorzaak van de crash? Een verstopping van de ventilator met kattenharen waardoor hij oververhit raakte Bloos
- Angela: Ons huis begint er na een lange tijd verbouwen steeds meer op te lijken, de paarden staan weer aan huis, en.... ik ben zwanger!
- Mireille: Heeft de afgelopen maand niet veel gebokt en gemod, dit hebben jullie vast gemerkt. Dit komt omdat afstuderen (stage) én het maken van de toelatings opdrachten voor een nieuwe school moeilijker bleek te combineren dan eerste instantie verwacht. Binnenkort hoopt ze alles wat nodig is op zak te hebben, en dan zal er ook weer meer tijd in Bokt gestoken worden.
- Prrrr: heeft het nog niet druk genoeg en gaat aan vier maanden stage beginnen Nagelbijten / Gniffelen. Gelukkig hebben ze daar ook computers...
- Sammie is net 'officieel' afgestudeerd, maar was het leren nog niet zat en begint per 1 juni aan een nieuwe baan met bijbehorende opleiding.
- Hilli is na 2 jaar en 9 maanden bijrijder-af en heeft haar bijrijdpaard overgekocht van de oude eigenaresse Pling
- Annash boekte deze maand haar vakantie naar Londen en maakte met Vajnic haar L2 debuut: 3 winstpunten Bloos!
- delerium heeft haar merrie naar de hengst gebracht en hoopt dat het allemaal goed komt zodat ze volgend jaar een veulentje kan verwachten.
- Elanor heeft eindelijk haar studieplan voor aankomend jaar helemaal rond. Haha!
- Maya en Sylvia hebben een heerlijk strandweekend gehad!
- Djilan is superblij want haar Bliksem is weer onder het zadel! Hyper! [HAW] Bliksem sinds breken schoft voor het eerst onder het zadel!!

Tien vragen aan...
Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Berdien jullie kruisverhoor beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op forumzaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Annash

Citaat:
1. Wat wil je nog bereiken in de sport?
Met Vajnic zou ik heel graag Z2+1 worden. Dan heb ik mezelf weer ‘overtroffen’, ik ben nu nl. Z2 + 4 van de pony’s. Maar tussen de ponyklasse Z2 en de paardenklasse Z2 zit imo een wezenlijk verschil. Stiekem is mijn droom op een keer Subtop te starten en fatsoenlijk winst te scoren.

2. Wat is de ergste opmerking die je ooit over je lengte hebt gehad?
Ahum… ik ging naar een ruiterbal en daar kwam een (behoorlijk bezopen) gozer met de opmerking ‘He kijk, ze hebben hier ook shetlanders!’ Waarop ik direct antwoordde ‘Maar dan wel met een 1e premie’. Mannetje in kwestie had daar duidelijk geen verstand van, maar zijn vrienden wel, dus hij stond goed voor schut. Ook heeft ie toen gemerkt dat die shetlander op vrij subtiele wijze haar naaldhak even op zijn voet heeft geplant… Bloos

3. Wat is je meest genante Boktmoment geweest?
Ik was net Mod en toen wilde ik in het topic van Yellowfish, die destijds leukemie had, haar quoten en wat aanvullen. Tekst die ik niet nodig had weggehaald en verstuurd. Bleek het de edit-knop te zijn. Zo l*llig heb ik me zelden gevoeld… Clown

4. Hoe lang ben je al bezig met schrijven en waarom vind je het schrijven van fanfictions nou zo leuk?
Ik schrijf al sinds ik in groep 3 een vulpen in mijn handen geduwd kreeg *LOL* Dan schreef ik verhaaltjes over een prinses die gered werd door haar prins (nog net niet op het witte paard, geloof ik Knipoog )
Fanfics… dat is een goede. Ik denk dat het me aantrekt omdat je er net wat meer kunt doen dan in een gewoon verhaal. Het stukje onbereikbare wat een artiest heeft, kun je hier wegschrijven, bereikbaar maken. Da’s gewoon heel grappig om te doen!

5. Wie is de meest indrukwekkende persoon die je ooit ontmoet hebt?
Hier heb ik lang over nagedacht… en dit antwoord verwacht je vast niet, maar ik denk dat jij die persoon bent. Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om Yellowfish. Ik vind het zo bijzonder knap van je (ik blijf in herhaling vallen, ik weet het Haha! Clown ) hoe jij je door je ziekte heen heb geslagen, met zoveel moed, daar heb ik diep respect voor.

