[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 15:24

Het Boktbeheer Bulletin van maart is hier te vinden.

Beleid - Forumspecifiek

Agenda oriëntatie ritten in agenda BRT terug te vinden

Op BRT is er nu een sticky te vinden met daarin de agenda voor buitenritten en dergelijke. De agenda is momenteel gevuld met oriëntatieritten in Nederland en België. Mocht je meer aanvullingen of suggesties hebben, meld ze gerust. Je kunt het sticky hier terugvinden : [BRT] Agenda BRT

Eindexamens

Iedereen is hard aan het blokken op weg naar het eindexamen. Mocht je hier over vragen of problemen hebben kun je deze kwijt in dit centrale topic op STW: [STW] [Centraal]Examen-topic
Wil je alleen maar gezellig kletsen over het examen? Dat kan ook. In de beginpost van bovenstaand topic staan een aantal huiskamertopics waar dit kan.

Verder: allemaal veel succes!

Aangiftetopic voor veulens op WPC
Ook op WPC is nu een aangiftetopic voor de veulens van dit jaar Lachen Je kunt je veulen -net als op de andere rassenfora- aangeven door naam, geslacht, geboortedatum en afstamming samen met eventueel een link naar een (foto)topic op KS of ITP toevoegen aan het topic. Elles verwerkt ze dan in een overzichtelijke lijst in de eerste post van het topic.

Enquete Bokt Nieuws
Eén van de onderdelen van Bokt is de nieuwspagina die je te zien krijgt als je Bokt.nl opent. Op deze pagina verzamelt de nieuwsredactie in samenwerking met enkele correspondenten het belangrijkste nieuws uit de paardenwereld. Overige nieuwsberichten krijgen een plek op het 'Overig Nieuws' forum. Om een beter beeld te krijgen van wat jullie van de Nieuwspagina vinden, wat er goed gaat en wat juist beter kan, hebben we een enquête met een aantal vragen over het nieuws opgesteld.

We hopen dat jullie de tijd willen nemen om de vragen te beantwoorden. Het invullen van de enquête kost ongeveer 5 minuten en is anoniem. Je vindt de enquête via deze link. De vragenlijst blijft online tot 5 mei, 20:00 uur. Alvast hartelijk bedankt!

Technisch

Op technisch gebied hebben we deze maand geen nieuws.

Team

Modwijzigingen
  • Door tijdgebrek heeft Miriam helaas moeten stoppen als mod. We willen haar hierbij bedanken voor alles wat ze voor Bokt gedaan heeft, en we wensen haar veel plezier als zwarte bokker Lachen
  • Maya is gestopt als mod op VN en OV.
  • Youngster is gestopt als mod op KH en NM.

