Beleid - Forumspecifiek
Enquete over HAW
Op Horses At Work is een topic geopend waarin we graag jullie mening horen over het forum. Een aantal zaken lopen wat ons betreft niet helemaal lekker, en in de diverse topics die de laatste tijd op Forumzaken zijn gestart over HorsesAtWork is te lezen dat jullie die mening delen. Het topic met daarin een aantal vragen blijft nog drie dagen open, Jullie mening is welkom!.
Nieuw forum: Verslag van de dag
Een oud forum is op veler verzoek weer terug: [VVDD] Verslag van de dag . Het forum draait in eerste instantie drie maanden op proef: in de periode van 28 februari tot 28 mei kijken we of het forum voldoende gebruikt wordt en of er op een leuke manier gebruik van gemaakt wordt. Na 28 mei evalueren we het forum: worden er verslagen geplaatst? Wordt er op een leuke/leerzame/fatsoenlijke manier gereageerd? Levert het niet veel extra modwerk is? Hierna kijken we of het forum definitief blijft.
Tijdelijk forum: Laurens van Lieren op zoek naar Talent
Voor alle topics, foto's en verslagen van de talentenjacht van Laurens van Lieren is een tijdelijk forum geopend onder Evenementen. Je vind dit forum hier.
Exterieur en HengstenKeuze - denk aan de juiste tags
De laatste tijd komen de topics voor hengstkeuzes voor het nieuwe dekseizoen weer goed op gang. Het is wel het hele jaar door aan de gang maar nu is er wel weer een piek periode. Daarom willen de FA mods er nog eens op aandringen om de topics volgens de regels van EHK te doen. Dus met de juiste tags en met stand en bewegingsfoto's (link van een filmpje mag ook) van de merrie, de verbeterpunten en wat de hengst moet kunnen bijdragen. Wordt dit niet gedaan gaan de topics onherroepelijk op slot.
Fijne berichten op [UK]/[CB]!
Het mag ook eens gezegd worden! We zien steeds vaker fijne en goed onderbouwde berichten op [UK]/[CB] voorbij komen. Een tijdje terug is er het een en ander aangepast in de regels en is er een enquête en een evaluatie geweest. Sindsdien is de kwaliteit van de berichten erg verbeterd en zeker de laatste weken zien we een fijne vooruitgang! Naast het feit dat er goed onderbouwd gereageerd wordt zijn er ook steeds meer gebruikers die elkaar in het topic (en misschien ook via PB?) op geplaatste oneliners/niet onderbouwd commentaar aanspreken. Daarnaast wordt er ook redelijk actief geTEMt. Kortom; we zijn tevreden over [UK]/[CB] zo als het op dit moment gaat. Super!

Technisch
Onderhoud aan de database server
Er is onderhoud gepleegd aan de database server. Er zijn een aantal tabellen opgeschoond wat een positief effect zou moeten hebben op de snelheid, voornamelijk tijdens drukke momenten. Daarnaast wordt er nu constant een backup gemaakt naar een server welke niet in Amsterdam staat. Dit om te voorkomen dat Bokt uit de lucht gaat als bijvoorbeeld het hele rack met Bokt servers, om wat voor een reden dan ook, beschadigd raakt.
Antwoord op Tems
We merken dat veel gebruikers niet weten waar ze het antwoord van een mod op een tem kunnen lezen. Dit kan via het 'Gebruikerspaneel'. Linksonderin het keuzemenu (waarin je onder andere je profiel kunt aanpassen en je privéberichten kunt lezen) staat de optie 'Tip een Mod'. Je kunt hier je open en je gesloten meldingen zien met het bijbehorende commentaar van de moderator.
In de help van bokt vind je meer info over tip een mod.
Team
Naamswijzigingen
Sylleke heet vanaf deze maand Vie.
Vie schreef:Ik ging al bijna 5 jaar als Sylleke door het Boktleven, maar na lang nadenken heb ik uiteindelijk besloten mijn naam te wijzigen naar Vie. Deze naam heeft voor mij verschillende betekenissen. Iedereen noemt mij altijd Sylleke of Syl. Behalve mijn vriend. Hij houdt niet van 'gewoon zoals iedereen', dus werd ik al snel omgedoopt tot Vie. Hij zegt altijd dat ik zijn leven ben, zijn 'Vie en rose' en daarmee komen we tot de tweede betekenis: leven. Het leven is iets kostbaars en na het overlijden van mijn vader besef ik meer dan ooit dat je moet genieten van het leven.
Modverhuizingen
- Berdien wordt de tweede moderator op Western.
Nieuwe moderator
Ook deze maand is een nieuwe mod het team komen versterken:

Overig
Overlijden Maaike_vdv
Tot onze grote schrik kregen wij 15 februari te horen dat bokker van het eerste uur Maaike van de Vis is overleden. Namens een aantal leden van Bokt en Equinia heeft Honeybee voor een prachtig bloemstuk gezorgd op haar begrafenis. Het verslag van de begrafenis is hier te lezen.
We zullen Maaike missen op Bokt. We hopen dat ze de rust die ze zocht gevonden heeft, en willen op deze plek nogmaals sterkte wensen aan haar dierbaren.