6.. Als je iets over zou doen in je leven, wat zou dat dan zijn en waarom?
Hm, niet iets heel specifieks denk ik. Maar als ik wat moet noemen: mijn auditie voor een tv-programma bij Ralph Inbar. Ik zat in groep 8 toen, moest een watervaste stift aanprijzen en klapte dicht, omdat er een kleine camera stond. En dat had ik zat gekund. Desondanks ben ik tijdens die casting nog wel enkele rondes verder gekomen. Dus ik heb tijdens de auditie ook goede dingen laten zien, blijkbaar. Haha! Clown

7. Met wie zou je 's ochtends wel een beschuitje willen eten?
Orlando Bloom. Niet zozeer om het idee achter een beschuitje eten, maar omdat ik heel benieuwd ben of ie enigszins is zoals ik hem in mijn fanfics beschreven heb. Het hoeft dus geen beschuitje te zijn, kopje thee is ook prima ROFL

8. Wat was je ultieme pennydroom? Of vroeger?
Mijn ultieme pennydroom is nog steeds hetzelfde: een palominohengst in mijn eigendom Knipoog

9. Je gaat voor altijd naar een onbewoond eiland. Welke drie dingen neem je mee en waarom?
Normaal zou ik zeggen ‘mijn paard’, maar gezien ik denk dat de eigenaresse van Vajnic het niet op prijs stel als ik hem meesleur, zal ik het laten.
1) Computer, om in contact te blijven met mijn vrienden, mijn muziek te kunnen blijven luisteren en kur te kunnen blijven maken. Uiteraard heb ik een doodnormale internetkaart enzo Schijnheilig Tevens voor fotoverwerking.
2) Mijn camera en alle bijbehorende dingen!
3) Mijn bikini(s). Veel te warm in gewone kleren, want ik wil wel naar een warm eiland Tong uitsteken

10. Wat zou je nooit van je leven doen?
Bungeejumpen en meer van dat soort dingen. Lijkt me vreselijk, ben veel te bang dat het touwtje knapt ofzo. Ik durf niet eens in de achtbaan – zelfs niet als ie niet over de kop gaat. Geen idee hoe mijn ma me ooit in Space Mountain heeft gekregen. De enige achtbaan waar ik wel in durf en die enigszins achtbaan te noemen is, is dat treintje rond de berg in Disneyland. Clown

Goed, ik hoop dat ik jullie een beetje tevreden heb gesteld Vork
Als dit BBB geplaatst is, zal ik alle vragen die gesteld zijn met de antwoorden in mijn profiel zetten. Is die gelijk enigszins gevuld. Tong uitsteken

CoonArt

Re: [Dienstmededeling] BBB Mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:13

Ha, ik ben weer helemaal bij...... en ik ben nog wel de 1e zeg!!! Haha! Geweldige BBB weer! Succes, nieuwe modders!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:21

geweldig!
ben weer helemaal bij Ja

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:31

Onze Lush meeting staat erbij! Haha! Nog een weekje.

Altijd makkelijk die BBB's! Erg leuk intervieuw trouwens!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:44

Mijn vraag is beantwoord, thanks Shanna Lachen Hyper!
Dat treintje in Disney vond mijn ma dus doodseng Huilen van het lachen ( staat hier ergens nog op film )

Ik ben weer up to date Ja

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:53

Zeer leuke BBB maar mis het test recept is dat er uit gehaald???

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:56

Normaal reageer ik nooit..
Maar Angela gefeliciteerd met je zwangerschap!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:13

Leuke BBB

En ook namens mij Angela gefeliciteerd! Hoever ben je? Haha!

En inderdaad, ik mis ook het recept..
We zijn weer op de hoogte Haha!
Ook vindt ik trouwens dat het topic van de maand super is gekozen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:31

Test-recept komt er nog aan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:55

Leuk BBB! Ben weer helemaal bij Lachen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:48

Handig die BBB's. Haha!
Ben weer bij.

Angela, gefeliciteerd met je zwangerschap!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:21

Weer top!!
Bedankt..

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:42

Erg leuk BBB weer! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:07

Fijn om te lezen van dat topic van de maand. Er zijn nog steeds veel te weinig mensen (helaas) die zich een verwaarloosd dier of een dier met een verleden op de hals willen halen.
En dan heb ik het niet alleen over paarden. Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:02

iloveyah87 schreef:
Leuke BBB

En ook namens mij Angela gefeliciteerd! Hoever ben je? Haha!

Thanks voor de felies Ja

Ik ben nu 10 weken zwanger Lachen (uitgerekend op 28 december)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:46

Erg mooi topic van de maand Ja

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:01

Toppie weer helemaal bij OK dan!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:01

Welkom nieuwe moddie's, doeg Kiwiko en ik hoop tot snel, Jacimatho. Knipoog

En leuk BBB! OK dan! Weer helemaal uptodate.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:17

thanks for the update.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:21

Ohh wat ziet dat recept er lekker uit zeg! Bloos! Jammer dat jullie ermee stoppen Kiwiko en Jacimatho, maar die keuze is vast niet voor niks: jullie waren top! En natuurlijk een felicitatie voor Angela, ik hoop van harte dat de zwangerschap goed verloopt! Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:03

Thanx voor de update OK dan!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:23

Was weer erg leuk om te lezen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:59

nou mir... toch maar eens dat recept van je gaan brouwen dan Schijnheilig Haha!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:34

Fijn om het weer te lezen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:45

Leuk BBB weer Haha! Was weer leuk om te lezen!
Super ook van het topic van de maand, dat iemand zich zo kan inzetten voor dieren!!