Overig
Het is weer statjestijd!!!
Deze keer heeft BartVB een overzichtje gemaakt van de meest bekeken topics:
Code
+-------------+----------+-----------+---------------------------------------------------------------------+
| topic_views | topic_id | forum     | topic_title                                                         |
+-------------+----------+-----------+---------------------------------------------------------------------+
|       29495 |   920323 | [HK]      | [SF44] Geen geklier, het nieuwe SF topic hier                       |
|       15417 |   920238 | [VN]      | Fotowedstrijd - Win een dressuurles van een international!          |
|       12510 |   920685 | [VN]      | Uitslag Bokt.nl Fotowedstrijd                                       |
|       11768 |   923589 | [VVDD]    | Mijn nachtmerrie is uitgekomen..Sense is er niet meer...            |
|        8255 |   920810 | [LZP]     | Gemene uitspraken van jongens                                       |
|        6847 |   923823 | [HAW]     | Mijn kids met hun pony's @ work                                     |
|        6335 |   921225 | [VN]      | Grootste paard ter wereld is overleden                              |
|        6070 |   920314 | [VN]      | Nieuwe traileruitvinding voor laadproblemen bij paarden             |
|        5726 |   924032 | [VN]      | Twee bokkers door bij Laurens van Lieren Zegwaard bokaal            |
|        5367 |   920253 | [VN]      | Motorrijders bang voor reacties publiek na ongeval met paard        |
|        5234 |   921475 | [VN]      | Moordenaar van bokker Iski veroordeeld tot 18 jaar cel              |
|        4852 |   922767 | [HAW]     | Charlie Brown en Banshee op wedstrijd                               |
|        4549 |   921905 | [PP]      | Paard te koop, helaas geen leuke kopers...                          |
|        4472 |   920707 | [HK]      | Mensen komen,mensen gaan!Almeerse Bokkers blijven bestaan           |
|        4302 |   922602 | [LZP]     | papa weg!                                                           |
|        4149 |   922304 | [PP]      | Schamen voor je paard?                                              |
|        4093 |   920402 | [MW]      | Zwanger??                                                           |
|        3978 |   920486 | [HK]      | [BM73]Mutsenladies wachten op hun paardenbabys.                     |
|        3940 |   920891 | [F-AM]    | hengsten show bij van Uytert                                        |
|        3940 |   921252 | [KS-ITP]  | Double Trouble doet zijn naam eer aan. Ik bij Iorr op bezoek        |
|        3921 |   922120 | [LN]      | Verslavend spel: Level Game                                         |
|        3865 |   922205 | [HAW]     | Drukke Wisky @ Dressuur work!                                       |
|        3826 |   923179 | [HK]      | Praatjes vullen topic gaatjes @ Minibokkers [Deel <33]           |
|        3770 |   921011 | [AV]      | "Op de thee vanmiddag" bij Stallone, dekhengst,  23 jaar! |
|        3733 |   921217 | [LZP]     | Ben jij volledig nederlands??                                       |
|        3674 |   920356 | [HK]      | Het April Fooled topic......                                        |
|        3619 |   920577 | [HAW]     | Nashua trainen voor M2, verbetering?                                |
|        3560 |   921322 | [LZP]     | Morgen mijn eerste fotoshoot.                                       |
|        3503 |   922839 | [VN]      | Opnieuw een bijzondere Zorse geboren in Pannerden                   |
|        3503 |   924379 | [VN]      | Paint Horse merrie heeft officieel langste staart ter wereld        |
|        3409 |   922795 | [HAW]     | Sambuca eerste wedstrijd Z2                                         |
|        3408 |   921795 | [HAW]     | Het Afscheid                                                        |
|        3370 |   922806 | [HAW]     | droomdebuut Z1 Priscil & Unique                                 |
|        3332 |   921326 | [STW]     | slechtste openingzin ooit gehoord.                                  |
|        3013 |   920495 | [LZP]     | Het is toch ook niet normaal dat je zo je geld wil verdienen        |
|        2857 |   921369 | [IM]      | Mijn grootste vriend, MyWish Max                                    |
|        2840 |   921875 | [HAW]     | Uckfield gereden profesionele amazone                               |
|        2838 |   923222 | [HAW]     | Gabriëlle & Ibop winaar Ulana, 82.5! [Flemmingh × Elcaro]     |
|        2763 |   921916 | [VN]      | Paard ernstig gewond en afgemaakt na botsing met auto               |
|        2743 |   921623 | [VN]      | Steven Spielberg tegen handelsstal Reesink om paard Nastros         |

Topic van de maand
Deze maand hebben we voor een topic gekozen met een treurig begin, maar wel met een hele mooie afloop Lachen
Billy is een prachtig Fries veulentje dat helaas zijn moeder verloren heeft, maar een liefdevolle pleegmoeder gevonden heeft in bokker Haboshof. We wensen pleegmoeder en zoon heel veel geluk samen, en dat het maar een prachtige grote vent mag worden Lachen

Testrecept
Het testrecept van april was Tiramisu met gedroogde pruimen

Omdat het een nogal kalorierijk recept is, waren er wat minder liefhebbers dan normaal. Maar....

