Beleid - Forumspecifiek
Plaatsen van reacties
Het komt steeds vaker voor dat gebruikers topics niet meer doorlezen voordat ze een reactie plaatsen. Niet alleen kunnen er dan storende herhalende reacties komen, ook moderator-opmerkingen worden dan gemist. Wij raden iedereen dan ook ten zeerste aan om de topics door te lezen voordat ze een reactie plaatsen.
Extra [TAG] op [UK]/[CB]: [DIGI] Digitale tekeningen
Het maken van digitale tekeningen is de laatste tijd steeds populairder aan het worden op Bokt. Inmiddels worden er geregeld digitale tekeningen geplaatst op de creatieve fora [UK] en [CB] en wij vinden het dan ook de moeite waard om een nieuwe tag toe te voegen aan de huidige lijst. Dit zal de tag [DIGI] zijn. Deze tag [DIGI] mag gebruikt worden voor digitale tekeningen. De tag [TEK], [SCH] of [ART] hoeft er dus niet meer voor gebruikt te worden!
Ik heb ge-TEM'd reacties niet de bedoeling
De moderators zijn er erg blij mee dat jullie allemaal TEM'en, maar dit hoeft niet gemeld te worden in het topic. We zien namelijk geregeld reacties komen met 'Ik TEM', en dan daarop volgend meerdere reacties met 'ik ook'. Dit zijn in principe reacties die niet veel toevoegen. We merken dat sommige mensen het posten om te voorkomen dat anderen ook een mod tippen. Maar voor moderators is het niet veel extra werk om bijvoorbeeld tems af te handelen op een topic in plaats van één. Bovendien kunnen we zien of een topic dringend aandacht nodig heeft: op het moment dat er 20 mensen op het uitroepteken drukken, weten we dat het waarschijnlijk dringender is dan als het er maar één is.
Technisch
Wiki - Auteurs bij de artikelen
De afgelopen maand is de contributors (auteurs) module geactiveerd op de Wiki. Deze zorgt voor pagina's als: http://www.bokt.nl/wiki/Speciaal:Contri ... rdenrassen en vooral een lijstje met auteurs onder ieder bericht. Tot nu toe was het vrij lastig om uit te vinden wie de (belangrijkste) auteurs van een artikel zijn, dit willen we op deze manier oplossen.
Wiki - Overlegfunctie
Ook is er een overleg functie die geïntegreerd is met de wiki. Als je vanaf nu op 'overleg' klikt boven een artikel kom je op een speciaal 'forum' uit met topics over dat betreffende artikel. Als je hier op 'New topic' klikt kan je een nieuw topic maken over dit artikel. We hopen dat het op deze manier wat makkelijker wordt om te discussieren over onjuiste info, extra informatie, etc, etc. Alle topics die via de overleg functionaliteit worden gemaakt komen overigens (voorzien van een tag) op het Wikizaken forum terecht.
Team
Teammeet
Zondag 9 maart was het zover, er was een teammeet georganiseerd bij huize Ibbel op de Veluwe! Het was heerlijk weer, een strakgrijze lucht, vergezeld van een heerlijk fris verkoelend windje met perodiek enig afkoelend water. Na een korte ontvangst en verzameling van iedereen onder het genot van een kopje koffie of thee of fris. Daarbij een lekker stukje straciatella cake of een tulband met appel, koekjes, snoepjes, er was voor iedereen wat wils! Zelfs Bas van Mickey had nog voor een traktatie gezorgd in de vorm van een stel lekkere soesjes met muisjes.
Vervolgens was er een roofvogeldemonstratie door de mensen van de Valkenhof : ( http://www.devalkenhof.nl/ ) Er werden enkele schitterende dieren getoond, waaronder :
* Max, een zeearend en in volle actie.
* Balou, een Bengaalse oehoe en in actie.
* Miep, de kuifcaracara.
* Svenja, een Europese oehoe
* Falco, een woestijnbuizerd
* Milo, een torenvalk
* Blitz, een buizerd
* Alba, een kerkuiltje
Het Bokt.nl team met Kuifcaracara Miep:

Diverse mensen namen de mogelijkheid waar om zo'n machtige vogel op je hand te voelen zitten en heen en weer te laten vliegen. Een unieke ervaring! De buizerd Blitz zag het niet meer zitten en besloot op eigen houtje de omgeving te verkennen.
Na deze prachtige show was het eten geblazen. Iedereen was ruim voorzien, een heerlijke groentesoep, zalm/tortilla-rondjes, divers groenvoer zoals kerstomaatjes, paprika. Verder enkele quiches, worstenbroodjes, diverse salades, stokbrood, bitterballen, koude pannenkoeken, veels te veel om op te noemen.
Modwijzigingen
- Alet - stopt als moderator op WelshPonyenCobs en Barokke en Klassieke Rassen.
- Faniek - wordt de nieuwe moderator op BeestenBoel.
- Miriam - stopt als moderator op BeestenBoel.
- Vie - stopt als moderator op PaardenPraat, begint als moderator op VerslagVanDeDag.
Nieuwe moderators
Ook deze maand komen er 2 nieuwe moderators het team versterken:

Overig
Fotowedstrijd
Je kunt nog tot en met vanavond 23.59 met de Bokt.nl Fotowedstrijd! Weet jij welk paard op de foto staat? Stuur dan een mail en maak kans om een les te winnen van een dressuurruiter acterend op internationaal niveau!
Voor de foto en alle informatie: [VN] Fotowedstrijd - Win een dressuurles van een international!
[aanvulling: 2 april 0:40]
De uitslag van de fotowedstrijd is bekend: Miss_Mo heeft een les van Grand Prix ruiter Alex van Silfhout ( http://www.stalvansilfhout.nl/ ) gewonnen, zij had de naam van zijn paard Luxform's Nimbly goed geraden en de oorlengte het best gegokt. Het topic met de uitslag vind je hier.
We willen de heer Van Silfhout heel hartelijk bedanken voor het beschikbaar stellen van deze prijs!
De Wiki is jarig!
De Wiki viert vandaag haar eerste verjaardag, meer daarover kun je hier lezen.
Nieuw record
En alweer een nieuw record: het grootste aantal gebruikers online was 1566 op 02-03-08 21:01
[FZ] Weer een nieuw record
Topic van de maand
Het topic van de maand is een uitgebreid verslag van 10 paarden met een vrachtschip naar hun nieuwe stal in Paramaribo. Ze zijn alle 10 gezond en wel aangekomen!! Zie hier voor het verslag met 10 paarden per boot naar Suriname!
Testrecept
Het testrecept van maart was : [VT] Testrecept: Kip met spinazie en kaas uit de oven!
Het cijfer is gekomen op een 7,6 dit bestaat uit de cijfers 3x een 8, gegeven door Relaxed, Jellie en Goof. De bokkers Batje, Nienewiep en Stef waardeerden het met een 7,5. Bij bokker Duke viel het iets minder in de smaak en kwam het op een 6,6 neer.
Iedereen heeft zich goed aan het recept gehouden, er werd wat gevarieerd met de soorten kaas. Batje heeft bijvoorbeeld feta gebruikt wat een goede keus bleek omdat in de oven de kip goed sappig werd door het vocht van de spinazie, maar het zoute van de feta haalde de smaak goed op. Duke koos ervoor om mozzarella te gebruiken, verder vond ze het alleen wat magertjes en besloot er tagliatelle bij te bereiden, andere bokkers kozen ervoor om wat aardappeltjes erbij klaar te maken. Minpunt was de lange bereidingstijd, het moet toch zeker 35 minuten in de oven, en je moet ervoor zorgen dat de kip plat genoeg was.
Bokker Stef heeft er nog een heerlijke foto van gemaakt :

Het nieuwe testrecept voor april wordt een heerlijke [VT] Tiramisu met gedroogde pruimen Wil je meedoen met het bokt-testpanel, geef je dan per PB op bij Kris of Elles Het topic op VT wordt nog aangemaakt.
Persoonlijk
- Justy heeft haar verjaardag gevierd en is 26 geworden.
Amanda heeft ook haar verjaardag gevierd en is ook 26 geworden.
Urielle heeft ook haar verjaardag gevierd en is ook 26 geworden (29 dan, oke).
Tessa heeft haar verjaardag gevierd en gaat ook beginnen aan haar 26e levensjaar.
Ranja heeft ook haar verjaardag gevierd en gaat alweer naar de 30 met haar 28 jaar.
Vie heeft ook haar verjaardag gevierd en is 21 geworden. Jong piepkuiken.

Mickey mag over een week haar verjaardag vieren. Daarnaast zit het zwangerschapsverlof er weer op dus mag ze haar kleuters weer gaan lastig vallen.
Angela en haar man hebben deze maand de sleutel gekregen van hun nieuwe huis in Goch-Nierswalde (Duitsland) !!
Tanja heeft nog steeds oogproblemen en is hierdoor minder aanwezig als mod.
Olympia is vanaf dat deze BBB online staat aan het aftellen, eind april zijn de 3 merries aan de telling van hun dracht

Banjer heeft haar huis verkocht en gaat nu tijdelijk in het leegstaande (ook te koop staande) huis van haar ouders wonen. Weer een stapje dichterbij de grote verhuizing naar het hoge noorden

Leo is bijna toe aan haar eerste lange stage, spannend dus!

Vie en Olympia hebben elkaar eindelijk na jaren MSNen en samen Bokt-topics onveilig maken gemeet!
Iefke heeft op 7 maart de eerste verjaardag van haar petekind gevierd... Wat gaat de tijd toch hard

Djilan is blij, Bliksem is 27mrt weer naar de kliniek geweest ivm zijn schoft en het ziet er allemaal goed uit voor de toekomst

Berdien is niet jarig geweest

Elanor gaat aankomende maand als student-assistent helpen met de colleges op de faculteit diergeneeskunde - als rechtenstudent wel te verstaan.

