Ik kan me voorstellen dat je graag in een bepaald topic mee wilt praten, maar in een discussietopic zou het echt fijn zijn als iemand de laatste 2 pagina's even leest, en dan pas reageert. In een discussie lijkt het mij redelijk normaal om ook even te kijken en te lezen wat je gesprekspartners nu eigenlijk te zeggen hebben

Is dat nu zó moeilijk? Ik kan begrijpen dat je in een topic van 20 pagina's niet het hele topic door gaat lezen.... dat kost idd enorm veel tijd.
Maar in een topic van 1 of 2 pagina's begrijp ik dat niet. Echt niet. Ook posts die een paar alinea's bevatten, worden gewoon domweg overgeslagen, vervolgens wordt er een bericht neergezet waarin diezelfde vraag (waarop in de vorige post uitgebreid antwoord wordt gegeven) opnieuw wordt gesteld.

Voorbeeldje? Kijk eens in het "slaan tussen de oren?" topic. Daar werd een heel leuke discussie gevoerd, waarin iedereen ook leerde van elkaar, en elkaars standpunten respecteerde. Maar om de zoveel pagina's kwamen er een aantal berichten als: "Slaan is sielugh" en "dierenmishandeling" en dat soort dingen....

Ik heb mezelf in een bepaald topic 2 keer gequote geloof ik, omdat ik geen zin had dezelfde (uitgebreide) uitleg 4 keer te typen. Ja, ja, ik weet ook wel dat ik dat niet mag

Ik hou van leuke discussies, ik heb me ooit op Bokt aangemeld, juist om die discussies, om wat te kunnen leren van elkaar. Maar... het lijkt tegenwoordig moeilijk om een goede, inhoudelijke discussie te voeren. Want om de zoveel posts komt er weer een persoon die duidelijk zich niet ingelezen heeft, en een domme, ongefundeerde mening neerkwakt....
Ik heb besloten dat ik voortaan op zulke berichten ga TEMmen. Ik zal er ook niet meer op reageren, maar ieder bericht in die trant wat ik tegenkom TEM ik.
Maar: ik wil iedereen ook vragen: alsjeblieft, lees voordat je post. Het maakt het praten met elkaar zoveel prettiger. Bokt zou zó veel leuker zijn (wat zeg ik? de maatschappij zou zó veel leuker zijn) als gebruikers ook echt naar elkaar luisteren. Je hoeft niet altijd overal een mening over te hebben... vragen is óók goed.
Lees even.
Neem er gewoon even een minuut of 10 voor, kost wat tijd, maar het is de moeite wel waard, toch?
En reageer dan pas.
Dan kunnen we Bokt echt veel leuker maken