Duke durfde het als eerste aan Haha! De combi met pruimen bleek een goeie, want alleen al de geur van warme pruimen die liggen te pruttelen in water met suiker en kaneel was al genoeg om haar hubbie te doen stuiteren Clown Zij vonden het beide zeer geslaagd en Duke wil het ook nog wel een keer proberen met appel of banaan Lachen Wij wachten met spanning op de resultaten daarvan! Knipoog

De foto's van Duke:
Afbeelding

Afbeelding

Letizia heeft het aan haar familie geserveerd en ook dat pakte goed uit: gemiddeld een 7 Lachen
Gemiddeld komen we voor dit recept uit op een 8 Lachen

Bedankt Duke en Letizia voor het uittesten van deze kalorie-bom *LOL* Kunnen wij hem voor kerst 2008 op het lijstje zetten Knipoog

Om de tiramisu te compenseren is het testrecept voor mei Zomerse salade Vork

Wil je meedoen met het bokt-testpanel, geef je dan per PB op bij Kris of Elles

Persoonlijk
    - Annash haalde een 9 voor haar hertentamen Management & Organisatie en heeft daarom haar Propedeuse gehaald. Ze wordt dus niet van school getrapt Knipoog
    - Leo heeft het erg naar haar zin op haar stage, maar is er ook achtergekomen dat ze een drukker bestaan heeft dan ze aanvankelijk had gedacht!
    - Amanda heeft een muzikale maand achter de rug. 5 april solistenconcours met een mooi resultaat en 19 april met een geweldig concert! Verder komt het afscheid van Ramona nu wel erg dichtbij. 4 mei gaat ze al verhuizen en is ze enigszins bijrijdpaardloos. Verdrietig
    - Cayenne heeft eindelijk een broedhokje opgehangen bij haar valkparkieten, en hoopt op een eerste nestje! Nu maar afwachten of ze ook echt snappen wat er van ze wordt verwacht Tong uitsteken
    - Elanor gaat begin mei heerlijk mee op ponykamp naar Kootwijkerbroek. Lachen
    - bij Banjer is er al gezinsuitbreiding wat betreft de dierenstapel.. 2 goudvissen met de namen Jansen & Jansen Haha!
    - ook bij Oscar heeft er een uitbreiding van de dierenstapel plaatsgevonden. De gelukkige is een grote blauwe Shubunkin (ook een vis Haha!). Hij is de grootste uit het complete vijverbestand, maar helaas is het wel een kneusje: hij kan nl. niet zo goed zwemmen (toch vrij essentieel voor een vis Ja) en hij hangt enigzins uit het lood. Zijn eerste zwemles staat gepland voor 1 mei a.s. Haha!
    - Olympia heeft een heel gaaf bedrijfsfeestje gehad in de HMH met oa Van Velzen en Blof die op het podium stonden Party!!
    - Amable Heeft deze maand haar verjaardag gevierd en is alweer 27 geworden. Ook bij haar thuis heeft gezinsuitbreiding plaatsgevonden, er heeft een schattig siamees kitten haar intrede gedaan!
    - De echte Banjer staat sinds K'dag weer lekker op de wei Haha!
    - Vie heeft haar laatste stage goed afgerond en is hierdoor dit jaar alvast geslaagd voor één onderdeel. Haha!

Tien vragen aan...
Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Annash jullie kruisverhoor beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op forumzaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Olympia

Citaat:
1. Waar komt de voorliefde voor Groningers vandaan en wat trekt je zo aan in het ras?

