Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 11:49

Naar aanleiding van wat moderatoropmerkingen in het topic [VSW] afleiding voor paard in stal wil ik toch wel even kritisch reageren op de actie van de mod.

Bokt is een paardenforum. We zijn het er vast allemaal over eens dat voor een paardenliefhebber het welzijn van het dier voorop moet staan.

Maar op het moment dat er "klare taal" wordt gesproken (" er geen doekjes omheen windt") wanneer het welzijn duidelijk in het gedrang is, dan wordt er een dreigbericht verstuurd dat je solliceert naar een OW.

Waarom???

Ik ben geen psycholoog, ik ben paardenliefhebber. Een paardenliefhebber met een mening. Deze mening verkondig ik in keurige Nederlandse bewoordingen. Het zijn niet de liefste bewoordingen, maar waarom moet de boodschap dat dit niet erg diervriendelijk is (waar we het bijna allemaal wel over eens zijn) tot in den treure in fluweel verpakt worden?

Ik zeg al, ik ben geen psycholoog. Ik geloof dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken, en dat iemand soms even goed wakker moet worden geschud. Ik scheld niet, ik blijf netjes, maar zeg wel waar het op staat.

Als ik dan de mod aanspreek op de in mijn ogen nogal slappe opmerking dat we "op een respectvolle, inhoudelijke en vriendelijke toon uit moeten leggen waarom het niet goed is" en moeten "proberen ons in te leven in de andere persoon" in plaats van in het paard waar het om draait, dan krijg ik zowaar een dreigbericht dat ik bijna een OW aan mijn broek krijg als ik nog langer het beestje bij het naam noem in het betreffende topic.

Come on, iemand opent een topic, vraagt om advies, krijgt heel goed advies maar helaas is dat niet hetgeen ze had willen horen. Tsja, dat heb je soms nou eenmaal. Daar leer je van: omgaan met kritiek, conclusies trekken, en wie slim is, die doet er ook nog wat mee.

Maar op Bokt zijn we bang om dat te laten gebeuren. Pakken we het pedagogisch verantwoord aan. Erg jammer, (weer) een gemiste kans.

Charaz

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:52

Ik ben het er zeker mee eens, vroegah toen bokt heel wat minder leden had werden er veel minder Ow's uitgedeeld in verhouding met nu.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:58

Misschien leuk om er een aparte discussie over te openen? Lachen Ik ben het namelijk wel een beetje met de mod eens dat we te veel afweken van het onderwerp (op de vraag van de TS zelf was alleen niks zinnigs te antwoorden maar goed...) Maar ik wil wel graag een discussie voeren over dit onderwerp. Ik vind het namelijk erg interessant dat er mensen zijn die echt heeeel anders denken dan wij. Ben benieuwd waarom ze niet zoals wij denken en waarom ze dan wel zo graag een paard hebben. Erg interessante discussie al zeg ik het zelf Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:03

Ik vond de discussie ook interessant, maar waarom kon die niet in datzelfde topic worden voortgezet? Ik vond het namelijk wel ontopic. Als je hem elders plaatst, is het nog maar de vraag of TS het blijft volgen en volgens mij is zij juist degene die er wat van op zou moeten steken.

Het ging Maya er zo te zien met name om HOE er gereageerd werd. En daar slaat dit topic op. Knipoog

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:09

Ja dat is waar, al is het wel zo dat het een beetje uit de hand liep toen ze niet meer reageerde. Al zou ze blijven reageren zou het inderdaad ontopic blijven Ja

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:14

Dat is ook wel zo. En dat gebeurt nu ook weer.

Maar nu hier dan ook maar ontopic. Vind je het terecht dat er OW's worden uitgedeeld als de toon wat harder wordt?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:14

Ik zie dat een moderator wat opmerkingen heeft geplaatst in het topic. Lijkt mij terecht. Een OW is er niet uitgedeeld.

Als je iemand wil duidelijk maken dat de handelswijze niet ok is en dat het met wat veranderingen veel beter is voor het paard bereik je meer door uit te leggen wat er niet ok is en door alternatieven te geven.
Iemand uitmaken voor dierenmishandelaar zal alleen maar zorgen dat de aangesprokene de luiken dicht zal doen waardoor de boodschap niet over komt.

Zoals ik zie is het enige wat er met dat topic is gebeurd dat een moderator die juist even heeft aangekaart zodat het topic zinnig verder kan lopen. Als de moderator niet had ingegrepen was de kans groot dat het was geeindigd in een hoop verwijten, beschuldingen en een slotje.

Zoveel is er dus volgens mij niet aan de hand.

Verder is niet iedereen vaak op Bokt. Is bekend waarom de TS niet meer reageert? Is deze misschien in het weekend niet in staat om op Bokt te zitten?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:16

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd steeds meer mensen om me heen hoor/lees dat ze vinden dat er té snel en onterecht een OW is uitgedeeld en dat bepaalde personen blijkbaar van alles kunnen maken zonder er 1 te krijgen.

Heb het zelf nog niet meegemaakt dus kan er zelf niet over oordelen, het valt me alleen op dat ik er de laatste tijd zo veel ineens over hoor.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:17

Ik durf ook handig te zeggen dat ik nog voor een paar maanden een OW aan m'n broek heb hangen.Dat was ook in een topic dat wat begon af te wijken.Die OW heb ik te danken omdat ik een grapje maakte...maargoed, meestal zullen er ook wel terechte OW's uitgedeeld worden, maar soms ook onterecht of te vlug

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:19

Marlies, ik zie dat jij een OW hebt gekregen omdat je nadat een moderator al een aanwijzing had gegeven in het topic om er niet nader op door te gaan je toch nog een opmerking ging plaatsen. Dat levert inderdaad een OW op.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:22

TS heeft al gereageerd hoor Apple Knipoog .

