Ben jij tevreden met het huidige OW-beleid?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je tevreden met het huidige OW-beleid?

Ja, het OW beleid wordt naar tevredenheid uitgevoerd
5 (55%)
Nee, er wordt te vaak/te snel een OW gegeven.
4 (44%)

Totaal aantal stemmen: 9

Masada

Ben jij tevreden met het huidige OW-beleid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 22:43

Na aanleiding van [FZ] Niet recht door zee, want ojee: een OW! en onderstaande quote ben ik deze pol gestart met goedkeuring van desbetreffende mod.
Zij schrijft dat 99% van de bokkers tevreden is met het huidige Boktbeleid en dus slechts 1% ontevreden. Ik denk dat er veel meer bokkers dan 1% ontevreden zijn. Ik kom veel gebruikers tegen die niet in bovenstaand topic durven of willen reageren omdat ze bang zijn voor een OW.
Dus om duidelijkheid te krijgen hoeveel bokkers nu werkelijk tevreden of ontevreden zijn grijp je kans en vul de pol in.

KiWiKo schreef:
nee, ik zeg alleen dat als je het ergens niet naar je zin hebt dat je dan beter kan gaan........ heel simpel. Iedereen is hier vrijwillig, het is geen noodzakelijke baan, geen noodzakelijke medische ingreep, geen bedreigende situatie waardoor je hier MOET zijn........ iedereen is hier vrijwillig.....

en als het een persoon niet aanstaat hoe het hier gaat, dan staat het die persoon vrij om hier niet meer te komen, daar staan geen sancties op, en heeft geen ernstige gevolgen

99% van de gebruikers zijn tevreden.......... een paar niet...

wat is het probleem dan? voor bokt dan he Lachen in dit geval

Denise

Re: Ben jij tevreden met het huidige OW-beleid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:44

Misschien kun je even kort vertellen hoe het beleid nu in elkaar zit? Want ik ben daar niet geheel van op de hoogte.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:45

Ik heb gestemd. Heb geen problemen met de ow-regeling. Volgens mij kan je bepaalde dingen ook heel goed via pb uitpraten, of anders je er gewoon buiten houden. Ben je het er niet mee eens, dan pb je met de mod. Mensen maken volgens mij te veel problemen om niets Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:49

euhmz Hopla, ik ben mid Lachen geen mod....

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:43

Aardige poging tot statistiek maar hier gaat natuurlijk geen gebalanceerd beeld uit komen van wat 'men' van deze kwestie vindt. De vraagstelling is sturend te noemen, mijn docent Methoden & Technieken zou hier jeuk van krijgen Knipoog Ik snap de achtergrond en het zou zeker nuttig zijn om te weten dat b.v. 20% het totaal oneens is met het OW systeem, maar daar gaan we met een poll als dit niet achterkomen. Maar misschien moeten we idd weer eens na gaan denken over een nieuwe users enquête op Bokt.

Overigens ben ik de eerste om toe te geven dat het OW systeem niet perfect is. Het systeem lang geleden, uit noodzaak, ingesteld en is de afgelopen jaren een aantal keer flink aangepast. We zijn begonnen met (ik dacht) 2 OWs en daarna had je een permanente ban. Op dit moment is het systeem een heel stuk 'milder', je krijgt 6 (!) OWs voor je een (semi) permanente ban krijgt.

Het grootste verschil met het oude systeem is dat de zwaarte van OWs een heel stuk minder is. Dit was een flink probleem in het verleden, mensen die op het randje zaten kregen vaak geen waarschuwing omdat ze dan wel erg snel op de schopstoel zaten. Daarnaast was het ook erg vervelend als er een keer een foute beslissing werd genomen bij het uitdelen van een OW. De zwaarte van de OWs is in het nieuwe systeem flink verlaagd waardoor mensen beter duidelijk kan worden gemaakt waar de grens ligt. Die grens ligt, naar onze mening en in onze ervaring, zo dat het overgrote deel van de gebruikers van bokt.nl nooit een ban zullen krijgen. Op het moment dat er iets fout gaat, zullen we bij een lichte overtreding eerst een pbtje sturen. En al is dat een OW: die eerste waarschuwing heeft geen consequenties. Pas als die aanwijzingen niet worden opgevolgd, kun je tegen een ban aanlopen.

Maar goed, zoals ik zei is het systeem zeker niet perfect en we staan dan ook open voor (constructieve) suggesties. Problemen met specifieke situaties zijn welkom op de webmaster mail of bij de betreffende moderator. Algemene suggesties zijn welkom in het andere topic.