2 jaar geleden ben ik bij iemand gaan rijden die zijn paarden aan huis heeft staan. Deze man weet veel van Groninger paarden en op dat moment hadden we ook een Groninger op stal staan. In het begin had ik niet zoveel met dit paard. Alles was een beetje nieuw. Hij verkocht wel eens een paard en daar moest ik een beetje aan wennen. Hij vertelde vaak verhalen over Groningers die hij op stal heeft gehad. Na een jaar kocht hij een tweede Groninger erbij, Gelonie die in mijn profiel staat. Door al zijn verhalen en Gelo die ik reed begon ik me steeds meer te interesseren in het Groningerpaard. Zo ook de eerste keer dat ik mee mocht naar een Groningerpaardenkeuring, zelf hadden we Boukje bij ons. Door steeds mee te gaan naar keuringen en goed te luisteren naar verhalen van deze man weet ik ondertussen wel wat over Groningerpaarden. Hetgeen wat mij heel erg aanspreekt aan dit ras is dat het hele eerlijke paarden zijn. Ze zijn heel relaxed qua karakter. De 3 Groningers die ik tot nu toe heb gereden kwamen allemaal uit dezelfde vaderlijn en zijn hele enthousiaste/vrolijke paarden. Lovers

2. Als er iets is in je leven wat je over mag doen wat zou dat zijn en waarom? En als je niets over wil doen, waarom dan niet?

Er zijn wel een aantal dingen die ik over zou willen doen in mijn leven. Wie heeft dat nou niet Knipoog Maar ik heb voor iets paardgerelateerd gekozen. Als ik iets over mocht doen, dan zou ik Olympia veel eerder in hebben laten slapen dan dat we uiteindelijk hebben gedaan. Dit omdat ik nu weet wat de ziekte inhoud en dat toen niet wist. Lachen

3. wat is je grootste blunder, zowel privé als op Bokt?

Op bokt kan ik me eigenlijk geen blunder herinneren Clown Maar in mijn priveleven is er iets wat mij altijd is bijgebleven en op dat moment kon ik wel door de grond zakken Een vriendin had een hele leuke jongen naar de manege laten komen, ze was een beetje in die tijd iedereen aan het koppelen. Ik had beloofd om de manegestal te voeren. Toen ik het laatste paard had gevoerd en de voerschep in de voerkar wilde gooien, begon dat ding een eigen leven te leiden. Je raadt het misschien vast al, die voerschep vloog tegen de been van leuke jongen in kwestie. Ik schaamde me dood.. Nagelbijten / Gniffelen

4. Hoe ziet jouw droompaard eruit?

Mijn droompaard staat in mijn profiel : Warina. Verder houd ik van paarden die karakter hebben, die je lekker aan het werk zetten. Ook vind ik het belangrijk dat ik meteen val voor het paard, waarbij ik meteen denk : Woooowww dat is een gave bok. U neemt dit alles en u ziet Warina. Lovers

5. Wat zou je doen met 10.000 euro?

Een paard kopen. En dan het liefste Warina natuurlijk. Haha!

6. Wat zou jij nóóit van je leven doen?

Bungeejumpen oid. Dat lijkt me zo eng. Eigenlijk alles met hoogtes vind ik niet zo prettig.. Nagelbijten / Gniffelen In achtbanen en een vrije val krijg je me wel, die laatste wel met mijn ogen dicht hoor *LOL*

7. wat is je favoriete gerecht? en wat lust je echt niet?

Ik ben erg gek op kip Vingers aflikken Dus dat is ook meteen mijn favoriete gerecht , neem er nog lekker gebakken aardappels en sla bij en het is compleet. Verder ben ik een grote zeur met eten en zijn er meer dingen die ik niet lust dan wel Knipoog

8. Hoeveel uur per dag zit je op bokt?.

Dit verschilt een beetje met mijn werkrooster, maar meestal zit ik wel gemiddeld 2,5 uur per dag op bokt Lachen

9. Hoe stond jij tegenover de vraag of je Mid wilde worden? Of ben je niet gevraagd en was het een open sollicitatie?

Een hele tijd geleden stond er een topic op FZ dat je een PB aan Eline kon sturen dit omdat ze nieuwe mids zochten. Je kon toen mensen opgeven wie je geschikt vond of jezelf. Ik heb toen gereageerd dat dit mij wel wat leek. Eigenlijk had ik nooit verwacht dat ik gevraagd werd, maar plots vond ik een PB van Bart in mijn inbox met de vraag of ik bemiddelaar wilde worden. Lang heb ik niet hoeven te denken over deze vraag.