Maar Apple, dat is ook zoiets. Als we verder hadden gesproken zoals we deden, zou er een slotje op zijn gekomen. Rolleyes Maar dan wordt de plank ook misgeslagen in mijn optiek. De kritiek is stevig, maar wel gefundeerd. Geen reden voor een slotje of OW lijkt me.

En nee, er is geen OW uitgedeeld,omdat we als zoete kindertjes eieren voor ons geld hebben gekozen. Had ik misschien niet moeten doen, zal ik volgende keer ook vast niet meer doen. Maar daar snij ik mezelf mee in de vingers terwijl ik van mening ben dat ik niet aangepakt had hoeven worden, en anderen ook niet.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:23

@Apple: ik had posts van de mod dus niet gezien omdat ik niet het hele topic had doorgelezen.Eigen schuld dikke bult dus ...voor mij dan

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:25

Apple schreef:
Marlies, ik zie dat jij een OW hebt gekregen omdat je nadat een moderator al een aanwijzing had gegeven in het topic om er niet nader op door te gaan je toch nog een opmerking ging plaatsen. Dat levert inderdaad een OW op.

En dat kreeg ik ook te horen gisteren. Ik ging inhoudelijk in op de moderatoropmerking EN het topic, en hoppa! Stront aan de knikker.

Bokt heeft graag een bijzonder stevige vinger in de pap. Ik vind dat dat ten koste gaat van de discussies, het is te strak geregiseerd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:27

jiehaaa, er zit wel verschil in hoe kritiek gegeven wordt Lachen.

marlies, klopt, dan heb je dus geen OW gekregen omdat je een grapje hebt gemaakt, maar omdat je een moderatoropmerking hebt gemist.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:28

Maar waarom geld zo'n OW eigenlijk voor 6 maanden als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:29

Citaat:
Als je iemand wil duidelijk maken dat de handelswijze niet ok is en dat het met wat veranderingen veel beter is voor het paard bereik je meer door uit te leggen wat er niet ok is en door alternatieven te geven.
Iemand uitmaken voor dierenmishandelaar zal alleen maar zorgen dat de aangesprokene de luiken dicht zal doen waardoor de boodschap niet over komt

De boodschap kwam al niet over.
ook niet toen er met pallets watjes alles werd gezegt.
Dan was het nog ik sta hier gratis, ik vind mijn paarje lief...
Dus ja dan komen er opmerkingen met minder watjes..die waren ondertussen op...
En dat mag dan niet, mens wordt altijd maar boven dier geplaatst...want die mens wordt nu beschermt omdt je niet gewoon duidelijk en recht door zee mag zijn.

En dat er geen ow's zijn uitgedeeld...idd omdat we de mond gesnoerd werden en het er ook maar bij lieten..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:30

Apple schreef:
jiehaaa, er zit wel verschil in hoe kritiek gegeven wordt Lachen.

Volgens Bokt moet kritiek respectvol, inhoudelijk en vriendelijk zijn. Toch?
Maar waarom niet , in zakentaal, "klantgericht" ipv "klantvriendelijk"?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:32

Marlies, voor 6 maanden? We hebben daar op gegeven moment een termijn voor gesteld. Om een OW eeuwig te laten gelden was niet zo reeel, dan zou een OW uit 2003 je altijd blijven achtervolgen.

Kawa en Jiehaaa, ik heb dat topic in het begin ook gelezen en in gepost. Ik had toen de indruk dat de TS wel degelijk van plan was eea te veranderen aan de situatie van het paard. Alleen gaan veranderingen niet binnen een paar uur of paar dagen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:35

ik ben het er mee eens dat je wel je eigen mening moet kunnen geven en dat sommige mensen wakker moeten worden geschudt. ik heb niet in het betreffende toppic gekeken naar de toon van je berichten, maar als het zo is als je hier schrijft ben ik het volkomen met je eens. ik ben alleen bang dat een topic hier over openen niet helpt, en ook niet gewenst is...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:36

@ Apple,
Dat jij die indruk had, wil nog niet zeggen dat wij die ook hadden. En waarom moet je alles maar laten sudderen?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:37

ikenindi schreef:
ik ben alleen bang dat een topic hier over openen niet helpt, en ook niet gewenst is...

Maakt niet uit, ik ben er helemaal klaar voor! Haha!
Het wordt tijd dat we hier eens een pittige discussie over gaan voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:43

Die indruk had ik ook totaal niet apple.
Op alles kwam een ja maar... Lachen

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:44

Ja het lijkt me echt interessant! Kunnen andere mensen eens lezen wat wij er allemaal voor over hebben om onze paarden zo te houden Lachen

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:47

Ik krijg heel vaak het idee dat mensen met een bepaald "probleem" alleen oplossingen willen horen die in hun straatje passen. Tuurlijk hebben verschillende mensen verschillende ideeën en opvattingen, maar naar mijn mening moet je als topicstarter open staan voor alle mogelijke oplossingen, ookal vallen ze niet binnen je straatje. Dat een TS daar dan niet van gediend is is in mijn ogen hun eigen probleem en zolang er in normaal NL duidelijk een mening geformuleerd wordt mag naar mijn mening geen OW uitgedeeld worden........
Laatst bijgewerkt door Daf op 06-01-08 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 12:48

jiehaaa schreef:
ikenindi schreef:
ik ben alleen bang dat een topic hier over openen niet helpt, en ook niet gewenst is...

Maakt niet uit, ik ben er helemaal klaar voor! Haha!
Het wordt tijd dat we hier eens een pittige discussie over gaan voeren.

haha ja maar die discussie kun je niet meer voeren als je wordt geblockt op bokt:s