Topic van de maand
We konden er niet omheen: 30 mei 2005 werd tinker Swieber gestolen, maar sinds deze maand is hij na bijna drie jaar eindelijk weer thuis!
Testrecept
Het testrecept van februari was Tagliatelle Met Broccoli-Pesto saus. Dit is de link naar het VT-topic: [VT] Testrecept : Tagliatelle Met Broccoli-Pesto saus . Dit was een bijzonder geslaagde maaltijd die volgens vele eigenlijk niet kon mislukken. Erg machtig en zelfs bij de allerkleinsten onder ons viel het goed in de smaak. Veelal ook binnen een kwartiertje klaar, dus makkelijk en gezond! Al met al een dikke voldoende waard.

Alle testers bedankt voor het testen en het opeten.
Testrecept cijfers volgens onze testkoks:
Tienus63 (7,5) (Sonja Bakker-proof, dus aangepaste versie), Susanne_ (7,2), Sanne86 (7,5), Duke (7,5), Esther82 (8), Kaka (7), Sirius_ (7), _Anca_ (7,5), Ezumii (8), Sizzy (6,8), Eejj (8)
Gemiddeld cijfer is dus een 7,5.
Het testrecept voor maart is kip met spinazie en kaas uit de oven. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=905902 Wil je meedoen met het bokt-testpanel, geef je dan per PB op bij Kris of Elles
Persoonlijk
- Ibbel - heeft een nieuwe pup in huis die de tent aan het overnemen is
- Amanda - is aan het kijken voor een ander huisje en gaat waarschijnlijk dit jaar nog verhuizen
- Urielle - is L2-startgerechtigd geworden met Wrangler. De laatste twee puntjes erg onverdiend, dus voorlopig nog even L1 blijven starten.
- iefke, Shadow0, Sylvia, Maya en Justy - hebben samen met bokker Vientje genoten van een weekendje Texel met de Boktkroeg. Foto's en verslag zijn hier te vinden.
- Delerium heeft andere hobbies en is met nog 3 bokkers afgereisd naar duitsland en polen om het plastinarium onveilig te maken. Dit verslag staat hier.
- Kris heeft haar pols op twee plaatsten gebroken als gevolg van een niet zo slimme actie...
- Berdien is met ontwenningsverschijnselen weer aan haar studie in Groningen begonnen, en hoopt voor de zomer haar bachelor gehaald te hebben
- Katja is begonnen aan het tweede jaar van haar opleiding aan de Fotoacademie en de eerste stress heeft alweer toegeslagen.
- Banjer is naar De Lama's geweest en kan niet wachten tot 10 mei
Tien vragen aan...
Dit is je kans om meer te weten te komen over de mensen-met-een-kleurtje: volgende maand zal Leo jullie kruisverhoor beantwoorden, rond de 20ste openen we daar weer een topic voor op forumzaken. Hieronder de antwoorden op jullie 10 vragen aan Amanda
Amanda schreef:1. Wat is je grootste blunder, zowel op Bokt als privé?
Mijn grootste blunder op bokt was toen ik net mod was. Ik moest voor het eerst een officiële waarschuwing sturen naar iemand. En in plaats dat ik op de pm knop drukte, drukte ik op de quote-knop en kwam de OW dus zo in het topic te staanGelukkig had ik het op tijd door en kon ik mijn post verwijderen en alsnog een pm sturen.
Mijn grootste blunder buiten bokt… even denken… dat zijn er namelijk wel een paarEén van afgelopen jaar was toch wel een telefoontje dat ik kreeg. Of eigenlijk gemist heb. Ik was net een weekend weg met mijn ouders toen ik zag dat ik een oproep gemist had. Ik herkende het nummer niet, dus ik belde terug. Kreeg ik een man aan de lijn die dacht dat Marsha mij gebeld had. Dus ik: “Ik geen geen Marsha, sorry”. En legde weer neer. Na het weekend kwam ik op bokt, kreeg ik een berichtje van Knightloekie, waar ik mee in een HK topic zit en haar paard op de foto heb gezet (wat overigens een supergezellige middag was
). Bleek dat haar dochtertje mij per ongeluk had gebeld. Ik had echt de link niet gelegd met Marsha aka Knightloekie. Oeps…
Hmm, dat heeft toch met bokt te maken.
O ja, die ene keer dat ik concert had. Ik was al vrij laat, dus moest me vreselijk haasten. Bleek dat ik in mijn haast mijn saxofoon thuis op de standaard had laten staan. En dus met een lege koffer aankwam. Gelukkig was het niet te ver, kon ik nog terugrijden (wonder dat ik niet ben geflitst) en was ik nog op tijd om het concert mee te blazen
2. Hoe ben je ooit op Bokt verzeild geraakt?
Dat is al een tijdje geleden. De eigenaar van mijn toenmalige bijrijdpaard Peter Pan had bokt ontdekt en heeft mij enthousiast gemaakt. Een dag na haar heb ik me aangemeld en ben sindsdien nog steeds actief op bokt. Zij overigens niet meer.