Kris heeft per 1 april een nieuwe job en is daar heel erg blij mee!
Tien vragen aan...
Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Olympia jullie kruisverhoor beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op forumzaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Leo
Citaat:1. Hoe zou jij jezelf omschrijven?
Een mooie om mee te beginnen dacht ik zo.
Wel ook meteen een moeilijke. Ik zie mezelf als een rustig persoon, die de dingen die ze doet of aangrijpt altijd wel redelijk serieus neemt. Ik ben niet iemand die meteen het voortouw neemt. Soms zal ik eerder de kat uit de boom kijken in plaats van dat ik me ergens in het diepe stort. Wel ben ik standvastig, en geef ik niet snel iets op als ik ergens aan begonnen ben. Heel erg koppig ben ik ook, iets van vroeger wat ik nu weer erg aan het herontdekken ben. En tot slot zie ik mezelf ook wel als redelijk creatief.
2. Klopt het dat het daar in het hoge Noorden altijd vriest? Ook in de zomer?
Haha, zeker, altijdKoud hoor, hierboven.
Hmm om eerlijk te zijn is er geen vlokje sneeuw blijven liggen deze Paas. De camera lag klaar, maar het mocht niet zo zijn. Ijs hebben we deze winter ook maar een paar dagen gezien. Nu ik erover nadenk zal het hier lang niet zo koud zijn als in het binnenland. (Maar ook nooit zo warm). Nederland is een kwakkellandje, maar onze polder loopt de rest nog voorop.
3. Wie wat waar rondom de naam 'biggetje?'
Tja, eerlijk?Ik weet het zelf niet eens meer precies. Een collega noemde me ooit eens een vet vunzig varken (waarom ook serieus geen idee, ik mag toch hopen dat hij het niet meende!) waarop mijn vriendje vond dat ik eerder een klein biggetje was. En bedankt, maar ze noemen me nu nog steeds zo.
4. Wat was jouw ultieme pennydroom?
Ik was al heel jong gek van de boeken van de Zwarte Hengst, van Walter Farley. Mijn ultieme pennydroom was dan ook als vanzelfsprekend een grote, zwarte arabische hengst die alleen naar mij luisterde en die sneller was dan alle andere paarden.
Verder had ik met een vriendinnetje heel veel kuddes met paarden, die los rond liepen en die we allemaal stuk voor stuk kenden. Luisterden bijna allemaal alleen naar ons, en waren uiteraard de beste paarden van het land.
Mijn god wat ben ik cliché
5. Hoe kom je op bokt verzeild?
Mijn eerste pony stond te koop, en het wilde niet zo lukken qua verkoop. Wel reacties maar allemaal erg vaag. Ik kreeg toen van iemand anders de tip naar Bokt. Poonie is ook via bokt ook verkocht uiteindelijk. Ben een tijdje weggeweest ook, maar draai nu alweer 5 jaar overuren.
6. Wat heb je altijd in je leven al eens willen doen?
Al járen ben ik helemaal gek geweest van het verhaal van Man O’ War (renpaard van 1919 – 1921) Ik kan nog steeds alles navertellen, vind het ook nog steeds erg boeiend. Verklaart ook mijn vastgeroeste avatar. Ik roep al sinds mijn twaalfde dat ik naar de V.S. wil om de renbanen in het echt te zien, en het standbeeld + graf van Man O’ War te bezoeken. Dat wil ik ook nog steeds erg graag.
7. Wanneer en hoe ben je voor het eerst in contact met paarden gekomen?
Toen ik een jaar of 3 was ben ik eens op het paard van mijn nicht gezet voor een rondje stappen, prachtig natuurlijk. Sindsdien hield ik niet meer op over een pony, dus hebben mijn ouders toen ik bijna 5 was een shetlandertje gekocht. Mijn ouders hadden vroeger ook paarden, en hebben elkaar op de manege ontmoet, dus eigenlijk zit het ook gewoon een beetje (als enige van 4 kinderen) in m’n bloed.
8. Wat zou je nooit van je leven doen?
Alles wat met grote hoogtes en met name vrije val te maken heeft… Bungee-jumpen, parachutespringen enzo.Hoogtevrees.
9. Wat is je grootste angst?
Momenteel toch wel dat mijn pony weer ziek wordt, en verder achteruitgaat. M’n grootste angst is dat zij weg kan vallen. Ik moet er niet aan denken. Gelukkig doet ze het momenteel weer heel goed!
10. Is er een bepaalde gebeurtenis op Bokt dat je voor altijd bij blijft?
Verschillende.. Maar dan vooral hoe een forum als dit gebruikt kan worden door mensen om heel iemand anders te kunnen zijn. Een groot deel van Bokt kent het beruchtste verhaal hiervan wel. En dan heb ik in kleinere kring ook nog eens zoiets meegemaakt, met iemand die eigenlijk toch wel erg dichtbij leek te staan. Nog steeds vind ik het moeilijk voor te stellen dat die persoon gewoon ‘niet bestaat’.
Niet Banjers standaard Blundervraag dit keer. Als ik heel eerlijk ben, ben ik altijd al een beetje lomp geweest.Ik bega zovaak blunders, dat ik ze het liefst zo snel mogelijk weer vergeet.
Een grootste kan ik dan ook niet aanwijzen. Gelukkig dat het op Bokt (als mod) nog nooit is voorgekomen. Afkloppen!