Youtube tags?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Youtube tags?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:05

Ik zag op een ander forum, dat er filmpjes rechtstreeks van youtube in een topic geplaatst konden worden. Dus dat het filmpje zelf in een topic af te spelen is, en er niet een nieuw venster voor geopend hoeft te worden. Is dat ook niet iets voor op bokt?

Zelf ben ik namelijk zo lui (ach, ik geef het tenminste toe Haha! ) dat ik links naar filmpjes niet open, omdat het laden van een nieuwe pagina met al die extra dingetjes daar zo lang duurt. Als het direct in het topic staat, hoef je alleen maar op 'play' te drukken, en kun je gewoon makkelijk tussen het filmpje en de evt. reacties op bokt 'switchen'.

Enige wat er door de plaatser dan gedaan hoeft te worden is [youtube]linkfilmpje[/youtube] te zetten, en het filmpje verschijnt in het topic.

Ik denk (dénk, heb er namelijk geen verstand van) dat dat niet eens zo lastig is toe te voegen aan bokt, en ik vind het zelf echt veel makkelijker Ja Hoeft natuurlijk niet meteen, er zijn vast nog een hele hoop nuttigere dingen te doen, maar misschien een leuke aanvulling voor de toekomst? Lachen

Cyntje

Re: Youtube tags?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:10

Je bedoeld het "Embedded" systeem waarschijnlijk,...

Ik vind het persoonlijk wel practisch ik weet alleen niet of dit wel zo slim s verder,... het kan er goed heel onoverzichtelijk uit gaan zien.
Buitendat plaatsen mensen ook filmpjes op google etc etc,... dan zou Bart dit voor meerdere sites moeten kunnen regelen Lachen

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:12

Plus, gaat dit de site niet veel trager maken en vind het databeest het wel grappig?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:42

Die functie is een tijdje geleden op een ander forum, waar ik wel eens kom, ook toegepast. Dat je de link van het filmpje tussen [youtube]&[/youtube] zet. Vind ik wel erg handig, alleen zouden ze niet meer op Links geplaatst kunnen worden en dan loopt een ander forum weer overvol, en loopt links leeg. Omdat dat grotendeels uit Youtube bestaat.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 18:38

Om hier nog even op terug te komen, vandaag was in het nieuws dat sites die dit doen kans lopen om te worden aangeschreven door Buma/Stemra omdat zij degene zijn die de filmpjes 'uitzenden'. Het op de site zelf laten zien van auteursrechtelijk materiaal, zonder daarbij licentiekosten te betalen is niet toegestaan. Een link naar het artikel vind je hier. Kortom: linken naar youtube mag wel, maar we gaan niet zorgen dat de filmpjes direct op Bokt bekeken mogen worden.

Edit: alhoewel er nu weer een ander nieuwsbericht is gepubliceerd waarin het wordt ontkent dat het niet meer mag... We wachten het even af Lachen

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:10

Dat heb ik ook Clown

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:11

Ik denk dat de site er niet sneller op wordt..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 23:14

Nadia_Mocca schreef:
Ik denk dat de site er niet sneller op wordt..

Voor zover ik weet blijven de filmpjes gewoon nog op youtube, dus neemt het geen bandbreedte in van bokt.nl? Daarbij gaan ze niet gelijk afspelen, dus dat de pagina langzamer laad omdat het filmpje moet laden gaat ook niet op Lachen

bedankt voor je reactie Eline, begrijpelijk, nu maar wachten of er wat meer duidelijkheid over komt!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:05

Als het databeest het aankan, zou ik het best een voordeel vinden, al kom ik nauwelijks op links Knipoog

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:45

ff in dit 'oude' topic, omdat ik nog geen volledig antwoord gezien heb...

Eline schreef:
Om hier nog even op terug te komen, vandaag was in het nieuws dat sites die dit doen kans lopen om te worden aangeschreven door Buma/Stemra omdat zij degene zijn die de filmpjes 'uitzenden'. Het op de site zelf laten zien van auteursrechtelijk materiaal, zonder daarbij licentiekosten te betalen is niet toegestaan. Een link naar het artikel vind je hier. Kortom: linken naar youtube mag wel, maar we gaan niet zorgen dat de filmpjes direct op Bokt bekeken mogen worden.

Vreemd: youtube promoot namelijk zelf dat je filmpjes kunt embedden. Er is ook altijd een player omheen zichtbaar, plus een watermerk waaraan je kunt zien dat het filmpje op youtube zelf staat.

De filmpjes die op youtube staan zitten trouwens vol met muziek waarvoor geen rechten betaald zijn (en worden maar zelden verwijderd om die reden).

Citaat:
Edit: alhoewel er nu weer een ander nieuwsbericht is gepubliceerd waarin het wordt ontkent dat het niet meer mag... We wachten het even af Lachen

Er is op dit moment dus geen sprake van een probleem met het embedden van Youtube filmpjes?

Ik weet zelf niet in hoeverre het voor extra serverbelasting zorgt, maar dat weet Bart vast wel te vertellen Lachen

Het is trouwens ook goed voor bokt wanneer filmpjes geïntegreerd worden, want mensen blijven binnen bokt en worden niet doorgestuurd naar Youtube. Sowieso vind ik het wat raar dat bij bokt de links openen in het scherm zelf en niet op een nieuwe pagina, maar da's weer een andere discussie Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:48

Zou wel super zijn.. Ik kijk namelijk ook om die redenen nooit filmpjes. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:25

Eline schreef:

Dit is gewoon één grote een april grap ROFL

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:26

Chiqa schreef:
Dit is gewoon één grote een april grap ROFL

Huilen van het lachen