3. Hoe ziet je perfecte date met Guus Meeuwis eruit en wie zou je perfecte vent zijn, Antoine, Guus, of de hele band??
Even 2 vragen gecombineerd. Geen date met Guus. Ben namelijk niet zo'n grote fan van Guus. Tuurlijk, ik vind zijn muziek wel goed, anders ga je niet naar gemiddeld 5 optredens per jaar
Maar ik ben een grotere fan van Antoine. Voor de mensen die hem niet kennen: dat is de saxofonist van de band. Liever een date met hem dusAlhoewel hij niet de pefecte vent voor me is. Want behalve het saxofoon spelen is hij niet het type waar ik op val
Sorry
Mijn perfecte vent speelt overigens ook saxofoon, maar is momenteel niet beschikbaar
4. Waar komt je liefde voor de Sax vandaan?
Die liefde komt al van heel vroeg. Mijn oom en tante spelen allebei saxofoon. En toen ik een jaar of 4 was en met een optocht in het dorp meedeed liep ik tegen iedereen te vertellen dat ik dat later ook ging doen op zo’n fluit met klepjes
“Helaas” moest ik eerst op blokfluitles. Toen was ik 6. En via een omweg op de piano mocht ik op mijn 11e voor het eerst saxofoon gaan spelen. En dat is net als met paardrijden, dat virus gaat nooit meer over.
5. Als je moest kiezen, Bokt of je Sax, wat zou je kiezen en waarom?
Mijn sax (sorry![]()
). Saxofoon spelen is voor mij een uitlaatklep. Hier kan ik mijn emoties en gevoel in kwijt. Als ik gefrustreerd ben en ik ga spelen raak ik het kwijt. Met bokt heb ik dat niet. Bokt is heel gezellig, geeft veel kennis, ik kan mijn verhaal er kwijt. Maar de rust en de ontspanning die ik bij saxofoonspelen vind, krijg ik niet wanneer ik op bokt zit. Daarbij vind ik saxofoon spelen gewoon leuker en doe ik ook veel langer dan bokken.
Daarnaast: muziek is niet tijdelijk. Wie zegt dat bokt over 10 jaar nog bestaat?
6. Wat zorgt er voor dat je Guus Meeuwis zou geweldig vindt? En wat vind je het beste nummer en waarom?
Geen idee waarom ik de liedjes van Guus zo geweldig vind. Ze spreken me erg aan. Zoiezo heb ik een voorkeur voor Nederlandstalig, dus ook Acda & de Munnik, Marco Borsato, Trijntje Oosterhuis. Maar Guus heeft voor mij net wat meer. Misschien komt het vanwege de sfeer die om de band heen hangt tijdens concerten, uiteraard Antoine met zijn geweldige saxofoonsolo's en de fijne melodische structuur. De technische details zal ik jullie besparen
Het beste nummer vind ik lastig. Ik vind Tranen Gelachen heel mooi. Tekstueel niet bijzonder, maar de melodie is geweldig. Qua tekst ga ik toch voor De weg. Een nummer om kippenvel van te krijgen. Het beste nummer met saxofoon vind ik Dan zal ik je missen. Staat op 1 van de eerste cd's en wordt door sopraansaxofoon gespeeld.
7. Wat was je eerste gedachte toen je gevraagd werd als Mod?
oliebol…..ik…..??? Maar wel erg leuk! Toen ik het wist kon ik niet wachten tot ik groen was en eindelijk eens achter de schermen kon kijken. Vooral de Mesthoop. Die overigens erg tegenviel
8. Je favoriete combinatie sokken, rood en geel, paars en blauw of misschien met saxofoontjes erop?
Met saxofoontjes eropNee, die heb ik niet. Iemand enig idee waar ik ze kan kopen??
Mijn favo sokken zijn, heel saai, gewoon zwart. Die passen overal bij. Zowel gewone sokken als van die kleine sokjes. En verder heb ik nog allemaal kleurtjes die ook bij verschillende kleding is gekocht. Als ik er zo over nadenk heb ik bij alles in mijn kledingkast wel een paar sokken in de juiste kleur
![]()
9. Wat zou je nooit van je leven doen?
Aan een televisieprogramma meewerken. Ik moet er niet aan denken om met mijn hoofd op tv te komen. Geen idee waar dat vandaan komt, maar het lijkt me echt vreselijk
10. Wat is je grootste wens en wat zou je doen om die waar te maken?
Mijn allergrootste wens is toch wel om iets met muziek te gaan doen. Niet zozeer om bekend te worden of iets dergelijks. Maar een cd opnemen met een band/artiest die aansluit bij mijn muzikale voorkeur lijkt me ontzettend leuk. Daarnaast vind ik het ontzettend leuk om kinderen kennis te laten maken met muziek en zou ik daar veel tijd in willen steken. Het liefst in educatieve projecten op scholen. Zowel reguliere scholen als speciaal onderwijs. Want veel kinderen met problemen reageren super op muziek.
En uiteraard een keer les van Antoine in improviseren, swing, jazz, enz. Want als klassiek opgeleide saxofonist valt dat nog niet mee
En verder: leuk huisje, mijn beesten bij mij, wie weet ooit nog een partner er kinderen.