10. Wat was vroeger je wildste pennydroom?

Ik denk net zoals elk ander pennymeisje die net begint met paardrijden, een eigen paard. Maar mijn ouders vonden dat niet zo'n goed plan.. Clown Uiteindelijk is de droom toch een beetje in vervulling gegaan, alleen toen was ik al ouder en veranderde mijn pennydroom een beetje *LOL*

Rivaldo

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin april

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:42

Leuk weer!!! Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:43

Top! En het recept ziet er lekker uit *LOL*

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:44

Leuk hoor, wist eigenlijk niet eens dat Miriam mod was Nagelbijten / Gniffelen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:48

Leuke BBB weer! Weer helemaal op de hoogte. Lachen

Iedereen ook alvast veel succes gewenst met de examens!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:49

A ben weer helemaal bij Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:21

Mooie nieuwtjes en weer interessant om te lezen Lachen.
Laatst bijgewerkt door lindake op 01-05-08 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:22

Bûûûhhh!! Tiramisou met pruimen hoe bedenk je het?! Maar wel een leuke bbb weer! Ook statjessssss!!!! Haha!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:02

We staan bovenaan bij de statjes!!!!!! Tong uitsteken

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:24

Jeeej, ons topic staat op 14de plek van meest bekeken topics Lachen Go jij! Go jij!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:28

zo ben weer eens op de hoogte van alles Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:55

Zo ik ben weer bij Haha!

Mijn vraag is weer beantwoord Hyper!
Ik sta niet in de topics, maar wel een leuk statje Ja

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:15

Bedankt weer OK dan! was weer leuk om te lezen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:31

Leuk weer Haha!

Statje ook leuk!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:37

Ik ben weer op de hoogte. Niet veel bijzonder nieuws of veranderingen deze maand.
Zelf had ik gehoopt dat er al wat meer duidelijkheid zou komen over de HAW-beleid.
Maar goed ik verwacht dat we daarvoor nog even geduld moeten hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:46

Ahahahaha, ik dacht de hele tijd dat de eerste vraag voor Olympia over Groningse mannen ging, blunder ROFL ROFL .
De tiramisu wil ik ook nog eens gaan maken, maar vriendlief lust dat niet, dus zal ik bij mijn moeder aan moeten kloppen denk ik *LOL* .
En Cayenne, ik hoop dat je valkparkieten weten wat ze moeten doen *LOL* . Niet dat ze het alleen als vergaderruimte gaan gebruiken Tong uitsteken .

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:22

Leuke BBB weer!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:39

Leuke BBB, fijn om weer op de hoogte te zijn.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:58

En we zijn weer bij! Haha!

HorseyDude schreef:
Bûûûhhh!! Tiramisou met pruimen hoe bedenk je het?! Maar wel een leuke bbb weer! Ook statjessssss!!!! Haha!

ROFL Haha! Hij was best 'te pruimen'. Vork

Ben blij dat we na de caloriebom nu iets 'lichters' krijgen als testrecept.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:04

En we zijn weer helemaal bij Haha!

De eerste vraag voor Olympia kwam van mij Vork Tja, ik weet niets over Groninger mannen, maar Groninger Paarden zijn mooi Lovers

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:12

haha Lachen Het gaat gewoon over knappe en mooie paarden Lovers

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:49

Ben ik nu de enige die geen enkele van die topics kent? (Buiten dan de setjes ^^)
En tis niet dat ik weinig op bokt zit ofso Clown

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:49

Ik hou het denk ik gewoon op de traditionele tiramisu Knipoog

Leuk gedaan weer, ben weer helemaal op de hoogte!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:57

Ah ben weer mooi bij Lachen
En de 1 april grap is nieteens vermeld! Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:58

A_lette schreef:
Ah ben weer mooi bij Lachen
En de 1 april grap is nieteens vermeld! Knipoog

Kijk eens in het statje Vork